Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Gravel bisiklet sayfası

bisikletin gravel olup olmadığını nasıl anlarız mesela btwin tribanlar gravel bisikletler midir?
 
Scudo
bisikletin gravel olup olmadığını nasıl anlarız mesela btwin tribanlar gravel bisikletler midir?

Dünyada bu konuda üzerinde anlaşılmış standartlar henüz yok, ancak bazı benzer özellikleri var:

- Gravel bisikletler normal yolların dışında stabilize, taşlı, hafif çamurlu, bir mtb'nin girebildiği her zeminin %70'ine girebilen, genellikle sabit ön maşalı ve yine genellikle drop gidona sahip bisikletlerdir. Evet düz gidonlu ve ön ve hatta arka amortisörlü olanları da mevcut.

- Yukarıda sayılan zeminde sizi öldürmeden kullanılabilmeleri için disk frenleri ve 700x35 ile üzeri ebatta lastik genişliğini desteklerler. Burada da kesin bir sınır yok. Modeline göre 650Bx47 lastikle de, 29x2.4" mtb lastiği ile de satılırlar.

- Genellikle hafif kamplı tur (bikepacking) için ideal olarak üzerlerinde ilave bağlantı delikleri bulunur. Bunun yanında çamurluk delikleri bile bulunmayan modelleri de vardır.

- Kullanılacakları arazi ve eğim koşulları gereği vites çekiş oranları genellikle sıradan bir yol bisikletine göre daha yumuşaktır. Bununla birlikte üreticiler genellikle giriş/orta seviyede standart yol bisikleti grup setini olduğu gibi yerleştirip kullanıcının modifiye zevkini derhal tatmasını sağlarlar. Daha üst modellerinde gravel için özel üretilmiş grupset ve 1x çekiş sistemi gibi özellikler karşınıza çıkar.

- 3T Exploro, Pinarello Grevil, Cervelo Aspero gibi duruma göre bir veya iki böbreği satıp alabileceğiniz modeller dışında genellikle sıradan yol bisikletine göre daha ağırdırlar. O kadar eziyete dayanacak kadro ve ekipman ağır oluyor haliyle.

- Kadro geometrisi konusunda kesin olan birşey varsa, o da iki tekerlekleri olduğudur. Canyon Grail gibi yol bisikletine omuz atan modelleri olduğu gibi Chamois Evil Haggar gibi mtb'ye göz kırpan modelleri de vardır. Bunların arasında cyclocross ve trekking tarzına yakın olanlar da bulunur. Kısaca geometri konusu karışık, tablolara bakmak gerekiyor.

- Son olarak Btwin üretimi RC500 ve RC520 gravel olarak kabul edilir. Ülkemizde satıl(a)mayan GRVL900 model titanyum kadro bir modeli de vardır. Ayrıca bana göre gene ülkeye gelmeyecek olan Riverside Touring 920 de tur bisikletinden çok gravel tarzıdır.
 
@Sadettin Z. hocam yol bisikletlerinde vites sayıları 4k lık bisikletlerde bile 16 filan
ben başlangıç olarak gravel bisiklet istiyordum fiyatları çok pahalı o yüzden yol bisikletine yöneldim ama uzun yolda vites sayıları önemli mi mesela salcanonun xrs300 14 vites bi bisiklet.Bu 14 vites yokuşlarda sıkıntı yaratır mı yoksa zaten normal olan vites sayıları bunlar mı
@Sadettin Z. bir de bianchi slr 100 modelini buldum 24 vites diyor özelliklerinde asıl sorum 2. el alacağım şu an ki kullanıcı gidonu normale çevirmiş onu drop gidona çevirmek fazla masraf mı yoksa ucuz yollu drop gidon değiştirebilir miyiz
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@Sadettin Z. hocam yol bisikletlerinde vites sayıları 4k lık bisikletlerde bile 16 filan
ben başlangıç olarak gravel bisiklet istiyordum fiyatları çok pahalı o yüzden yol bisikletine yöneldim ama uzun yolda vites sayıları önemli mi mesela salcanonun xrs300 14 vites bi bisiklet.Bu 14 vites yokuşlarda sıkıntı yaratır mı yoksa zaten normal olan vites sayıları bunlar mı

Vites sayılarına çok takılmamak gerekiyor. Bu ekmeğin boyutunun köfte sayısına orantısı ile ilgili.
Esas bakılması gereken amaca uygunluk olmalı. Eğer sadece yolda kullanılacaksa bir gravel bisiklet gereksiz bir ağırlığa, lastik genişliğine ve yüksek fiyata sahip olacaktır.

Forumda yol bisikleti tavsiyeleri diye ararsanız ilgili başlığa erişebilirsiniz.
 
@Sadettin Z. ikinci sorumu da cevaplar mısınız

Yol bisikleti ile ilgili konuları, yol bisikleti başlığında konuşmayı tercih ediyorum. Ancak sorunuzun cevabı kısa - mecbur kalınmadıkça gidon değişimini tavsiye etmiyorum. Bu konunun önceki sayfalarında bunun nedenlerini de yazmıştım. Zahmet edip araştırırsanız bulabilirsiniz.
 
52 kadro aldım.

———————

Şu an yanımda taşıdıklarım bunlar ve ekstradan yemyeşil bir suluk kafesi var. Çantayı öneririm, ben gayet memnunum :) Pack2Ride’ın seti de var ama diğer parçalarının fiyatı biraz pahalı.
Elimde sibop adaptörü de var ama benzinliklerde kullanamadım. Ben ayarlayamadım sanırım, bilmiyorum. İleride evde tutmak amacıyla sabit olan büyük pompalardan almak istiyorum. Ayrıca kilit olarak decathlondaki 1700gr olan zincir kilidi aldım. Daha önce 2 bisikletim çalındı :(
260876 dosyayı görüntüle260877 dosyayı görüntüle
Geçmiș olsun, 1700 gramlık kocaman kilidi kırmıșlar mı? Ben daha kilit almadım, bisikletimi bir yere koymuyorum genelde sırf bu yüzden.
 
Vites sayılarına çok takılmamak gerekiyor. Bu ekmeğin boyutunun köfte sayısına orantısı ile ilgili.
Esas bakılması gereken amaca uygunluk olmalı. Eğer sadece yolda kullanılacaksa bir gravel bisiklet gereksiz bir ağırlığa, lastik genişliğine ve yüksek fiyata sahip olacaktır.

Forumda yol bisikleti tavsiyeleri diye ararsanız ilgili başlığa erişebilirsiniz.


Bir not eklemek istiyorum izninizle...
Evet arazi konusunda oldukca iyi performansi var, engebeli bozuk yollarda bisiklet her ne kadar dayanikli olsa da insanin kaba etinde olusan aci da 10 dakikadan fazla engebeli yollara müsade etmiyor malesef. Ama herseye ragmen Bisiklet rotasindan cikip daha özgür olabilme deneyimi sanirim paha bicilemez...

Arkadaslar noktalama isaretleri icin kusuruma bakmayiniz (klavye Müsaade etmiyor)
 
  • Beğen
Tepkiler: Sadettin Z.
Bir not eklemek istiyorum izninizle...
Evet arazi konusunda oldukca iyi performansi var, engebeli bozuk yollarda bisiklet her ne kadar dayanikli olsa da insanin kaba etinde olusan aci da 10 dakikadan fazla engebeli yollara müsade etmiyor malesef. Ama herseye ragmen Bisiklet rotasindan cikip daha özgür olabilme deneyimi sanirim paha bicilemez...

Arkadaslar noktalama isaretleri icin kusuruma bakmayiniz (klavye Müsaade etmiyor)

Aslında burada da iş yine köfteye bakıyor. :) Redshift firması tarafından gravel kullanımı düşünülerek tasarlanan ShockStop gidon boğazı ve makaslı sele borusu ile malum bölgelerin mutluluğu temin edilebiliyor. Tabi bu sele borusuna $230, gidon boğazına $160 verebilecek olanlar için geçerli.

Shockstop2-opt_750x750.gif
Hnet.com-image_750x750.gif

Merak edenler için buyrunuz (link)
 
Eğer araziye girme veya hafif kamplı tur (bikepacking) gibi niyetleriniz yoksa bir yol bisikleti hem asfaltta daha hızlı, hem de ikinci elde daha yaygın bulunabilir. Ayrıca bir gravel bisiklete göre genellikle epey hafiftirler. Özellikle uzun mesafe dediğiniz için endurance sınıfındaki modellere bakabilirsiniz.

Bunun dışında drop gidon sizin için zorunluluk değilse, mevcut bisikletinizi tutmanızı tavsiye ederim.
teşekkürler, görüşlerinizi değerlendiriyorum
 
Geçmiș olsun, 1700 gramlık kocaman kilidi kırmıșlar mı? Ben daha kilit almadım, bisikletimi bir yere koymuyorum genelde sırf bu yüzden.
Yok hayır, eski bisikletlerimi çaldılar diye 1700gr lık kilit aldım :D
Aslında burada da iş yine köfteye bakıyor. :) Redshift firması tarafından gravel kullanımı düşünülerek tasarlanan ShockStop gidon boğazı ve makaslı sele borusu ile malum bölgelerin mutluluğu temin edilebiliyor. Tabi bu sele borusuna $230, gidon boğazına $160 verebilecek olanlar için geçerli.

262192 dosyayı görüntüle
262193 dosyayı görüntüle

Merak edenler için buyrunuz (link)
Bu benim sürüşüme dayanamaz :D
 
Aslında burada da iş yine köfteye bakıyor. :) Redshift firması tarafından gravel kullanımı düşünülerek tasarlanan ShockStop gidon boğazı ve makaslı sele borusu ile malum bölgelerin mutluluğu temin edilebiliyor. Tabi bu sele borusuna $230, gidon boğazına $160 verebilecek olanlar için geçerli.

262192 dosyayı görüntüle
262193 dosyayı görüntüle

Merak edenler için buyrunuz (link)
Bunu paylastiginiz iyi oldu. sele icin olanindan almak istiyorum, ancak gidon ayarlariyla oanamayi gözüm yemez belki onun da alip servise monte ettirebilirim. Paylasim icin tesekkür ederim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Sadettin Z.
Eski bisikletimi çaldılar, yenisi duruyor diye sevinir hale geldik. 😁 Merak ettim kilidi doğrusu, ürünün markası nedir?

@Heicks maalesef. Eskilerin özlü laflarının başında gelir. ''Ölümü gösterip sıtmaya razı etmek'' ben çok severim. :)
 
Eski bisikletimi çaldılar, yenisi duruyor diye sevinir hale geldik. 😁 Merak ettim kilidi doğrusu, ürünün markası nedir?
(link)

telefonun kamerası bozuk, kalite için kusuruma bakmayın :(

8C8DEB55-D16C-42A3-9F35-5FAFBF61B597.jpeg3FAF3CB9-58B7-4581-BE27-A5C3234785D1.jpegDFE75F43-264C-4C07-9CCF-8D0CF4F4C7D8.jpeg
Çocuk koltuğu var. Öncelikle onu takmak için.
Ayrıca günlük turlarda yemek + yedek kıyafet koymak için gerekecek. Sağlam olmazsa zaten dediğini yola gireceğiz mecburen.
Çocuk koltuğu güvenli mi? Bana hç mantıklı gelmiyor
 
Bende kadroya bağlanan türden cocuk koltuğu var. Henüz bisiklete bağlamadım ama hem çocuğa hem kadroya zarar verir mi emin olamıyorum.

Çocuk koltuğu kadroya zarar vermez muhtemelen, lakin bir gravel bisikletin arkasında yolculuk yapan çocuk turun sonunda yayık ayranına döner. :)
 
Benim güvenlikten kastım, bisikletin kırılgan bir araç olması. Motosiklet gibi hızlanamazsınız yanimtehditlerden kaçamazsınız. Tekeriniz ince, riskiniz fazla. Arkada bir can taşımak bana HİÇ AMA HİÇ mantıklı gelmiyor. Bazen sokakta görüyorum hep düşecekmiş gibi hissediyorum.
 
Geri