Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Gravel bisiklet sayfası

@osmancan71

Hafif ve çabuk tepki verecek bir bisiklet arıyorsanız standart bir gravel beklentilerinize tam cevap veremeyebilir. Gravel sınıfı uzun yol konforu düşünülerek tasarlandığı için kıvraklık konusunda yetersiz gelebilir. Esnekliğiniz yeterliyse cyclocross düşünebilirsiniz. Cube Cross Race ve Cannondale CAADX son derece başarılı modellerdir.
 
Scudo
@osmancan71

Hafif ve çabuk tepki verecek bir bisiklet arıyorsanız standart bir gravel beklentilerinize tam cevap veremeyebilir. Gravel sınıfı uzun yol konforu düşünülerek tasarlandığı için kıvraklık konusunda yetersiz gelebilir. Esnekliğiniz yeterliyse cyclocross düşünebilirsiniz. Cube Cross Race ve Cannondale CAADX son derece başarılı modellerdir.
isimleri bile alamıcan kadar pahalı diyor :D 50 kadro (galiba tam oluru bana 51) biraz o işide tolere eder gibi. Amacım "Hafif ve çabuk tepki verecek bir bisiklet " bu değil aslında sadece not olarak düşmek istedim iki bisiklet arasındaki farkı :) ama hoşuma da gitmedi değil bu fark :) Cycloscross bisikletlerde bazen ilanlarda denk geliyorum fakat forumda o kategori için okuduklarım cycloscross yarışlarına uygun olduğu. diğer türlü ufak turlar geziler için pek rahat değil diye yorumlar okumuştum. konforda istiyorum tabiki :) o yüzden gravel olur diye düşünüyorum tur bisikleti hantal kalır belki dediğiniz gibi cyclo atiktir ama ikisinin melezide gravel ise gravel bana uygun :D
 
Gravel küçük dişli oranlarıyla çevik ve atik hale gelebilir
 
Gravel küçük dişli oranlarıyla çevik ve atik hale gelebilir

Burada bahsedilen atiklik dişli oranlarıyla değil de kadro geometrisi ile ilgili. Alın borusu açısı, trail, teker açıklığı gibi bazı değerlerin ilgili bisikletin sürüş karakteri üzerinde ciddi etkileri vardır. Trek Checkpoint ve Bisan Alltrail gibi klasik gravel kadrolar düz bir çizgiyi izlemeye ve stabil kalmaya meyillidir. Buna karşılık Marin Gestalt X gibi bir makine ise dropbar takılmış bir mtb gibi arazi canavarıdır.
 
Burada bahsedilen atiklik dişli oranlarıyla değil de kadro geometrisi ile ilgili. Alın borusu açısı, trail, teker açıklığı gibi bazı değerlerin ilgili bisikletin sürüş karakteri üzerinde ciddi etkileri vardır. Trek Checkpoint ve Bisan Alltrail gibi klasik gravel kadrolar düz bir çizgiyi izlemeye ve stabil kalmaya meyillidir. Buna karşılık Marin Gestalt X gibi bir makine ise dropbar takılmış bir mtb gibi arazi canavarıdır.
All trail eco kullanıcısı olarak evet çok stabil gidiyor. Gidon dönse bile gövde istifi bozmuyor.
 
All trail eco kullanıcısı olarak evet çok stabil gidiyor. Gidon dönse bile gövde istifi bozmuyor.

Bu uzun yolda ve hafif bozuk arazide iyi birşey iken, singletrack zeminde bisikleti hantal yapar. Yukarıda bahsettiğim bisikletlerin hepsi gravel sınıfında olmasına rağmen Bisan ve Trek skalanın bir ucunda, Gestalt X diğer ucundadır. Bu nedenle seçim yaparken zemin ve sürüş mesafesi ana kriterler olarak kabul edilmelidir.
 
Bu uzun yolda ve hafif bozuk arazide iyi birşey iken, singletrack zeminde bisikleti hantal yapar. Yukarıda bahsettiğim bisikletlerin hepsi gravel sınıfında olmasına rağmen Bisan ve Trek skalanın bir ucunda, Gestalt X diğer ucundadır. Bu nedenle seçim yaparken zemin ve sürüş mesafesi ana kriterler olarak kabul edilmelidir.
carraro hangi noktada peki

2 açı mı var. ona göre mi anlaşılıyor bu durumlar sırrı nedir :D açılarına baktım ama pek bişey çıkaramadım
 
Son düzenleme:
Benim anlamadığım bir şey var. Sürekli yol bisikleti tarzında bisikletler üzerinden konuşuluyor, alternatif olarak dağ bisikleti sunuluyor ama bunların arasında en mantıklısı ve konforlusu olacak olan şehir, trekling, fitness bisikleti diye geçen modeller önerilmiyor. Gareziniz mi var? :) bir de beyefendi en fazla 70 km kullanacağım diyor, hem arazi hem yol diyor.

mesela bende bisan trx 8500 var, bisiklet için bütçem en fazla bu kadardı ama her şeye yetiyor yani tam bu istenilen şeyleri ben de istiyordum. Atik olsun, öne çok eğilmeyeyim, biraz arazi, biraz şehir olsun vs vs.

ne etti bu bisikletler size? Söyleyin de gerekirse değişelim :)
 
Benim anlamadığım bir şey var. Sürekli yol bisikleti tarzında bisikletler üzerinden konuşuluyor, alternatif olarak dağ bisikleti sunuluyor ama bunların arasında en mantıklısı ve konforlusu olacak olan şehir, trekling, fitness bisikleti diye geçen modeller önerilmiyor. Gareziniz mi var? :) bir de beyefendi en fazla 70 km kullanacağım diyor, hem arazi hem yol diyor.

mesela bende bisan trx 8500 var, bisiklet için bütçem en fazla bu kadardı ama her şeye yetiyor yani tam bu istenilen şeyleri ben de istiyordum. Atik olsun, öne çok eğilmeyeyim, biraz arazi, biraz şehir olsun vs vs.

ne etti bu bisikletler size? Söyleyin de gerekirse değişelim :)
Bende zaten ikiside var. Fıtness dün sattım şehirde hala duruyor. Şehirden memnunum kullanıyorumda rahat konforlu. Fıtness ı satma sebebıme gelince durus pozısyonu flat bar ıle uyumlu degıl dıye düşündüm. Dönüştürmek ıstedım cok malıyet cıktı. Az malıyet ilede hidrolik frenden vazgeçmem gerektı. Tam niyetlendim dönüştürmeye reach mesafesı uzayacak denıldı. kadro zaten 52 bana ust sınırdan uyuyor gıbı birşey dönüştürmek rısklı ıdı yapmadım.

Dag bisikletine neden sıcak bakmıyorum açıklayayım. Speeder100 u ılk lastıgı ıle surdum sonra zırhlı aldım öncesinde zaten sportıve 224 (700x35c) de vardı lastıklerın bile fark ettıgını görünce neden dag bisikleti alayım? Beklentım ne olacak hoplayıp zıplamayacagım elımdekı şehir ve Fıtness ıle patıkalara gırebılıyorken dag gereksiz benım için. Gravel sayfasında bence konusulanlar normal.

Edıt :speeder 100 alırken gerekırse drop bar a gecerım diye aldım. Forumda arastırmasını yapmıstım reach olayına denk gelsem belkı almazdım belkıde 50 kadro alırdım
 
Bu uzun yolda ve hafif bozuk arazide iyi birşey iken, singletrack zeminde bisikleti hantal yapar. Yukarıda bahsettiğim bisikletlerin hepsi gravel sınıfında olmasına rağmen Bisan ve Trek skalanın bir ucunda, Gestalt X diğer ucundadır. Bu nedenle seçim yaparken zemin ve sürüş mesafesi ana kriterler olarak kabul edilmelidir.
Bir mtb ' m var. Bir de gravel. Graveli uzun yolda rahat gitmek için aldım .
 
  • Beğen
Tepkiler: ventiotto
Bende zaten ikiside var. Fıtness dün sattım şehirde hala duruyor. Şehirden memnunum kullanıyorumda rahat konforlu. Fıtness ı satma sebebıme gelince durus pozısyonu flat bar ıle uyumlu degıl dıye düşündüm. Dönüştürmek ıstedım cok malıyet cıktı. Az malıyet ilede hidrolik frenden vazgeçmem gerektı. Tam niyetlendim dönüştürmeye reach mesafesı uzayacak denıldı. kadro zaten 52 bana ust sınırdan uyuyor gıbı birşey dönüştürmek rısklı ıdı yapmadım.

Dag bisikletine neden sıcak bakmıyorum açıklayayım. Speeder100 u ılk lastıgı ıle surdum sonra zırhlı aldım öncesinde zaten sportıve 224 (700x35c) de vardı lastıklerın bile fark ettıgını görünce neden dag bisikleti alayım? Beklentım ne olacak hoplayıp zıplamayacagım elımdekı şehir ve Fıtness ıle patıkalara gırebılıyorken dag gereksiz benım için. Gravel sayfasında bence konusulanlar normal.

Edıt :speeder 100 alırken gerekırse drop bar a gecerım diye aldım. Forumda arastırmasını yapmıstım reach olayına denk gelsem belkı almazdım belkıde 50 kadro alırdım
Aslında sesiklerinizle benim istediklerim aynıydi ben g0 dan yana oyumu kullanıponu aldim şuanda 200km tamamladım ve hiç bir sorunu yok şehir içindede şehir bisikleti kadar olmasa da manevra yönünden bir kaybım olmadı. Yol bisikleti de alsaydım kaldırımlardan geçemiycek taşlık yollardan gidemiycektim suan ki bisikletim bile 3 santimlik yerden geçerken zorlanıyor yol bisikleti alsam hiç tatmin olmazmışım tabi yaş farkıda var boy farkıda var ama bence gravel istemeniz doğru bir karar
 
  • Beğen
Tepkiler: osmancan71
carraro hangi noktada peki

2 açı mı var. ona göre mi anlaşılıyor bu durumlar sırrı nedir :D açılarına baktım ama pek bişey çıkaramadım

Bisiklet kadro geometrisi konusu son derece kompleks ve ayrıntılı bir başlık. Bunun nedeni ise bir ölçüde yapılan değişikliğin kaçınılmaz olarak bir başkasını etkilemesi ve bu ölçülerin sürüş karakterini çok büyük oranda belirliyor oluşudur.

Üzerine kitaplar yazılmış böyle bir konuyu tek mesajda özetlemek mümkün değil, ancak yabancı dil seviyeniz yeterliyse youtube üzerinde "bike geometry" şeklinde bir aramayla oldukça faydalı içeriğe ulaşabileceğinizi belirteyim. Yapabileceğiniz bir başka şey ise farklı bisikletlerin geometri tablolarını karşınıza alıp farklılıkları değerlendirmektir.

G2'nin geometri tablosunda gravel sınıfı için çok önemli olan trail ve fork rake ölçülerinden eser yok. :ckskc: Mevcut ölçülerden yola çıkıldığında aslında gravel'dan çok cyclocross geometrisine yakın olduğunu görüyoruz. Bu daha agresif bir sürüş pozisyonuna sahip olduğu, karşılığında görece daha az konforlu olduğu anlamına geliyor. Düşük hızlarda keskin dönüşler yapma konusunda Bisan Alltrail'e göre çok daha kıvrak ama yüksek hızlarda stabilite konusunda çok gerisinde.

Bunların arasında en mantıklısı ve konforlusu olacak olan şehir, trekling, fitness bisikleti diye geçen modeller önerilmiyor.

Bir bisiklet türünün sizin tercih ve ihtiyaçlarınıza cevap veriyor oluşu onu mevcut seçenekler arasında en mantıklı ve konforlu olan yapmaz. Hali hazırda bu kadar geniş çeşitlilikte bisiklet türünün varlığı, ihtiyaçların ve beklentilerin çeşitliliği nedeniyle.

Yıllar önce fitness bisiklet kullanarak spora başlamış biri olarak pek kullanışlı bulmadığımı ayrıca belirtmek isterim.
 
neden kullanışlı olmadığını düşünüyorsunuz?
Yukarıda bende yazdım onunla ilgili bır cümle. Belkı benzer sebeptir. Mesela 32 c ıle yol performansı ıstemezsın ama soguk asfalt ve patıkaya gırersın. Gırıyorda guzel fena değil ama ne bileyim flat bar ıle olmuyor sanki. Aero bar taktım oda pek sınmedı içime benim. Bisikletin ne olduğu bellı degıl yanı :D konfor ile performans arasında kalıyor ama ikisinide beceremıyor gibi geldi Ama akıcı olması tolere edıyordu bı nebze
 
neden kullanışlı olmadığını düşünüyorsunuz?

Fitness sınıfı bisikletlerin kadro geometrisine bakarsanız çok yüksek stack/reach oranı ile karşılaşırsınız. Bu, bisikletin oldukça dik sürüş pozisyonuna sahip olması, rüzgar direnci nedeniyle yüksek hızlara çıkamaması anlamına gelir. Yine çok geniş teker mesafesi düşük hızda keskin dönüşlere uyumlu olmama sonucunu getirir.

Maşada fazla boşluk olmaması geniş lastik kullanımını sınırlandırırken, düz gidon sabit tutuş pozisyonu nedeniyle uzun mesafe turlarında ellerde fazladan yorgunluğa neden olur.

Sonuç olarak ne yol bisikleti gibi hız odaklı, ne de gravel gibi arazi odaklı arada kalmış ama ikisi de olamamış bir sınıftır. Ben dahil fitness bisiklet kullananların tekerlekleri inceltip, gidonun üzerine iki büklüm yatarak hızlanmaya çalışmasının sebebi de bu.
 
peugeot fiyatları biraz daha uygun. bunun fiyatı kaç olur tahminleriniz ?

(link)
 
peugeot fiyatları biraz daha uygun. bunun fiyatı kaç olur tahminleriniz ?

(link)
Bence hidrolik grx 400 tubeless ready ve peugeot farkı ile 7 ila 10 arası peki neden ruble grx değil ve cift ayna kol bilemedim en az bence 7.5 k dan başlar
 
peugeot fiyatları biraz daha uygun. bunun fiyatı kaç olur tahminleriniz ?

(link)

Hey maşallah, 50 beden dediği bisiklete 56cm üst boru koymuşlar. Gidon boğazını 80mm falan takıyorlar muhtemelen. Alın borusu açısı 72.5 derece, bazı yol bisikletlerinden bile dik. Teker açıklığı 1010mm, hadi ona da tamam diyelim. Orta göbek alçaklığı ne öyle 85mm!

G2 geometrisi kendi içinde tutarlı. Düşük hızlarda manevra yapmaya uygun. Bu arkadaşı tasarlayan kimse ortaya karışık çalışmış.
 
Geri