Scudo Sports

Gravel bisiklet sayfası

Kargo konusu gerçekten çok sıkıntılı 1 ay once bende İstanbul'dan Bursa'ya Bisan All trail Eco aldım kargo gelene kadar insan rahat edemiyor gelse içinden ne çıkacak acaba die düşünüyor 52 kadro g0 düşünüyorsanız benim İstanbul'dan aldığım bisiklet firmasına yönlendirebilirim esnafligi güzel insanlar ben çok memnun kaldim

Aynen bir de mesela garanti için yaşadığın yerde bayiye götürüp kurdurmak istediğinizde, mırın kırın ediyorlarmış bayiler, internetten alınan bisikletlere. Yardımcı olmamak için bahaneler üretiyorlarmış, sorun yaşayanlar oluyor.
Ben 50 kadro buldum, ayırttım zaten, teşekkür ederim. 👍🏼
 
Scudo
Peki şimdiden hayırlı olsun.dediginizde haklısınız Bursada ben Aydın bisiklete goturdumt kurdurdum sagolsunlar çok yardımcı oldular hiç sorun yasatmadilar birde benim aldığım bisiklet showroom bisikleti idi kutusu bile yoktu idareten corelli kutusu ile yollamislardi hiç sorun etmediler.
 
Bu konuda kafalar biraz karışık sanıyorum. Bazı forumlarda ve ekşisözlükte falan bisikletçilerin bir kısmı hidrolik frene övgüler yağdırmış mekaniği gömmüş, beni de tereddüt ettirdiler bu yüzden. Bakalım en iyisi kişinin kendisinin tecrübe etmesi gibi görünüyor.
Shimano rs305 frenleri kendim kullandım. Hidrolik frenlere göre hissedilir fark var ama çok büyük bir fark denilemez. Durdurma gücü olarak yeterli.
En büyük eksisi balatalar aşındıkça ayar yapmak gerekiyor. Hidrolik frenler balata aşındıkça kendiliğinden ayarlıyor. Yine kullanımına engel değil. 100kmde bir alyanla ayarlamak gerekiyor o kadar.
 
Shimano rs305 frenleri kendim kullandım. Hidrolik frenlere göre hissedilir fark var ama çok büyük bir fark denilemez. Durdurma gücü olarak yeterli.
En büyük eksisi balatalar aşındıkça ayar yapmak gerekiyor. Hidrolik frenler balata aşındıkça kendiliğinden ayarlıyor. Yine kullanımına engel değil. 100kmde bir alyanla ayarlamak gerekiyor o kadar.
Dediğiniz şey için shimano sagolsun kabloya ayar koymuş benimde bozuldukca ordan yapiyorum
 
  • Beğen
Tepkiler: osmancan71
Anlaşılan bu bisiklet hakkında senden öğreneceğim çok şey olacak Mert.
Yani ilk başta gren kablosunun ayarını 0 dan baslatıp balata sürtme ayarı yapar sanız 1 yıl filan gerek kalmaz ayara kablodan sıkılır
 
  • Beğen
Tepkiler: ShaManicTea
Kullanim amacı farkli da olsa gravel sonucta genis lastik takilabilen yol bisikletidir. 10 kilo üstü makinalar bence absurttur.13 kilo ney ya alırım bi ng 650
 
Kullanim amacı farkli da olsa gravel sonucta genis lastik takilabilen yol bisikletidir. 10 kilo üstü makinalar bence absurttur.13 kilo ney ya alırım bi ng 650

İlk bakışta öyle ancak gravelin, (Türkçe'ye toprak yol bisikleti olarak geçmiş sanırım) sadece ağırlıktan öte, MTB ve yol bisikletlerinden ayıran keskin çizgileri olduğunu biliyoruz. Bence bu tür, MTB'nin gerekmediği koşullarda (şehir-asfalt-betonyol) ile yol bisikleti ile giremeyeceğiniz toprak yol, hafif çakıl taşlık, kolay patikaları zahmetsizce girmenizi sağlayacak melez bir tür. Avrupa'da yaygın olarak kullanılmakta ancak Türkiye'de yeni yeni oturuyor ve aslında şu an için pahalı, bu doğru. Toprak yol bisikletine ayıracağınız bütçeyle çok iyi bir MTB veya yine iyi donanımlı ve gayet hafif bir yol bisikleti sahibi olabilirsiniz. Fakat gelgelelim ki kullanım alanına, yol bisikleti ve MTB sizi sınırları dahilinde memnun edebilirken, bir gravel kullanım olarak daha geniş kapsamlı olarak sizin hayatınızda farklılık yaratabilir diye düşünüyorum.Tasarım, performans, atiklik, konfor ve kullanım alanları gibi ölçü değerlerine baktığınızda zaten anlıyorsunuz.
Evet, bir MTB'yi her yerde kullanabilirsiniz ama nasıl kullanırsınız? Gerçek kullanım alanı (ki bu yalnızca dağ, arazi-taş toprak yollar) dışında sizi performans olarak çok etkileyen ve yoran bir tür. Düz yolda bile yol bisikleti kullanıcısının 70 km de harcadığı enerjiyi size 35 km de harcatıyor nerdeyse. Bunu 5 yıldır heryerde MTB kullanan birisi olarak söylüyorum ve gerçekten yoruldum evet. Başka tür bisiklete bindiğimde, vay be ne kolaymış bisiklet sürmek diyorum artık.
Özetle, biz toprak yol bisikleti tercih edenler, MTB nin yorucuğundan ve performans düşüklüğünden arınmak ve yol bisikletinin kullanım alanı olmayan arazi koşullarında da pedallamak istediğimiz için tercih ediyoruz. Yoksa hepimiz biliyoruz ki, ne Granfondo'ya, ne Kapadokya'nın derin taşlık vadilerine, ne de Uludağ'ın kayalık patikalarına bu bisikletle girmeyeceğiz.
 
  • Beğen
Tepkiler: abidin3714
Kullanim amacı farkli da olsa gravel sonucta genis lastik takilabilen yol bisikletidir. 10 kilo üstü makinalar bence absurttur.13 kilo ney ya alırım bi ng 650
10 kg altinda yol bisikleti zor bulunuyor zaten 105 set ve biraz iyi bir jant lastik yoksa. Bulduklarimiz da fiyat olarak 7-8bin bandini gecti/geciyor 2021 fiyatlariyla. En basitinden Carraro G2 11 kg civari ve bunun 3 kg a yakini jant lastik. Tiagra ile 105 arasinda da 300-400 gr vardir. Iyi bir jant lastik ve Grx set ile hafifler bu bisiklet tabi ama fiyat 10u gecer bu defa da. Dönüp dolaşıp ekonomiye bağlıyoruz 😆
İlk bakışta öyle ancak gravelin, (Türkçe'ye toprak yol bisikleti olarak geçmiş sanırım) sadece ağırlıktan öte, MTB ve yol bisikletlerinden ayıran keskin çizgileri olduğunu biliyoruz. Bence bu tür, MTB'nin gerekmediği koşullarda (şehir-asfalt-betonyol) ile yol bisikleti ile giremeyeceğiniz toprak yol, hafif çakıl taşlık, kolay patikaları zahmetsizce girmenizi sağlayacak melez bir tür. Avrupa'da yaygın olarak kullanılmakta ancak Türkiye'de yeni yeni oturuyor ve aslında şu an için pahalı, bu doğru. Toprak yol bisikletine ayıracağınız bütçeyle çok iyi bir MTB veya yine iyi donanımlı ve gayet hafif bir yol bisikleti sahibi olabilirsiniz. Fakat gelgelelim ki kullanım alanına, yol bisikleti ve MTB sizi sınırları dahilinde memnun edebilirken, bir gravel kullanım olarak daha geniş kapsamlı olarak sizin hayatınızda farklılık yaratabilir diye düşünüyorum.Tasarım, performans, atiklik, konfor ve kullanım alanları gibi ölçü değerlerine baktığınızda zaten anlıyorsunuz.
Evet, bir MTB'yi her yerde kullanabilirsiniz ama nasıl kullanırsınız? Gerçek kullanım alanı (ki bu yalnızca dağ, arazi-taş toprak yollar) dışında sizi performans olarak çok etkileyen ve yoran bir tür. Düz yolda bile yol bisikleti kullanıcısının 70 km de harcadığı enerjiyi size 35 km de harcatıyor nerdeyse. Bunu 5 yıldır heryerde MTB kullanan birisi olarak söylüyorum ve gerçekten yoruldum evet. Başka tür bisiklete bindiğimde, vay be ne kolaymış bisiklet sürmek diyorum artık.
Özetle, biz toprak yol bisikleti tercih edenler, MTB nin yorucuğundan ve performans düşüklüğünden arınmak ve yol bisikletinin kullanım alanı olmayan arazi koşullarında da pedallamak istediğimiz için tercih ediyoruz. Yoksa hepimiz biliyoruz ki, ne Granfondo'ya, ne Kapadokya'nın derin taşlık vadilerine, ne de Uludağ'ın kayalık patikalarına bu bisikletle girmeyeceğiz.
Ilk ve tek granfondoma G2 ile girdim. Ustelik cok cok antremansiz zamanlarimda. Hic fena gitmedi. Herhangi bir gruba takılmadan 27.5 ortalama ile bitirmistim islak zeminde 😇
 
10 kg altinda yol bisikleti zor bulunuyor zaten 105 set ve biraz iyi bir jant lastik yoksa. Bulduklarimiz da fiyat olarak 7-8bin bandini gecti/geciyor 2021 fiyatlariyla. En basitinden Carraro G2 11 kg civari ve bunun 3 kg a yakini jant lastik. Tiagra ile 105 arasinda da 300-400 gr vardir. Iyi bir jant lastik ve Grx set ile hafifler bu bisiklet tabi ama fiyat 10u gecer bu defa da. Dönüp dolaşıp ekonomiye bağlıyoruz 😆

Ilk ve tek granfondoma G2 ile girdim. Ustelik cok cok antremansiz zamanlarimda. Hic fena gitmedi. Herhangi bir gruba takılmadan 27.5 ortalama ile bitirmistim islak zeminde 😇

O zaman çok daha olumlu, demek beklentilerimizi yükseltebiliriz gravelda :) 👍
 
O zaman çok daha olumlu, demek beklentilerimizi yükseltebiliriz gravelda :) 👍
Maddi yatirim ister. O nedenle en dogrusu bastan dogru secimler yapmak bence. Grx tekli sistem bir gravel bulup iyi bir jant lastik kombinasyonuyla uzun vadede cok da mutlu olunacaktir diye dusunuyorum Gravel istiyorsanız. Ayni sekilde ağırlığı azaltmak ve yol performansi onemliyse Tiagra setli bir gravel uzerine jant/lastik mumkunse maşa ve gidon degisiigi ile hem hafiflik hem performans saglanabilir.
Soulrider Gravel kadrolar da bir diger opsiyon tabi daha uzun vadeli kullanim planlari icin, butce de sorun değilse.
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo
10 kg altinda yol bisikleti zor bulunuyor zaten 105 set ve biraz iyi bir jant lastik yoksa. Bulduklarimiz da fiyat olarak 7-8bin bandini gecti/geciyor 2021 fiyatlariyla. En basitinden Carraro G2 11 kg civari ve bunun 3 kg a yakini jant lastik. Tiagra ile 105 arasinda da 300-400 gr vardir. Iyi bir jant lastik ve Grx set ile hafifler bu bisiklet tabi ama fiyat 10u gecer bu defa da. Dönüp dolaşıp ekonomiye bağlıyoruz 😆

Ilk ve tek granfondoma G2 ile girdim. Ustelik cok cok antremansiz zamanlarimda. Hic fena gitmedi. Herhangi bir gruba takılmadan 27.5 ortalama ile bitirmistim islak zeminde 😇
Hocam hiç müdahelede bulunmadan (jant seti,grup set vs ) 96 model ve üstelik celik bir bisiklet topladim pedalli 11 kilo geliyordu. E 2000li yılların teknolojisinde kar amacından biraz fedakarlık edip daha hafifinı yapabilirler
 
Hocam hiç müdahelede bulunmadan (jant seti,grup set vs ) 96 model ve üstelik celik bir bisiklet topladim pedalli 11 kilo geliyordu. E 2000li yılların teknolojisinde kar amacından biraz fedakarlık edip daha hafifinı yapabilirler

Canyon Grail AL7.0 var, hidrolik fren de dahil 9 kg. 1700 dolar idi, Almanya bizdeki enflasyonu kıskanıp 2000 yapmış. Para varsa huzur var yani :)
 
Bu bisikletlerdeki kilo olayı cidden çok etkiliyor mu? Hiç 8-9 kiloluk bisiklet sürmedim.. Aynı adam 13 kilo bisiklet sürerken 9a inse bisiklet kilosu çok çok mu farkeder yoksa az biraz mı
 
  • Beğen
Tepkiler: Asivemavi09
Bu bisikletlerdeki kilo olayı cidden çok etkiliyor mu? Hiç 8-9 kiloluk bisiklet sürmedim.. Aynı adam 13 kilo bisiklet sürerken 9a inse bisiklet kilosu çok çok mu farkeder yoksa az biraz mı
gr. bile farkediyor. Sibop kapağını çıkaranlar var 🙄
 
Benim için çok önemli bir ayrıntı değil ama carraro 042 de hub sesi vardı. Fakat Peugeot r13 gün sesi yok çok ilginç geldi. 105 setli diğer bisikletlerde de durum aynı mi
 
Bu bisikletlerdeki kilo olayı cidden çok etkiliyor mu? Hiç 8-9 kiloluk bisiklet sürmedim.. Aynı adam 13 kilo bisiklet sürerken 9a inse bisiklet kilosu çok çok mu farkeder yoksa az biraz mı

Daha hafif, daha aerodinamik bir bisiklet ve daha yüksek kalitede karbon jantlar ile gözle görülür bir performans artışı elde edilir. Lakin burada bisikletin üzerindeki kişinin performansı önemli. 100 kg ağırlıkta, göbeğinden ayaklarının ucunu göremeyen bir kullanıcı için değişen tek şey cebinden çıkacak para olur.
 
Hocam hiç müdahelede bulunmadan (jant seti,grup set vs ) 96 model ve üstelik celik bir bisiklet topladim pedalli 11 kilo geliyordu. E 2000li yılların teknolojisinde kar amacından biraz fedakarlık edip daha hafifinı yapabilirler
Grupsetin modelini ve kadronuzu fotoğrafını atabilir misiniz merak ettim topladığınız bisikleti
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Canyon Grail AL7.0 var, hidrolik fren de dahil 9 kg. 1700 dolar idi, Almanya bizdeki enflasyonu kıskanıp 2000 yapmış. Para varsa huzur var yani :)
Aynı kadro AL 6.0 1350 dolardı. İnat edip 7.0 için bekleyince hayal oldu tabi Canyon’lar. Şimdiki aklım olsa 6.0’ı alır ihtiyaç olursa sonra üzerindeki komponentleri yükseltirdim...
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin ve MakRo
Bu bisikletlerdeki kilo olayı cidden çok etkiliyor mu? Hiç 8-9 kiloluk bisiklet sürmedim.. Aynı adam 13 kilo bisiklet sürerken 9a inse bisiklet kilosu çok çok mu farkeder yoksa az biraz mı
Ozellikle jant lastik ağırlığı, akiciligi ve yuvarlanma direnci cok belirleyici oluyor. Hafif bisikletin de asıl artisini yokusta görürsünüz.
Tabi vücudunuzda bulunan fazlalik 8-10 kilo varsa bisiklet daha sonra da gelebilir, once kendimizden başlayabiliriz😇
 
Geri