Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Elektrikli bisiklet devri

Bisiklet sporunun hiç bir alanında elektrikli bisikletin yeri olduğunu düşünmüyor ve inanmıyorum. Bir gece sürüşünde 60 küsür km sonra eve giderken 26-28 civarı giderken adam elektrikli bisikletle kafa tutup önümde maymunluklar yapmıştı, bir örnek. Herhalde geçtim falan dedi kendince 😂. Gerek mtb gerek yol bisikleti olsun içinde spor kelimesi geçen hiç bir cümlede bulunmaması gereken bir kelimedir bana göre elektrikli bisiklet.

Sadece ama sadece spor amacı dışında, işe gidip gelme, genel ulaşım amacı ya da yorulmadan hobi amaçlı gezeyim şeklinde yapılan binişler için kullanılmasının uygun olabileceğini düşünüyorum.
 
Scudo
Bisiklet sporunun hiç bir alanında elektrikli bisikletin yeri olduğunu düşünmüyor ve inanmıyorum. Bir gece sürüşünde 60 küsür km sonra eve giderken 26-28 civarı giderken adam elektrikli bisikletle kafa tutup önümde maymunluklar yapmıştı, bir örnek. Herhalde geçtim falan dedi kendince 😂. Gerek mtb gerek yol bisikleti olsun içinde spor kelimesi geçen hiç bir cümlede bulunmaması gereken bir kelimedir bana göre elektrikli bisiklet.

Sadece ama sadece spor amacı dışında, işe gidip gelme, genel ulaşım amacı ya da yorulmadan hobi amaçlı gezeyim şeklinde yapılan binişler için kullanılmasının uygun olabileceğini düşünüyorum.
Genel olarak size katılıyorum, ancak “sadece” dediğiniz kısım o kadar büyük bir alan ki, bisiklet kullanıcılarının da büyük kısmını oluşturuyor.
 
Elektirikli biisklet sürekli seyehat etmek isteyenler için ideal dünkü 118 km lik sürüşüm de anladım ki bisikletime özel olan elektrik kiti takmış olsaydım rampalarda her rampada devreye sokacaktım ama sürüş bitip eve geldiğimde aynı hazzı hissi almayacaktım spordu amacım neticede kondisyondu....
 
Genel olarak size katılıyorum, ancak “sadece” dediğiniz kısım o kadar büyük bir alan ki, bisiklet kullanıcılarının da büyük kısmını oluşturuyor.
Size katılıyorum, şunu da atlamamak gerekir, bisiklette ceza vs uğraşmadan gidilir düşüncesi de aslında yakın zamanda bunun böyle olmayacağı gerçeği ile değişmek durumunda kalacak.
Scooter örneği gibi, martı vs bir ton ürün var şimdi. Bilen bilmeyen herkes tepesinde. Ben çocukken kaykay binerdim, bisikleti 35 yıldır (25 yılı dağlarda VS) biniyorum, kayak 24 yıldır kayıyorum, surf yaptım, akla gelebilecek sporların %90 ını yapmışlığım var ve buna rağmen 1 kere olsun o scooter denen intihar kitine binmedim. Binmeyi de düşünmüyorum açıkçası. İnsanlar o kadar bilinçsiz o kadar fizik matematik bilmeden bu tür aletlerle cesaret ediyor ki i inanılmaz bir şekilde de hayatta kalmaya devam ediyorlar. Scooter örneğini neden verdim.
- kaldırımda kullanırlar (olabilir ama insanları ayarlayıp gidemiyorlar bir çoğu, çarpanlar kaza yapanlar)
- sokaklarda yolda kullanırlar ki yol kurallarını bilmeden sokak dönüşleri kavşak öncelikleri hak getire.
- bisiklet yolunda kullanırlar, öyle beter bir şey ki anlatamam. Acemi bisikletçi olsa daha iyi. En azında yalpa yapar beklersin ona göre geçersin yanından, bunlar düz gidiyormuş gibi görünüp birden afedersiniz sıçıyorlar. Yaya hızında desen değil, bisiklet hızında desen değil, ara bir sürat ve açıkçası beni çok rahatsız ediyorlar.
- 2 kişi biniyorlar. Tek kişilik bir alete 2 kişi binince tabi duramıyorsun. Sonra birilerine çarpınca da salak salak şaşırıp gülmeler "ağğğ nağsıl olduğ yağğğ" demeler falan. Bir kaşık suda boğ oracıkta.
- kask, eldiven, sizlik VS hak getire. Neyse ki son dönemde kendilerinin scooterı olanlardan bazılarında kask VS görmeye başladım. Sevindirici.

25 yıl önce bisiklet de böyleydi. Bilinçsiz kullanan saçma tipler. Bugunkü gibi pro ya da amatör ama bilgili tipler bu kadar fazla değildi. Ben binerken 10 bisikletçi içinde bana uzaylı gibi bakarlardı kask takıyorum tayt giyiyorum diye. Şimdi maşallah kaskı olmayana kelle koltuk gözüyle bakılıyor. Ne güzel.

Zamanla bisiklet kullanımı bugun den sonra da hele ki elektrikli bisikletler artarsa, bu alanda da yeni düzenlemeler gelecek olması kaçınılmaz. Bisikletle 35-40km hızlarda çıkıp oraya buraya yazılan mı istersin, insanlara çocuklara çarpanlar mı, bir tın saçma iş çıkacak ve şimdilerde scooterlar için getirilmeye çalışılan kurallar ve daha fazlası bisikletler için gelecek.
Şehir altyapı planlaması buna elvermediği takdirde bisikletler iyiden iyiye yollarda girmeye başlayacak, şerit arası gidenler, e-5 e çıkanlar, otobanda gidenler derken kazalar VS.
Hız sınırlaması da gelir kesin. Ki zaten var aslında ama uygulanmıyor pek. Yakın zamanda ceza yediğini duyduğum biri ellerini bırakıp yolda giderken trafiği tehlikeye atmak suçundan yemiş cezayı. Mantıklı.

2000 li yıllarda vespa motor furyası olduğunda 50cc altı motorlar özellikle tatil beldelerinde kullanılırdı, sebebi ehliyet istemiyordu yanlış hatırlamıyorsam motorlu bisiklet kategorisinde idi onlar. Tıpkı denizde joker bota 9.9hp motor kullanmak gibi. Bir süre sonra 50cc altında üretim durdurulmuştu diye duyduğumu hatırlıyorum. (yanlış olabilir eski ve sallanan bir bilgi bende bu.)

Trafikte motorsikletler bile adamakıllı gidemezler bisikletlere ne yapmaz bu arabalar siz düşünün 🙄
 
Çok param olsa hiç düşünmem alırım,yeniliklere her zaman açık olmak lazım,spor amaçlı tabiki sürmeye devam ama özellikle şöyle bir alete hayır diyecek kaç kişi var aramızda,ama işte tamamen duygusal:harika:
gravel-ge-80-28-11-v-hd-973.jpg
 
İnsanoğlu rahata alışmaya müsait, alırken dik ve uzun rampalarda rahatlık olur diye alınır, sonra bi bakmışsın düz yolda elektrik desteğiyle pedallıyosun.
 
Velev ki artık eski formundan uzaksın, sağlık sorunların var..
Geçmişin parlak yılları geride kalmış, kaslar erimiş, ciğer tekliyor..
Handiyse de ihtiyarsın..
Parayı denkleştirip bir güzellik yapmak ve o zirvelere yeniden tırmanmak istemez misin?
 
Velev ki artık eski formundan uzaksın, sağlık sorunların var..
Geçmişin parlak yılları geride kalmış, kaslar erimiş, ciğer tekliyor..
Handiyse de ihtiyarsın..
Parayı denkleştirip bir güzellik yapmak ve o zirvelere yeniden tırmanmak istemez misin?
Sağlık sorunu olana laf yok.
 
Düz yol, sağlık sorunu vs vs geçelim bunları. Elektrikli bisiklet konforu hiç bir şeyde yok. Ev iş yeri arası mesafem 8 km, baharda yazda ( senede toplam 20 gün falan ) efil efil gidiyorum ama soğuk, yağmur, rüzgar olup da günlük kıyafet üstüne koruyucu mont vs giymeye başlayınca işler değişiyor. 6. km'den sonra başlıyorum hafiften terlemeye. Yol bisikleti, hibrit bisiklet vs denedim ama şehir bisikleti ile pratiklik konusunda karşılaştırılamaz. Is çıkışı markete uğradıktan sonra o torbaları sepet, arkada çanta vs olmadan yol bisikleti ile taşımak da mümkün değil. Sürüş menzilini arttırmak için en verimli çözüm elektrikli bisiklet.
Elektrikli bisiklet medeniyettir, insanlığa uzayın sınırlarını açacak ilk adımdır ( çok gaza geldim, abarttım farkındayım )
Gözüm indirimlerde, mid-engine en az 500w pil, disk fren ve carbon belt özelliklerine sahip bulabilirsem uygun fiyata almak istiyorum kışa doğru. Ondan sonra şehir içinde yol bisikleti tokatlarım kalkışta.
 
Düz yol, sağlık sorunu vs vs geçelim bunları. Elektrikli bisiklet konforu hiç bir şeyde yok. Ev iş yeri arası mesafem 8 km, baharda yazda ( senede toplam 20 gün falan ) efil efil gidiyorum ama soğuk, yağmur, rüzgar olup da günlük kıyafet üstüne koruyucu mont vs giymeye başlayınca işler değişiyor. 6. km'den sonra başlıyorum hafiften terlemeye. Yol bisikleti, hibrit bisiklet vs denedim ama şehir bisikleti ile pratiklik konusunda karşılaştırılamaz. Is çıkışı markete uğradıktan sonra o torbaları sepet, arkada çanta vs olmadan yol bisikleti ile taşımak da mümkün değil. Sürüş menzilini arttırmak için en verimli çözüm elektrikli bisiklet.
Elektrikli bisiklet medeniyettir, insanlığa uzayın sınırlarını açacak ilk adımdır ( çok gaza geldim, abarttım farkındayım )
Gözüm indirimlerde, mid-engine en az 500w pil, disk fren ve carbon belt özelliklerine sahip bulabilirsem uygun fiyata almak istiyorum kışa doğru. Ondan sonra şehir içinde yol bisikleti tokatlarım kalkışta.
İşte benim canımı sıkan da bu zaten. 60 küsür km yapmış eve dönüyorum. Rampa da hala 20 leri zorluyorum. Tip gelmiş yanımda el gazı ile beni geçtiğine seviniyor. Güler misin ağlar mısın. 😂
 
İşte benim canımı sıkan da bu zaten. 60 küsür km yapmış eve dönüyorum. Rampa da hala 20 leri zorluyorum. Tip gelmiş yanımda el gazı ile beni geçtiğine seviniyor. Güler misin ağlar mısın. 😂
Krizi fırsata çevirin. Yapışın arkasına rüzgarı onlar yesin.
 
Her türlü inovatif fikre açığımdır. Elektrikli bisikletler motosikletlerin yerini alacak ve karbon salınımını azaltacaksa neden bir ulaşım aracı olmasın? Ama işin özüne baktığımda gerçek anlamda bir bisikletin enerji kaynağı insan olursa hem binicisine hem de doğaya çok daha faydalı olur düşüncesindeyim.
 
Her türlü inovatif fikre açığımdır. Elektrikli bisikletler motosikletlerin yerini alacak ve karbon salınımını azaltacaksa neden bir ulaşım aracı olmasın? Ama işin özüne baktığımda gerçek anlamda bir bisikletin enerji kaynağı insan olursa hem binicisine hem de doğaya çok daha faydalı olur düşüncesindeyim.
Beni de olaydan en çok soğutan şey pil olayı. Pil doğaya çok zararlı bir şey, arabalardan farkı kalmıyor o zaman bisikletin benim gözümde.
 
Beni de olaydan en çok soğutan şey pil olayı. Pil doğaya çok zararlı bir şey, arabalardan farkı kalmıyor o zaman bisikletin benim gözümde.
Aslında pil ve çevre kirliliği olayında hemfikirim. Bu tarz bisiklet alıp kullanmayan çok . Bu arkadaşlar benden de yaş olarak gençler.
Olay dönüp dolaşıyor, spor disiplini ve beden eğitimi husuna geliyor. Adam zaten tembel iki dakikalık heves için bir dünya para veriyor. Sonrasında aldıkları elektrikli bisikletler atıl bir vaziyette sığınağa hapsediliyor. Sağlık kaygısı ile ilerde bir hibrit bisiklete göz kırpabilirmiyim? Allah sağlıktan geri koymasın ama , araç kullanacağıma böyle bir bisikleti tercihedebilirim. Gelecek yıllarda ,doğa ile daha uyumlu hibrit teknolojilerin gelişmesi olasılık dahilinde.
 
Size katılıyorum, şunu da atlamamak gerekir, bisiklette ceza vs uğraşmadan gidilir düşüncesi de aslında yakın zamanda bunun böyle olmayacağı gerçeği ile değişmek durumunda kalacak.
Scooter örneği gibi, martı vs bir ton ürün var şimdi. Bilen bilmeyen herkes tepesinde. Ben çocukken kaykay binerdim, bisikleti 35 yıldır (25 yılı dağlarda VS) biniyorum, kayak 24 yıldır kayıyorum, surf yaptım, akla gelebilecek sporların %90 ını yapmışlığım var ve buna rağmen 1 kere olsun o scooter denen intihar kitine binmedim. Binmeyi de düşünmüyorum açıkçası. İnsanlar o kadar bilinçsiz o kadar fizik matematik bilmeden bu tür aletlerle cesaret ediyor ki i inanılmaz bir şekilde de hayatta kalmaya devam ediyorlar. Scooter örneğini neden verdim.
- kaldırımda kullanırlar (olabilir ama insanları ayarlayıp gidemiyorlar bir çoğu, çarpanlar kaza yapanlar)
- sokaklarda yolda kullanırlar ki yol kurallarını bilmeden sokak dönüşleri kavşak öncelikleri hak getire.
- bisiklet yolunda kullanırlar, öyle beter bir şey ki anlatamam. Acemi bisikletçi olsa daha iyi. En azında yalpa yapar beklersin ona göre geçersin yanından, bunlar düz gidiyormuş gibi görünüp birden afedersiniz sıçıyorlar. Yaya hızında desen değil, bisiklet hızında desen değil, ara bir sürat ve açıkçası beni çok rahatsız ediyorlar.
- 2 kişi biniyorlar. Tek kişilik bir alete 2 kişi binince tabi duramıyorsun. Sonra birilerine çarpınca da salak salak şaşırıp gülmeler "ağğğ nağsıl olduğ yağğğ" demeler falan. Bir kaşık suda boğ oracıkta.
- kask, eldiven, sizlik VS hak getire. Neyse ki son dönemde kendilerinin scooterı olanlardan bazılarında kask VS görmeye başladım. Sevindirici.

25 yıl önce bisiklet de böyleydi. Bilinçsiz kullanan saçma tipler. Bugunkü gibi pro ya da amatör ama bilgili tipler bu kadar fazla değildi. Ben binerken 10 bisikletçi içinde bana uzaylı gibi bakarlardı kask takıyorum tayt giyiyorum diye. Şimdi maşallah kaskı olmayana kelle koltuk gözüyle bakılıyor. Ne güzel.

Zamanla bisiklet kullanımı bugun den sonra da hele ki elektrikli bisikletler artarsa, bu alanda da yeni düzenlemeler gelecek olması kaçınılmaz. Bisikletle 35-40km hızlarda çıkıp oraya buraya yazılan mı istersin, insanlara çocuklara çarpanlar mı, bir tın saçma iş çıkacak ve şimdilerde scooterlar için getirilmeye çalışılan kurallar ve daha fazlası bisikletler için gelecek.
Şehir altyapı planlaması buna elvermediği takdirde bisikletler iyiden iyiye yollarda girmeye başlayacak, şerit arası gidenler, e-5 e çıkanlar, otobanda gidenler derken kazalar VS.
Hız sınırlaması da gelir kesin. Ki zaten var aslında ama uygulanmıyor pek. Yakın zamanda ceza yediğini duyduğum biri ellerini bırakıp yolda giderken trafiği tehlikeye atmak suçundan yemiş cezayı. Mantıklı.

2000 li yıllarda vespa motor furyası olduğunda 50cc altı motorlar özellikle tatil beldelerinde kullanılırdı, sebebi ehliyet istemiyordu yanlış hatırlamıyorsam motorlu bisiklet kategorisinde idi onlar. Tıpkı denizde joker bota 9.9hp motor kullanmak gibi. Bir süre sonra 50cc altında üretim durdurulmuştu diye duyduğumu hatırlıyorum. (yanlış olabilir eski ve sallanan bir bilgi bende bu.)

Trafikte motorsikletler bile adamakıllı gidemezler bisikletlere ne yapmaz bu arabalar siz düşünün 🙄
Bu martı tipi aletler gerçekten bisikletten çok daha tehlikeli. Küçük tekerlekli oluşundan ve ayakta sürüldüğü için ağırlık merkezinin fazla yukarıda oluşundan dolayı yolun bozulduğu yerlerde veya ani manevra durumlarında düşme riski çok yüksek. Elektrikli bisikletler için aslında belirli kurallar var. 250 watt üzeri elektrikli bisikletler için ehliyet, plaka ve ruhsat gerekiyor, bisiklet yoluna giriş de yasak idi belli bir gücün üzerindeki bisikletler için. Kask zorunluluğu da var. 35-40 km/h süratlere çıkmak için de elektrikli bisiklete gerek yok, bisiklet ve sürücü biraz iyiyse o hızlara çıkabiliyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Burak Uğurlu
Bu martı tipi aletler gerçekten bisikletten çok daha tehlikeli. Küçük tekerlekli oluşundan ve ayakta sürüldüğü için ağırlık merkezinin fazla yukarıda oluşundan dolayı yolun bozulduğu yerlerde veya ani manevra durumlarında düşme riski çok yüksek. Elektrikli bisikletler için aslında belirli kurallar var. 250 watt üzeri elektrikli bisikletler için ehliyet, plaka ve ruhsat gerekiyor, bisiklet yoluna giriş de yasak idi belli bir gücün üzerindeki bisikletler için. Kask zorunluluğu da var. 35-40 km/h süratlere çıkmak için de elektrikli bisiklete gerek yok, bisiklet ve sürücü biraz iyiyse o hızlara çıkabiliyor.
Merhaba,
Bisiklette plaka zorunluluğu pek çok ülkede güce göre değil, motorun desteklediği son hıza göre. Bosch, shimano gibi markaların farklı amaçlar için farklı güçte motorları var. Misal bosch kargo bisikletleri için en güçlü motoru üretiyor ama limit hızı daha az güçlü performance serisine göre daha düşük. Kask zorunluluğu da yine ülkeden ülkeye değişiyor. Misal Hollanda'da yok ama plakalı bisikleti ( hızı 25'ten fazla 45'ten az ) kullanan hemen herkes kask takıyor.

Diğer yandan 20 kg'lik şehir bisikleti ile düz yolda 35-40 km/s hıza çıkmak da pek mümkün değil. Çoğunda 7-8 vites var, 150 kadans gerekir büyük ihtimalle. Hadi cikti diyeyim sürdürülebilir değil.

Elektrikli bisikletin ana hedef kitlesi hobi amaçlı kullanıcılar değil. Bu amaçla kullananlar bu başlığa dahi uğramasın. Dağ bisikleti, uzun yol turcuları ve 10+ km menzile sahip commuterlar ana hedef. Bunların dışındaki kitlenin kullanıcı oranı çok düşük.
 
Merhaba,
Bisiklette plaka zorunluluğu pek çok ülkede güce göre değil, motorun desteklediği son hıza göre. Bosch, shimano gibi markaların farklı amaçlar için farklı güçte motorları var. Misal bosch kargo bisikletleri için en güçlü motoru üretiyor ama limit hızı daha az güçlü performance serisine göre daha düşük. Kask zorunluluğu da yine ülkeden ülkeye değişiyor. Misal Hollanda'da yok ama plakalı bisikleti ( hızı 25'ten fazla 45'ten az ) kullanan hemen herkes kask takıyor.

Diğer yandan 20 kg'lik şehir bisikleti ile düz yolda 35-40 km/s hıza çıkmak da pek mümkün değil. Çoğunda 7-8 vites var, 150 kadans gerekir büyük ihtimalle. Hadi cikti diyeyim sürdürülebilir değil.

Elektrikli bisikletin ana hedef kitlesi hobi amaçlı kullanıcılar değil. Bu amaçla kullananlar bu başlığa dahi uğramasın. Dağ bisikleti, uzun yol turcuları ve 10+ km menzile sahip commuterlar ana hedef. Bunların dışındaki kitlenin kullanıcı oranı çok düşük.
Mtb kullanıcısı olarak bana dağ kullanımında elektrikli bisiklet kullanımı son derece saçma geliyor. O rampayı kendim çıkmayacaksam ne anlamı var. Bayır aşağı inerken destek zaten lazım değil. Düz yol deseniz orada da gerekmez ama yokuş çıkmak da başka bir olay.
Şunu anlarım, yalnızca downhill yapanlar iniş sonrası yukarı çıkmak için elektrik motorunu kullanacaklar ise tamam. O zaman kayak mantığı ile yalnızca inişte kendi gücü ile inerken çıkışı suni yaparlar (tur kayağı hariç tabi). Elektrikli bisikletle dağda 3 saatte 40 km yaptım şu parkuru gittim diyeni şahsen hiç ama hiç ciddiye almam. Cross motor ile gitse daha çok efor sarfeder en azından 80-100kg luk alete hakim olmuş olur ama burada o da yok. Downhill hariç mtb binişinde yokuşu kendin çıkmadan destekli çıkmanın bir anlamı var mı?
 
Mtb kullanıcısı olarak bana dağ kullanımında elektrikli bisiklet kullanımı son derece saçma geliyor. O rampayı kendim çıkmayacaksam ne anlamı var. Bayır aşağı inerken destek zaten lazım değil. Düz yol deseniz orada da gerekmez ama yokuş çıkmak da başka bir olay.
Şunu anlarım, yalnızca downhill yapanlar iniş sonrası yukarı çıkmak için elektrik motorunu kullanacaklar ise tamam. O zaman kayak mantığı ile yalnızca inişte kendi gücü ile inerken çıkışı suni yaparlar (tur kayağı hariç tabi). Elektrikli bisikletle dağda 3 saatte 40 km yaptım şu parkuru gittim diyeni şahsen hiç ama hiç ciddiye almam. Cross motor ile gitse daha çok efor sarfeder en azından 80-100kg luk alete hakim olmuş olur ama burada o da yok. Downhill hariç mtb binişinde yokuşu kendin çıkmadan destekli çıkmanın bir anlamı var mı?
Mtb kullanıcısı değilim, size saçma gelenin başkasına neden mantıklı gelip elektrikli mtb aldığı konusunda da bir fikrim yok ama elektrikli bisiklet satışları mtb'den ibaret değil. Satış içinde payı ne kadar onu da tam olarak bilmiyorum ama meraklısı var ki satıyor diye düşünüyorum.

Elektrikli bisiklet satışları içindeki paylarını da net olarak bilmiyorum, bi yerlerde okudum ama rakamlar aklımda değil desteksiz atmak da istemiyorum ama mtb'nin elektrikli bisiklet satışları içindeki payı da yüksek değil. Tahminim en büyük pazar payı abd'dedir e-mtb için ki onların mantelitesi sizden tamamen farklı.

Biraz destekli atayım, e-bike larin ezici çoğunluğu commuterlar tarafından kullanılıyor. Onların derdi de işine gücüne konforlu şekilde gidip gelmek.
Diğer yandan bisikletin yaygın olduğu ülkeler e-bike için vergi avantajı benzeri programlara başladı burada da hedef yine commuterlar.

Uzun lafın kısası mtb'ciler paşa gönlü ne isterse onu yapsın. Ben bilmem, ben karışmam.
 
Geri