Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Elektrikli bisiklet devri

Adamın cebinde para var, bisiklete yeni başlayacak. Di2 alayım mı diyor. Alma, alma 105 herkese yeter.
Adamın cebinde para var, hayatında bisiklete binmemiş, elektrikli alayım diyor. Alma, alma, elektrikli bisikletli mi olurmuş.

Bırakınız alsınlar, bırakınız binsinler.

O elektrikli bisiklet de sonuçta bir bisiklet. Trafikte olsunlar ki bisiklet kabilesi büyüsün, sen gibi Cancellara'yı da farketsinler.

O elektrikli bisiklette kullanılan grup set, gidon gibi parçalar diğer bisikletlerde kullanılmıyor mu. Parçalar, ölçek ekonomisine katkı sağlandığında senin bisikletindeki parçaların maliyetinin düşmesine neden olmuyor mu?

O elektrik bisiklet için bulunan inovatif bir fark, senin kullandığın geleneksel bisikletine entegre edilme olasılığı hiç yok mu?
 
Scudo
Bence başlığa öncelikle elektrikli bisiklet kullananlar yazsın.
Almayan binmeyen “istemezük” muhabbeti yapmasın.:krsn:

Bende şu an hem normal şehir bisikleti var, hem de elektrikli katlanır var. (Alba Fold 2)

Valla bu sıcakta elektrikli öyle güzel oluyor ki, öğlen akşam farketmiyor.
Terletmiyor, hem pedallıyorsun, hem keyifle daha uzağa gidebiliyorsun.

İstemezük çüler bir denesin bence.:)
 
Hem normal bisiklete hem de elektrikli bisiklete binen bir kişi olarak yazıyorum, bu tartışma dünyanın en gereksiz tartışması. Birisi elma diğeri armut. Birbirine muadil ürünler değil. Şöyle kaba tabirle söyleyeyim, birisi elektrikli bisiklet diğeri sadece bisiklet :)) bu kadar yani
 
İlerde bisiklet sürmeye sağlık engellerim olursa bu iki tekerden , özgürlükten vazgeçmemek adına tercih edebileceğim bir tür e-bisikletler.
 
"Bisikleti bisiklet yapan şey, insan gücüyle çalışmasıdır" yargısından yola çıkarsak elektrikli bisiklet, bisiklete ve insan kas gücüne ihanettir bile diyebiliriz :D
Hayatı kolaylaştırır, tercih meselesidir, zevktir, fantazidir deyip işin içinden de kolayca çıkabiliriz istersek.
Bunlar normal ama benim anormal bir tahminim var gelecekle ilgili :ssrtcbya:
İleride elektrikli bisikletler (muhtemelen tamamen duygusal sebeplerden dolayı) profesyonel yarışlara bile girecek. Tamamen elektrikli bisiklet kullanımına geçilecek demem belki çılgınlık olabilir ama mutlaka elektrikli bisiklet yarışları göreceğiz. TDF'nin böyle bisikletlerle koşulduğunu bir hayal edin :eek: Bu bisikletlerin şarjının ve sağladığı gücün süresinin çok sınırlı olduğunu biliyoruz, işte yarışlarda da bu sınırlı gücün stratejik bir şekilde yönetilmesi ile ortaya ilginç taktikler çıkabilir. Need for speed oyunundaki nitro gibi düşünüyorum ben olayı :D Herkesin birkaç dakika boyunca basabileceği nitrosu var, var ama kim nerede basacak :krktm:
Sizi bilmem ama ben heyecanla bekliyorum :harika:

maxresdefault (3).jpg
 
Tabi ki elektriksiz bisiklet gönlümde tektir ama sadece lazım olduğu zaman kullanabileceğim, batarya ile motorun birarada olduğu kolayca sökülüp takılabilen bir elektrikli motor kiti olsa fena olmazdı. Mesela yaz günü düğün, davet, mezuniyet gibi takım elbiseyle gidilecek bir organizasyona tamamen kendi eforunuzla gitmek aşırı terletebilir, böyle durumlarda elektrik desteği imdada yetişebilir.
 
"Bisikleti bisiklet yapan şey, insan gücüyle çalışmasıdır" yargısından yola çıkarsak elektrikli bisiklet, bisiklete ve insan kas gücüne ihanettir bile diyebiliriz :D
Hayatı kolaylaştırır, tercih meselesidir, zevktir, fantazidir deyip işin içinden de kolayca çıkabiliriz istersek.
Bunlar normal ama benim anormal bir tahminim var gelecekle ilgili :ssrtcbya:
İleride elektrikli bisikletler (muhtemelen tamamen duygusal sebeplerden dolayı) profesyonel yarışlara bile girecek. Tamamen elektrikli bisiklet kullanımına geçilecek demem belki çılgınlık olabilir ama mutlaka elektrikli bisiklet yarışları göreceğiz. TDF'nin böyle bisikletlerle koşulduğunu bir hayal edin :eek: Bu bisikletlerin şarjının ve sağladığı gücün süresinin çok sınırlı olduğunu biliyoruz, işte yarışlarda da bu sınırlı gücün stratejik bir şekilde yönetilmesi ile ortaya ilginç taktikler çıkabilir. Need for speed oyunundaki nitro gibi düşünüyorum ben olayı :D Herkesin birkaç dakika boyunca basabileceği nitrosu var, var ama kim nerede basacak :krktm:
Sizi bilmem ama ben heyecanla bekliyorum :harika:

269738 dosyayı görüntüle
Bisiklet de motor sporlarına (ne kadar spor olduğu da tartışılır) benzerse çok üzülürüm. O oyuncaklardan tonla çeşit var, onlarla yarışsınlar, bisikletlerin ruhuna dokunmasınlar.
 
Ceryanlı bisketler şarz edilir. Onlar için üretilen elektriğin yarıdan fazlası fosil yakıtlardan üretiliyor hala. Alın size karbon ayak izi. Yani, elektrikli bisiklet ilk etapta doğaya zararlı. İkincisi batarya. Ömrünü dolduran bataryalar düzgün bir şekilde ayrıştırılıp sıkıntısızca bertaraf edilmiyorsa daha toksik bir atıkla karşı karşıyayız. Dışardan sıfır karbon salınımı ama özünde belki kilometrelerce ötede kullandığı enerjinin karbonu çoktan doğaya salınmış oluyor. Şimdi nesnelerin internetini yere göğe sığdıramıyorlar. Kimse bu cihazların ve ürettiği datanın güvenliğini nasıl sağlarız diye yola çıkmadı. 10 yıldır ballandıra ballandıra şöyle gözel olacak böyle gözel oldu diye anlatıyorlar. Son 6 aydır nesnelerin interneti güvenliği ile ilgili hergün cilt cilt kitaplar yayınlanıyor. Elektrikli bisiklet eyvallah. Doğaya yararlı dediğinizde orda dur bakalım.
 
Başlık çok garip, herkes kendi dünyası, vizyonu ile yargılıyor. Elektrikli bisiklet için major hedef kitle ev-iş arası mesafesi 10+ km olan insanlar. Onların bisiklete bakış açısı ise tamamen herhangi bir araçtan farksız. İşin arkasındaki felsefe, bisiklet tanımı vs umurlarında değil.
Misal benim hanım 45 kg, şehir bisikleti 20 kg dan az değil. Çocuk koltuğu ve çocukla, işe giderken laptop çantası vs toplam yükü de bi 20 kg var. Bu kadının ev-kreş-ofis arası 20 km yolu elektrikli bisiklet varken bacak gücü ile yapmaya çalışması tamamen gereksiz. Onun için ihtiyacı pedala basınca yormadan gidecek, frene basınca duracak, market alışverişinden sonra torbaları taşıyacağı araç. Felsefesi umrunda değil, hedef kitle de o.

Diğer yandan pil dönüşümü için ciddi çalışmalar var. Eskisini getir, yenisini götür yapıyor üreticiler. Enerji için ise her yer Türkiye değil. Hollanda hemen hemen tüm tren yolculukları için gerekli olan enerjiyi rüzgardan üretiyor. Keza ev kullanımı için de güneş panelleri ve rüzgar tribünleri yaygın. Yine abd'de yeni trend off the grid diye tabir edilen şebekeye bağlı olmadan kendi enerjisini üreten evler.

Elektrikli bisikletin temel hedef kitlesi de bu profil.
 
İlginç bir muhabbet dönüyor. 1 senedir elektrikli bisiklet kullanıyorum. Öğretmenim ve İzmir içinde özel derslere gidiyorum. Eskiden toplu taşıma kullanan biri olarak pandemi sürecinde hayat kurtardı diyebilirim. Kendimi bir bisikletci olarak zaten görmüyorum. İş için şehir içi ulaşımda e-bike kullanıyorum. Doğaya zarar falan demişsiniz bence herkes altında bir araba olacağına e-bike alsa ne millet trafik diye ağlar ne de hava kirliliği bu kadar artar. Ayrıca normal bisiklet ile İzmir sıcağında özel derse ter içinde gitmek bir seçenek değildir benim gözümde. E-bike ihtiyaçlarımı karşılayan tasittir. Ötesi kendi açınızdan empatiden uzak bir anlayıştır diye düşünüyorum. Elektriğin güneş enerjisi ile rüzgar enerjisi ile elde edilmesini ben de isterim ama bu benim değil ülkeyi yönetenlerin elinde. Yani bu konuda sorun elektrik kullanmak değil elektriği doğru sekilde elde edecek altyapının hazırlanmaması. Bu yüzden e-bike kullananları laf etmek te büyük resmi görememek gibi sanki.IMG_20201023_170255.jpgIMG_20201023_170317.jpg
 
Son düzenleme:
İlginç bir muhabbet dönüyor. 1 senedir elektrikli bisiklet kullanıyorum. Öğretmenim ve İzmir içinde özel derslere gidiyorum. Eskiden toplu taşıma kullanan biri olarak pandemi sürecinde hayat kurtardı diyebilirim. Kendimi bir bisikletci olarak zaten görmüyorum. İş için şehir içi ulaşımda e-bike kullanıyorum. Doğaya zarar falan demişsiniz bence herkes altında bir araba olacağına e-bike alsa ne millet trafik diye ağlar ne de hava kirliliği bu kadar artar. Ayrıca normal bisiklet ile İzmir sıcağında özel derse ter içinde gitmek bir seçenek değildir benim gözümde. E-bike ihtiyaçlarımı karşılayan tasittir. Ötesi kendi açınızdan empatiden uzak bir anlayıştır diye düşünüyorum. Elektriğin güneş enerjisi ile rüzgar enerjisi ile elde edilmesini ben de isterim ama bu benim değil ülkeyi yönetenlerin elinde. Yani bu konuda sorun elektrik kullanmak değil elektriği doğru sekilde elde edecek altyapının hazırlanmaması. Bu yüzden e-bike kullananları laf etmek te büyük resmi görememek gibi sanki.

Sayın hocam, takdir ettim sizi.
Altınızda 1,5 tonluk arabayla benzin veya mazot, yani fosil yakıt kullanarak, vücut ağırlığınızın yaklaşık 15 katı (yazıyla Onbeş katı) bir aracı kullanmayıp,
Vücut ağırlığınızın yaklaşık 5 te 1 i ağırlığında Yani 20 kg lık bir e-bike ile ulaşımı hallediyorsunuz.
Varın ne kadar az enerjiyle ve yüksek verimle ulaşımı hallettiğinizi siz hesaplayın gari.:)
 
İlginç bir muhabbet dönüyor. 1 senedir elektrikli bisiklet kullanıyorum. Öğretmenim ve İzmir içinde özel derslere gidiyorum. Eskiden toplu taşıma kullanan biri olarak pandemi sürecinde hayat kurtardı diyebilirim. Kendimi bir bisikletci olarak zaten görmüyorum. İş için şehir içi ulaşımda e-bike kullanıyorum. Doğaya zarar falan demişsiniz bence herkes altında bir araba olacağına e-bike alsa ne millet trafik diye ağlar ne de hava kirliliği bu kadar artar. Ayrıca normal bisiklet ile İzmir sıcağında özel derse ter içinde gitmek bir seçenek değildir benim gözümde. E-bike ihtiyaçlarımı karşılayan tasittir. Ötesi kendi açınızdan empatiden uzak bir anlayıştır diye düşünüyorum. Elektriğin güneş enerjisi ile rüzgar enerjisi ile elde edilmesini ben de isterim ama bu benim değil ülkeyi yönetenlerin elinde. Yani bu konuda sorun elektrik kullanmak değil elektriği doğru sekilde elde edecek altyapının hazırlanmaması. Bu yüzden e-bike kullananları laf etmek te büyük resmi görememek gibi sanki.269772 dosyayı görüntüle269773 dosyayı görüntüle
hocam 2 sorum olacaktı. Cevaplarsanız sevinirim.
1) derse girerken bisikleti nasıl kilitliyorsunuz hırsızlık önlemlerine karşı. Batarya, motor (tekerlek) çalınmaya müsait mi?
2) çamurluğunuz çok güzelmiş markası modeli nedir?
 
İnsanlar bir şeyi eleştiriyor diye hemen alınıp “istemezükçüler”, “büyük resmi göremiyorlar” gibi kişiliklerine sıfatlar yakıştırmaya gerek yok kanımca. Güzelce muhabbet ediyoruz.

Arabaya göre elektrikli bisiklet tabi ki daha çevreye duyarlı, ancak araba kadar yayıldıklarında pil nedeniyle yaşanacak kirliliği de yabana atmamak lazım.

Spor tarafında normal bisikletin yerine geçmesine karşıyım ben, ancak ulaşım ve gezinti için güzel olabilir, bu sayede bisikletin çok büyük kitlelere yayılması da mümkün. O yüzden desteklenmeli.

Ancak bahsettiğimiz yüksek maliyet ve pillerin kirletici etkisi gibi şeyler nedeniyle müthiş bir alternatif de değil elektrikli bisiklet.
 
Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı:
Eleştirilerin geldigi konuyla ilgili büyük resmi görmüyorlar demek kişilerin şahsını eleştirmek değildir öyle anlaşıldıysa özür dilerim. Elektrikli bisikleti kullanan biri olarak deneyimimi paylaştım. Benim için alternatifi şu an için olmayan birşey.
hocam 2 sorum olacaktı. Cevaplarsanız sevinirim.
1) derse girerken bisikleti nasıl kilitliyorsunuz hırsızlık önlemlerine karşı. Batarya, motor (tekerlek) çalınmaya müsait mi?
2) çamurluğunuz çok güzelmiş markası modeli nedir?
Derse gittiğim çoğu yer site içerisinde oldugu için diğer durumlarda da bina içerisinde kitledigim için çalınma tarzı bir olay yaşamadım. Motor u çalmak için arka tekeri komple sokmeleri gerekir ya da bataryayı almaları icin yuvasını kirmaları gerekir. Geçenlerde karşılaştığım birisinin başına gelmeyen kalmamış hırsızlık konusunda ben şanslıyımdir belkide. polisport colorado camurluk
 
Son düzenleme:
Bence burda elektrikli bisikletin normal bisiklete göre
-bataryası mı çevreye daha zararlı
-Normal bisiklet gibi spor yapmış olmuyor muyuz?
-elektrikli blsikletler neden daha ağır?
-elektrikli bisiklet de elektrik harcıyor. Elektriği fosil yakıtla üretiyoruz vb…

antin kuntin mevzular yerine,

-elektrikli bisikleti trafiğe nasıl entegre edebiliriz?

-nasıl araba yerine ulaşım aracı haline getirebiliriz? Neler yapmak lazım?

-bunlar pahalı aletler, çalınmasını nasıl önleriz?

-kötü hava koşullarında da kullanabilir miyiz? Yoksa sadece yerler kuru iken, hava güneşliyken mi kullanırız? O paraya değer mi?

gibi sorular sanki bizi daha çok hedefe götürür diye düşünüyorum.:)

Edit: mesela bence ulaştırma bakanlığında bisikletli ulaşım konusunda ekip oluşturulmalı.
 
Bence burda elektrikli bisikletin normal bisiklete göre
-bataryası mı çevreye daha zararlı
-Normal bisiklet gibi spor yapmış olmuyor muyuz?
-elektrikli blsikletler neden daha ağır?
-elektrikli bisiklet de elektrik harcıyor. Elektriği fosil yakıtla üretiyoruz vb…

antin kuntin mevzular yerine,

-elektrikli bisikleti trafiğe nasıl entegre edebiliriz?

-nasıl araba yerine ulaşım aracı haline getirebiliriz? Neler yapmak lazım?

-bunlar pahalı aletler, çalınmasını nasıl önleriz?

-kötü hava koşullarında da kullanabilir miyiz? Yoksa sadece yerler kuru iken, hava güneşliyken mi kullanırız? O paraya değer mi?

gibi sorular sanki bizi daha çok hedefe götürür diye düşünüyorum.:)
-elektrikli bisikleti trafiğe nasıl entegre etmeyelim. Çok dikkatsiz kullanıyorlar. Ürettikleri 3 kuruşluk watt ile yol bisikletine kafa tutmaya çalışıyorlar.
-elektrikli bisikleti ulaşımda kullanarak ulaşım aracı haline getirebilirsiniz ama lütfen kaldırımda kullanın.
-bataryası çevreye daha zararlı. Normal bir bisiklet ile kıyaslandığında.
-pahalı dediğiniz bisikletin fiyatı üzerine koyup grup set veya trainer alıyoruz. (yol bisikleti kullanıcıları)
-bize nazaran bu konuda daha iyiler. Çoğunun çamurluğu olduğu için ıslanma riskiniz daha az. Bence kendine güvenen karlı hava harici her türlü koşulda kullanır.
 
  • Beğen
Tepkiler: suyunsesi
Bence burda elektrikli bisikletin normal bisiklete göre
-bataryası mı çevreye daha zararlı
-Normal bisiklet gibi spor yapmış olmuyor muyuz?
-elektrikli blsikletler neden daha ağır?
-elektrikli bisiklet de elektrik harcıyor. Elektriği fosil yakıtla üretiyoruz vb…

antin kuntin mevzular yerine,

-elektrikli bisikleti trafiğe nasıl entegre edebiliriz?

-nasıl araba yerine ulaşım aracı haline getirebiliriz? Neler yapmak lazım?

-bunlar pahalı aletler, çalınmasını nasıl önleriz?

-kötü hava koşullarında da kullanabilir miyiz? Yoksa sadece yerler kuru iken, hava güneşliyken mi kullanırız? O paraya değer mi?

gibi sorular sanki bizi daha çok hedefe götürür diye düşünüyorum.:)
Çalınma ve rahat kullanılma konusunda küçük bisiklet istemeyen biri olarak katlanır büyük bisiklet çok aradım Torn Joe 27 diye bir bisiklet buldum fakat satışı yoktu internette o yüzden Peugeot T11 aldım. Şu ana kadar büyük bir sıkıntı yaşamadım. Ama şehirden şehire hatta ilçeden ilçeye mutlaka değişkenler vardır. Benim bisikletim 1 saatten biraz uzun bir süre boyunca hiç pedal çevirmeden gidebiliyor. Kilom ile çıktığım maksimum hiz 38-39 yani yaklaşık olarak 50 km hiç pedal çevirmeden gidebiliyor. Bu da gün içerisinde gerektiğinde 2 derse rahat git gel yapmami sağlıyor. Yağmurda da kullandım ama yağmurlu havalarda olabildiğince pedal çevirerek ilerledim çünkü sürüşü kaymayı hissetmek ona göre hareket etmek daha mantıklı geldi. Sormak istediginiz birşey varsa (teknik konulardan anlamıyorum) deneyimledigim kadarıyla yardımcı olmaya çalışırım.
 
-elektrikli bisikleti trafiğe nasıl entegre etmeyelim. Çok dikkatsiz kullanıyorlar. Ürettikleri 3 kuruşluk watt ile yol bisikletine kafa tutmaya çalışıyorlar.
-elektrikli bisikleti ulaşımda kullanarak ulaşım aracı haline getirebilirsiniz ama lütfen kaldırımda kullanın.
-bataryası çevreye daha zararlı. Normal bir bisiklet ile kıyaslandığında.
-pahalı dediğiniz bisikletin fiyatı üzerine koyup grup set veya trainer alıyoruz. (yol bisikleti kullanıcıları)
-bize nazaran bu konuda daha iyiler. Çoğunun çamurluğu olduğu için ıslanma riskiniz daha az. Bence kendine güvenen karlı hava harici her türlü koşulda kullanır.
Ciddi olamazsınız…
Yol bisikleti arabaların arasında dans ederken,
Elektrikli bisikletleri kaldırımda kullanmak?

güzel espri.:krsn:
 
  • Beğen
Tepkiler: Kadir İLBAY
-elektrikli bisikleti trafiğe nasıl entegre etmeyelim. Çok dikkatsiz kullanıyorlar. Ürettikleri 3 kuruşluk watt ile yol bisikletine kafa tutmaya çalışıyorlar.
-elektrikli bisikleti ulaşımda kullanarak ulaşım aracı haline getirebilirsiniz ama lütfen kaldırımda kullanın.
-bataryası çevreye daha zararlı. Normal bir bisiklet ile kıyaslandığında.
-pahalı dediğiniz bisikletin fiyatı üzerine koyup grup set veya trainer alıyoruz. (yol bisikleti kullanıcıları)
-bize nazaran bu konuda daha iyiler. Çoğunun çamurluğu olduğu için ıslanma riskiniz daha az. Bence kendine güvenen karlı hava harici her türlü koşulda kullanır.
Bence kişileri e-bike sürücüsü şöyle bisiklet sürücüsü böyle diye ayırmak gereksiz. Ben bisiklet yolu varsa orayı kullanıyorum ki güzergahimin çoğunda var. Geri kalan kısımda yol ve kaldırım durumuna göre karar veriyorum. Şimdiye kadar kimseye carpmadim kendi hatamdan dolayı düşmedim (maşa kırıldı bir kere ön motordan dolayı sonra arka motor ile değiştim). Ama çocukların ortalıkta kosusturdugu ortamda ellerini birikip gereksiz hızlı bisiklet süren kişilerde gördüm.
 
Ciddi olamazsınız…
Yol bisikleti arabaların arasında dans ederken,
Elektrikli bisikletleri kaldırımda kullanmak?

güzel espri.:krsn:
Aynı şehirdeyiz. Bir sabah antrenmanımıza gelin, size de dans etmeyi öğretelim. 😘
 
Geri