Öncelikle herkese iyi günler dilerim…
Dürüstçe Hız yapmak için sadece Aerodinamiklik, Eğim ve Güç yeterli değildir. Öncelikle Dağ bisikletlerinde bilinenin aksine Hızda Gravel ve Özellikle Cycle-X bisikletlere Nazaran daha güvenlidir bunun sebebi Maşanın Yer ile olan açısıdır. (Özetle) Dağ bisikletlerinde evet Daha diktir fakat Maşa boyu sayesinde 2 bisiklet türüne göre daha güvenlidir. Yani “Teorikte” Maşanın açısı azaldıkça Hareket (Ön teker) kontrolü artar fakat Belirli bir hızdan sonra bu diklik dezavantaj olarak iade edebilir Yani yaklaşık bir rakam veremem ama Hzılandıkça Hassasiyet de büyük oranda Azalır ve affetme ve Tolerans Payı (emme ve Esneme gb) olmadığından ciddi kazalar olabilir .
Peki Hız İçin Gerek en Önemliler (Bu tabi ki de kişisel olabilir fakat ben genelleme olarak yazarsam) Verimi Yüksek hafif mil ağır (Kalın Aero) çember fakat Ne kadar Kalın çember o kadar Tehlike Ve yokuş performans kaybı demektir çünkü hava alanı evet iyi bir şey fakat havalanınca olmuyor (Espiri Gibi oldu
) yani Yanal Rüzgar yada başka bir Rüzgar alanına (Başka bir jant gibi yada Üstü) hatta ihtimali çok düşük fakat 2 alan arasındaki Basınç ve sıcaklık farkı etki edebilir (Çok düşük ihtimali vardır).
İyi dişli oranları ve İyi bir yokuş aşağı rampa bulmak evet önemli ama kaçan detaylar da var (Geri çıkması Gibi değil
) Kadro Geometrisi Endurance Ve üstü Kadrolar yani (TT, Aero ve Sprint gibi) çünkü Aşağı inerken kontrolü kaybetmemek lazım bunun yanında bu tip bisikletler açıları nedeniyle Ayakta bile olsa Yokuş aşağı Pedallamak için de (Diğerlerine Göre) daha güven verici (Renkler ve Zevkler karışılmaz Tabi ki de) olduğu Bilinmektedir.
Daha detaylı girmek isterdim fakat Hız konusu çok değişken bir mevzu bazı yeni başlayanlarda bu merak çok var. Ne önersem Ne desem yanlış yada çok yanlış anlaşılacak diye korkuyorum bu yüzden Kişisel olarak Pozisyonlara (Bu Konuda) bakmaları iyi olur. Ben Dürüstçe Hız Yapmayı Sevmiyorum/Korkuyorum (Hala Gencim) Evet bir aralar merakım vardı (Burası Özgür bir Forum olarak düşünürsek) 2 Pedaldaş Yoldaşımın bu meraktan dolayı CAN Verdikten sonra Ben Sadece Düz ve Rampalarda (Yokuş Yukarı) Hız Yapıp Zorlamaya Hatta da Sektör değişikliğine Kadar (Yol Bisikletinden Tura Turdan Da Dağa Geçtim şu anda) Bile beni etkiledi şu anda. Önerim Sadece Kasksız bir şekilde Zaten Hiç Denemeye Kalkışmayın Rica ediyorum Nolur Lütfen Ölümden Kötü şeyler de Vardır bunları da Bilerek ve anlayacak şekilde Yapın.
Eğer Yazdıklarım Keyfinizi Veya Gururunuzu Kırdı ise Çok Özür dilerim (Eliştirilmeme kadar bile Değecek bir Konu olduğunu düşünmüştüm).
Tekrardan Teşekkür eder İyi akşamlar diler ve SON olarak İyi Ve Güvenli Pedallamalar dilerim.
Eğer Yardımcı olabildiysem ne mutlu bana (Ö.M yoluyla Her soruna bilgim Yettiği kadarı cevaplamaya her zaman açığım ve hazırım)
Eğer olamadıysam lütfen Ö.M dan Yazım Ve Bilgi Hatasını Bildirmenizi Rica Ederseniz araştırılıp anında Hemen düzeltme yapılacak)