Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Elektrikli bisiklet devri

Scudo
Merhaba. bende Carraro E-viva alarak elektrikli bisiklet kervanına katıldım. derdim daha az eforla işe gidip gelmek. çünkü yaz aylarında özellikle normal bisiklet ile sarıyerden cağaloğluna geldiğimde iş yerinde banyo ihtimalim olmadığından ter ve sıcaklık mahvediyor beni. böyle daha az yorulup daha az terleyeceğimi umuyorum. hemde iş çıkışlarımda ufak turlar yapabilicem. 1 dolum ile eco modda 100 - 150 km arası menzil bence gayet yeterli. yokuşlarda da pedal desteğini arttırıp uygun vitesle rahat rahat çıkar kan ter içinde kalmam. hafta sonlarıda zaten normal bisikletimle çıkarım.
 

Dosyalar

  • carraro eviva.jpeg
    carraro eviva.jpeg
    241,1 KB · Okunma: 79
çok teşekkür ederim. Bu hafta sonu gidonu değişip güzel bir temizlik ve bakımdan sonra pzt. günü kullanıcam inşallah. tabiiki kullanımlarıma bağlı + ve eksileri paylaşıcam. aslında direk günümüzdeki en büyük - zaten 25 km lik destek sınırı. ha çeşitli yöntemlerle hack lenebiliyor sistem. @MustafaSener
 
çok teşekkür ederim. Bu hafta sonu gidonu değişip güzel bir temizlik ve bakımdan sonra pzt. günü kullanıcam inşallah. tabiiki kullanımlarıma bağlı + ve eksileri paylaşıcam. aslında direk günümüzdeki en büyük - zaten 25 km lik destek sınırı. ha çeşitli yöntemlerle hack lenebiliyor sistem. @MustafaSener
Bunlar sadece pedal desteği olması ve uzun menzil sunması ile dikkatimi çekiyor. 25 km yeterli benim için. 200km kadar olanları var. Sadece yokuşlarda açarak şehir değiştirilir. Benim gözüm de kifuka veya esportive modelinde. Tabi ben 2 yıldan önce alamam. O zamana daha güzel şeyler çıkacaktır. Takipteyim :)
 
Bunlar sadece pedal desteği olması ve uzun menzil sunması ile dikkatimi çekiyor. 25 km yeterli benim için. 200km kadar olanları var. Sadece yokuşlarda açarak şehir değiştirilir. Benim gözüm de kifuka veya esportive modelinde. Tabi ben 2 yıldan önce alamam. O zamana daha güzel şeyler çıkacaktır. Takipteyim :)
bende birebir aynı mantıkla hareket ettim alırken. yokuşlarda destek ile bayağı bir menzil artar. birde kadronun hiç bir yerinde kablo olmamasıda çok güzel olmuş. ben beğendim. sağlam duruyor. sadece hidrolik frenlerin çok yumuşak olması biraz garibime geldi
 
bende birebir aynı mantıkla hareket ettim alırken. yokuşlarda destek ile bayağı bir menzil artar. birde kadronun hiç bir yerinde kablo olmamasıda çok güzel olmuş. ben beğendim. sağlam duruyor. sadece hidrolik frenlerin çok yumuşak olması biraz garibime geldi
Yağı eksik olabilir belki. Benim frenler de hidrolik, arka fren aldığımda bomboştu (salcano kalitesi...), ön fren iyiydi. Arka frene kendim yağ değişimi yapıp adam ettim. 2 sene geçti ve ikisi de acınası halde. Vaktim olduğunda ikisinin de yağ ve balatalarını değiştirmeyi planlıyorum. İkisi de yarıdan sonra tutmaya başlıyor. Yarıya kadar boşluk resmen.
Gidonu değiştirme fikrinizede çok sevindim. Tek beğenmediğim nokta orasıydı.
 
  • Beğen
Tepkiler: serkant yakıt
Yağı eksik olabilir belki. Benim frenler de hidrolik, arka fren aldığımda bomboştu (salcano kalitesi...), ön fren iyiydi. Arka frene kendim yağ değişimi yapıp adam ettim. 2 sene geçti ve ikisi de acınası halde. Vaktim olduğunda ikisinin de yağ ve balatalarını değiştirmeyi planlıyorum. İkisi de yarıdan sonra tutmaya başlıyor. Yarıya kadar boşluk resmen.
Gidonu değiştirme fikrinizede çok sevindim. Tek beğenmediğim nokta orasıydı.
Gerçekten sırf görüntü değil benim kullanışımıda çok etkiledi. gidonu sabit tutmak için çaba sarfettim. 1 saat sonunda alışılır ancak bir riser gidon ile çok daha hoş olur diye düşünüyorum.
 
Kütahya'da iken yollar neredeyse dümdüzdü, yollar genel itibariyle boştu hatta kaldırıma sıfır park eden araç sayısı bile çok azdı. Takım elbiseyle dahi işe yol / yarış bisikletimle rahat rahat gidip gelebiliyordum(21 ayda 180 kez). Her türlü ihtiyacımı bisiklet vasıtasıyla karşılıyordum neredeyse. Ankara'da ise daha ilk deneyişimde işe bisikletle gidip gelme durumunu verimli bir şekilde başaramayacağımı anladım(İşçi Blokları Mah. - Kızılay güzergahı). Ancak bu durum elektrikli katlanır bir bisikletle değiştirilebilecekmiş gibi duruyor. O sebeple araştırmalara başladım. İnsan bir kez işe bisikletle gidip gelmeye başladı mı, toplu ulaşıma ve toplu ulaşımın getiri-götürülerine bir türlü alışamıyor. İnşallah en kısa zamanda düzgün bir şey bulabilirim. Bu başlığı da takip edeceğim. Herkese iyi pedallamalar dilerim.
 
3-4 sene sonra elektrikli bisikletler oldukça gelişecektir ve ben de mutlaka elektrikli bir yol bisikletine geçiş yapmayı düşünüyorum.
 
3-4 sene sonra elektrikli bisikletler oldukça gelişecektir ve ben de mutlaka elektrikli bir yol bisikletine geçiş yapmayı düşünüyorum.
Elektrikli bisikletler coktan gelisti bile :)
Otomatik vites sisteminden gps'li hirsizlik korumasina kadar yapti adamlar.

(link)
 
Yakında çok daha uzak menziller çok daha güzel şeyler görebiliriz, Kadro içine yerleştiren bataryalar, küçülen motorlar, artan menzil ve teknoloji desteği gps etc... harika şeyler.. Özellikle kadrolar biraz dana genişletilip çok daha yüksek batarya kapasitesi sağlanabilir... Ağırlık olarak gülü seven dikenine katlanır..
 
Kütahya'da iken yollar neredeyse dümdüzdü, yollar genel itibariyle boştu hatta kaldırıma sıfır park eden araç sayısı bile çok azdı. Takım elbiseyle dahi işe yol / yarış bisikletimle rahat rahat gidip gelebiliyordum(21 ayda 180 kez). Her türlü ihtiyacımı bisiklet vasıtasıyla karşılıyordum neredeyse. Ankara'da ise daha ilk deneyişimde işe bisikletle gidip gelme durumunu verimli bir şekilde başaramayacağımı anladım(İşçi Blokları Mah. - Kızılay güzergahı). Ancak bu durum elektrikli katlanır bir bisikletle değiştirilebilecekmiş gibi duruyor. O sebeple araştırmalara başladım. İnsan bir kez işe bisikletle gidip gelmeye başladı mı, toplu ulaşıma ve toplu ulaşımın getiri-götürülerine bir türlü alışamıyor. İnşallah en kısa zamanda düzgün bir şey bulabilirim. Bu başlığı da takip edeceğim. Herkese iyi pedallamalar dilerim.
Eskişehir'de 8 sene boyunca her gün hem işe hem okula bisikletle gittim. Aynı söylediğiniz gibi dümdüzdü. Dışarıdaysam mutlaka bisikletim yanımdaydı. Ben de Ankara'ya taşındım. Gölbaşı'nda oturuyorum. Neresi olduğu önemli değil, gölbaşından çıkacaksanız korkunç yokuşlarla karşılaşıyorsunuz. Evden Gölbaşı merkeze gidip geldiğimde 4 tane yokuş oluyor yolumda. Bisiklete binmez oldum. Haftada bir evin yakınındaki Eymir Gölüne gidiyorum, kalan her işim otobüsle.. Göle gidişimde de 3 yokuş çıkıyorum. Yani bisiklete her oturuşum beni pişman ediyor. Kısa vadede otobüs entegrasyonu için katlanır, uzun vadede Shimano motorlu bir elektrikli düşünmüyorum. Yoksa bisiklet hayatımdan çıkıp gidecek.
 
  • Beğen
Tepkiler: Joseph Cavalcanti
Eskişehir'de 8 sene boyunca her gün hem işe hem okula bisikletle gittim. Aynı söylediğiniz gibi dümdüzdü. Dışarıdaysam mutlaka bisikletim yanımdaydı. Ben de Ankara'ya taşındım. Gölbaşı'nda oturuyorum. Neresi olduğu önemli değil, gölbaşından çıkacaksanız korkunç yokuşlarla karşılaşıyorsunuz. Evden Gölbaşı merkeze gidip geldiğimde 4 tane yokuş oluyor yolumda. Bisiklete binmez oldum. Haftada bir evin yakınındaki Eymir Gölüne gidiyorum, kalan her işim otobüsle.. Göle gidişimde de 3 yokuş çıkıyorum. Yani bisiklete her oturuşum beni pişman ediyor. Kısa vadede otobüs entegrasyonu için katlanır, uzun vadede Shimano motorlu bir elektrikli düşünmüyorum. Yoksa bisiklet hayatımdan çıkıp gidecek.
Trainer olmasa aynı durum ve fikirde olurdum ben de. Elektrikli/katlanır aramaya devam...
 
Bisikletin gidonundan kurtuldum. Yeni gidon merida dan çıkma riser gidon. Çok kıymetli bir arkadaşım sağolsun hediye etti.
Sitesinde SUNTOUR NEX HLO 63mm MAŞADAN KİLİTLİ maşanın kullanıldığı söyleniyor. Bunun yerine nasıl bir maşa takılabilir hem ağırlık hemde performans açısından güzel olan bir maşa ile değiştirmeyi düşünüyorum.

WhatsApp Image 2020-06-20 at 21.55.12.jpegWhatsApp Image 2020-06-20 at 21.55.06.jpeg
 
Geçen haftalarda biri 40 km biride 80 km olucak şekilde iki tur yaptım. 80 km lik uzun turda normalde uzun sureli hamlıktan kaynaklı son km lerde %9.2 civarı eğimi olan tarabya hacıosman rampasını high ile çok rahat çıktımki asıl hedefim burayı mid yada eco modda çıkmak. zamanla oda olur. şarj 2 tırnaktaydı. ama ne olur ne olmaz diye gelince şarja taktım. günlük işe gidiş ve geliş güzergahımda bisikletimi ve pilin gider kalır durumunu zamanla dahada iyi öğrenirim.
Bunun dışında kullanım olarak normalde bisiklet ağır kabul ama akıcılık olsun pedal çevirmenin rahatlığı olsun bunu insana unutturuyor. ha 30-35 üstü gidicem derseniz o zaman benim gibide kondisyon eksiğiniz varsa yorar. ben ilk turda yolun çoğunu kendim sadece rampalarda destekle gezdim. ondada çoğunlukla eco moddaydım ve çok keyif aldım. rampalarda ve sonrasında takviye ve o itiş hissi çok keyifli. 40 km de ancak 1 diş gitti pilden. aynı kullanım oranıyla 2 yada 3 günde bir şarj ederim gibi geldi. ki kabaca 1000 dolum ömrü olan pili hergün şarj etsem bile 3 sene kafam rahat olucaktır.
Bu arada 2. bir şarj aleti almak istiyorum. ama shimano steps e6000 serisinin şarj aletleri 1000 tl leri buluyor. bunu ucuz yollu nasıl çözebiliriz fikri olan varmıdır?
 
Geçen haftalarda biri 40 km biride 80 km olucak şekilde iki tur yaptım. 80 km lik uzun turda normalde uzun sureli hamlıktan kaynaklı son km lerde %9.2 civarı eğimi olan tarabya hacıosman rampasını high ile çok rahat çıktımki asıl hedefim burayı mid yada eco modda çıkmak. zamanla oda olur. şarj 2 tırnaktaydı. ama ne olur ne olmaz diye gelince şarja taktım. günlük işe gidiş ve geliş güzergahımda bisikletimi ve pilin gider kalır durumunu zamanla dahada iyi öğrenirim.
Bunun dışında kullanım olarak normalde bisiklet ağır kabul ama akıcılık olsun pedal çevirmenin rahatlığı olsun bunu insana unutturuyor. ha 30-35 üstü gidicem derseniz o zaman benim gibide kondisyon eksiğiniz varsa yorar. ben ilk turda yolun çoğunu kendim sadece rampalarda destekle gezdim. ondada çoğunlukla eco moddaydım ve çok keyif aldım. rampalarda ve sonrasında takviye ve o itiş hissi çok keyifli. 40 km de ancak 1 diş gitti pilden. aynı kullanım oranıyla 2 yada 3 günde bir şarj ederim gibi geldi. ki kabaca 1000 dolum ömrü olan pili hergün şarj etsem bile 3 sene kafam rahat olucaktır.
Bu arada 2. bir şarj aleti almak istiyorum. ama shimano steps e6000 serisinin şarj aletleri 1000 tl leri buluyor. bunu ucuz yollu nasıl çözebiliriz fikri olan varmıdır?

Serkan bey, bir şey sormak istiyorum.
Elektrikli bisikletin hızı belirli seviyeyi aşınca pedal desteğini kesiyor mu? Yani biliyorsunuz vitesleri yüksek hıza göre artırıp pedalı da daha hızlı çevirdikçe bisikletin hızı artıyor. Örneğin 40-50-60 km/h hızları görebiliyoruz. Yol bisikletinde düz ya da hafif eğimli inişleri düşünelim bisikletin hızı 45 - 50 km/h hızları görebiliyor. Böyle yüksek hızlarda elektrikli bisiklet pedal çevirirken hala destek veriyor mu? Bu durumda 50+ km/h hızlara çıkmak çok daha az yorucu, çok daha keyifli olurdu. Ya da pedala asıldık hızımız kolayca 25 km/h hıza ulaştı. Bisiklet 25 km/h hızdan sonra biz pedallara asıldığımız halde desteği kesiyor mu? Böyle bir durumda da bisikletin ağırlığı da söz konusu olur ve yüksek hızlara çıkmak yeniden zorlaşırdı diye kafamda sorular oluşuyor.
Bu konuda bilgilerinizi alabilir miyiz? Bir de bisikletinizin ağırlığı nedir?
 
@suyunsesi Normal koşullarda 25 km/h i geçtiğinizde motor desteği otomatik kesilir. Elektrikli bisikletlerin ağırlıkları da oldukça yüksek olduğu için 25 km üstünde gitmek (eğer aşağı eğim yoksa) oldukça zordur. Yani düz yolda uzun süre 25 km üstü hızı korumak çok iyi kondisyon ister. Bir de şöyle bir durum var, motor çalışırken kaslar kolaya alıştığı için bir anda motor gücü kesilince şok yaşıyorlar , daha zor geliyor insana. yani benim yaşadığım bu şekilde.
Ama motoru hiç çalıştırmazsam, kaslar ona göre alışıyor ve düz yolda normal bir bisiklet gibi kullanılabiliyor.
25 km sınırını aşmanın tabii hack yöntemleri var. Genelde ücretli yöntemler
 
@suyunsesi Normal koşullarda 25 km/h i geçtiğinizde motor desteği otomatik kesilir. Elektrikli bisikletlerin ağırlıkları da oldukça yüksek olduğu için 25 km üstünde gitmek (eğer aşağı eğim yoksa) oldukça zordur. Yani düz yolda uzun süre 25 km üstü hızı korumak çok iyi kondisyon ister. Bir de şöyle bir durum var, motor çalışırken kaslar kolaya alıştığı için bir anda motor gücü kesilince şok yaşıyorlar , daha zor geliyor insana. yani benim yaşadığım bu şekilde.
Ama motoru hiç çalıştırmazsam, kaslar ona göre alışıyor ve düz yolda normal bir bisiklet gibi kullanılabiliyor.
25 km sınırını aşmanın tabii hack yöntemleri var. Genelde ücretli yöntemler
Anladım, teşekkür ederim.
25 km sınırı kaldırıldığında (yasal olmayan yöntemlerle), peki pedala destek ne kadar oluyor, nasıl oluyor acaba? Kadans arttıkça destek kısılmaya devam mı ediyor, yoksa sen asıldıkça bisiklet hızlanıyor, bisiklet hızlandıkça daha da hızlanabilmek için pedala destek te aynı şekilde artıyor mu?
 
@suyunsesi Sınır kaldırıldığında ne oluyor bilmiyorum ama destek konusunda birşey değişeceğini sanmıyorum, yine davranışları aynı olur.
Tabii bu motorların davranışları konusu markayla modelle de ilgili bir şey, her motor aynı davranışı sergilemiyor. Shimano dahil birçok marka/modelde motor davranışlarını değiştirebileceğiniz bazı yönetim araçları sunuyor. Telefon üzerinden aplikasyonla bağlanıp değiştiriliyor. Ben hiç denemedim.
 
  • Beğen
Tepkiler: suyunsesi
Geri