Scudo Sports

Gravel bisiklet sayfası

@sspl piyasa şaşkına döndü. Aldın aldın. Almayınca kedi gibi bakar olduk. :)
Valla iyi zamanda almışım farkında olmadan, 2020 modellere kalmış olsaydım almazdım. Goat 2'ye niyetlenerek başladım aslında, o meşhur Goat 2'yi bekleyen kafilede ben de vardım işe gidiş geliş için aldığımdan bekleyemedim :) Hatta bi ara karbon bir yola geçeyim diyordum ama yalan oldu o fikirler şuan sadece jant değişimi ile devam gibi olacak :D
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo ve necmeddin
Scudo
Bu arada ben Mosso’ya çok ön yargılı davrandım ama gayet memnunum. G2 den daha iyi bana göre. Graveller arasında en agresif sürüşe sahip model. Sadece renginden dolayı şeritli lastik alamıyorum :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Eren
Yeni Gravel kervanına katılmış birisi olarak ister istemez aldığım Peugeot GR-14 Gravel ile Carraro G4 Pro yu karşılaştırmaya çalıştım. İşin tekniğini ve malzeme özelliklerini çok fazla bilemediğim için deneyimli arkadaşlar açıklarsa çok memnun olurum.

Ana hatları ile görebildiğim kadar;

Carraro G4 PRO
- Karbon Maşa
- 22 Vites
- 14.499.TL

Peugeot GR-14
- Alüminyum Maşa
- 20 Vites
- 10.650.TL

Peugeot yaklaşık %27 daha ucuz. Benim görebildiklerim bu kadar. Teknik olarak %27 farka değer mi merak ettim sadece.

MUKAYESE.jpg
 
Son düzenleme:
@Tahtabalık naçizane bu karşılaştırma G4 pro ile değil de G2 ile yapılırsa daha anlamlı olur. O zaman da jant farkı ve lastik yüzünden peuguot pahalı gibi. Lakin bu segmentte en ucuz bisiklet bulduğun bisiklettir. Ki peuguot da çok yakışıklı bisiklet. Aldıysan bi kere, karşılaştırma bundan sonra sür keyfine bak:)
 
Forumdan birisi G6 pro alırsa lütfen şuraya canlı fotoğraflarını atsın çünkü aşırı derece güzel duruyor makina.Hele karbon olması...Ah ah
 
@Tahtabalık naçizane bu karşılaştırma G4 pro ile değil de G2 ile yapılırsa daha anlamlı olur. O zaman da jant farkı ve lastik yüzünden peuguot pahalı gibi. Lakin bu segmentte en ucuz bisiklet bulduğun bisiklettir. Ki peuguot da çok yakışıklı bisiklet. Aldıysan bi kere, karşılaştırma bundan sonra sür keyfine bak:)

Abim teşekkür ediyorum. Benimkisi sadece merak. Yoksa Peugeot çok severek aldığım bir model. İlk görüşte aşk da diyebiliriz. :)

G6 Pro da donanımlı bir bisiklet sadece kullanılan komponent ler bu farka değer mi yi anlamaya çalıştığım için böyle bir karşılaştırma yaptım. Bir de bundan sonrası için almak isteyen olursa daha şematik karşılaştırsın diye işi tabloya döktüm.
 
@Tahtabalık

Hayırlı olsun bisikletiniz. Tekerinize taş, toprak, asfalt artık Allah ne verdiyse değsin. :)

Bir üstte belirtildiği gibi doğrudan rakibi G2 olsa da, şu an satılan modeller arasında en iyi jant setlerinden birine sahip.

İlk duyurulduğunda GR14 ile ilgili en önemli eleştrim kadro geometrisi ile ilgili olmuştu. Gravel bisikletler çok yönlülükleri ile öne çıkarken GR14 tıpkı Cervelo Aspero gibi fazlaca agresif geometrisi ve neredeyse hiç bulunmayan bağlantı delikleri ile sadece hız odaklı tasarlanmış bir bisiklet. Agresif geometrisi nedeniyle teknik arazide kontrolü de diğer muadillerine göre biraz daha zor olacaktır haliyle Bununla birlikte bikepacking gibi bir amacınız yoksa gayet yeterli.
 
@Tahtabalık kesinlikle karşılaştırma süper olmuş. Bu arada g2 ile karşılaştırmak lazım dedim ama GR 14 geometri olarak g2 ye göre daha bir gravel tadında. Bu yüzden g2 ye göre daha iyi bir tercih.
@Sadettin Z. tam yazarken denk geldik. Ben de geometrisi daha güzel demiştim. :) ama tabi ben de hızı ön plana almıştım.
 
@Tahtabalık

Hayırlı olsun bisikletiniz. Tekerinize taş, toprak, asfalt artık Allah ne verdiyse değsin. :)

Bir üstte belirtildiği gibi doğrudan rakibi G2 olsa da, şu an satılan modeller arasında en iyi jant setlerinden birine sahip.

İlk duyurulduğunda GR14 ile ilgili en önemli eleştrim kadro geometrisi ile ilgili olmuştu. Gravel bisikletler çok yönlülükleri ile öne çıkarken GR14 tıpkı Cervelo Aspero gibi fazlaca agresif geometrisi ve neredeyse hiç bulunmayan bağlantı delikleri ile sadece hız odaklı tasarlanmış bir bisiklet. Agresif geometrisi nedeniyle teknik arazide kontrolü de diğer muadillerine göre biraz daha zor olacaktır haliyle Bununla birlikte bikepacking gibi bir amacınız yoksa gayet yeterli.

Selamlar :)

Ben gittiğimde moderatördünüz. Şimdi huzura ermişsiniz anlaşılan. Stres bitmiştir.

Hiç öyle kötü amaçlarım yok. Biraz da bir türlü sahip olamadığım ve artık neredeyse bulunması çok zor olan (0 olarak) Cannondale Caad 12 üzüntüsüyle bunu aldım. Paşa paşa uzun temiz yol peşinde koşacağım.
@Tahtabalık kesinlikle karşılaştırma süper olmuş. Bu arada g2 ile karşılaştırmak lazım dedim ama GR 14 geometri olarak g2 ye göre daha bir gravel tadında. Bu yüzden g2 ye göre daha iyi bir tercih.
@Sadettin Z. tam yazarken denk geldik. Ben de geometrisi daha güzel demiştim. :) ama tabi ben de hızı ön plana almıştım.

@Otepeyurt abim dediğim gibi ana hatlar dışında tecrübem hiç yok. Sadece görüntüden ve piyasada karşıma çıkan ilk model olduğu için GR 14 almış bulunmaktayım. Ama şeklini şemalini çok beğenerek aldım. Ruhunu ve huyunu suyunu yaşadıkça anlayacağım :):)
 
Yeni Gravel kervanına katılmış birisi olarak ister istemez aldığım Peugeot GR-14 Gravel ile Carraro G4 Pro yu karşılaştırmaya çalıştım. İşin tekniğini ve malzeme özelliklerini çok fazla bilemediğim için deneyimli arkadaşlar açıklarsa çok memnun olurum.

Ana hatları ile görebildiğim kadar;

Carraro G4 PRO
- Karbon Maşa
- 22 Vites
- 14.499.TL

Peugeot GR-14
- Alüminyum Maşa
- 20 Vites
- 10.650.TL

Peugeot yaklaşık %27 daha ucuz. Benim görebildiklerim bu kadar. Teknik olarak %27 farka değer mi merak ettim sadece.

261841 dosyayı görüntüle
En iyi bisiklet bulduğun, bulup alabildiğin bisiklettir. Gerisi teferruattır.
 
Son düzenleme:
Bu arada yeni carraro g2 de maşada 3'er delik ve lastikler schawlbe g one bite olmuş.Bana nisan sonu yeni modeller bayilere gelcek dendi lütfen takip edenler yazsın merak ediyorum gerçekten gelecek mi...

Gravel g2 sahip olanlar ön ve arka teker ölçülerini bana yazabilirmi..
Benim arka teker 28x1.5 (38)ön teker 28x1.35 (35) yazıyor normal mi bu durum bilmiyorum yoksa karışıklık mı olmuş
 
G6 yı Kıskanmadım desem yalan olur 😅 😅
Fiyat gerçekten Türkiye standartlarının üzerinde. (Grup setine karbon kadrosuna lafım yok tabi)
Ben almam .... almam derken alamam (Kedi ciğer olayı).
Özelliklerine bakınca G0 G2 G4 a göre daha araziye yakın duruyor.
Yeni Gravel kervanına katılmış birisi olarak ister istemez aldığım Peugeot GR-14 Gravel ile Carraro G4 Pro yu karşılaştırmaya çalıştım. İşin tekniğini ve malzeme özelliklerini çok fazla bilemediğim için deneyimli arkadaşlar açıklarsa çok memnun olurum.

Ana hatları ile görebildiğim kadar;

Carraro G4 PRO
- Karbon Maşa
- 22 Vites
- 14.499.TL

Peugeot GR-14
- Alüminyum Maşa
- 20 Vites
- 10.650.TL

Peugeot yaklaşık %27 daha ucuz. Benim görebildiklerim bu kadar. Teknik olarak %27 farka değer mi merak ettim sadece.

261841 dosyayı görüntüle

Tam olarak bende Otepeyurt un söylediğine katılyorum iki bisiklet arasında G4 Pro çok önde bencede G2 ile kıyas yapmak daha doğru.
 
Abim teşekkür ediyorum. Benimkisi sadece merak. Yoksa Peugeot çok severek aldığım bir model. İlk görüşte aşk da diyebiliriz. :)

G6 Pro da donanımlı bir bisiklet sadece kullanılan komponent ler bu farka değer mi yi anlamaya çalıştığım için böyle bir karşılaştırma yaptım. Bir de bundan sonrası için almak isteyen olursa daha şematik karşılaştırsın diye işi tabloya döktüm.
Hocam g6 pro gerçekten iyi gözüküyor acaba sadece kadro olarak satın alabilir miyiz :D
G6 Pro 27.5 jantlara sahip gravellerde bu durum normal midir?
 
Bu arada yeni carraro g2 de maşada 3'er delik ve lastikler schawlbe g one bite olmuş.Bana nisan sonu yeni modeller bayilere gelcek dendi lütfen takip edenler yazsın merak ediyorum gerçekten gelecek mi...

Gravel g2 sahip olanlar ön ve arka teker ölçülerini bana yazabilirmi..
Benim arka teker 28x1.5 (38)ön teker 28x1.35 (35) yazıyor normal mi bu durum bilmiyorum yoksa karışıklık mı olmuş
Bugün bende gıttım bayıye yanımda aradı. Adını unuttum bı mtb modelinin uretımındeymıs sıra bayramdan 1-2 hafta önce gravellera geçilecek dedı. Nısan sonu mayıs bası montajı bitenler dagıtıma çıkar galiba. Öyle olursa bende alırım g2
 
Bu arada yeni carraro g2 de maşada 3'er delik ve lastikler schawlbe g one bite olmuş.Bana nisan sonu yeni modeller bayilere gelcek dendi lütfen takip edenler yazsın merak ediyorum gerçekten gelecek mi...

Gravel g2 sahip olanlar ön ve arka teker ölçülerini bana yazabilirmi..
Benim arka teker 28x1.5 (38)ön teker 28x1.35 (35) yazıyor normal mi bu durum bilmiyorum yoksa karışıklık mı olmuş
Eğer öyleyse bir karışıklık olmuştur. 38 koyuluyor 2019dan itibaren
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo
@sspl evet ön teker 35 yanlış takılmış değiştirtcem serviste kayıt actırıp.
 
  • Beğen
Tepkiler: sspl
@Tahtabalık merhaba arkadaşım. Ben de GR14 almayı düşünüyorum. Tavsiye eder misiniz. Hoşunuza giden gitmeyen yanları neler ya da tavsiye edeceğiniz başka bir model var mıdır. Şimdiden teşekkürler.
@Tahtabalık merhaba arkadaşım. Ben de GR14 almayı düşünüyorum. Tavsiye eder misiniz. Hoşunuza giden gitmeyen yanları neler ya da tavsiye edeceğiniz başka bir model var mıdır. Şimdiden teşekkürler.
 
  • Beğen
Tepkiler: Tahtabalık
arkadaşlar selamlar. foruma yeni üye oldum. merida crossway kullanıyorum, bu bisikleti gravele çevirebilir miyim? kadro geometrisinden anlayan arkadaşlar yardımcı olurlarsa sevinirim. umarım doğru yere yazıyorumdur
 

Dosyalar

  • crossway.jpeg
    crossway.jpeg
    34,1 KB · Okunma: 68
arkadaşlar selamlar. foruma yeni üye oldum. merida crossway kullanıyorum, bu bisikleti gravele çevirebilir miyim? kadro geometrisinden anlayan arkadaşlar yardımcı olurlarsa sevinirim. umarım doğru yere yazıyorumdur
Selam hoşgeldin. Olmaz diye bir şey yok ama neden? Astarı yüzünden pahalıya gelir bence.
 
arkadaşlar selamlar. foruma yeni üye oldum. merida crossway kullanıyorum, bu bisikleti gravele çevirebilir miyim? kadro geometrisinden anlayan arkadaşlar yardımcı olurlarsa sevinirim. umarım doğru yere yazıyorumdur

Merhaba, bu konunun önceki sayfalarında düz gidon bisikletleri drop gidona çevirmenin sakınca ve zorluklarından bahsetmiştim ama sizin için kısaca özet geçeyim;

- Drop gidonla beraber kullanılacak yol tipi STI vites kolları 10'lu sistem ve üzeri için mtb tipi mevcut aktarıcılarınız ile uyumsuz olacak. Aktarıcı değiştirmek veya dönüştürücü kullanmak zorunda kalacaksınız.

- Hidrolik disk fren uyumlu STI kolların fiyatları yürek yakıcı seviyede. Ya bu masrafa katlanacak veya mekanik disk frene razı olacaksınız.

- STI kolların ve drop gidonun reach (uzanma) mesafesi modeline göre 70-100mm daha uzun olduğu için kadronuz eğer iki boy küçük değilse dönüşüm sonrası büyük gelmeye başlayacak. Sizin gönderdiğiniz fotoğrafta sele yüksekliğiniz doğruysa, kadro boyu zaten üst sınırda gibi görünüyor.

- Bir gravel bisiklet illa drop gidonlu olacak diye bir şart da yok. Düz gidonlu gravel bisikletler de mevcut. Sizin bisikletiniz hali hazırda bu maksatla kullanmak için gayet uygun.
 
Geri