Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Elektrikli bisiklet devri

Aynı şehirdeyiz. Bir sabah antrenmanımıza gelin, size de dans etmeyi öğretelim. 😘

Bana üstüne para verseler, arabaların arasına girmem.
Keyif ve spor için ölüm ve sakatlanma riski almak bence gereksiz.

benim sözüm kamu otoritelerine idi.
Araba yolu kalitesinde işe gidecek kalitede bisiklet yoluna ihtiyaç var. Avrupa bu konuda yoğun çaba harcıyor.
Şu işi de tüm şehirlerde projelendirip, bi müteahhide verebilseydik.:hhhhhh:
 
Scudo
Bir gece sürüşünde 60 küsür km sonra eve giderken 26-28 civarı giderken
Elektrikli bisikletlerde 25km hıza çıkıldığında motor desteği kesiliyor ve daha yüksek hızlarda sadece bacak gücü ile kullanılıyor.
 
Bence burda elektrikli bisikletin normal bisiklete göre
-bataryası mı çevreye daha zararlı
-Normal bisiklet gibi spor yapmış olmuyor muyuz?
-elektrikli blsikletler neden daha ağır?
-elektrikli bisiklet de elektrik harcıyor. Elektriği fosil yakıtla üretiyoruz vb…

antin kuntin mevzular yerine,
Bence de bisikletlilerin kendi kendine bisikletliden başka kimsenin okumadığı bir forumda şehir trafiğini düzenlemeye çalışması “antin kuntin” bir şey.
En iyi ben bilirim tavrı o kadar itici ki, böyle bir konuyu bile geriyorsunuz. Ben konuyu takibi bırakıyorum. Size kolay gelsin.
 
Elektrikli bisikletlerde 25km hıza çıkıldığında motor desteği kesiliyor ve daha yüksek hızlarda sadece bacak gücü ile kullanılıyor.
Bahsettiğiniz sistem 250w motorlarda geçerli. Ben 500w kullanıyorum. Bunun dışında 750-1000-1500 seçenekleri mevcut ama ben bir bisikletciye danıştıgimda hem bisikleti çok hızlı yiprattigini hem de o hızda yapılacak bir kazanın telafisi olmadığını anlatmıştı. Bana da çok mantıklı geldi. Yasal sınır hem Avrupa'da hem de ülkemizde 25 doğru ama denetleyen yok.
 
Bana üstüne para verseler, arabaların arasına girmem.
Keyif ve spor için ölüm ve sakatlanma riski almak bence gereksiz.

benim sözüm kamu otoritelerine idi.
Araba yolu kalitesinde işe gidecek kalitede bisiklet yoluna ihtiyaç var. Avrupa bu konuda yoğun çaba harcıyor.
Şu işi de tüm şehirlerde projelendirip, bi müteahhide verebilseydik.:hhhhhh:
Ah be! Merinostan hafif yokuş aşağı (-%0.5) basıp, Acemler tarafına doğru 45-50 ortalama ile orta şeritten arabalar ile gitmenin keyfini bir alsan. Veya Beşevlerden aşağı Metro Market ayrımına doğru 65-70 ile insen. İşte o zaman bütün işler değişiyor.
Bahsettiğiniz sistem 250w motorlarda geçerli. Ben 500w kullanıyorum. Bunun dışında 750-1000-1500 seçenekleri mevcut ama ben bir bisikletciye danıştıgimda hem bisikleti çok hızlı yiprattigini hem de o hızda yapılacak bir kazanın telafisi olmadığını anlatmıştı. Bana da çok mantıklı geldi
40-45 km hızda giderken kaza yaptım. Kaskım parçalandı ve üzerimdeki kıyafetler yırtıldı. 2 ay olmasına rağmen sağ omuzumdaki sakatlık az da olsa devam ediyor. Söylenenleri ciddiye alın. Sürmek kadar düşmek de deneyim istiyor. 4 sene önce bu kazayı yapsam kemiklerim kırılmıştı.
 
Ah be! Merinostan hafif yokuş aşağı (-%0.5) basıp, Acemler tarafına doğru 45-50 ortalama ile orta şeritten arabalar ile gitmenin keyfini bir alsan. Veya Beşevlerden aşağı Metro Market ayrımına doğru 65-70 ile insen. İşte o zaman bütün işler değişiyor.
Bisikletten bir kere düştüm 16 yıl önce.
Kafatası heryer kanadı.
Allahtan ucuz kurtuldum.

Ben almıyim. Çünkü herhangi bir hatada geri dönüş yok.

o yüzden de karayollarında bölünmüş “hızlı bisiklet yolu” lazım.

değerli devlet büyüklerimiz, HIZLI BİSİKLET YOLLARI” ya da “BİSİKLET OTOBAN YOLU” istiyoruz.
iş ve ulaşım için.
 
  • Beğen
Tepkiler: emir yakup bulut
Bisikletten bir kere düştüm 16 yıl önce.
Kafatası heryer kanadı.
Allahtan ucuz kurtuldum.

Ben almıyim. Çünkü herhangi bir hatada geri dönüş yok.

o yüzden de karayollarında bölünmüş “hızlı bisiklet yolu” lazım.

değerli devlet büyüklerimiz, HIZLI BİSİKLET YOLLARI” ya da “BİSİKLET OTOBAN YOLU” istiyoruz.
iş ve ulaşım için.
Benim kazalarım saymakla bitmez. 40 yaşındayım. Tüm hayatımdaki kazaları yazayım desem bitmez. At arabası ile kazaya karışmışlığım var. Ölene veya bisiklet süremeyecek duruma gelene kadar devam edeceğim.
 
Bence de bisikletlilerin kendi kendine bisikletliden başka kimsenin okumadığı bir forumda şehir trafiğini düzenlemeye çalışması “antin kuntin” bir şey.
En iyi ben bilirim tavrı o kadar itici ki, böyle bir konuyu bile geriyorsunuz. Ben konuyu takibi bırakıyorum. Size kolay gelsin.

Hocam lütfen siz daha iyisini yazın. Ben de saygı duyarım.
Ben elektrikli konusunda 10 yıldır, Avrupa daki bisikletli ulaşımı takip ediyorum.

işkembeden atmıyorum.

Oradaki tartışma konularını özetledim.
Kırıcı olduysam lütfen özür.

hepimizin amacı bisikleti hayatımıza daha fazla entegre etmek, mümkünse araba yerine kullanmak diye düşünüyorum.
Doğru mudur?

ayrıca “istemezük” muhabbeti benden çıktı.

tamamen espri ve başlığa renk getirmek istedim. İsterüz!..:)
 
screenshot.png
Zaruri haller dısinda elektirikli bisiklete karşiyim. Obez çocuklarına elektirikli bisiklet, scoter alan bilinçsiz, şuursuz ebeveynler var malesef.
 
GCN gibi platformlar üfürmeye devam edecek :snzdglsn:


"Elektrikli bir bisiklet bizi bir profesyonel ile birlikte antrenman yapabilecek kadar hızlandırır mı?"

Biz tatlı su bisikletçilerinin yumuşak karnına vuruyorlar resmen! Bu soruya koro halinde EVEEEEET diyoruz tabiki bu da soru mu :D
 
İnsanlar bir şeyi eleştiriyor diye hemen alınıp “istemezükçüler”, “büyük resmi göremiyorlar” gibi kişiliklerine sıfatlar yakıştırmaya gerek yok kanımca. Güzelce muhabbet ediyoruz.

Arabaya göre elektrikli bisiklet tabi ki daha çevreye duyarlı, ancak araba kadar yayıldıklarında pil nedeniyle yaşanacak kirliliği de yabana atmamak lazım.

Spor tarafında normal bisikletin yerine geçmesine karşıyım ben, ancak ulaşım ve gezinti için güzel olabilir, bu sayede bisikletin çok büyük kitlelere yayılması da mümkün. O yüzden desteklenmeli.

Ancak bahsettiğimiz yüksek maliyet ve pillerin kirletici etkisi gibi şeyler nedeniyle müthiş bir alternatif de değil elektrikli bisiklet.

Piller geri dönüştürülüyor, sokağa atılmıyor. Üreticiler eski pili belirli bir ücret karşılığı yenisi ile değiştirirken çöpe atmak da makul bir davranış değil zaten. Keza ev içinde kullanılan piller de geri dönüşüm kutularında toplanıp dönüşüme gidiyor.

Elektrikli bisiklet yol bisikleti için alternatif değil. Spor, hobi amaçlı yol bisikleti kullanıp elektrikli bisiklete karşı olmak faydasız. Istedigini kadar formda olun yukarıda yazdığım gibi şehir bisikleti üzerine 20 kg yük ile 20 km yolu sabah akşam yağmur çamurda leş gibi terlemeden gitmek mümkün değil.

Elektrikli bisiklet tek kişi, az yük ile orta mesafelerde otomobile alternatif olarak üretilmiştir. Mesele markete, işe giderken 1.5 tonluk araç kullanımına alternatif yaratıp trafik, enerji, karbon salınımını azaltmak.

Yol, mtb yine kullanın ama işe, bakkala vs giderken araba kullanmak yerine e-bike kullanın mesele bu.
 
Son düzenleme:
Elektrikli bisikletler sayesinde bisiklet kullanıcı sayısı hızla artabilir. Bu sayede ülkemizde farkındalık oluşur ve daha fazla güvenli bisiklet yolları yapılır. Bu yüzden elektrikli bisiklet ve scooterları destekliyorum. Elektrikli arabalar varken bisiklet bataryasını sorun etmek bana biraz garip geldi :)
 
Elektrikli bisikletler sayesinde bisiklet kullanıcı sayısı hızla artabilir. Bu sayede ülkemizde farkındalık oluşur ve daha fazla güvenli bisiklet yolları yapılır. Bu yüzden elektrikli bisiklet ve scooterları destekliyorum. Elektrikli arabalar varken bisiklet bataryasını sorun etmek bana biraz garip geldi :)
E bike ve scooter destekleme noktasına kadar katılıyordum ama e bike hadi bir yere kadar uyum sorunu yaratmıyor ama scooter denen self intihar kiti kullananı bilinmeyene doğru götürmekle kalmıyor etrafındakilere de inanılmaz tehlike saçıyor. Ani durmalar, belli belirsiz yön değiştirmeler, ne yavaş ne hızlı olan süratleri. Şöyle bir örnek vereyim. Eskiden kaykay binerdim. Kaykay yaparken bir ayakla iterken diğeri ile dengede durmaya çalışma durumu var. Yani üzerinde aktif olarak vücut çalışıyor ve haliyle sürekli reaksiyon verir haldesiniz. Scooter öyle değil. Üzerinde patates çuvalı gibi durup gidiyorlar. En ufak dirençte, taş sıkışması, en gebe VS gibi durumlarda vücut beklemediği için hoop yığılıp kalıyor ya yere (iyi ihtimalle) ya etraftaki biri ya da bir bisikletin üzerine. Al başına iş.
Not : scooter ı da pro kullananlar var, az ama var. Onları tenzih ediyorum.
 
2 satır da ben ekleyeyim madem...

Elektrikli bisiklet konusunda bir bisiklet forumunda tartışma çıkması çoook normal. Birbirimizi kandırmayalım. Bu forumdaki herkes ister dağ, ister yol ister monosiklet ile tek seferde 50-100 km yol yapan adamlar ve kadınlardan oluşuyor. İnterval çalışanı var, watt hesabı yapanı var, herkesin bir Strava hesabı var... Ya hepsini geçtim 50 yerine 30 gramlık matara kafesi takınca mutlu olan var. Var oğlu var. Bizim bisiklet kullanımımız "ulaşım aracının" çok ötesinde.

Sanırım @umutcelik değinmişti. (Yanlış olduysa affola) Elektrikli bisikletin hedef kitlesi biz değiliz. Elektrikli bisikletin kitlesi toplumda "bisikletçi" olarak geçen insanlar değil. Elektrikli bisikletin hedef kitlesi, işinde gücünde olan, A noktasından B noktasına en pratik ve en ucuz şekilde ulaşmaya çalışan insanlar. Günlük hayatlarında bisikleti entegre etmek için ekstra efor sarfetmek istemeyenler... Örnek vereyim daha iyi anlaşılsın.

Benim babam 72 yaşında. Ama hala oldukça dinç (yok yarışlara falan katılacak şekilde değil. Elden ayaktan düşmedi sadece) Babamlar köydeyken (60lı yıllar) şehirde yaşayan amcam 2 tane bisiklet getirmiş. Babam bisikletin tekine "el koyup" şehire taşınana kadar koyunları gütmeye bisikletle gidip gelmiş. Şehire taşındıktan sonra 1-2 ay 6 km uzaktaki fabrikaya bisikletle gitse de sonrasında bırakmak zorunda kalmış. Terliyor, yoruluyor, vızır vızır akan trafik derken bırakmış. Aynı adam sakin sakin, kan ter içinde kalmadan güvenli bir şekilde elektrikli bisiklet kullanarak gidemez miydi? Kesinlikle giderdi.

Birazdan linç yiyeceğim biliyorum ama söylemezsem içimde kalır. Türkiye'ye bir yıldırım çarpsa, herkes birden bire aydınlanma yaşasa ve istisnasız bütün sokaklara bisiklet yolu yapılsa bu sefer de forumda "Bisiklet yolunda 13-15 km hızla gidenler" başlığı açılacak ve ulaşım aracı olarak bisiklet kullananlara laf yapılacak. Neden biliyor musunuz? Çünkü 13 km hızla gidenler yüzünden bizim hız ortalamamız düşecek, sporumuzu / hobimizi istediğimiz kadar verimli yapamıyor olacağız.

Velhasılıkelam... Bisikleti sadece bir ulaşım aracı olarak gören sade vatandaş için 10 numero 5 yaldız alet kendileri.
Konuyla doğrudan değil dolaylı olarak alakalı olsa da çok kafa açıcı olduğunu düşündüğüm bir de video ekleyeyim.
 
Son düzenleme:
Bana göre elektrikli bisiklet şudur.:
1BD89F3B-631B-456F-8FC2-014D8B1D74C6.png

Yazlıklarda, kasaba köy vb yerlerde elektrikli bisiklet deyince şu anlaşılıyor:

Bunlardan sizce hangisi elektrikli bisiklet?..

:D
 

Dosyalar

  • 89C71F02-B955-4374-ADE4-416B9A4FE38F.png
    89C71F02-B955-4374-ADE4-416B9A4FE38F.png
    180 KB · Okunma: 15
  • Beğen
Tepkiler: suat akman
Yol bisikleti kullanan arkadaşlarda genelde anlamsız bir kapris olur bu her zaman da böyle olmuştur. Kendilerini bisiklet camiasının duayeni, nirvanası olarak görürler hele bir de tayt ı üzerlerine çekince her biri birer Lance Armstrong, Joshua Murdock olurlar. Ben bunu bildiğim için elektrikli bisikletim ile seyir halindeyken ne zaman yol bisikletli birini görsem yanından ondan biraz daha hızlı bir şekilde geçerim. Mutlaka sonrasında beni geçmek için hızlanır hiç şaşmaz. Geçmesine izin veririm. O geçer geçmez yine ondan biraz daha hızlı bir şekilde yanından tekrar geçerim. Yine hızlanmaya çalışıp beni geçmek istediğinde hafif hafif gaz veririm. Ne ondan uzaklaşırım nede yaklaşmasına izin veririm :) Arkamda beni seyretmek zorunda kalır ve bir zaman sonra arkamdan yok olur (yolunu değiştirir) buda beni mest eder :)

Bunu yapma sebebim ise yukarıda açıkladığım şey yüzünden dir. Bisiklet demek dostluk, kardeşlik, yardımlaşma, paylaşma demektir. Bunun türü, modeli farketmemeli. Fakat yol bisiklet sürücülerine göre eğer bir yol bisikletin yoksa (özellikle mtb ve katlanır bisiklet sahibiysen) onların gözünde bisikletçi bile değilsindir (genelleme yapmayayım %90 ı diyeyim) ben bunu çok saygısızca (küstahça) buluyorum. Saygı göstermeyene bende kendi çapımda kimseyi incitmeden aşikar bir şekilde yüz e vurmadan bende böyle saygısızlık yapıyorum ve bu beni mutlu ediyor.
 
Hah işte nur topu gibi bir trolümüz daha oldu. Daha ikinci iletisinde karşısına almayı göze aldığı bizlerden yanıt bekliyor...
Haydi yolcular klavye başına...:koptum:
 
  • Beğen
Tepkiler: 1 kişi
Hah işte nur topu gibi bir trolümüz daha oldu. Daha ikinci iletisinde karşısına almayı göze aldığı bizlerden yanıt bekliyor...
Haydi yolcular klavye başına...:koptum:

Bir gün "yol" da denk gelirsek görürüm o zaman seni ;) Sen nefes nefese ter topuğundan çıkmış bir vaziyette süre/km kasarken ben aheste aheste yanından geçer geçer dururum. Merak etme sözlü sataşmam olmaz. Bende ne senin gibi ne klavye delikanlılığı olur ne de hazımsızlık. Ama "yol" da seni uyuz etmesini çok iyi bilirim ;) Şu mesajın bile bunu fazlasıyla hakettiğini zaten gösteriyor.
 
Geri