Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Düz yolda yaptığınız maksimum hız?

Scudo
Öncelikle herkese iyi günler dilerim…

Dürüstçe Hız yapmak için sadece Aerodinamiklik, Eğim ve Güç yeterli değildir. Öncelikle Dağ bisikletlerinde bilinenin aksine Hızda Gravel ve Özellikle Cycle-X bisikletlere Nazaran daha güvenlidir bunun sebebi Maşanın Yer ile olan açısıdır. (Özetle) Dağ bisikletlerinde evet Daha diktir fakat Maşa boyu sayesinde 2 bisiklet türüne göre daha güvenlidir. Yani “Teorikte” Maşanın açısı azaldıkça Hareket (Ön teker) kontrolü artar fakat Belirli bir hızdan sonra bu diklik dezavantaj olarak iade edebilir Yani yaklaşık bir rakam veremem ama Hzılandıkça Hassasiyet de büyük oranda Azalır ve affetme ve Tolerans Payı (emme ve Esneme gb) olmadığından ciddi kazalar olabilir .

Peki Hız İçin Gerek en Önemliler (Bu tabi ki de kişisel olabilir fakat ben genelleme olarak yazarsam) Verimi Yüksek hafif mil ağır (Kalın Aero) çember fakat Ne kadar Kalın çember o kadar Tehlike Ve yokuş performans kaybı demektir çünkü hava alanı evet iyi bir şey fakat havalanınca olmuyor (Espiri Gibi oldu :) ) yani Yanal Rüzgar yada başka bir Rüzgar alanına (Başka bir jant gibi yada Üstü) hatta ihtimali çok düşük fakat 2 alan arasındaki Basınç ve sıcaklık farkı etki edebilir (Çok düşük ihtimali vardır).
İyi dişli oranları ve İyi bir yokuş aşağı rampa bulmak evet önemli ama kaçan detaylar da var (Geri çıkması Gibi değil :) ) Kadro Geometrisi Endurance Ve üstü Kadrolar yani (TT, Aero ve Sprint gibi) çünkü Aşağı inerken kontrolü kaybetmemek lazım bunun yanında bu tip bisikletler açıları nedeniyle Ayakta bile olsa Yokuş aşağı Pedallamak için de (Diğerlerine Göre) daha güven verici (Renkler ve Zevkler karışılmaz Tabi ki de) olduğu Bilinmektedir.

Daha detaylı girmek isterdim fakat Hız konusu çok değişken bir mevzu bazı yeni başlayanlarda bu merak çok var. Ne önersem Ne desem yanlış yada çok yanlış anlaşılacak diye korkuyorum bu yüzden Kişisel olarak Pozisyonlara (Bu Konuda) bakmaları iyi olur. Ben Dürüstçe Hız Yapmayı Sevmiyorum/Korkuyorum (Hala Gencim) Evet bir aralar merakım vardı (Burası Özgür bir Forum olarak düşünürsek) 2 Pedaldaş Yoldaşımın bu meraktan dolayı CAN Verdikten sonra Ben Sadece Düz ve Rampalarda (Yokuş Yukarı) Hız Yapıp Zorlamaya Hatta da Sektör değişikliğine Kadar (Yol Bisikletinden Tura Turdan Da Dağa Geçtim şu anda) Bile beni etkiledi şu anda. Önerim Sadece Kasksız bir şekilde Zaten Hiç Denemeye Kalkışmayın Rica ediyorum Nolur Lütfen Ölümden Kötü şeyler de Vardır bunları da Bilerek ve anlayacak şekilde Yapın.

Eğer Yazdıklarım Keyfinizi Veya Gururunuzu Kırdı ise Çok Özür dilerim (Eliştirilmeme kadar bile Değecek bir Konu olduğunu düşünmüştüm).

Tekrardan Teşekkür eder İyi akşamlar diler ve SON olarak İyi Ve Güvenli Pedallamalar dilerim.

Eğer Yardımcı olabildiysem ne mutlu bana (Ö.M yoluyla Her soruna bilgim Yettiği kadarı cevaplamaya her zaman açığım ve hazırım)
Eğer olamadıysam lütfen Ö.M dan Yazım Ve Bilgi Hatasını Bildirmenizi Rica Ederseniz araştırılıp anında Hemen düzeltme yapılacak)
 
Son düzenleme:
Esnek olmayan bir çarpışma meydana gelir.Yani momentum(m.V) korunur fakat kinetik enerji değişir. Yani ilk momentum son momentuma eşittir. Ancak ilk kinetik enerji yani çarpışmadan önceki kinetik enerji; çarpışma sonrası kinetik enerjiden büyüktür. Kinetik enerjinin bir kısmı ısı, ses enerjisine dönüşecektir. Buradan hareketle bisikletlinin 80 km/h hızı görebilmesi için arabanın 80 km/sa hızdan daha yüksek hızla bisikletliye çarpması gerekecektir.
Evet. Aslında bunu düşündüğüm için arabanın hızını "~" ibaresiyle gösterdim (mühendis time). ">" olarak da gösterilebilirdi.
 
Yokuş aşağı mı hesaplıyor bu? Arkadaş özellikle yokuş aşağı diye belirtmiş de. O zaman 200 gerekmez sanki?

Yokuş aşa 100 üstüne de çıkar bisiklet mesele o değil, yokuş aşa deli gibi pedal çevirdim diyor pedal çevirmesinin ivmeye katkısı olması için tablodaki kadanslarda çevirmesi gerek.

Ya zaten konu başlı başına fiyasko, saçma... Eğleniyoruz işte
 
Cok felaket hizli oldugum halde daha hic radara yakalanmadim yada radar bana yetisemedi. Nede olsa burada sabit 130-150km/h hizlardan konusuyorum, kolay degil.
Lastik yakarken videolarınız varmış. Bizimlede paylaşır mısınız.
 
Cok felaket hizli oldugum halde daha hic radara yakalanmadim yada radar bana yetisemedi. Nede olsa burada sabit 130-150km/h hizlardan konusuyorum, kolay degil.
Şu yunus polislerin yakalayamadığı bisikletli sizsiniz demek :) Memnun oldum
 
düz yolda eski dağ bisikletim ile 36-38 km arası yapardım maksimum olarak. inişlerde vs de 42-43 ten yukarı sanırım hiç çıkmadım. ortalama hızım biraz düşük ama benim
18-22 arası ortalama hız ile bitiriyorum genelde günlük sürüşlerimi(bazen 30 km bazen 70 km yapıyorum duruma göre değişiyor)
 
Malesef olmaz. O videoların yayınlanmasına ve paylaşılmasına yasak koyuldu.


Doğrudur, felaket hızlı olduğumu yazmıştım. Bu arada bende memnun oldum.

Bu arada Hemşeriymişiz ya, hem de büyüğümüzmüşsünüz, Bulancak'tan selamlar
 
Buradan hareketle bisikletlinin 80 km/h hızı görebilmesi için arabanın 80 km/sa hızdan daha yüksek hızla bisikletliye çarpması gerekecektir.
Benim görüşüm şu, lastiğin hacmine ve ne kadar sert şişirildiğine bağlı. Bisikletin çarpışma yönünden "elastik" olduğunu, yani kalıcı olarak enerji sönümlemediğini kabul edersek, 30 km/s ile giden bir bisikletliye 80 km/s hızında 10 katı ağırlığında bir cisim arkadan çarptığında, hızı bir süreliğine 80'nin üstüne çıkar. Yani tampon tekere değdiği gibi ikisi beraber yapışık hareket etmez. Lastiğin ve içindeki havanın sıkışıp yay gibi enerji depolaması ve sonrasında enerjiyi salması var işin içinde.

FAT bike gibi tombul tekerlere sahip bir bisiklette çarpışma sonrası bisikletin hızı arabanın hızını geçer. Zaten tombul adama da tombul teker yakışır :p
 
  • Beğen
Tepkiler: ufuq81
En fazla 70 falan yapmışımdır.
 
Vallah bende km saati yoktur ama strava max hıza 62 dediydi bi ara ne kadar doğru bilmiyom. Bi keresinde de biraz assagi egimli bi yol vardi baktim bi arabaci abi tam yanımdan geliyo bana bakıp hızını ayarliyo vs. Işıklarda durduk camı indirdi, diyo ki " helal len 65 basıyon". (Benle aynı hizda gidip hızımı ölçmüş abim ya)(mtb, 27speed deore var bendede)
 
Dün gece Avcılar - Haramidere bağlantı yolunda Esenyurt çıkışından Tekirdağ çıkışına kadar olan yolda azami 65km/s hıza çıktım. Şimdi aklıselim düşününce böyle hızlara çıkmaya, hele ki benim gibi yeterli yüksek sürat tecrübesine sahip değilseniz uğraşmaya hiç gerek yok orası ayrı ancak yaptığım en yüksek süratten daha önemlisi o aradaki 1km'lik mesafeyi Samsung telefonumun iddiasına göre 60km/s ortalamayla geçmişim.

Çok zevkliydi.

Ama yakın zamanda tekrarlar mıyım? Hayır.

Ama baya baya zevkliydi yani şimdi yalan da söyleyemeyeceğim.
 
Geri