Ben yağmuru daha çok:
1- Çamurluksuz nasıl yapacağımı görmek
2- Yol ve lastikler tamamen ıslakken (ek olarak çamurluyken) ince lastik yol tutuşu nasıl olacak görmek için bekliyorum.
bugün pendik e kadar gittim geldim, ıslak çamur ne ararsanız vardı
hayatımdan memnunum bir sorun yok, sadece biraz çamurlandım ve ıslandım...
biraz da üşüdüm
bisiklet sorunsuz çalışıyor, yol tutuşunda herhangi bir sakatlık hissetmedim gerçi bendeki lastikler tam slick olmadığı için onunda etkisi vardır..
kısacası güzeldi
ama soğuk böyle giderse işler zorlaşıcak gibi, mücadeleye devam. trainerlar çok pahalı onun yerine sanırım bir tane wind stopper lı uzun kollu alacağım
Arkadaşlar başlığı uzun zamandır takip ediyordum fakat son günlerde işlerden ötürü takip edememiştim.
Çamurluk ve fiks Yaz kış şehir içi ulaşım için fiks taraftarıysanız bence şart.
Şekle hiç takılmayın gayet sorunsuz ve verimli...https://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=55945
Ben 2 yıldır Ankara'da yaz kış çamurluklu fiks kullanıyorum. Daha doğrusu alışkanlık yaptı. Diğer fikse sportif ve keyif amaçlı biniyorum. Ben işe gidiş gelişlerimde ulaşım aracı olarak bilfiil 12 yıl boyunca bisikleti kullanan biriyim. Ama son 2 yıldır (fikse bindikten sonra) kafamdaki bisiklet kavramlarının nerdeyse tamamı değişti.
Bu yüzden kış içinde bir fiks yaptım ve dörtmevsim fiks keyfi sürüyorum. Herkese tavsiye ederim. Kravat zorunluluğu olan bir işim var!!! Çamurluk sayesinde yağmurda çamurda yaz kış her daim ütülü pantolon, gömlek ve kravatla fiks kullanabiliyorum.
Görüntü ve çevrenin ne dediği hiç umrumda değil.
Bu arada dün akşam az yağmur yağmış (tamamen yıkanmamış) asfaltta fixed'ı deneme fırsatım oldu. Lastiklerin yol tutuşu ve frenleme gayet harika. Daha iyi yıkanmış bi yolda sonuç daha da iyi olur mutlaka. Yağmur la birlikte daha bi çok sevdim ince lastiği
Senin ön çamurluğun altında bir de etek var Gökhan. LAstikten gelebilecek en ufak sıçramaya dahi korumalısın tebrik ederim. Eski şehir bisikletlerinde arkada görürdüm bunu hep. Çok iyi bi fikir
Onur;
Uzun süreler ıslak zeminde binince ister istemez eskiyi hatırladım.
Yağmurda çamurluk olsa dahi ayakkabılar ve diz altı belli bir bölüm mutlaka ıslanıyordu. Neden diye düşünürken ıslanmanın bir kaç sebebini buldum.
1. Yere temas eden lastik yüzeyinin genişiliğine göre (çamurluğunuz ne ölçüde olursa olsun) yerden alınan suyla ıslanma o kadar fazla oluyor. İnce 700x23 lastik ıslak zemin için gayet ideal. 700x28 de daha geniş çamurluk kullanmama ramen daha çok ıslandım.
2. Ayaklar ve paçaların ıslanması, ön lastiğin yerden aldığı suyun çamurluk korumasına girmeden ki 20 cm lik bölümden sıçrayarak BB göbeğin (Orta ayna göbeğinin) olduğu bölüme çarpıp daha ince zerreler haline gelmesiyle oluşan bir ıslanma. Bunu önlemek için ise eski oto şamriyelden kestiğim üçgenimsi bir parça kullandım. Daha önceleri bu parçayı sert (resimdeki gibi) plastikten yaparak denedim fakat koruma yanında kaldırımdan veya engellerden geçerken çarpmalar yaşamanız ve çamurluğu kırmanız kaçınılmaz. En iyisi eski şamriyel!!!
3. Paçaların ıslamasının diğer bir nedenide arka tekerlek çamurluğunun kadroya alttan bağlandığı noktanın mümkün olduğunca (zincir ekseninin altında olması en sağlıklısı) aşağıda olması gerek. Arka tekerleğin çamurluk duvarından akan su süratin etkisi ile zincire veya tekere çarparak zerreler halinde ayakkabı ve paçaları ıslatıyor. Bu sistemi yaparak aynı zamanda zincirin su ile temasını minimize etmiş olursunuz.
Tüm bunları yaparsanız ve 30 km/s sürati geçmeszeniz ayakkabınızın burnu bile ıslanmadan gideceğiniz yere gidersiniz.
30 km süratten sonra ön teker ekseninden ve çamurluğun üstünden dağılan su zerrelerinin rüzgarın etkisi ile sağa sola saçılarak üzerinize gelmesini engelleyemiyorsunuz.
Bugün sabah işe gelirken Ankara'da sağnak yağış vardı. Doğru yağmurluk seçimi ve çamurluk sayesinde yağmurda bile keyif alarak işe gitmek çok güzeldi.
Bugun ben de zefal in camurlugunu aldim 55tl ye, deliklere gerek yok kelepce tarzi bir baglama sekli var, rahatlik buymus resmen
http://s.wiggle.co.uk/images/zefal-shield-zoom.jpg