Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Gidon Boğazı

Scudo
26 jant teker buldum cocuguma göre, getirirken o kadar rahat bir surmesi vardi. Simdi benim kullandigm yanlis kadromu diye dusunuyorum. M boy yaziyor kadromda. Gidon yukseltecem de. Yada cocugun bisikletine ortak olacam.

kullandigim kadro uzun zamandir sirt agrisi yapiyor.

dik oturma pozisyonu hic yok
 
Kadro boyu küçük gelenlerde, gidon yükseltici olayı kurtarabiliyor mu?
 
deneyip kullanan arkadaşlari piste bekliyoruz. güzel deneyimlerini dinlemek icim.
 
@Desert Fox bende boyun fıtığı sebebiyle yükseltme işini çok araştırdım.
Ek parça koyup yükseltmek güvenlik açısından çok sağlıklı gelmedi bana.
Açılı gidon boğazı alıp (b'twin) 40derece açı ile kullandım. İnanılmaz bir rahatlama oldu sırt ve boyun kaslarında.
Bir süre sonra da maşayı değiştirdim yeni maşayı hiç kesmeden 26,5 cm Şaft boyu artı açılı gidon boğazı ile kullanıyorum. Daha da bir rahatlık oldu.

Görüntü mtb için pek hoş değil ama herşeyden önce sağlık.

Tavsiyem piyasada bulunan dandik açılı boğaz yerine dechatlon dan almanız. Yükselten aparatı hiç düşünmeyin bile.
 
@a.f.k.
Ek parça ile yükseltilmiyor,senin kullandığın gidon boğazının bağlandığı parçayayı yeniliyorsun(adı neydi aklıma gelmiyor)yani daha uzununu alıyorsun,buda sana gidon boğazını daha yukarıya takma imkanı veriyor.Buna birde açılı gidon boğazını eklersen tam ergonomik bir açı yakalama şansın yüksek.lakin mtbler vs dağ bayır,zıplayıp atlamak bu ayarlı vidaları gevşetir mi biliyorum.
 
@a.f.k. ZATEN ŞEHİR BİSİKLETİ KULLANIYORUM HOCAM XLC MARKASI NASILDIR? DECATHON BİRAZ TUZLU GELDİ BANA
 
@Raptor8 ek parça dediğim olay maşanın şaftına kelepçe atmak gibi. Sağlıksız ve güvensiz olduğunu düşünme sebebim hem parçanın iki şaftı birbirine bağlaması hemde üstüne taktığımız boğazı çektirme için daha uzun çektirme vidası kullanma zorunluluğu. Bunlar bana güve vermiyor.
Açılı gidon boğazı ise atlayıp zıplayınca gevşeyecek bir şey degil. Hem alttaki vida hem yandaki vida kurtdişliyi sıkıyor. Çift emniyetli oluyor gevşetmek imkansız.

Yükselten aparat
141910 dosyayı görüntüle

Açılı boğaz
141911 dosyayı görüntüle

@Desert Fox çevremde kullanan arkadaşlar var Çin malı xlc 50 60 tl civarı
Btwin 90 dı yanlış hatırlamıyorsam

Atlayıp zıplama olmayacaksa iş görür ama ne kadar güvenilir bilemem
 
@a.f.k. hocam bu açılı gidon ile alakalı bilgilendirici bir konu,video var mı bir bakayım nasıl oluyor ayarlama vs decathlonda 89 tl
 
@Desert Fox video vardır muhtemelen youtube da. Hiç bakmadım.
Ayarlama işi çok kolay yandaki ve alttaki alyen vidalar gevşetilip istenilen açı derecesine getiriyorsun. Sonra ilk önce yandaki alyeni sonra alttaki alyeni sıkıp bırakıyorsun.
 
Ayarli gidon bogazinin 2 farkli cesidini kullandim. Hala da kullaniyorum . Tek sevmedigim huyu zirt pirt gevseyip garc gurc edip duruyor . . Bu sorunu çozebilsem mis gibide iste olmadi nedense. B twininkini de kullandim
Hem agir ve durmadan gevseme yapiyor
 
  • Beğen
Tepkiler: BugAdam
@a.f.k.
Ben valla Allah ne verdiyse sıktım ama hala ayni sekil oluyor . Iki farkli sekilde sıktım acaba nerde hata yaptim
 
a.f.k.
Yeni bisikletlerin bir çoğu bu şekilde veya sabit boğazlı oluyor.(alyanlı) Eski gidon boğazları tek parça halindeydi. Boğaz milinin uzunluğu, evet paylaştığınız fotoda baya uzunmuş.Ona bakarsan tekerin içinden geçen milde çoğu bisiklette incedir. (benimkinde sanki 0,3-0,4cm.Benimde tedirgin olduğum nokta o.Hızlı bir şekilde giderkn o kırılırsa(Allah korusun) teker çıkar ve taklalar atanarak yuvarlanırız. Ama o milin kırılma olasılığı ile normalden biraz uzun şaft milin kırılma olasığı yakın olsa gerek.Lakin ortalamanın biraz üzerinde olması çok sıkıntı çıkarmaması lazım.Sonuçta içinden geçen mil düz yolda giderken kırılmasa gerek, sadece maşanın bilyaların etkisiyle çevrilmesini sağlıyor.Darbeyi emen,maşanın içinden geçip boğaz milini içine alan bisikletin ön şaft boşluğu.Diğer yandan bisiklet %100 güvenli bir alttirde diyemeyizki,
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@a.f.k.
bTWİN'in bu açılı boğazını 1 sene kadar kullandım. Doğru torkta sıkarsanız gayet güvenli bir aparat. Kayalık - ormanlık arazide de kullandım sıkıtnı yapmadı hiç. Ama vidalarını aman sağlam olsun diyip çok sıkarsanız gıcırtılar, ufak tefek kaymalar olacaktır illaki.
 
@BerkEvren
Iyi guzelde o torku nasil bilecez ehehe :D

Bendekide su an zirt pirt gevseme yapiyor cikarticam onu sabit bogaz takacam ugrasamam valla
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafa Zeybek
@mariokaldato
Usta,kapitalist sistemde çare tükenmez.Onunda anahatarını çoktan yaptılar,sana halen aldıramadılar mı?:koptum:Bu arada 3.arka göbek arıza yaptığı için satıcıya gönderdim jantıyla beraber.Arkadaş kargo paraları okadar pahallıymış mı ya.:DŞimdi birde onun dönüş parası var, göbeklerin benim kusurumdna dolayı bozulduğunu söylerse birde göbek parası,onun üstüne birde ruble parası koyarsak tam takır olacak. :DEn iyisi tahta arabalar yapmak, sadece çivi parası çıkar:koptum:
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@Raptor8 aha çikardim bile. Aslinda sorunun çözümü çok basit, vidalari kalitelileri ile degissek sorun ortadan kalkar biliyorumda ben sogumusum bi kere caresi yok :D satiyorum var mi alan ehehe tertemiz. Sadece vidalari kaliteli olanlarla degisin kullanin
2018-01-10_15-54-48_HDR.jpg

Cok enteresandir ama kaliteli vidalar cok kritik bu tip baglanti noktalarinda . Elimde birinci sinif bogazlarda var , orta kalite olanlarda. Adam vidayi bile kaliteli koyunca asla esneme olmuyor, gevseme olmuyor
 
Geri