Scudo Sports

Gravel bisiklet sayfası

@mehmetsunu

Dostum, almak istedikten sonra satmadan alırım zaten. ;)
Ben bu bisikleti işlevsel hale getirmek istiyorum. Bilhassa kışın karda çamurda
yazında dağda bayırda kullanılabilir hale getirmek düşüncesindeyim.
Ha olmazsa satmam duvarıma asarım!
 
Scudo
@mehmetsunu


Simdi beni amarika'da dev bir mahkemede hayal edin, juri uyeleri zencisi ,latini ,çerkezi ,
Kürdü ve lazı her milletten mutesekkil.
Asrin mtb-yol davasinda savunmami yapiyorum


Gravel ruhu diye bir sey yok , bu tamamen amarihanin ve emperyalist usaklarinin 3.dunya ulkesinde yasayan beyaz yakali ,hafta sonu yanibasindaki piknik alanina kamp atip,iki pedal cevirmek isteyen ruhsuz ve mutsuz insanlarin uydurmasidir.

Gravel neymis efendim hem yolda hem çakilli hafif arazide yol bisikleti performansinda gitmesi icin uretilmismis.

Yesinler sizin tezinizi hahaytt.

Kulliyen yalan. Adam catallari hafif genisletip kalin lastik takti, ve bunu yeni bisikletlere aç kitleye de yedirdi... cok enteresan

Oyle bir dunya yok, yolda hizli ,bozuk yolda hiphizli...

Fizik kurallarina aykiri bu isler.

Durmadan mtbcileri asagilayan elitist kesim, nedense doganin ,arazinin , çam kokan ilgit anadolunun farkina vardida birden yol bisikletine traktor lastigi takma aşkina tutuldu..

Buna tukurdugunu yalamak derler bro

Buna harlemde kokorec dukkani acmak derler.

Mtbciler bisiklerlerine ince lastik ve duz maşa takabilirler (ben dahil) ama yolcular asla ellerindeki ince tekere kalin lastik takamazlar bunu iyice anlayin
 
@mariokaldato

Kaldato senin için endişeleniyorum dostum, iyi değilsin, ateşin var, bir doktora görün. Hayır sen zahmet etme. Mazhar osmandan senin için randevu aldım. Yanlış anlama sadece ateşine bakacaklar. Birde bayramlık gömlek hediye edeceklermiş onuda zorluk çıkarmadan giy. ne dedin gömlek arkadan mı bağlanıyormuş olur canımmm o kadar kusur maryokaldatodada bulunur.
 
@mehmetsunu Neyse çay koy ben pisilete atlayip geliyorum. Yalniz gravelim oldugundan çakilli yol bulmam lazim hizli gelmek icin.
Belediyeye dilekce yazdim zaten bana çakilli bisiklet yolu yapin, ben bir gravel sahibiyim diye
:D :D
Alet nasil bro ?
prova-cycles-650b-swift-tourer-3.jpg
 
@mariokaldato

Dayı. Şu bisiklete yol bisikleti olmaz hem çok ağır hem kadrosu ve dişlileri uygun değil diyenin önde gidenisin hatta bayrakçısısın.

Ben de bunu kışın zorlu şartlarında çamurda karda çakılda. YAzında arazide kullanmak istiyorum. El at şuna çözelim. Canım ciğerim ciğer parem...
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@uslsy
Sevgili Ömer ;
Bu mektubu sana kekik kokan memleketimin daglarindan yaziyorum.
Cok uzakta kurtlar uluyor,çakallar kurtlara backvocal yapiyor.
Su an celik kamp ocagimda mis gibi çam mantarlarimi soteliyorum.
Seni nasil ozledim bilemezssin.
Keske yanimda olsan cigerim.

:D :D

Baskan seninde bildigin uzere o bir 80ler sehir bisikleti. Olculerini bilemicem ama baya bir kalin lastige uygun olabilir tahminimce, bir denemek lazim.

Eger olursa gravel mravel olmasada konforun dibine vuracagin cilgin çin çin kaçislari seni bekliyor

Boyle olsa yeterde artar sana brocum
ricardo-mtb-tourer-1.jpg
 
@mariokaldato

Aradığım konsept bu. Dönüp te downhill yapmıycam. Güzel turlar yapmak. Kışın karda çamurda kullanmak istiyorum.

-----------

O değil bu değil de arkadaşlar. ben bu @mariokaldato 'nun olayı çözemedim deminden beri bakıyorum paylaşımlarına fotolarına.

Mercedes diye retro bir bisiklet üzerinde XTR aynakol.. Gravel dropbar takılmış. Dropbarın ucunda duraace vites kolları.

En acayipine geliyorum bu dropbara da asılmış pazar torbaları. Tamam pazara gider insan bisikleti ile de pazara gitmek için XTR aynakol neyine senin arkadaş. Duraace vitesleri ne diye taktın oraya dolmuşçu sıtayla. Olacak iş değil ya.

Bir acayiplik yok mu sizce bu işte?
 
@uslsy

Konu çakil yol bisikletleri oldugundan bizim pazara Belediye daldi, secimler icin.
Heryer kum- çakil haci, ne yani gravel gidon takmayah mi ? Hem dag bisikleti donanimlari malum, saglamdirlar , d12 mi takaydik ?
20180919_150217.jpg
 
@mariokaldato

Super Mario bey. Sizin kendim çalar kendim oynarım dediğiniz DJ lik yıllarınıza göre artık bir hayli farklı bir hayat sürmüyor musunuz pazar arabaları vs.

Bana anlatır mısınız? Bu bisikletin üstündeki XTR set ile pazardan alışveriş yaparken nasıl bir haz duyuyorsunuz? O duraace kollar pazar torbalarına değdikçe hiç mi içiniz sızlamıyor?

Şimdi kaküllerinizdeki çelik pisiletleri kopartıp bu konu üzerine yorum yapmanızı rica ediyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@Murat B.
Daha önce de ifade etmiştim bu bisikletin 2016 modelini kullanıyorum.
Bisikletin üzerindeki aynakolu (28/42), 32/48 ile değiştirip, maşayı karbon maşa yapsam ve gidonu değiştirsem gravele benzeyebilir mi?
Lastiği zaten zırhlı 38 lik schwable maratonla değiştirmiştim.



@Murat B.
 
@salih67
Bence zaten gravela yeterince benziyor. Giant, bu bisikleti adventure (macera) bisikleti diye tanımlıyor (çünkü sizin de söylediğiniz gibi, geometrisi yol bisikletinden çok tur bisikletine yakın); fakat gravel nerede biter, adventure nerede başlar diye genel kabul görmüş bir sınır yok.

Mevcut maşayı, offseti daha az olan bir maşa ile değiştirirseniz, gravela daha yakın bir geometri elde edebilirsiniz; ancak bu bisikletin dengesini bozar mı, veya bisikleti ne kadar çevikleştirir, bilemiyorum. Dikkatli olunması ve bu konuları iyi bilenlere danışılarak yapılması gerek.

Gidonu değiştirirseniz, grup seti de neredeyse olduğu gibi değiştirmeniz gerekecek, masrafa değer mi bilmiyorum. Yeni grup setinizi 11'li olacağı için jantı da değiştirmeniz gerekebilir, öyle ise değmez, diye düşünüyorum.

Aynakolu değiştirmek, azami hızınızı yaklaşık %10 arttırır. Vitesiniz ulaşmak istediğiniz hızlar için yetersiz kalıyorsa düşünülebilir ama bence gereksiz masraf. Benim yol bisikletinde 12-28 ruble ve 52/36 aynakol var, 52/12 ile 48/11 yaklaşık olarak aynı oran ve 52/12'yi bile çok az kullanıyorum. Hızlı grup sürüşlerine katılıyorsanız, zincirin sürekli çapraz çalışmaması için alınabilir belki.
 
  • Beğen
Tepkiler: salih67
@salih67

Murat B. nin gereksiz pahalı olur açıklamasına bende katılıyorum. İç piyasada hidrolik disk fren uyumlu kollar varmı bir bakın. Bence yok vede aşırı pahalı. Ziya on road dönüştürme işlemine 4000 tl nin üzerinde bir harcama yaptığını söylemiştiki şu an bu rakam 6000 tl dir. Attığınız taş ürküttüğünüz kurbağaya değmeyecek.
 
@dost acı söyler 36'lık lastiğe kadar alabiliyor, çamurluk desteği dahil. Belki 38lik lastiğe kadar zorlar. (40mm'ye kadar alan varmış) Bozuk yol bisikleti her haliyle.Türkiye'ye gelirse gravel tutkunları bayram eder. Herhalde fiyatı 5 bin tl den çok fazla olmaz. R7000 11 'li seti ve yarı hidrolik frenleri ile piyasayı alt üst eder.


Not
Bisikletin sora setli olan modelini tr'ye getirme ihtimalleri daha yüksekmiş.Aynı kadro ve dizayn sadece sora set ve mekanik frene sahip, o da 4 bine tlye yakın olur gibi.

Turkuaz renkli olanı çok hoş.

(link)

Geometrisine lafım, alın borusu biraz daha uzun olabilirdi. Endurance bisikletim bile daha uzun bir ön boruya sahip. Bu da bu bisikletin normal bir endurance'a göre daha sportif olabileceğini işaret ediyor. Bunu göz önüne almak da fayda var. Sonuç olarak geniş lastiğe izin veren ilginç bir geometri çıkarmışlar ortaya. Ne endurance ne gravel ne de race.

Ve son bir haber daha 2019'un başlarında Decahtlon bu yeni serinin Gravel ağırlıklı olan bir modelini daha çıkartacakmış. Şimdilerde bu yeni bisiklette hangi aynakol oranını seçecekleri hakkında kararsızmışlar hatta.

O halde gravel versiyonunu beklemek lazım tabi bir de Türkiye'ye gelişi ki, o da muamma.
 
Konuya bakmayalı konu gravelden epey uzaklaşmış. MTB'ye drop gidon takın rahatlayın. :D İlla bisikletinizin bir kategorisi olmasına gerek yok kategorisi gravel olmuş olmamış, ihtiyacınızı karşılıyor mu? görüntüsü sizi tatmin ediyor mu? ona bakın. Yoksa bu konu, bu bisiklet gravel mi? Bu bisiklet gravel olur mu? sorularıyla bin sayfaya çıkacak.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Bir metayı olduğundan farklı bir metaya dönüştürmek hep yetersiz sonuç veriyor. Bazen olmuş bir meta hammadde algısı yaratıp akıldaki metaya uygun dönüştürülebilir gibi gelsede sonuç hep yetersizlik hissi ve boşa masraf.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@Murat B.
@mehmetsunu
@uslsy
Soruma verdiğiniz yanıtlardan dolayı teşekkür ederim.
Açıklamalarınız gayet güzel ve yerinde.
Bir umut olabilir mi diye düşündüm, ancak dediğiniz gibi "attığım taş ürküttüğüm kuşa değmeyecek" gibi duruyor.
 
@Ziya On Road
Ben öyle bir bisiklet (adventure) aldım aşağı yukarı bir yıl oluyor disk frenin mekanik olması başta parmaklarınızı ve avuç içinizi hırpalayabiliyor toprakta ve çakılda ama alışınca giderek dayanıklılığınız artıyor. Bozuk yollardaki mesafeleriniz uzuyor bacaklarınız tükeninceye kadar sürebiliyorsunuz ve sele de iyiceyse pek ağrıyan bir yeriniz olmuyor.

(link)

Yıl sonu indirimiyle 670 €'ya almıştım. 4130 çelik olduğu için ağırca (12,5 kg) teker mesafesi de uzun bu nedenle çok dinamik bir sürüş yapamazsınız ama takacağınız lastiğe bağlı olarak hızınızı arttırabilirsiniz. Continental Sport Contact II (42mm) lastikleriyle çok hızlandım. Tubeless ya da 650B uyarlamalarıyla sürüş daha da farklılaşabilir. Sanırım 50 mm lastik taksanız bile çamurluk da ekleyebileceğiniz genişlikte maşa boşluğu var.

Yurtdışında benzer birçok bisiklet var, ben açıkçası böyle bir bisiklet aramıyordum bile. Fuji Touring arıyordum ve disk frenli modeli pahalıydı, Marin indirimdeydi ve üstelik STI Sora R3000 seti vardı. Üçlü aynakolu 50/39/30 ve dokuzlu bir rublesi 11-32 var. Videolarını izleyerek, testleri ve değerlendirmeleri okuyarak almaya karar verdim.

Şöyle bir şey var, gravel daha hızlı ve dinamik ve elbette daha pahalı. Ulaşılabilir favorim Fuji Jari 1.1

(link)

Ulaşması benim için biraz zor görünense 3T New Exploro

(link)

Bu arada Giant Anyroad 1 çok güzel bisiklet
 
Geri