Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Elektrikli bisiklet

Ne amaçla kullanacaksınız ( Spor , gezi , işe gidip gelme vb...) Sürüş yaptığınız yerler nelerdir ? Bütçeniz nedir . ? Daha detay bilgi verirseniz 3 farklı tip elektrikli bisikletim var yardımcı olmaya çalışayım.
MTb istiyorum ne olursa olsun bisiklet katlanır olmayacak MTb olacak SALCANO CAPPADOCİA 1 gibi duruşu olsun. Sanırsam hiçbir bisiklet fabrika çıkışlı Olarak 250 watt üstü kullanılmıyor. Cappadocia 1 iyi midir sırf batarya kadro içi diye 3.500 TL fazla verilir mi? Cappadocia 1 de engebeli yerlerden gitsem motor ve batarya Zarar görür mü?
MTb istiyorum ne olursa olsun bisiklet katlanır olmayacak MTb olacak SALCANO CAPPADOCİA 1 gibi duruşu olsun. Sanırsam hiçbir bisiklet fabrika çıkışlı Olarak 250 watt üstü kullanılmıyor. Cappadocia 1 iyi midir sırf batarya kadro içi diye 3.500 TL fazla verilir mi? Cappadocia 1 de engebeli yerlerden gitsem motor ve batarya Zarar görür mü?
Bütçem 30000 ile 35000 arası.
MTb istiyorum ne olursa olsun bisiklet katlanır olmayacak MTb olacak SALCANO CAPPADOCİA 1 gibi duruşu olsun. Sanırsam hiçbir bisiklet fabrika çıkışlı Olarak 250 watt üstü kullanılmıyor. Cappadocia 1 iyi midir sırf batarya kadro içi diye 3.500 TL fazla verilir mi? Cappadocia 1 de engebeli yerlerden gitsem motor ve batarya Zarar görür mü?

Bütçem 30000 ile 35000 arası.
Herşey için kullanacağım iş spor gezi
 
Scudo
MTb istiyorum ne olursa olsun bisiklet katlanır olmayacak MTb olacak SALCANO CAPPADOCİA 1 gibi duruşu olsun. Sanırsam hiçbir bisiklet fabrika çıkışlı Olarak 250 watt üstü kullanılmıyor. Cappadocia 1 iyi midir sırf batarya kadro içi diye 3.500 TL fazla verilir mi? Cappadocia 1 de engebeli yerlerden gitsem motor ve batarya Zarar görür mü?

Bütçem 30000 ile 35000 arası.

Herşey için kullanacağım iş spor gezi

Bütçenizin aralığına zaten çok fazla seçenek girmiyor. Standart marka olan satılan E-bike lar 250w ı geçemez üzerinde olursa karayollarına kaydedilip plaka ve ruhsat alınması gerekir. Bu yüzden firmalar 250w üzeri üretmezler. Tavsiye edebileceğim en ideal Carraro Kifuka modelleri fakat bütçenizin üzerinde kalıyor.

Bunun dışında istediğiniz bisiklete uygulama yapan firmalar var. Bu uygulamalarda batarya seçenekleri ve motor gücü seçenekleri oluyor. Güzel bir kadro ve motor kiti şeklinde de düşünebilirsiniz.

Pilli Bisiklet firmasına bir bakın. Link ekleyemiyorum üyelikten kaynaklı.


Pili kadro dışında olan bisikletlerde dikkat edilmesi gereken konu sızdırmazlıktır. Carraro gibi Shimano , veya Trek gibi Bosch kit kullanan firmaların kullandıkları kitleri IP seviyeleri yüksek bu yüzden yağmur çamur gibi konulardan etkilenmezler. Aynı şeyi diğer yerli üreticilerin kullandığı Bafang kitler için söyleyemeyeceğim. IP seviyeleri daha düşük sürücüler kadro içinde sıvı temasına açık şekilde olabiliyor.

Carraro bütçesine çıkamayacaksanız KRON un EXC modellerine bakmanızı tavsiye ederim onlarda Shimano kit kullanıyor.
 
Bütçenizin aralığına zaten çok fazla seçenek girmiyor. Standart marka olan satılan E-bike lar 250w ı geçemez üzerinde olursa karayollarına kaydedilip plaka ve ruhsat alınması gerekir. Bu yüzden firmalar 250w üzeri üretmezler. Tavsiye edebileceğim en ideal Carraro Kifuka modelleri fakat bütçenizin üzerinde kalıyor.

Bunun dışında istediğiniz bisiklete uygulama yapan firmalar var. Bu uygulamalarda batarya seçenekleri ve motor gücü seçenekleri oluyor. Güzel bir kadro ve motor kiti şeklinde de düşünebilirsiniz.

Pilli Bisiklet firmasına bir bakın. Link ekleyemiyorum üyelikten kaynaklı.


Pili kadro dışında olan bisikletlerde dikkat edilmesi gereken konu sızdırmazlıktır. Carraro gibi Shimano , veya Trek gibi Bosch kit kullanan firmaların kullandıkları kitleri IP seviyeleri yüksek bu yüzden yağmur çamur gibi konulardan etkilenmezler. Aynı şeyi diğer yerli üreticilerin kullandığı Bafang kitler için söyleyemeyeceğim. IP seviyeleri daha düşük sürücüler kadro içinde sıvı temasına açık şekilde olabiliyor.

Carraro bütçesine çıkamayacaksanız KRON un EXC modellerine bakmanızı tavsiye ederim onlarda Shimano kit kullanıyor.
Anladım çok teşekkür ederim o zaman bir kron bakayım eğer olmazsa Cappadocia 1 alırım çok sorun yaratır mı sizce yağmurda kadro tipi olanlarda?
Anladım çok teşekkür ederim o zaman bir kron bakayım eğer olmazsa Cappadocia 1 alırım çok sorun yaratır mı sizce yağmurda kadro tipi olanlarda?
2 fotoğraf bırakıyorum Cappadocia 1 ile ilgili birde şimdi Motor a su değse mi sorun olur yoksa batarya ya mı mesela engebeli arazilerden geçersem Zarar görür mü?
Bütçenizin aralığına zaten çok fazla seçenek girmiyor. Standart marka olan satılan E-bike lar 250w ı geçemez üzerinde olursa karayollarına kaydedilip plaka ve ruhsat alınması gerekir. Bu yüzden firmalar 250w üzeri üretmezler. Tavsiye edebileceğim en ideal Carraro Kifuka modelleri fakat bütçenizin üzerinde kalıyor.

Bunun dışında istediğiniz bisiklete uygulama yapan firmalar var. Bu uygulamalarda batarya seçenekleri ve motor gücü seçenekleri oluyor. Güzel bir kadro ve motor kiti şeklinde de düşünebilirsiniz.

Pilli Bisiklet firmasına bir bakın. Link ekleyemiyorum üyelikten kaynaklı.


Pili kadro dışında olan bisikletlerde dikkat edilmesi gereken konu sızdırmazlıktır. Carraro gibi Shimano , veya Trek gibi Bosch kit kullanan firmaların kullandıkları kitleri IP seviyeleri yüksek bu yüzden yağmur çamur gibi konulardan etkilenmezler. Aynı şeyi diğer yerli üreticilerin kullandığı Bafang kitler için söyleyemeyeceğim. IP seviyeleri daha düşük sürücüler kadro içinde sıvı temasına açık şekilde olabiliyor.

Carraro bütçesine çıkamayacaksanız KRON un EXC modellerine bakmanızı tavsiye ederim onlarda Shimano kit kullanıyor.
Exc modelleri piyasada yok hiçbir stok yok eft var oda Salcano Cappadocia yerini tutmaz zaten exc modelleri rahat 50 k vardır. Yani bütçemi fazlası ile aşıyor !
 

Dosyalar

  • IMG-20230926-WA0002.jpg
    IMG-20230926-WA0002.jpg
    137,7 KB · Okunma: 18
  • IMG-20230926-WA0001.jpg
    IMG-20230926-WA0001.jpg
    133,6 KB · Okunma: 17
Son düzenleme:
Ne amaçla kullanacaksınız ( Spor , gezi , işe gidip gelme vb...) Sürüş yaptığınız yerler nelerdir ? Bütçeniz nedir . ? Daha detay bilgi verirseniz 3 farklı tip elektrikli bisikletim var yardımcı olmaya çalışayım.
Merhaba bisiklet tavsiye bölümüne yazdığım mesajı kopyalıyorum.

Ankara'da yokuşu bol bir güzergahta yaşıyorum. O sebeple elektrikli bisiklet almak istiyorum. Rks - kuba vs marka bisikletlerin 2-3 yıl sonra gelecekleri durumu ön gördüğüm için iyi bir şehir veya dağ bisikleti, üzerine kit düşünüyorum.

Elektrik sistemi hariç sadece bisiklet olarak 15.000 TL'ye kadar bütçe var. Daha yukarısı yok. ikinci el daha mantıklı benim için.

Elektrik destekli olacağı için (en az 500w düşünüyorum) dağ bisikleti alsam yorar mı, lastik patlamama konusunda dağ bisikletleri daha mı dayanıklı olur? Uzun yola çıkmak gibi bir amacım yok şimdilik. Şehir içinde gezeceğim. Ankara'nın yolları da malum mayın tarlası. Mantıklı bir seçim olarak ne tavsiye edersiniz? Marka model tavsiyelerinizi bekliyorum.
 
Merhaba bisiklet tavsiye bölümüne yazdığım mesajı kopyalıyorum.

Ankara'da yokuşu bol bir güzergahta yaşıyorum. O sebeple elektrikli bisiklet almak istiyorum. Rks - kuba vs marka bisikletlerin 2-3 yıl sonra gelecekleri durumu ön gördüğüm için iyi bir şehir veya dağ bisikleti, üzerine kit düşünüyorum.

Elektrik sistemi hariç sadece bisiklet olarak 15.000 TL'ye kadar bütçe var. Daha yukarısı yok. ikinci el daha mantıklı benim için.

Elektrik destekli olacağı için (en az 500w düşünüyorum) dağ bisikleti alsam yorar mı, lastik patlamama konusunda dağ bisikletleri daha mı dayanıklı olur? Uzun yola çıkmak gibi bir amacım yok şimdilik. Şehir içinde gezeceğim. Ankara'nın yolları da malum mayın tarlası. Mantıklı bir seçim olarak ne tavsiye edersiniz? Marka model tavsiyelerinizi bekliyorum.

Gideceğiniz güzargahta bozuk yol, çukurlar fazla ise mtb, hatta konfor beklentiniz benim gibi fazla ise yine mtb.
En beğendiğim model (link)
yada decathlon modellerine bakabilirsiniz
(link)
(link)
(link)
(link)
Ama bu bisikletleri yazarken tek yaprak aynakol oldukları için yazdım, sadece arka aktarıcı ile vites geçişini FoldX'te deneyimleyip beğendiğim bir sistemdi, tercih meselesidir tabiki başka önerileri de dikkate alırsınız.
Elektrik kiti olarak Albanın iyi olduğunu düşünüyorum.
Arka motor kiti 500 watt 12.8 amper batarya seçeneği ile 22.000 tl, 16 amper seçeneği ile 23.500 tl (link)
Pedal göbeğinden mid drive yani orta motorlu 750 watt 16 amper bataryalı 33.000 tl (link) , tabiki çok pahalı bir seçenek bu.
Yada fabrikasyon çıkış shimano motorlu-bataryalı bir sistemi olan bir bisikleti tercih edebilirsiniz, daha sorunsuz olur, bütçenize göre değerlendirirsiniz. Carraro kron salcano bisan markalarında olduğu gibi.
 
Gideceğiniz güzargahta bozuk yol, çukurlar fazla ise mtb, hatta konfor beklentiniz benim gibi fazla ise yine mtb.
En beğendiğim model
yada decathlon modellerine bakabilirsiniz

Ama bu bisikletleri yazarken tek yaprak aynakol oldukları için yazdım, sadece arka aktarıcı ile vites geçişini FoldX'te deneyimleyip beğendiğim bir sistemdi, tercih meselesidir tabiki başka önerileri de dikkate alırsınız.
Elektrik kiti olarak Albanın iyi olduğunu düşünüyorum.
Arka motor kiti 500 watt 12.8 amper batarya seçeneği ile 22.000 tl, 16 amper seçeneği ile 23.500 tl
Pedal göbeğinden mid drive yani orta motorlu 750 watt 16 amper bataryalı 33.000 tl , tabiki çok pahalı bir seçenek bu.
Yada fabrikasyon çıkış shimano motorlu-bataryalı bir sistemi olan bir bisikleti tercih edebilirsiniz, daha sorunsuz olur, bütçenize göre değerlendirirsiniz. Carraro kron salcano bisan markalarında olduğu gibi.

Hocam mid drive bana nedense pek güven vermiyor. Bozulursa falan ortada kalırım diye düşünüyorum. Shimano da araştırdığım kadarıyla şikayetler az değil ve firma ilgilenmiyor. En mantıklı uzun süre götürecek arka tekere bafank gibi geliyor.
Gideceğiniz güzargahta bozuk yol, çukurlar fazla ise mtb, hatta konfor beklentiniz benim gibi fazla ise yine mtb..

Bu arada en az 500w olursa Mtb ve şehir bisikleti arasında yokuşlarda zorluk olarak aman aman bir fark hissettirir mi?
 
Merhaba bisiklet tavsiye bölümüne yazdığım mesajı kopyalıyorum.

Ankara'da yokuşu bol bir güzergahta yaşıyorum. O sebeple elektrikli bisiklet almak istiyorum. Rks - kuba vs marka bisikletlerin 2-3 yıl sonra gelecekleri durumu ön gördüğüm için iyi bir şehir veya dağ bisikleti, üzerine kit düşünüyorum.

Elektrik sistemi hariç sadece bisiklet olarak 15.000 TL'ye kadar bütçe var. Daha yukarısı yok. ikinci el daha mantıklı benim için.

Elektrik destekli olacağı için (en az 500w düşünüyorum) dağ bisikleti alsam yorar mı, lastik patlamama konusunda dağ bisikletleri daha mı dayanıklı olur? Uzun yola çıkmak gibi bir amacım yok şimdilik. Şehir içinde gezeceğim. Ankara'nın yolları da malum mayın tarlası. Mantıklı bir seçim olarak ne tavsiye edersiniz? Marka model tavsiyelerinizi bekliyorum.

Merhaba,

RKS , Kuba gibi markaların fiyat seviyesi de kendi ömürleri gibi , Skyjet Fatbike'ım var RKS üretimi 1 sene sonunda problemleri başladı. Kendim anladığım için problemleri çözebiliyorum onun dışında servis vs durumları çok kötü bir firma. Bu bütçeye ancak bu kadar oluyor. 2 ay önce 3 harfli marketlerden birinde RKS W6 ya denk geldim kadro yapısı ( Alüminyum olmasından bu fiyat mertebesinde genelde çelik olur.) hoşuma gitti , fiyatı da çok uygundu ( 13000 TL) aldım . Açıkçası şaşırttı beni 2 aydır sorunsuz kullanıyorum. 350 km civarı kullandım şuana kadar 2 defa şarj ettim. Şehir bisikleti olduğundan çok rahat 25 km üzerine çıkıyorsunuz ve destek almadan kullanıyorum bu yüzdende şarjı uzun gidiyor. Tabi bazı parçalarını değiştirdim. ( Sele , sele borusu , pedal , arka fren hidrolik olacak şekilde. )

Son olarakta Carraro Gravel 8,0 aldım henüz kullanmaya başlamadığımdan şimdilik yorum yapmıyorum.

Bahsettiğim bisikletlerin hepsi 250W motora sahip destek konusunda yüzde 10 11 eğimler de kullanıyorum düşük viteslerle birlikte yorulmadan çıkabiliyorsunuz.

Elektrikli bisikleti tercih edeceğiniz zaman ilk düşünmeniz gereken durum fiziksel olarak nerede muhafaza edeceğiniz olmalı. Eğer garaj depo gibi bir alanınız var ise kadro içi bataryalı modelleri tercih etmeniz her türlü hava koşulunda sorunsuz kullanmanıza olanak sağlayacaktır. Fakat böyle bir imkanınız yoksa çıkarılabilir bataryalı modellere gitmek gerekir çünkü bisikletler hafif değil. Elimdeki en hafifi 18,5-19 Kg ile Carraro , Rks w6 22 Kg , Skyjet aksesuarlarla 40 Kg. Bu yüzden eve çıkarmak işkence olacaktır. Alanınız yoksa çıkarılabilir batarya mühim.

Açıkçası kit konusuna eskiden sıcak bakıyordum ama artık çok olumlu bakmıyorum. Zira kit fiyatları çok fazla arttı. Kadrosunu beğendiğiniz bir bisiklet artı kit fiyatları doğuştan elektrikli modellerle yarışır vaziyette. Artı kitlerin izolasyonla alakalı çok büyük zaafları mevcut. Yağmurlu ve ıslak koşullarda kullanımda sürücü ve batarya kısmına sıvı teması olasılığı çok yüksek. Uygulama yaparken iyi şekilde izole edilmeli.

Lastik patlama konusu , Dağ bisikleti lastikleri daha dayanıklı olur dişlerinden kaynaklı ama emin olun hepsi patlıyor. Ben çözümü iç lastik içi sıvı ile çözdüm çok büyük bir delik oluşmadıkça iş görüyor.

Sonuç olarak tavsiyem doğuştan bir elektrikli bisiklet almanız. Bütçe kısıntınızdan dolayı ve şehir içinde kullanacağınızdan dolayı bence Carraro Elife 2.1 e bir bakın derim.
 
Watt'tan ziyade, tork daha önemli. Alba Foldx'te 250 watt 30 nm tork yetmiyordu. Carraro Kifuka'da 250 watt 60 nm tork fazla bile geliyor.
Ayrıca patlamayan lastik yok, güzergahınızda diken vs çok ise önlem alabilirsiniz, patlak önleyici sıvı ile.
 
Watt'tan ziyade, tork daha önemli. Alba Foldx'te 250 watt 30 nm tork yetmiyordu. Carraro Kifuka'da 250 watt 60 nm tork fazla bile geliyor.
Ayrıca patlamayan lastik yok, güzergahınızda diken vs çok ise önlem alabilirsiniz, patlak önleyici sıvı ile.
Selam
750 watt 80 Nm e bike var Alba arka motor
10.5 a ve 500wh pil takılı
Pil 3 yıllık fakat km 1600 civarında
Sorularım :
1- Sürekli el gazı ile kullanırsam pil 5 dk icinde bitiyor kapatınca toparlıyor bu normal mi?
2- Batarya ömrü kaç yıl ve tekrar dolum oluyor mu?

1 ve 2 . modda Pedal destekli karışık kullanımda 25-30 km yol gidiyor (el gazı yok)
 
Elektrik işinden çok anlamıyorum. Geçen gün izlediğim bir youtube videosunda bazı hücrelerde ölen pillerin ölçülmesi tespit edilmesi, sorunlu olanların ayrılması, belki yeniden puntolanması gerektiğini, bunu kimsenin yapmadığını, bataryayı yenisi ile değiştirerek hallettiklerini anlatıyordu. Yoksa bataryadan eskisi gibi verim almak imkansız. 2,5 yıl 2600 km alba foldx kullandım, batarya performansında düşüş olmadı, düzenli kullanım, düzenli şarj, az el gazı kullanımı, asfalt düz yol da kullanım, evin salonunda saklama koşulları gibi faktörler etkili olabilir bu durumda.
Aç kapa piller kendini resetleyip toparlar az biraz, ama verimli olmaz, hızla tekrar biterler. Lion piller hafıza yapmaz derler ama bence yapıyorlar. Telefonumu yüzde 20lere gelince şarj eder tam bitirmezdim, geçenlerde yüzde 20lere gelince çat diye kapanmaya başladı. Nasıl düzelttim, defalarca tam bitirip tam şarj ederek. Telefonlarda güncelleme ile planlı eskitme vardır belki, fakat bisiklet bataryaları, motorları için bu durum olamaz.
Alba ile görüşün. Batarya Alba mıydı? Nasıl bir çözüm önerirler, bilemiyorum ? Pillerin değişimi mi yoksa onarım tarzı bir şey mi önerirler.

Selam
750 watt 80 Nm e bike var Alba arka motor
10.5 a ve 500wh pil takılı
Pil 3 yıllık fakat km 1600 civarında
Sorularım :
1- Sürekli el gazı ile kullanırsam pil 5 dk icinde bitiyor kapatınca toparlıyor bu normal mi?
2- Batarya ömrü kaç yıl ve tekrar dolum oluyor mu?

1 ve 2 . modda Pedal destekli karışık kullanımda 25-30 km yol gidiyor (el gazı yok)
 
Son düzenleme:
10 aydır elektrikli bisikletim dışında hiçbir elektriksiz bisiklet sürmedim. Bugün normal şehir bisikleti süreyim dedim. Bisiklet gitmiyor bildiğin. Sürüş pozisyonu gereği öne egiliyoruz bilekler ağrıyor. Çevreyi seyredemiyoruz. Hiç sevmedim. İyi ki elektrikli var. Bir çıktım mı 40 km yol yapıyorum. Pilimin Menzili fazla olsa 100 kmde yaparım. 100kmde 2 lt yakan Motosikleti bile bıraktım surmek istemiyorum. Ebike sessizliği Şehir içi efsane bir şey.
 
10 aydır elektrikli bisikletim dışında hiçbir elektriksiz bisiklet sürmedim. Bugün normal şehir bisikleti süreyim dedim. Bisiklet gitmiyor bildiğin. Sürüş pozisyonu gereği öne egiliyoruz bilekler ağrıyor. Çevreyi seyredemiyoruz. Hiç sevmedim. İyi ki elektrikli var. Bir çıktım mı 40 km yol yapıyorum. Pilimin Menzili fazla olsa 100 kmde yaparım. 100kmde 2 lt yakan Motosikleti bile bıraktım surmek istemiyorum. Ebike sessizliği Şehir içi efsane bir şey.
Bisiklet elektrikli olduktan sonra motora bin. Bisikletin zaten eglencesi kendin surmende.
 
10 aydır elektrikli bisikletim dışında hiçbir elektriksiz bisiklet sürmedim. Bugün normal şehir bisikleti süreyim dedim. Bisiklet gitmiyor bildiğin. Sürüş pozisyonu gereği öne egiliyoruz bilekler ağrıyor. Çevreyi seyredemiyoruz. Hiç sevmedim. İyi ki elektrikli var. Bir çıktım mı 40 km yol yapıyorum. Pilimin Menzili fazla olsa 100 kmde yaparım. 100kmde 2 lt yakan Motosikleti bile bıraktım surmek istemiyorum. Ebike sessizliği Şehir içi efsane bir şey.
börekçinin dostluğu ramazana
e-bike'ın dostluğu şehir dışına* kadardır :)

*yada dik bir tepeye :)
 
börekçinin dostluğu ramazana
e-bike'ın dostluğu şehir dışına* kadardır :)

*yada dik bir tepeye :)
yok o kadar cabuk bitmez, gerci piline gore de degisir ama ornek vermek gerekirse bende 625 watt'lik pil var, genelde haftada 3 gun biniyorum ve her binisimde ortalama 25-30 km yol ve 1000-1200 metre elevasyon'la gunu bitiriyorum ama bu cikislarin cogu teknik tirmanis, yani oyle duz bir yokus degil dolayisiyla cok daha fazla guc isteyen ve pil harcayan turden oluyor ama daha %30-%40 pil kalmis oluyor hatta
 
  • Beğen
Tepkiler: ratm
yok o kadar cabuk bitmez, gerci piline gore de degisir ama ornek vermek gerekirse bende 625 watt'lik pil var, genelde haftada 3 gun biniyorum ve her binisimde ortalama 25-30 km yol ve 1000-1200 metre elevasyon'la gunu bitiriyorum ama bu cikislarin cogu teknik tirmanis, yani oyle duz bir yokus degil dolayisiyla cok daha fazla guc isteyen ve pil harcayan turden oluyor ama daha %30-%40 pil kalmis oluyor hatta
Bursa'da bir arkadaşı bisikletle eski Kurşunlu yoluna gezmeye özendirmek için e-bisiklet almasını söyledim. Arkadaş 90-95 kilo, az değil ancak çok ağır değil. Kendisi tekstilci yani işe yarar sorunsuz bir ürün gördümü fiyatına bakmadan ödeyip alıyor. Neyse, Bursa'daki büyük mağazalardan birine gittik. En güçlü e-bike'ı mağazanın yakınındaki hafif yokuş tepede sürmeyi denedi. Pedal cevirmeden cıkmaya calıştı e-bike gitmeyince satıcı pedal cevireceksin öyle olmaz dedi pedal cevirdi zorlanarak gitti gidemedi. Kalsın dedi almadan döndük. Bosch marka güçlü e-bike varmış ondan alalım mı dedim, kapattım ben o defteri dedi.
 
  • Hahaha
Tepkiler: RmzBurak
Arkadaşınız hangi motoru kullanan hangi markayı aldı bilmiyorum ama Shimano e8000 motor ile benim çıkamadığım bir yokuş yok. Yeterki tekerlek zemine tutunsun ve bisikletin önü kalkmasın. Tekerlek tutunamazsa, yani zemin kötüyse ve patinaj yaparsa ona yapacak bişey yok. Ortadan motorlu bisikletlerde mutlaka pedal çevirmek efor sarf etmeniz gerekiyor. Ben efor sarf etmek istemiyorum diyorsanız zaten elektrik bisiklet size göre değil demektir, elektrikli motosiklet almak lazım.
 
Bursa'da bir arkadaşı bisikletle eski Kurşunlu yoluna gezmeye özendirmek için e-bisiklet almasını söyledim. Arkadaş 90-95 kilo, az değil ancak çok ağır değil. Kendisi tekstilci yani işe yarar sorunsuz bir ürün gördümü fiyatına bakmadan ödeyip alıyor. Neyse, Bursa'daki büyük mağazalardan birine gittik. En güçlü e-bike'ı mağazanın yakınındaki hafif yokuş tepede sürmeyi denedi. Pedal cevirmeden cıkmaya calıştı e-bike gitmeyince satıcı pedal cevireceksin öyle olmaz dedi pedal cevirdi zorlanarak gitti gidemedi. Kalsın dedi almadan döndük. Bosch marka güçlü e-bike varmış ondan alalım mı dedim, kapattım ben o defteri dedi.
keşke adama bisikleti sevdirdikten sonra rampaya çıkarsaydılar, kilo fazlasında yokuşlar problem zaten
 
Geri