Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Gravel bisiklet sayfası

merhaba arkadaşlar yıllar sonra bisiklet almak istedim ancak piyasada model sıkıntısından dolayı seçimler hep değişiyor aslında sportive 327 gibi bir bisiklet almayı düşünürken düşündüm 1 yıl binip bunu değiştireceğime gravel ile başlasam nasıl olur diye düşündüm carraro g0 modelinde de ayna dişli ruble 34x34 oran olması biraz aklıma yattı çünkü yeni başlayan olarak 1 den yüksek oranlar rampalarda epey zorlar diye düşünüyorum normalde treking bisiklet al kullan tavsiyesi ancak almışken carraro g0 alıp alışma sürecini kondisyonu sağlama durumlarını bu bisiklet ile çok zorlanmadan atlatabilirmiyim biraz rampası bol bir yerde oturuyorum.... 0.76 oran ile 1.0 oran arasında yokuş tırmanma açısından ciddi bir fark varmı.birde g0 mekanik disk zaman içinde çok sıkıntı çıkarıyormu.g0 gibi gravel bir bike sportive 327 ye göre konforu ve yolda akıcılığı arasında ne gibi farklar vardır.
 
Scudo
@Hititenduro bende çok yokuşlu bir yerde oturuyorum bende sizin gibi yeni başladım ve aynakol ruble oranına dikkat ettim benimkisi 46-30 11-32 bir oranından düşük hala yokuşun %80 çıkabiliyorum tabiki bu benim kondisyonum geçmişim bacaklar ile alakalı:))) bende goat 2 var çok memnunun gravel almanızı şiddetle tavsiye ederim 👏👏
 
  • Beğen
Tepkiler: Burak Altaç
Çok teşekkür ederim ben gidon vites fren ve kondüsyon sağlamayı trafiğe kapalı bir alanda alışarak atlatmaya çalışcam,trafikte binmek zor gözüküyor. aslında carraro g2 de ön 30 arka 34 oranlar ama fiyatlar çok artmış 8 küsür bin tl de zamanında heves edip alsaymışım keşke...g0 da arkaya 11x42 ruble takılsa epey iyi hale geliyor yada g2 deki 30 dişli takılabilir belki öne ama genede 28 jant olmasıda biraz zorluyor sanırım ona hiç dikkat etmemişim ama sevdiğim bir bisiklete binmek istiyorum hepsi zamanla aşılacak şeylerdir umarım ☺
 
Arkadaşlar QR mandalı nasıl kapatırsam kapatayım jant sola doğru biraz kayıyor ve disk sürtme yapıyor. Teker tam ortada değil. Frenle alakalı değil çünkü teker direkt olarak ortada dönmüyor. Arka teker de aynı, o da tam ortada değil. Bunun için bir çözümü olan var mı?
 
Arkadaşlar QR mandalı nasıl kapatırsam kapatayım jant sola doğru biraz kayıyor ve disk sürtme yapıyor. Teker tam ortada değil. Frenle alakalı değil çünkü teker direkt olarak ortada dönmüyor. Arka teker de aynı, o da tam ortada değil. Bunun için bir çözümü olan var mı?
Orta göbekten ayarlanıyor galiba o tam hatırlayamadım.
 
  • Hahaha
Tepkiler: Kadir İLBAY
Teknik anlamda bir sorum vardı....

8 li 11x34 kaset yerine 11x42 mi daha uygun yoksa 11x46 da kurtarırmı ki? Aynakol 34x46

Ayrıca merak ettiğim rublemiz 8li ise değişimi 8'li ile mi yapmak zorundayız yoksa 9,10,11 li ruble takılırmı roadlink ile...birde ruble değişiminde deore gibi kaliteli rublemi yoksa sunshine gibi bir markamı tavsiye edersiniz(sorunsuzluk?)
 
Lastiklerim 35 günde geldi. 650x57b (27,5x2,25) ölçülerinde. Özellikle tubeless olmayan versiyonunu aldım. Zaten kolay kolay patlayan bir lastik değil. 2021 versiyonu ise tubeless. Aldığım site de geçenlerde bunu çıkarıp tubeless versiyonunu sisteme girmiş. Son anda kaptığım iyi oldu. 93 TL vergi ödedim. Lastiklerin tanesi 665 gram ağırlığında.


20210409_114542.jpg
 
3000-4000 TL civarında büçem var ve sıfır gravel bisiklet arıyorum önerileniriz var mı?
@mehmetsunu 3000-4000 TL civarında bir bütçe için gravel bisiklet önerin var mı?
 
3000-4000 TL civarında büçem var ve sıfır gravel bisiklet arıyorum önerileniriz var mı?
@mehmetsunu 3000-4000 TL civarında bir bütçe için gravel bisiklet önerin var mı?
dağ bisikletiniz varsa gravel için acele etmeyip bütçeyi 9-10bin ₺ ye çıkarmanız daha iyi olur. 9-10bin₺ ye peugeot gr14 en iyi bisiklet gibi duruyor. 4bin₺ ye alacağın bisiklette değiştirmen gereken parçalar olur, pek tat vermez
 
Bu arada parça fiyatına bakayım dedim mesela carraro g0 claris fren vites kolu 1000tl eger giriş seviyesi üstü bir gravel carraro g2 vites fren kol fiyatına baktım 2500 tl felan yani anladığım iyice öğrenmeden üst seviye bisikletler almamak lazım ufak bir kazada ,ciddi paralar tutabilir yedek parçaları üst seviye setlerin...
 
Bu arada parça fiyatına bakayım dedim mesela carraro g0 claris fren vites kolu 1000tl eger giriş seviyesi üstü bir gravel carraro g2 vites fren kol fiyatına baktım 2500 tl felan yani anladığım iyice öğrenmeden üst seviye bisikletler almamak lazım ufak bir kazada ,ciddi paralar tutabilir yedek parçaları üst seviye setlerin...

Screenshot_20210409-163849_Chrome.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo ve gravel06
Corelli goat 1 var ,birde mosso gvl270 claris var bildiğim başkada yok
 
3000-4000 TL civarında büçem var ve sıfır gravel bisiklet arıyorum önerileniriz var mı?
@mehmetsunu 3000-4000 TL civarında bir bütçe için gravel bisiklet önerin var mı?

Eğer profilinde yazdığın gibi yaşın 13 ise hiç acele etme illa ki boyun uzayacaktır. Elinde bir bisiklet varsa bunun ile idare etmeye çalış derim. 10 cm boyun uzasa zamanında 4000 liraya aldığın sana tam gelen bir bisiklet o 10cm ile sana göre olmaktan çıkacak sürersin ama nasıl? Bu sefer satmaya çalışsan aldığın fiyatları da unutacaksın belki de bisiklet elinde kalacak, onun için acele etme. Yok yaşın oradaki yazan değil ve artık uzamıyorum diyorsan yine mevcut bütçen dahilindeki bisikletlere bakabilirsin şuanda fiyatlar ne alemde bilmiyorum ama o fiyat aralığında yada yakın olarak corelli goat1, mosso gvl290 (29" jant) /270 (27.5" jant), carraro g0 (5000 küsur lira)
 
Birde kronun o fiyat aralığında graveli varmış mosso neden 13.5 gibi ağır o kadar anlamadım
Tecrübeli olanlar ilk bisiklet olarak gravel ile başlamayı tavsiye ederlermi? Rubleyi 11x42 yada belki uyarsa 46 yapmak şartıyla...ayrıca bu gravel bisikletler sportive 327 gibi trekking modellere göre hissiyatı akıcılığı daha iyimidir....pek kullanıcı yok ama belki biri çıkar önceki teknik soruyuda bilen gören çıkmadı henüz....bisiklet sektörüyle ilgili olarakta gerçekten yardımcı bir bayi göremedim en ucuz ulaşım aracı ama test bisikletleri yok kadro boyu bakcaksınız pedal takıp sele ayarlıyalım diyen yok küçük kadro satmaya çalışan sele borusu çizilir diyen yani altı üstü bisiklet benim için motor arabadan sonra ama onu bile doğru düzgün bakamadığın bir ülke...
 
Birde kronun o fiyat aralığında graveli varmış mosso neden 13.5 gibi ağır o kadar anlamadım
Tecrübeli olanlar ilk bisiklet olarak gravel ile başlamayı tavsiye ederlermi? Rubleyi 11x42 yada belki uyarsa 46 yapmak şartıyla...ayrıca bu gravel bisikletler sportive 327 gibi trekking modellere göre hissiyatı akıcılığı daha iyimidir....pek kullanıcı yok ama belki biri çıkar önceki teknik soruyuda bilen gören çıkmadı henüz....bisiklet sektörüyle ilgili olarakta gerçekten yardımcı bir bayi göremedim en ucuz ulaşım aracı ama test bisikletleri yok kadro boyu bakcaksınız pedal takıp sele ayarlıyalım diyen yok küçük kadro satmaya çalışan sele borusu çizilir diyen yani altı üstü bisiklet benim için motor arabadan sonra ama onu bile doğru düzgün bakamadığın bir ülke...
Şu an GVL700 kullanıyorum. Yaklaşık 200km oldu.
Akıcılık konusunda şehir ile yol bisikleti arasında ama yol bisikletine daha yakın diyebilirim. Geçtiğimiz hafta mosso cavalier deneme şansım oldu, hiç kuşkusuz kendi bisikletimi tercih ederim.
Gravel türüyle ilgili sorun olursa (yeni kullanıcı gözüyle) cevaplayabilirim
 
Teşekkür ederim kullanım hissiyatını aradaki farkı ilk kullanıcıdan duymak önemli benim için çünkü gravel alıpta asfaltla cebelleşmek istemem 😁
Yalnız bu paralara gravel nasıl yaygınlaşır bilmiyorum 😒 bisiklet dediğin ucuz olmalı ama para pul oldu
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
Merhaba
GVL 700 alalı yaklaşık beş buçuk ay oldu. Bu süreçte 750 km’den fazla yol yaptım. Genelde 30-40 km arası turlar yapıyorum ve geneli stabilize ya da bozuk asfalt. Genel bir değerlendirme yapacak olursam, bisikletten çok memnunum. Şu ana dek en büyük problemim aynı hafta içinde 2 kez lastik patlatmak oldu. Selesi çok rahatsız ettiği için selle royal taktım ve pedli şort ile devam ediyorum. Bisiklet yormuyor, rüzgarlı havalarda veya rampalarda bile eski carraro sportiveden kat kat üstün. Dağa taşa vurunca da baya iyi gidiyor.
Kendi bisikletimden başka Gravel veya yol bisikleti tecrübem hiç olmadı. Diğerleri ile karşılaştırma yapamıyorum. Fakat ben çok memnunum.
bir kez 20 kg oğlanı öne oturttum ve 7 km yol gittim.Problem olmadı..
Henüz suluk dahi bir donanım almadım. Özellikle çanta vb. Almayı düşünüyorum.
 
Özellikle eski bisikletimden sonra bunun bayır tırmanması aşırı hoşuma gitti. Alıyorum en büyük dişliye tın tın gidiyorum. Ben araziyi çok ama çok seven birisiyim, şu ana kadar 1 kere orman yoluna ve sayısız defa çakıl, toprak karışımı hafif araziye girdim ve kusursuz iş çıkardı. Ayrıca hiç yumuşak sürmediğimi belirteyim. Grx setin aktarıcıyı kilitlemesi sayesinde zincir de atmıyor.
Bu arada ben seleye baya alıştım ama ortasındaki boşluktan çamur sıçrayabiliyor (evet çok saçma)

Teorik olarak bisikleti son viteste 90 kadans çevirirseniz yaklaşık 49kmh gibi bir şey oluyor. Ben buna baktığımda az falan dedim ama şu ana kadar düz yolda o kadar hızlanmak için kendimi zorlamadım bile. Yani rüzgara bağlı olsa da max hızınız gayet yeterli.

Üstüne eklenti olarak Decathlon’da satılan yeşil suluk kafesi benimkinin rengine cuk oturdu :) suluk kafesinin altına (aynı deliklere) bir de pompa taktım. Gidona telefon tutacağı, kadro üstüne pack2ride çanta taktım. Çantanın içinde her şey var. Şimdi sele altına da ufak bir çanta almak istiyorum, yedek lastik koymak için.
Peki bunları neden mi yazdım? Ben ilk başta “ya abi çanta neymiş kim uğraşacak onla” tarzında düşünürken şu an yeni çantalara ve eklentilete bakıyorum. Gerçekten sapsade ama hızlı bir yol bisikletindense böyle tur havası olan ve doğayla iç içe gidebildiğin bir bisikleti tercih ederim.
 
çok güzel donanıma sahip bir bisikletiniz var güle güle kullanın gravel ile tur yapılacak o kadar çok yer varki ülkemizde 10 yıldır motorla geziyorum ben...kondisyon arttıkca alınacak olan zevkte artar ve daha cok gezme isteği gelir sanırım insana bisikletle, gravelında bike packinge çok uygun olması güzel, bagaj setleri büyük avantaj ben daha yeni başlicam ama gelecekte ufakta olsa kendimi geliştirebilirsem yayla turları yapmak isterim keyifli olacağına eminim ayrıca asfalta göre cok daha güvenli olur. hersey bisiklette donanımdan çok fiziksel ve mental bu işte boş bol pedal çevirmek lazım sanırım 😁
 
Merhabalar, gravel den bağımsız ama:
Corelli goat 1.0ımın bir sebepten maşası değişti. Maşa değişiminden sonra önceki gidon rahatlığı ve yumuşaklığı gitti. Normalde bisikleti sağa sola eğince gidon kendiliğinden dönerken şimdi dönmüyor. 2 el bırakarak popo ile yön vermek de imkansız. Furç bilyelerinde hasar yok gözüküyor ve çektirme vidası düzgün ayarlandı, birkaç farklı şekilde test edildi. Bu şikayetten 3.kez bahsedince bisikletçiye "maşa yeni olduğu için normaldir, zamanla yumuşar (yuvasını yapar) eski kıvamına gelir" dedi fakat 0 olarak aldığım gün olması gerektiği gibi rahattı.
Ne dersiniz bu konu hakkında?
Ayrıca evde yine boşluğu aldıktan sonra sıktırma vidasının ve yuvanın yalama olduğunu (belki de benim hatam) fark ettim. Buna kullanıcı hatası derler zaten fakat bu garantiyi bozan bir şey olur mu, yoksa parça ücretini ödemek dışında bir sıkıntı çıkarmaz mı?
Teşekkürler.
 
Geri