Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Elektrikli bisiklet devri

@hypocrisy

Uzaktan söylemek zor.. Özellikle en düsük güç modunda.
Lifepo4 pilleri ucuz ama agır. En iyisi Li-ion akküleri.

Özellikle 18650 akkülerinden olusan Paketler.(Samsung yada LG pilleri kaliteli)

Elektrikli bisikletin motorsikletden farkı; 60 lan gitsem bile ssessiz ama süper fırlatması var ve deli gibide sürmessem bisiklet yollarını kullanabilirim.

E-sphere forumunda elektrik manyagının bir videosu :)



Gesendet von iPhone mit Tapatalk
 
  • Hahaha
Tepkiler: Robinson Crusoe
Scudo
@Bisiklettech tam destekli 20-30km, orta destekli 40-50km, en az destekle 60-70km götüren bir motor ve batarya kapasiteli bir sistemin maliyeti ve bisiklete ek ağırlığı ne olur? (70 kiloyum, bisikletimin kendisi günlük kullanımımda üzerindeki ekipman ve eşya ile 20-25kg ve turlardaki yükümle (bisiklet+yüküm) 45-50kg...)

Bu arada hız beklentim yok, tam destekli 30-35km hızı bulsun yeterli benim için...
 
En iyisi pedelec olsun yani orta Motorlu (yüzde 10-15% daha verimli Arka tekerlek Motorundan) pil seçiminde bazı Firmalar Wh yazıyorlar (watt saati) bu agırlıkda 500Wh dan yüksek olsun.
Mesela 36 Volt 14 Ampere. 36 x 14 = 504Wh. O zaman 25-30 km gidislen bu yazdıgınız menzillere ulasilir.

Piyasada Bafang yada Bosch orta Motor sistemleri baya iyi.
10kg civarı ekler bisiklete.

Gesendet von iPhone mit Tapatalk
 
  • Beğen
Tepkiler: mervan kızıl
Bosch sistem sonradan takılabilen birşey değil, baştan o şekilde üretiliyor. Türkiye'ye bir ara getiren firmalar vardı ama şu sıra sanırım vazgeçtiler. Cyclist'in bu ayki haberinde gördüğüm kadarıyla Shimano Steps TR'de de üreitlmeye başlanmış. Bu durum Steps için çok ciddi bir artı getirir, kullanıcılar için de keza öyle hem daha uygun fiyat hem de servis garantisi ile avantaj sağlar.

Bafang'lı sistemler de iyi, uygun maliyet ile her bisiklete uyumlu çözüm olması da onun avantajı. Eğer elinizden bu tip işler geliyorsa kiti direk alarak kendiniz takıp işçilikten de kazanabilirsiniz.
 
Piller sorun bulunmuyor veya çok pahallılar.Bafang orta tahrik düşünüyordum işe gidişte yokuşlarda destek olsun diye.Pilleri Türkiye ye yollayamadıklarını söylediler ben de vazgeçtim. İyikide vazgeçmişim şuan yokuşları hıç zorlanmadan çıkıyorum
 
Merhaba tekrar elektrikli severler veya ilgilenenler..

Aşağıdaki marka Klever-X serisi çok farklı bir tasarım yapmış.
Motor arka rublede ve pil kadroda dikdörtgen biçiminde.

Ağırlık:24 kg
Fiyat:3200 €

Red Dot Design Award 2017 ödülünü kazanmış.

Kabloların ne kadar derli toplu olduğuna dikkat. :)
(link)


(link)
 
@anti panik

12.500 TL. fiyata geliyor bence gereksiz direk aşağıdakini alırım :D

73.PNG
 
  • Beğen
Tepkiler: sdtbsr
2 yıla yakın zamandır Rott8 500w lık pedelec kullanıyorum(ister pedal destekli,ister desteksiz) samsung marka li-on büyük pil seçimiyle 1500 usd civarına mal oldu.Her bisiklete takılıyor,bisikleti alıp götürüyorsunuz montajı hallediyorlar.Arka hub motor diye geçiyor benimkisi, 250 w ve suluk tipi batarya daha ucuza mal oluyor ama hem performans(kastım yokuş çıkış gücü vs) hem menzil azalıyor..
 
Merhaba Herkese,

Temmuz 2017 den itibaren pedal baskısının şiddetine göre otomatik devreye giren elektrik motoru yazılımıyla, manuel elektrik desteği arttırma olayını kaldırıyorlar.
Bu özellikle MTB için yol konsantrasyonunu arttırmak ve vitesle uğraşmamak için düşünülmüş. Ancak aynısı kalabalık traifk için de geçerli.

Teknolojik gelişmeler harika..:):)

(link)

(link)

(link)
 
Bana bu aralar Qulbix 76R frame i geldi... Eski bisikletimdeki Bez Torbalardan hoslanmiyorum onun için çelik kase siparisi verdim.

(link)

Eski bisikletim 1500watt lan 55 falan gidiyor.. buna 5000 watt motoru düsünüyorum. Maksat her zaman hizli gitmek degil o gücü yüksek tirmanisa harcamak.


 
Selamlar, binbir zahmet getirip işlerim dolayısıyla kullanamadığım e-bike'ımı (haibike sduro fullnine 2016 model) satmak zorundayım. İlgilenenler pm'den mesaj atabilirler. Kurallar gereği buradan sahibinden linkini sanırım paylaşamıyorum ama detayları konuşabiliriz.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Sevgili spor severler arkadaşlar ne çok eleştirdiniz elektirikli bisikleti.Şunu unutmayın ki bazılarımızda da extrem spor yaptığı için diz problemleri oluştuğu için ve nedense bisikletten vazgeçmediğimiz için ,bazılarımız elektirikli tercih ediyor, keşke dizimiz sağlam olsada sizler gibi normal bisiklet kullanabilsek. Bence bugünlerinizin kıymetini bilin
 
Devirin elektrikli bisiklet devri olması gerektiğini düşünüyorum. Gerek vites sistemlerinde gerekse de güç olarak elektriğin kıymetinden faydalanmamız gerek. Kadro içine entegre bir batarya yerleştirilebilse daha hafif olsa vb. daha çok tercih edilir diye düşünüyorum.
 
Bisiklet sadece extreme spor, performans vs için değil artık günlük kullanım için de gerekli bir araç bana kalırsa. Zira artık binlerce insan işe bisiklet ile gidip geliyor. Elbette Amsterdam, Paris, gibi düz şehirlerde Elektrikli çok önemli değil. Ancak Istanbul gibi dağı taşı yokuş, yamaç olan bir şehirde günlük kullanımda elektrikli bisiklet elzem. Ayrıca elektrikli diyince pedal basmadan gitmiyor değil.
 
  • Beğen
Tepkiler: AeroKnight
Bence de pedala destek elektrikli bir motor çok kullanıcı için tercih edilesi. Uzun turlarda bile dik yokuşlarda yardımcı olsa çok rahat ettirir , varış noktasında daha az ağrı-sızı ve yorgunluk yaşanır, turun ertesi günü daha rahat edilir. Ben fiyatları ucuzlarda bir tur bisikleti yapıp ona takarım.
 
valla doğrusunu söylemek gerekirse durumum olsa hemen alırım bi tane,performans ve efor odaklı zaten sürüyorum ama işe giderken terleme olayı beni bisikletle işe gitmeden alı koyuyor maalesef.çok hoş ya (link)
 
valla doğrusunu söylemek gerekirse durumum olsa hemen alırım bi tane,performans ve efor odaklı zaten sürüyorum ama işe giderken terleme olayı beni bisikletle işe gitmeden alı koyuyor maalesef.çok hoş ya (link)

katılıyorum ,fiyatlar cebimize göre olsa ben de alırdım.
 
hangi oranda pedal ya da elektrikle kullanıyorsunuz? %50 gibi bir oran mı oluyor mesela, yoksa %95 pedal sadece yokuşta mı elektrik?
pedallayınca akü şarj edenleri vs var mıdır?
 
  • Beğen
Tepkiler: Robinson Crusoe
Bisiklet sadece extreme spor, performans vs için değil artık günlük kullanım için de gerekli bir araç bana kalırsa. Zira artık binlerce insan işe bisiklet ile gidip geliyor. Elbette Amsterdam, Paris, gibi düz şehirlerde Elektrikli çok önemli değil. Ancak Istanbul gibi dağı taşı yokuş, yamaç olan bir şehirde günlük kullanımda elektrikli bisiklet elzem. Ayrıca elektrikli diyince pedal basmadan gitmiyor değil.

Merhaba,
Duz sehirlerde eletrikli bisiklet cok onemli.

Elektrikli bisikletlerin cesitli kullanim amaclari var, en buyuk kismi da sanirim ise gidip gelmek icin kullanilmasi. Sehir ne kadar duz olursa olsun, 15 km'den uzun suruslerde elektrikli - normal bisiklet arasindaki fark cok fazla. Bununla beraber ozellikle sehir disinda ya da banliyolerde yasayan yaslilar da gundelik hayatlarinda ulasim icin 15'den fazla yol yapabiliyor. Bu durumda elektrikli bisikleti tercih ediyorlar.

Yanlis hatirlamiyorsam Hollanda'da gecen yil yeni satilan bisikletlerin %40'i da elektrikli bisiklet.

Bununla beraber, yokus/yamacta elektrikli bisiklet meselesi de biraz ilginc hale geliyor.
Maliyeti en dusuk elektriki bisikletler motoru on tekerlekte olanlar. Bu bisikletler duz yolda kalkista dahi on tekerlegi patinaja dusurebiliyor ( bir suru farkli kullanim modu var, o baska )
Dag, tas, yokus yamacta cok fazla deneme sansim olmadi elektrikli bisikletleri, sadece yarim gun kadar kullanabildim ama onden motorlu bisiklet ile arnavut kaldirimi yokusta durduktan sonra kalkis yaparken elektrik destegini kapatmak zorunda kaldim ki 25 kg'dan fazla bisiklet ile bunu yapmak pek de hos degil.

Bununla beraber bir de kargo bisikleti meselesi var.

urban-arrow.jpg

Bu bisikletler 40-50 kg civari, 200 kg civari da tasima kapasiteleri oluyor modeline gore. Bu bisikleti elektrikli motor destegi olmadan dum duz sehirde dahi surmek her baba yigidin harci degil.

Ayrica gun yemek teslimati islerde calisip gun icerisinde 70-80 km civari yol yapanlar var. Yine bu arkadaslar da sehir her ne kadar dum duz olsa da elektrikli bisikletleri tercih ediyor.

Uzun lafin kisasi, elektrikli bisikletin en buyuk avantaji surus mesafesini buyuk olcude arttirmasi. Boyle olunca da insanlar otomobil ya da toplu tasima yerine bisikleti tercih ediyor.

Bir de bisikletin icine elektrik girince potansiyel de artiyor. Misal vanmoof Hollanda'daki en populer elektrik bisikletlerden birisi. 2 gun once yeni modellerini duyurdular linki birakayim suraya

(link)

Bisiklet elektiriklenince alarm, gps, elektronik vites sistemi, cep telefonu uygulamasi gibi ekstra ozellikler de isin icine giriyor. Bunlar sportif amacla bisiklet kullanimi icin pek onemli degil ama yolda 3-4 bin km civari sehir ici kullaniminiz varsa insanin hayatini kolaylastiran seyler.
 
Geri