Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Elektrikli bisiklet devri

Selamlar.

Uzun süredir Canyon Gravel modelleri kovaladıktan sonra fiyatların istediğim seviyeye inmemesi ve Euro kurunun geldiği noktayla vazgeçtim diyebilirim. Carraro elektrikli Gravel modelini düşünmeye başladım. 18 civarı olan fiyat 20’leri görmüş. Fikirlerinize açığım. Son sayfada bahsedilen E8 motoru için beklemeye değer mi? Elektrikli bisikletin çok büyük avantajı var mı? Bakım vs. ekstra sorunlar yaratıyor mu? Harcanan güç olarak katkısı ne seviyede?

Başlığı baştan okumaya başlıyorum, muhtemelen aradığım soruların cevapları mevcut :) Arada güncel bilgiler gelirse bir yandan takip ederim diye yazayım dedim.

Elektrik motorlari bildigim kadariyla bakim gerektirmiyor. Dolayisiyla uzun yillar kullanabilirsiniz. Dağlik parkurlarda kullanacaksaniz cok keyif verecektir. Katkisina inanamazsiniz. Bakimi diger bisiklet tipleriyle aynı. Sonucta bir saatte nefesiniz kesilmeyecek ve uzun sure doganin tadini cikartacaksiniz ancak bisikleti yolda kullanacaksaniz motorsiklete yonelmek daha mantikli olur ya da en azindan daha ucuz bir modele.
 
  • Beğen
Tepkiler: Robinson Crusoe
Scudo
Selamlar.

Uzun süredir Canyon Gravel modelleri kovaladıktan sonra fiyatların istediğim seviyeye inmemesi ve Euro kurunun geldiği noktayla vazgeçtim diyebilirim. Carraro elektrikli Gravel modelini düşünmeye başladım. 18 civarı olan fiyat 20’leri görmüş. Fikirlerinize açığım. Son sayfada bahsedilen E8 motoru için beklemeye değer mi? Elektrikli bisikletin çok büyük avantajı var mı? Bakım vs. ekstra sorunlar yaratıyor mu? Harcanan güç olarak katkısı ne seviyede?

Başlığı baştan okumaya başlıyorum, muhtemelen aradığım soruların cevapları mevcut :) Arada güncel bilgiler gelirse bir yandan takip ederim diye yazayım dedim.

selamlar Robinson,

özelden cevap veremedim, sanırım mesaj alımına kapalı ayarlarından. şu ana kadar carraro'dan gayet memnunum. vites geçişleri ve kolaylığı olsun beni çok tatmin etti. aslında sürüş tarzı olarak bende çok şey değişmedi ama mesela 90-100kmlik sürüşlerimde ve özellikle yoruldugum zaman dik rampalarda ayağımın altında bir gücün oldugunu bilmek bile güzel. yokuşlarda tarifsiz kolaylık sağlıyor ve daha uzun mesafelere seni teşvik ediyor bence en önemli artısı bu. ben düz yollarda elektriği kapatıp rampalarda ve yoruldugum zamanlarda güçten faydalanıyorum genelde, bu bile benim için fazlasıyla yeterli. batarya sıkıntım henüz oluşmadı o yüzden. gayet efektif kullandığımı düşünüyorum.
bluetooth sayesinde ve telefona indirilen shimano uygulamaları sayesinde üzerindeki aksamların yazılımlarını sürekli güncel tutabiliyorsun ve kadans ve hız kontrollerini izleyebiliyorsun. E8000 modeli de gerçekten tatmin edici. EP8 artık nasıldır düşünemiyorum ama gerek duyar mısın bilmiyorum. sanırım upgrade edilebiliyormuş istenirse.

neticede abi hem batarya olsun hem grx set olsun hem de bisikletin kendi kadro yapısı olsun ben memnunum. ilk defa elektrikli, gravel ve hatta drop bar kullanan biri olarak keyif alıyorum. ha eksi yönü ne dersen klasik türk ince işçiliği özensizliği diyebilirim. mesela kadroda kabloların geçtiği yerdeki plastiklerin bağlanma kısmındaki aparat tam oturmuyor. onu bi şekilde sabitlemeye çalışıyorsun gibi gibi. bu tip şeylere çok takılmazsan sıkıntı yok. ama onun dışında bakımdır herhangi bir sorundur yaşamadım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Robinson Crusoe
@vivo özel mesaj açık aslında, sana mesaj yazarken yanlışlıkla özel mesajı kilitle kısmını tıklamışım yeni fark ettim, kusura bakma.

Pek fazla alan kişi olmadığı için ne yazık ki inceleme videosu vs. yok internette. Gidip inceleyebileceğim bir bayii olduğunu da zannetmiyorum. Gravel G4 modelini bile sorduğumda getirmedik, getirmeyi de düşünmüyoruz dedi birçok bayii. Haklılar, millette para kalmadı, dibin dibini gördük bu dönem gerçekten.

Benim amacım da sürüş mesafesini uzatmak, yokuşlarda biraz yardımcı olması zaten.

Birkaç sorum daha olacak, müsait olduğunda cevaplarsan sevinirim. Tanıtım videosunda bir anahtar gördüm, kontak açma kapama ya da kilit işlevi mi var? Batarya çıkıyor mu, kaç mah? Eve ayrıca bataryayı getirip mi şarj ediyorsun, yoksa bisikleti mi getirmek gerekiyor onun için soruyorum. Ağırlığı hakkında fikrin var mı? Özelliklere bakınca 3 kg civarı görünüyor motor, 11 kg bisiklet olsa ki, biraz da batarya ağırlığı, 17-18 kg'ı geçmemesi lazım sanki? Düz yolda idare edilir ama yokuşta çok zorlar gibi şarj biterse.

Lastikleri değiştirdin mi? Toprak, çakıl yola girdin mi, memnun musun?

Bir de hangi kadro boyunu tercih ettin?

Teşekkürler bilgiler için.
 
Son düzenleme:
@Robinson Crusoe

abi kadro üzerindeki anahtar girişi ile bataryayı istersen çıkarıp şarj edebiliyorsun bisikletten ayrı olarak. veyahut bataryayı komple çıkarıp servise falan götürebilirsin bir şey oldugunda. 2 adet anahtar veriyorlar biri yedek. benim açıkçası daha şu ana kadar hiç ihtiyacım olmadı evde bırakıyorum. şarj etmek için yine gövde üzerinde bir girişi var kendine özel, oradan şarj edebiliyorsun bataryayı herhangi bir 220v ev elektriği ile. şarj ünitesi de öyle ağır bir şey değil gayet taşınabilir. laptop adaptörlerinden çok daha hafif. sırt çantana atıp uzun yolda herhangi bir yerde ihtiyacın olduğunda mola verip bir yere takıp şarj edebilirsin de. yani hem bataryayı çıkarıp hem de çıkarmayıp bisiklet üzerinde şarj edebilirsin bisikleti.

batarya kapasitesi mah olarak bulamadım ama özelliklerinde 14 Ah diyor. bunu da mAh'ye çevirince 14000 yapıyor. bunlarda daha çok torka ve watta bakıyorlar sanırım. ağırlığı da dediğin gibi 17-18 kg civarı her şey dahil. 5.katta oturuyorum ve asansörle çıkarıp indirip evde tutuyorum. hiç düşündüğün gibi kaba bir ağırlığı yok onu rahatça söyleyebilirim.
mutlaka bir karbon veya daha hafif alüminyum kadrolu bisiklete göre dezavantajı vardır, hiç o kadar hafif bisiklet kullanmadım ama yokuşta ben öyle bir dezavantaj görmedim elektriksiz kullanımda. iyi rampalara çıkıp denediğimi söyleyebilirim. bir de ön-arka sette grx'in üst model versiyonunu kullanmaları da etkiliyor olabilir. vites geçişlerini, aktarım oranlarını oldukça yeterli buldum ben.

lastikleri değiştirdim evet. aldığım yerden schwalbe'nin g-one all round modelini aldım pazarlık ederek. hem görseli daha güzel hem de tırnaklı yapıları normal üzerinde gelenlerden daha belirgin. yol tutuşu bir tık daha iyi. toprağa da bozuk yola da girdim şu ana kadar bir sıkıntı yaşamadım. yaklaşık bir 350-400 km yapmışımdır. kadro olarak da 58 cm olanını tercih ettim. boyum 1.90 tam oldu bana.

genel olarak bisikletten ben memnunum abi. sevmediğim kısımları dediğim gibi ince işçilikleri (kaynak yerlerinin kaba olması ve fren kablolarının kadro içine geçtiği yerdeki plastik parçanın yerinden çıkması gibi). onun dışında boyasından aksamlarından yana herhangi bir sıkıntı yaşamadım henüz. en güzeli de uzun süre ve yorgun olsan bile bisiklet sürmeye sürekli teşvik etmesi bence.

ha bir şey eklemeyi unuttum, elektrikli modda sürerken inceden bir ses duyuyorsun bisikletin motorundan. nasıl tarif etsem batarya çalışma sesi gibi ya da dinamo sesi gibi. çok rahatsız edici değil, günlük şehir koşullarında çok farkına varmazsın ama sessiz ortamda sürdüğünde duyuyorsun tabi. motor seni saatte 25km'ye kadar desteklediği için o limiti aştığında ses de kesiliyor. zaten internette araştırdığımda shimanonun bilinen sevilmeyen bir özelliğiymiş. sessizlik olayını henüz çözememişler. bosch ve yamaha bu işi çözmüş. o yüzden ufak bir ses duyuyorsun sürerken. ama onun dışında ne bir tıkırtı var ne de seni rahatsız edecek bir ses var viteslerde ya da kadroda.
 
Son düzenleme:
Selam arkadaşlar 1 hafta önce yurtdışından 2018 model haibike fullnine 6.0 elektrikli bisiklet aldım. Sormak istedigim bunlarin bataryaları ne zaman ömrünü tamamlıyor nasıl anlayabilirim. Eger bataryası biterse fiyat olarak çok pahalı alternatif bi çözüm varmi? Bide benim batarya 36 v 13,6 ah 500 wh ozellikli .yurtdışı sitelerinde ayni bataryanin 36 v 20.7 ah 745 wh ozellikli olanları var bu bataryayı bisiklete taksam menzil olarak yada başka ne avantajı olur. Bide 1 tane yaklaşık 35-40 yıllık klasik bisiklet var elimde hollanda yazıyor uzerinde . Yarış bisikleti 2*5 vites bu bisikleti satmaya kalksam fiyat olarak ne yapabilir resimleri ekleyebilirim.saygılar
 
konuyu özetleyen mükemmel bir karikatür. hep bundan bahsediyorum. Elektriğin üretildiği yöntem de çok önem arz ediyor.
Gene de günlük kullanımda elektrikli araçlar karbon salınımlı araçlardan çok daha çevreci bu da bir gerçek. Yakıtın araç dururken hareket ederken ürettiği zehirli gazlar ayrıca nakliyede üretim sürecini de meydana gelen kirlilikler, oluşan veya oluşabilecek kazalar sonucundaki kirlilik göz önünde bulundurulduğunda elektrik gene de daha çevreci. Tabi keşke onu da daha çevreci koşullarda üretebilsek.
 
Değerli Arkadaşlar,

Yorumları takip ettiğim kadarıyla farklı tecrübeler yaşanmış ve kafalar karışık gibi.

Mid Drive motorların (veya Mid Motor) teknik özelliklerini, kullanım / uygulama hatalarını, ideal çözümleri ve neredeyse üç yıllık kullanım ve araştırmalarımdan gelen tecrübelerimi paylaşmak istiyorum.

Mid Motorlar, aynakoldan tahrikli, gücü mekanik elemanlar (aynakol → zincir → arka dişli) ile aktaran bir tasarımdır ve transmisyon açısı (zincirin, aynakol ekseni ile yaptığı açı), aynakol merkez ekseni ile 90 derece (dik) olacak şekilde tasarlanmıştır. Dolayısıyla, arka göbekte sabit (fixed) dişli olmak zorundadır.

E-Bisiklet dönüşüm piyasasındaki -kurumsal / bireysel- uygulayıcılarının yaptıkları en önemli yanlışlıklardan biri, maalesef Mid Drive motorların bu tasarım özelliklerine aykırı çözümler sunabiliyor olmalarıdır. Kaset (ruble ve aktarıcılı) vites sisteminin vites değişimlerinde transmisyon açısı değişkendir. Bundan dolayı silindir pimli klasik zincir yerine oval pimli (nokta temaslı) zincir kullanılması önerilir. Oval pimli zincirler ise klasik zincirler kadar dayanımlı olmadıklarından, Mid Motorun tasarımına aykırı kullanmanın yanı sıra, motorun tahrik gücüne karşı da dayanımlı olmamasından dolayı, orta veya uzun -belki de kısa- vadede aktarım donanımlarında (zincir, aktarıcı ve dişliler) ve hatta Mid Motorda sorunlarla karşılaşılacağı düşük bir ihtimal olarak öngörülmemelidir.

Yani, Mid Motorlu çözümlerde kaset vites sisteminin tercih edilmesi kesinlikle doğru değildir. Sorunsuz ve kaliteli performans alabilmek için; arka göbekte sabit (fixed) dişli gerekliliği OLMAZSA OLMAZDIR.

Mid Motorlarda vites görevi gören kademeler bulunmaktadır. Kontrol panelinin menüsünde kademe (vites) sayıları “Gelişmiş Ayarlar (advance settings)” alt menüsünde üç, beş veya dokuz kademe gibi seçeneklerle ayarlanabilir. Hangi kademe seçilirse seçilsin, vites oranı değişmemektedir. Üçlü kademede vites geçişleri sert, dokuzlu kademede ise gayet yumuşak olacaktır.

O zaman, “bu durumda, Mid Motor sadece single step / tek vites bisikletlerde mi kullanılabilecektir?“ diye bir soru akla gelebilir.

Cevap, tabi ki HAYIR…

Mid Motor, GÖBEK VİTES ile kombine edildiğinde mükemmel bir performans artımı ve sürüş konforu elde edilerek çok üst segmentlerde bir kaliteye ulaşılır. Motorun kademeleri ve göbek vitesin vitesleri ile kombine kullanımında tork değerleri ve hız limitleri son derece olumlu olarak değişecektir. Mesela, 500w Bafang Mid Motor ile %307 vites oranlı Shimano Nexus-8 Göbek Vites kombinasyonunda, 100nm olan motorun tork değeri, birinci viteste 140nm değerlerine yükselecek, sekizinci viteste ise hız limitleri tavan yapacaktır.

MID MOTOR AVANTAJLARI;

@ Hiç bir donanıma -aynakol göbeği değişimi hariç- müdahale etmeden geleneksel tüm kadrolara uygulanabilir.
Hub motorda ise donanımsal müdahaleler daha fazladır.

@ Hub motorların sağladığı tork değerlerini Mid motor daha az güçle sağlar.
Yani 500w Mid Motorun 100nm tork değerine, ancak 1.000w üstü Hub motorlarda ulaşılabilir.

@ Kullanıcı ile motor iletişimi son derece senkronize olduğundan, tepkiler anlıktır ve kullanıcıya stres yüklemez.

@ Hub motora göre daha az komponent kullanılır. Harici sürücü, pedal sensörü ve vites sensörü kullanımına gerek duyulmaz.

@ (Bence en önemlisi), aynakoldan tahrikli olduğu için, bisiklet konseptinden çıkılmamış olunur.
Hub motorlarda güç aktarımı doğrudan tekeredir. Pedal sensörü ile zorlama bir ilişki kurulur ama mekanik ilişkisi olmadığından Hub motorlu, iki tekerlekli bir araca (!) dönüşecektir.

@ Göbek vites ile kombine edildiğinde;
- Sürüş konforu,
- Sürüş kalitesi,
- Sürüş sürekliliği,
- Kapalı sistem olduğundan bakım kolaylığı (neredeyse sıfır bakım),
- Verimlilik getirecek
veeeee BİSİKLET sürme keyfi J devam edecektir.

ÖNERİLER:


Yaklaşık üç yıllık kullanım ve araştırmalarımdan gelen tecrübelerim doğrultusunda;

@ Kullanım amacına göre optimizasyon yapılmalı ve ona göre motor gücü ve batarya kapasitesi belirlenmelidir.

@ Pedallanacak coğrafya fazla engebeli ve yokuşlu değilse en fazla 350w Bafang Mid Motor tercih edilmelidir. Unutulmamalıdır ki, yüksek güç talebi, yanında yüksek kapasiteli batarya grubu, dolayısıyla size ilave malî, bisikletinize de fiziki yük getirecektir.

@ Engebeli ve yokuşlu coğrafyalarda ise, göbek vites kombinasyonu ile 500w Bafang Mid Motorlu sistem, en ideal çözüm olacaktır.

@ Off-road aktiviteleri için ise göbek vites kombinasyonu ile 750w Bafang Mid Motorlu sistem, ihtiyacı fazlasıyla karşılayacaktır.

@ 750w üstü güçteki Bafang Mid Motorlar, yukarıdakiler dışında amaçlanan kullanımlar için ihtiyaç olabilir. Kargo, tandem bisikletleri gibi.

Herkese kazasız, belasız, kasklı, güvenlik donanımlı sağlıklı sürüşler diliyorum.

Soner Gezci
soner@gezci.com
 

Dosyalar

  • Tern 20-1.jpeg
    Tern 20-1.jpeg
    142,4 KB · Okunma: 59
  • Tern 20-2.jpeg
    Tern 20-2.jpeg
    210,2 KB · Okunma: 60
Değerli Arkadaşlar,

Yorumları takip ettiğim kadarıyla farklı tecrübeler yaşanmış ve kafalar karışık gibi.

Mid Drive motorların (veya Mid Motor) teknik özelliklerini, kullanım / uygulama hatalarını, ideal çözümleri ve neredeyse üç yıllık kullanım ve araştırmalarımdan gelen tecrübelerimi paylaşmak istiyorum.

Mid Motorlar, aynakoldan tahrikli, gücü mekanik elemanlar (aynakol → zincir → arka dişli) ile aktaran bir tasarımdır ve transmisyon açısı (zincirin, aynakol ekseni ile yaptığı açı), aynakol merkez ekseni ile 90 derece (dik) olacak şekilde tasarlanmıştır. Dolayısıyla, arka göbekte sabit (fixed) dişli olmak zorundadır.

E-Bisiklet dönüşüm piyasasındaki -kurumsal / bireysel- uygulayıcılarının yaptıkları en önemli yanlışlıklardan biri, maalesef Mid Drive motorların bu tasarım özelliklerine aykırı çözümler sunabiliyor olmalarıdır. Kaset (ruble ve aktarıcılı) vites sisteminin vites değişimlerinde transmisyon açısı değişkendir. Bundan dolayı silindir pimli klasik zincir yerine oval pimli (nokta temaslı) zincir kullanılması önerilir. Oval pimli zincirler ise klasik zincirler kadar dayanımlı olmadıklarından, Mid Motorun tasarımına aykırı kullanmanın yanı sıra, motorun tahrik gücüne karşı da dayanımlı olmamasından dolayı, orta veya uzun -belki de kısa- vadede aktarım donanımlarında (zincir, aktarıcı ve dişliler) ve hatta Mid Motorda sorunlarla karşılaşılacağı düşük bir ihtimal olarak öngörülmemelidir.

Yani, Mid Motorlu çözümlerde kaset vites sisteminin tercih edilmesi kesinlikle doğru değildir. Sorunsuz ve kaliteli performans alabilmek için; arka göbekte sabit (fixed) dişli gerekliliği OLMAZSA OLMAZDIR.

Mid Motorlarda vites görevi gören kademeler bulunmaktadır. Kontrol panelinin menüsünde kademe (vites) sayıları “Gelişmiş Ayarlar (advance settings)” alt menüsünde üç, beş veya dokuz kademe gibi seçeneklerle ayarlanabilir. Hangi kademe seçilirse seçilsin, vites oranı değişmemektedir. Üçlü kademede vites geçişleri sert, dokuzlu kademede ise gayet yumuşak olacaktır.

O zaman, “bu durumda, Mid Motor sadece single step / tek vites bisikletlerde mi kullanılabilecektir?“ diye bir soru akla gelebilir.

Cevap, tabi ki HAYIR…

Mid Motor, GÖBEK VİTES ile kombine edildiğinde mükemmel bir performans artımı ve sürüş konforu elde edilerek çok üst segmentlerde bir kaliteye ulaşılır. Motorun kademeleri ve göbek vitesin vitesleri ile kombine kullanımında tork değerleri ve hız limitleri son derece olumlu olarak değişecektir. Mesela, 500w Bafang Mid Motor ile %307 vites oranlı Shimano Nexus-8 Göbek Vites kombinasyonunda, 100nm olan motorun tork değeri, birinci viteste 140nm değerlerine yükselecek, sekizinci viteste ise hız limitleri tavan yapacaktır.

MID MOTOR AVANTAJLARI;

@ Hiç bir donanıma -aynakol göbeği değişimi hariç- müdahale etmeden geleneksel tüm kadrolara uygulanabilir.
Hub motorda ise donanımsal müdahaleler daha fazladır.

@ Hub motorların sağladığı tork değerlerini Mid motor daha az güçle sağlar.
Yani 500w Mid Motorun 100nm tork değerine, ancak 1.000w üstü Hub motorlarda ulaşılabilir.

@ Kullanıcı ile motor iletişimi son derece senkronize olduğundan, tepkiler anlıktır ve kullanıcıya stres yüklemez.

@ Hub motora göre daha az komponent kullanılır. Harici sürücü, pedal sensörü ve vites sensörü kullanımına gerek duyulmaz.

@ (Bence en önemlisi), aynakoldan tahrikli olduğu için, bisiklet konseptinden çıkılmamış olunur.
Hub motorlarda güç aktarımı doğrudan tekeredir. Pedal sensörü ile zorlama bir ilişki kurulur ama mekanik ilişkisi olmadığından Hub motorlu, iki tekerlekli bir araca (!) dönüşecektir.

@ Göbek vites ile kombine edildiğinde;
- Sürüş konforu,
- Sürüş kalitesi,
- Sürüş sürekliliği,
- Kapalı sistem olduğundan bakım kolaylığı (neredeyse sıfır bakım),
- Verimlilik getirecek
veeeee BİSİKLET sürme keyfi J devam edecektir.

ÖNERİLER:


Yaklaşık üç yıllık kullanım ve araştırmalarımdan gelen tecrübelerim doğrultusunda;

@ Kullanım amacına göre optimizasyon yapılmalı ve ona göre motor gücü ve batarya kapasitesi belirlenmelidir.

@ Pedallanacak coğrafya fazla engebeli ve yokuşlu değilse en fazla 350w Bafang Mid Motor tercih edilmelidir. Unutulmamalıdır ki, yüksek güç talebi, yanında yüksek kapasiteli batarya grubu, dolayısıyla size ilave malî, bisikletinize de fiziki yük getirecektir.

@ Engebeli ve yokuşlu coğrafyalarda ise, göbek vites kombinasyonu ile 500w Bafang Mid Motorlu sistem, en ideal çözüm olacaktır.

@ Off-road aktiviteleri için ise göbek vites kombinasyonu ile 750w Bafang Mid Motorlu sistem, ihtiyacı fazlasıyla karşılayacaktır.

@ 750w üstü güçteki Bafang Mid Motorlar, yukarıdakiler dışında amaçlanan kullanımlar için ihtiyaç olabilir. Kargo, tandem bisikletleri gibi.

Herkese kazasız, belasız, kasklı, güvenlik donanımlı sağlıklı sürüşler diliyorum.

Soner Gezci
soner@gezci.com

Peki ben;
- Kendim pedal çevirmekten ve duruma göre vites değiştirmekten keyif alıyor ve istiyorsam,
- 25 km/h hız sınırının üzerine çıkmak istiyorsam. Boş ve düz yolda hız denemeleri yapmak istiyorsam,
- Yol bisikletini seviyorsam ve aerosunu bozmasın, ağırlığını abartmasın istiyorsam,
- Sadece bazı dik yokuşlarda ve çok yorulduğumda bana ufak bir destek versin istiyorsam,
buna uygun cep yakmayan bir elektrik destekli bisiklet türü var mı?
 
Peki ben;
- Kendim pedal çevirmekten ve duruma göre vites değiştirmekten keyif alıyor ve istiyorsam,
- 25 km/h hız sınırının üzerine çıkmak istiyorsam. Boş ve düz yolda hız denemeleri yapmak istiyorsam,
- Yol bisikletini seviyorsam ve aerosunu bozmasın, ağırlığını abartmasın istiyorsam,
- Sadece bazı dik yokuşlarda ve çok yorulduğumda bana ufak bir destek versin istiyorsam,
buna uygun cep yakmayan bir elektrik destekli bisiklet türü var mı?
Öncelikle şu hususun iyi anlaşılması gerektiği kanaatindeyim;
E-bike dönüşümüne talip olmak, hamama girmek gibidir ve kese at(tır)madan sadece su dökünmek için hamama girmek, hamam sefası olmaz.
E-bike dönüşüm donanımlarının (motor, batarya grubu) belli bir ağırlığı vardır. Maalesef bisikletinizin başına "e-" koyacaksanız, yaklaşık 7-8 kg ilave ağırlığa razı olmak zorundasınız.
Şayet bu konuda bir sorun yoksa, arzu ettiğiniz o isteklerin her birisini gerçekleştirecek optimum çözümler mevcuttur.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: suyunsesi
Öncelikle şu hususun iyi anlaşılması gerektiği kanaatindeyim;
E-bike dönüşümüne talip olmak, hamama girmek gibidir ve kese at(tır)madan sadece su dökünmek için hamama girmek, hamam sefası olmaz.
E-bike dönüşüm donanımlarının (motor, batarya grubu) belli bir ağırlığı vardır. Maalesef bisikletinizin başına "e-" koyacaksanız, yaklaşık 7-8 kg ilave ağırlığa razı olmak zorundasınız.
Şayet bu konuda bir sorun yoksa, arzu ettiğiniz o isteklerin her birisini gerçekleştirecek optimum çözümler mevcuttur.

Soner bey, cevap için teşekkürler.
Sanırım e-ikiteker şimdilik bana göre değil. Ama kısmet, ilerleyen yıllar için düşünmüyor değilim :).
 
  • Beğen
Tepkiler: Müşkilküşa
Peki ben;
- Kendim pedal çevirmekten ve duruma göre vites değiştirmekten keyif alıyor ve istiyorsam,
- 25 km/h hız sınırının üzerine çıkmak istiyorsam. Boş ve düz yolda hız denemeleri yapmak istiyorsam,
- Yol bisikletini seviyorsam ve aerosunu bozmasın, ağırlığını abartmasın istiyorsam,
- Sadece bazı dik yokuşlarda ve çok yorulduğumda bana ufak bir destek versin istiyorsam,
buna uygun cep yakmayan bir elektrik destekli bisiklet türü var mı?
Size şöyle bi ürün sunayım o halde
not cep yakar :)
 
Size şöyle bi ürün sunayım o halde
not cep yakar :)
Ah be abi, Orbeaa bi.
İşte bu. Bisiklet demek özgürlük demek.
Yol bisikleti demek, ben canım istediğinde hız yapabilmeliyim demek. Yüzüme vuran rüzgarı mutlulukla karşılamak demek. Beni 25 km/h ile sınırlamayın demek...
 
Tahminim bisikletin üretim sürecini hammaddenin elde edilmesinden itibaren takip etsek doğaya zarar verdiğini görür elektriksizini de kullanmayız. Ben kimsenin bu karikatürdeki gibi gerizekalı olduğu için elektrikli bisiklet kullandığını zannetmiyorum. Aksine insan olarak neredeyse tüm çabamız hayatı kolaylaştırmak üzerine ve elektrikli bisikletler en az elektriksizler kadar mantıklı çözümler ihtiyaca göre.

Bu kadar ince düşünmeye başlarsak bu karikatürü oluşturmak için üretilen teknolojinin doğaya verdiği zararı düşünse çizer miydi acaba bu kişi, internet ortamında paylaşmak için kullandığınız cihazın doğaya verdiği zararı düşünseniz kullanır mıydınız, paylaşır mıydınız, sonsuza kadar gider bu sorular deli olursunuz. Her teknolojik gelişme az ya da çok doğaya zarar vermiştir, fayda/zarar hesabıyla işimize geleni kullanmaya çalışıyoruz hepimiz.

Tüm bu elektrikli bisiklet eleştirilerine cevap gibi yazdım, biraz da gülelim/düşünelim diye paylaşılmış tek bir karikatür özelinde değil. Elektrikli bisiklet başlığına geliyorsun, küçücük bilgi kırıntısına muhtaç olduğumuz güzel forumumuzda bilgiden çok eleştiri var sayfalar dolusu.
 
Son düzenleme:
Soner bey, cevap için teşekkürler.
Sanırım e-ikiteker şimdilik bana göre değil. Ama kısmet, ilerleyen yıllar için düşünmüyor değilim :).

"e-ikiteker" ifadesi çok isabetli olmuş. :harika:

Mid motor ile olan çözümlerde, sürüş konforu ve estetiğinden hiç bir şekilde uzaklaşmıyorsunuz. Sadece aynakolunuzda tek yaprak olduğundan vites oranı değerleriniz düşebiliyor ancak onu da zaten mid motor telafi ediyor.
 
Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı:
  • Beğen
Tepkiler: suyunsesi
Soner bey, cevap için teşekkürler.
Sanırım e-ikiteker şimdilik bana göre değil. Ama kısmet, ilerleyen yıllar için düşünmüyor değilim :).

Hafif bir dönüşüm yapmak için Pilli Bisiklet'in P250 mini kiti 3.7KG ağırılında. Ona da bir göz atabilirsiniz. 11KG bir bisiklet uygulama sonrası 14.5KG civarında oluyor

 
Yeşil pasaportum bitmeden elektrikli bisiklet alıp Avrupa'yı gezesim var ya.
elektrikli bisikletlerle uzun yol yapmak mümkün müdür, daha önce deneyiminiz oldu mu acaba? Ben de bu yaz sonu bir ege - akdeniz turu planlıyorum, ama elektrikli bisikletle uzun yol yapmak mümkün mü araştırıyorum. Elektrik desteğini sadece rampalarda yokuşlarda kullanmayı amaçlıyorum ama şarj bitince normal bisiklet gibi kullanmanın işkenceye döndüğünü söyleyenler var. Bir de size sorayım dedim tecrübeniz varsa konuyla ilgili.
 
@gedige mümkündür tabi. Ama karışık bir konu. Ben turculuk denebilecek kadar uzun sürüş yapmasam da dilim döndüğünce tecrübelerimi anlatayım.

Her şeyden önce bana göre bataryası kolay değişen bir model tercih etmek gerekli. Benim bisiklette(Carraro e-gravel) belki hırsızlık ihtimaline karşı belki tasarım hatası sanki sadece pilin ömrü tükenince 1 kez değiştirin der gibi oldukça zor bir işlem. Ekstra batarya 500 Euro civarı, Avrupa fiyatı, Türkiye’de vergisi-algısı derken fiyat daha da artacaktır. Heybeye 3-4 kg bir batarya eklemek gerekecek, kaplayacağı hacim de var, yazdığım maliyet gibi konuyu da ekleyince iyi düşünmek gerekiyor. Evet elektrikli bisikletler batarya bitince de sürülebiliyor ama yedek batarya olmadan yola çıkarsanız 20 kg bisiklet ve üzerinde onca yükle dağın başında batarya azalınca benzin ışığı yanmış araba sürer gibi rahatsız eder.

Mesafe konusu çok değişken. Batarya tiplerine göre daha uzun-kısa da gidebilir ama 100 km’ye kadar sorunsuz destek alırsınız diyebilirim çoğu yerde. Ben İstanbul/Göktürk civarlarında yapıyorum çoğu sürüşümü, tabi kaptırıp diğer mahallelere gidiyorum. Yokuşu oldukça yoğun diyebilirim rotalarımın. Mesela Mersin’den Karaman’a gitsem, Toroslara komple tırmanış şeklinde olan 100 km rotada menzil çok kısalacaktır. Karaman-Konya arası 100 km civarı, muhtemelen %20 batarya ile rahatlıkla giderim çünkü 25 km/s üzerinde sürerim motor devreye girmez ya da yavaşlasam da motoru kapatırım, değmez çünkü eğimsiz dümdüz bir yol.

Gördüğüm kadarıyla turcular çadırda, bir misafirhanede, bir bisikletseverin evinde, ya da otelde kalarak tamamlıyorlar turlarını. Şarj etme adaptörüne göre 4-8 saat sürüyor. Çadır gibi opsiyonlar tamamen devre dışı kalır. Yine yedek bataryayı da şarj etmek gerekir ki onun için de harici şarj cihazı vs. ekstra maliyetleri olacak.

Benim bisiklet geçen sene 18 bin liralardan satışa çıkmıştı. Bu sene muadili 37 bin lira. Bu bisikleti ne olsa bir yerlere bağlayıp gidip dinlenmeniz, karnınızı doyurmanız vs. gerekecek. Tabi normal bisikletler de el yakıyor artık ama bu kadar pahalı bir bisikleti sürekli göz önünde bulundurmamak rahatsız edebilir.

Tahmin ediyorum sizin sorduğunuz daha çok batarya biterse bu bisiklet sürülür mü anlamında. Arkadaşlarla sürüşe çıkınca bataryayı açmıyorum. Yani gayet sürülüyor. Ancak son sürüşte arkadaşa denesin diye benim bisikleti verdim, ben de onun bisikleti aldım. 20 kg ile 12 kg arasında bile dağlar kadar fark var. Üzerinde yükle yorgun bir günün sonunda genelde elde taşıma şeklinde geçer diye düşünüyorum batarya desteği olmadan yokuşlar. Motor %10-300 arası bir destek sağlıyor takribi olarak seçiminize göre, tabi komple kapatmak da mümkün. Sürekli motor destekli sürerseniz bir süre sonra kapatınca 20 kg bisiklet 40 kg gibi hissettiriyor. Yani dengeli kullanmak lazım kesinlikle, turda bataryanın bittiği noktalarda yedek batarya da yoksa o da ekstra bir zorluk getirecektir.

Hep eksilerden bahsetmiş gibi oldu ama dikkat etmeniz gereken noktaları söylemeye çalıştım aslında. Elektrikli bisiklet sürüş hevesini ve uzun mesafelere gitme şevkini artırıyor kesinlikle. Normal bisikletle insan ne olsa kendini korumaya alıyor, zorluklar gördükçe siniyor. Elektrikli bisikletle iştah artıyor, eve geldiğimde düz bisiklete göre çok daha fazla efor sarf etmiş olarak dönüyorum. Özetle sürekli bisikleti emniyetli şekilde muhafaza edebileceğiniz otel gibi yerlerde kalınacaksa, yedek bir batarya edinme imkanı varsa bence çok keyifli turlar yapılır. Tek handikap bu iş grupça yapılacaksa onlarda da elektrikli bisiklet olmalı, yoksa dengeyi sağlamak çok zor olur.

Kısa süreli tecrübelerim böyle. Deneyimli kullanıcılar daha sağlıklı bilgiler vereceklerdir.
 
Son düzenleme:
Ya bu elektrikli bisiklet bisikletçiler için bir devrim, mükemmel aletler (mid drive için konuşuyorum) asfaltta sürecekler için kilosunu dert etmeyin sıfır sıkıntı ön yargılarınızdan kurtulun, zamanında cep telefonuda icat edildiğinde böyle birşeye ne gerek var denilip alay konusu olmuştu. En fazla 5 yıl sonra bisikletlerin coğu elektrikli olacaktır.Zamanınız varsa çıkın Türkiye turu yapın rahatlıkla günde en az 200 km yaparsınız veya işinize terlemeden en hızlı şekilde gidin.Benim ev ile iş arası 6 km arabayla bazen sıkışık trafikte yarım saat süren yol artık 8 dakika.Motosiklette kullanan biri olarak titreşim olayı zaten yok oraya girmeyeyim ceza yerim laf gelir derdi yok.Tamam ebike pahalı ama parasını son kuruşuna kadar hak ediyor.
 
Geri