Bisiklet sadece extreme spor, performans vs için değil artık günlük kullanım için de gerekli bir araç bana kalırsa. Zira artık binlerce insan işe bisiklet ile gidip geliyor. Elbette Amsterdam, Paris, gibi düz şehirlerde Elektrikli çok önemli değil. Ancak Istanbul gibi dağı taşı yokuş, yamaç olan bir şehirde günlük kullanımda elektrikli bisiklet elzem. Ayrıca elektrikli diyince pedal basmadan gitmiyor değil.
Merhaba,
Duz sehirlerde eletrikli bisiklet cok onemli.
Elektrikli bisikletlerin cesitli kullanim amaclari var, en buyuk kismi da sanirim ise gidip gelmek icin kullanilmasi. Sehir ne kadar duz olursa olsun, 15 km'den uzun suruslerde elektrikli - normal bisiklet arasindaki fark cok fazla. Bununla beraber ozellikle sehir disinda ya da banliyolerde yasayan yaslilar da gundelik hayatlarinda ulasim icin 15'den fazla yol yapabiliyor. Bu durumda elektrikli bisikleti tercih ediyorlar.
Yanlis hatirlamiyorsam Hollanda'da gecen yil yeni satilan bisikletlerin %40'i da elektrikli bisiklet.
Bununla beraber, yokus/yamacta elektrikli bisiklet meselesi de biraz ilginc hale geliyor.
Maliyeti en dusuk elektriki bisikletler motoru on tekerlekte olanlar. Bu bisikletler duz yolda kalkista dahi on tekerlegi patinaja dusurebiliyor ( bir suru farkli kullanim modu var, o baska )
Dag, tas, yokus yamacta cok fazla deneme sansim olmadi elektrikli bisikletleri, sadece yarim gun kadar kullanabildim ama onden motorlu bisiklet ile arnavut kaldirimi yokusta durduktan sonra kalkis yaparken elektrik destegini kapatmak zorunda kaldim ki 25 kg'dan fazla bisiklet ile bunu yapmak pek de hos degil.
Bununla beraber bir de kargo bisikleti meselesi var.
Bu bisikletler 40-50 kg civari, 200 kg civari da tasima kapasiteleri oluyor modeline gore. Bu bisikleti elektrikli motor destegi olmadan dum duz sehirde dahi surmek her baba yigidin harci degil.
Ayrica gun yemek teslimati islerde calisip gun icerisinde 70-80 km civari yol yapanlar var. Yine bu arkadaslar da sehir her ne kadar dum duz olsa da elektrikli bisikletleri tercih ediyor.
Uzun lafin kisasi, elektrikli bisikletin en buyuk avantaji surus mesafesini buyuk olcude arttirmasi. Boyle olunca da insanlar otomobil ya da toplu tasima yerine bisikleti tercih ediyor.
Bir de bisikletin icine elektrik girince potansiyel de artiyor. Misal vanmoof Hollanda'daki en populer elektrik bisikletlerden birisi. 2 gun once yeni modellerini duyurdular linki birakayim suraya
(link)
Bisiklet elektiriklenince alarm, gps, elektronik vites sistemi, cep telefonu uygulamasi gibi ekstra ozellikler de isin icine giriyor. Bunlar sportif amacla bisiklet kullanimi icin pek onemli degil ama yolda 3-4 bin km civari sehir ici kullaniminiz varsa insanin hayatini kolaylastiran seyler.