Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Gravel bisiklet sayfası

@Heicks maalesef. Eskilerin özlü laflarının başında gelir. ''Ölümü gösterip sıtmaya razı etmek'' ben çok severim. :)
Aynen öyle, durumlar çok kötü maalesef.
(link)

telefonun kamerası bozuk, kalite için kusuruma bakmayın :(

262269 dosyayı görüntüle262270 dosyayı görüntüle262271 dosyayı görüntüle

Çocuk koltuğu güvenli mi? Bana hç mantıklı gelmiyor
Benim bisikletim 14.77 kilo, üzerindeki aksesuarlarla 15 kiloyu geçtiğine eminim. Böyle bir șey alsam 17'ye yaklașırım herhalde. 🙃 Șaka bir yana benzer kilitleri bir tık daha hafif olanına bakıyorum șu sıralar, ama kaliteli u kilitler de aklımı çelmiyor değil.
 
Scudo
Çocuk koltuğu kadroya zarar vermez muhtemelen, lakin bir gravel bisikletin arkasında yolculuk yapan çocuk turun sonunda yayık ayranına döner. :)
Benim bisikletim dağ bisikleti. Gravel a nispeten daha konforlu olur diye tahmin ediyorum :)
 
GRX aynakolların yerine ucuz bişeyler arıyordum. İlgimi çeken iki aynakol buldum. 30x46 oranlı aynakol arayanlar şu modellere bakabilir.
FC-TY501-2 46X30 (8vites) (link)
ve
FC-MT210-2 46x30 (9 vites) (link)
 
Çocuk koltuğunuz kadroya bağlanan türden değil mi?


Bende kadroya bağlanan türden cocuk koltuğu var. Henüz bisiklete bağlamadım ama hem çocuğa hem kadroya zarar verir mi emin olamıyorum.
Arkadaşımdaki koltuk bagaja bağlanan türden. Kadro üstü hiç kullanmadım.
(link)

Çocuk koltuğu güvenli mi? Bana hç mantıklı gelmiyor
Gezinti zamanı kullanılıyor. Dağ bayır ya da atraksiyonlu hareketler olduğu zaman tabiiki kullanmıyoruz :)
Ankara da Eymir gölüne gidildiği zaman gibi.
Benim güvenlikten kastım, bisikletin kırılgan bir araç olması. Motosiklet gibi hızlanamazsınız yanimtehditlerden kaçamazsınız. Tekeriniz ince, riskiniz fazla. Arkada bir can taşımak bana HİÇ AMA HİÇ mantıklı gelmiyor. Bazen sokakta görüyorum hep düşecekmiş gibi hissediyorum.
Çok şükür bugüne kadar herhangi bir riskli durum oluşmadı. Ama risk mi? Tabiikide.
Çocuk koltuğu kadroya zarar vermez muhtemelen, lakin bir gravel bisikletin arkasında yolculuk yapan çocuk turun sonunda yayık ayranına döner. :)
:) Düşünemedim bile dağdan indikten sonraki halini. Ama sonuçta erkek çocuğu.Bi dahabi daha deme olasılığı çok yüksek :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Alptug55
Carraro gravel modelleri internet sitelerine gelmeye başladı, tam yasak öncesi gün

: )
 
1988285_default.jpg

Başka bir şeyler ararken yanlışlıkla buldum. Tahminim haziran gibi girecek stoklara.
(link)

Sram Apex1 1x11 11-42 ruble 40 aynakol var. TRP HY/RD hidrolik disk fren var. Görüntüsü falan baya güzel bence keşke qr yerine sokma mil yapsalardı.
Fiyat olarak da yazan fiyatla girerse güzel fiyat. Avrupada satışı 999 Euro.
 
@Onur Y. Güzel bisiklet olmuş tecrübeliler için yoksa 40 42 oran yokuşta biraz peeformansa bakar hidro mekanik disk fren ne bilmiyorum(belki daha iyidir) neden tamamen hd fren koymazlarki üzerindeki peugeot aslanı tasarımın onlar tarafından yapıldığını gösteriyor sanırım fiyat ve özellikler güzel keşke 2li aynakol olsaymış çok daha fazla kişiye hitap ederdi...
 
@Onur Y. Güzel bisiklet olmuş tecrübeliler için yoksa 40 42 oran yokuşta biraz peeformansa bakar hidro mekanik disk fren ne bilmiyorum(belki daha iyidir) neden tamamen hd fren koymazlarki üzerindeki peugeot aslanı tasarımın onlar tarafından yapıldığını gösteriyor sanırım fiyat ve özellikler güzel keşke 2li aynakol olsaymış çok daha fazla kişiye hitap ederdi...

Soruların muhatabı başkası olmakla beraber kendisinden izin isteyerek cevaplamak isterim:

1- Bu başlığın önceki sayfalarında 2'li çekiş sistemine (2x) sahip olan Bisan Alltrail gravel bisikletimi 1x sisteme neden çevirdiğim hakkında detaylı bilgiler vermiştim.

Özetlemek gerekirse 2x çekiş sisteminde, örneğin 10'lu sistemde 2x10=20 farklı vites seçeneği varmış gibi görünmekle birlikte aslında büyük ve küçük aynakolda birbirinin aynı veya çok yakın oranlara sahip vitesler bulunduğu için gerçek sayı 13 civarındadır. 1x çekiş sisteminde bu kombinasyonların aslında 3 tanesinden vazgeçmiş oluyorsunuz. Bunlar genellikle en yüksek hıza ve kadans kontrolüne yarayan vitesler olduğu için arazi şartlarında çok da kritik değil. Buna karşılık kullanımı son derece basit, bakımı ve temizliği kolay, arıza ihtimali çok daha düşük bir çekiş sistemine sahip oluyorsunuz. 40x42 oran göze büyük görünse de, RC500'de de kullanılan standart yol bisikleti çekiş sistemindeki 34x32 orana göre ciddi şekilde yumuşak. Bu konfigürasyonla Aydos zirveye aslında yol olmayan yollardan defalarca tırmandım.

2- Hidro/mekanik hibrit disk fren sistemi standart mekanik disk frenlere kıyasla biraz daha iyi bir frenleme performansı için geliştirilmiş olup standart yol tipi sti kollar ile hidrolik kullanımına olanak verir. Kısaca iş tamamen duygusal, tam hidrolik sistem performansına halen uzak ancak daha uygun maliyetli bir çözüm.

3- Aslında Peugeot'nun da kullandığı ayağa kalkmış aslan Hollanda, Belçika ve Fransa'nın Flaman nüfusa sahip Flaanderen (Flanders) bölgelerinin sembolü. Kadronun üzerindeki yazıya dikkatli bakınca bunu görüyorsunuz zaten.

4- Mevcut donanımıyla RC520 2x çekiş sistemine sahip olması durumunda alt modeli RC500'den çok fazla bir avantaja sahip olmazdı, zira 2x SRAM Apex aslında Shimano Tiagra'ya denk standart bir yol tipi grupset. 30x46 aynakola sahip tam hidrolik GRX400 gibi bir çekiş sistemi olmalıydı ki avantajı ortaya çıksın. Bu sistemin maliyeti SRAM Apex 1 ve Trp Hy/Rd kombinasyonundan fazla olmalı ki, Decathlon böyle bir seçime gitmiş. Yani iş yine duygusal tercihlere bakıyor. Belki ileride GRVL 540 gibi 2x10 bir model de gelir derdim ama mevcut durumda çok zor.

İlla 2x çekiş sistemi istiyorsanız Bisan, Mosso, Carraro veya Peugeot'nun GRX400 grupsetli modelleri arasından seçim yapmak daha makul.
 
@Onur Y. Güzel bisiklet olmuş tecrübeliler için yoksa 40 42 oran yokuşta biraz peeformansa bakar hidro mekanik disk fren ne bilmiyorum(belki daha iyidir) neden tamamen hd fren koymazlarki üzerindeki peugeot aslanı tasarımın onlar tarafından yapıldığını gösteriyor sanırım fiyat ve özellikler güzel keşke 2li aynakol olsaymış çok daha fazla kişiye hitap ederdi...
@Sadettin Z. benden önce yazmış :)
 
@Onur Y. Güzel bisiklet olmuş tecrübeliler için yoksa 40 42 oran yokuşta biraz peeformansa bakar hidro mekanik disk fren ne bilmiyorum(belki daha iyidir) neden tamamen hd fren koymazlarki üzerindeki peugeot aslanı tasarımın onlar tarafından yapıldığını gösteriyor sanırım fiyat ve özellikler güzel keşke 2li aynakol olsaymış çok daha fazla kişiye hitap ederdi...
@Sadettin Z. çok ayrıntılı bir şekilde açıklamış mesajında. Benim en çok ilgimi çeken kısmı sizin eksi olarak gördüğünüz tekli aynakol olması, şu anda kendi bisikletimi de 1x sisteme dönüştürmeyi düşünürken karşıma çıkması da enteresan oldu. piyasadaki tüm graveller de çiftli aynakol varken ( carraro g6 pro hariç onun da fiyatı 18.999 Türk Lirası) bence asıl ayrıştığı kısım tekli aynakol olması.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Bence gravel kamplar için değil. Kamplar gravel için. Bisiklet o kadar farklı tarzlarda kullanım imkanı sunuyor ki sıkılmıyorsunuz! Mesela ben her gün gravel aldığıma şükrediyorum, ülkemizin bozuk yollarında o kadar rahat gidiyorum ki yol bisikletine gözümün ucuyla bile bakmıyorum artık. Ben daha çok uzun turlar değil de şehir içi kullanım ve zevk almak amacıyla sürüyorum. Uzun diyebileceğimiz turlara nadiren çıkıyorum. Bisikletin geometrisi sebebiyle hızlı gidebiliyorum, iyi kapanabiliyorum, iyi yatabiliyorum. Daha sportif kullanıyorum graveli. Ama zaman geliyor çok bozuk bir araziye giriyorum ve her yere taşlar fırlatarak çıkıyorum. Araziye gireceğim zaman basıncı azıcık bir şey düşürüyorum, yola çıkarken de 100psi civarında basıyorum bu sayede trafikle beraber gidebiliyorum. Ayrıca frenler... ah o frenler var ya, olamaz böyle güzel bir şey! GRX in hidrolikleri o kadar güzel tutuyor ki inanılmaz bir güven veriyor. Eski dağ bisikletimde ısınmasın diye az az frenlediğim ve işin sonunda genelde duramadığım yokuşlarda artık minimum 40-50 ile inmeme rağmen güvenle durabiliyorum.
Gidişi, duruşu, dayanıklılığı, çantaları... her şeyiyle müthiş bir tür. Aynı hormonlu yol bisikleti gibi.
Merhaba benimde GRAVEL ile ilgili hislerime tercüman oldunuz. fena bağımlılık yapıyor bu gravelin sunduğu konfor. keyif bisikleti. ergonomisi ile bütünleşiyorsunuz bisikletiniz ile, çok kıvrak hareket etme imkanı tanıyor, dediğiniz gibi hidrolik frenler vazgeçilmez oldu...geçen gün trafiğin hızlı aktığı bir güzergahta karşıya geçmem gerekiyordu. ortadaki refüje 45 derece açıyla girdim ve bisikletten inmeden altımda dağ bisikleti var gibi refüje çıktım ve aynı açıyla inerek karşıya geçtim, bisikletin hafifliği ve o lastik kalınlığı ile bunu rahatça yapabiliyorsunuz
 
@cku kendi sitesinde g2 de bu renk gözükmüyor çok hoş olmuş güle güle kullanın
 
  • Beğen
Tepkiler: osmancan71
@cku kendi sitesinde g2 de bu renk gözükmüyor çok hoş olmuş güle güle kullanın
Teşekkür ederim, evet maşadaki deliklerde sitede görünmüyor - hem renk hem bunlar güzel süprizler oldu. Yeni pro modellerdeki renkler sakinleştikten sonra G2 içinde daha az kontrasta gitmeleri iyi olmuş. Kahverengi sele ve gidon sargısından çok emin değilim sadece : )
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo ve necmeddin
Teşekkür ederim, evet maşadaki deliklerde sitede görünmüyor - hem renk hem bunlar güzel süprizler oldu. Yeni pro modellerdeki renkler sakinleştikten sonra G2 içinde daha az kontrasta gitmeleri iyi olmuş. Kahverengi sele ve gidon sargısından çok emin değilim sadece : )
Bu bisiklet hangı yılın sımdı anlamadım ben :) g2 mı bu
 
@cku hayırlı olsun bisiklet çok güzel, 2021 model mi bu sitede olmadığı için soruyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: cku
@cku sele ve gidon sargısıda uyumlu çok güzel bence tam doğasına uyumlu hale gelmiş
 
  • Beğen
Tepkiler: M.İhsan ve cku
@cku sele ve gidon sargısıda uyumlu çok güzel bence tam doğasına uyumlu hale gelmiş
Renkler tartısılmaz ama ben eskı g2 yı daha cok sevdim hakı yeşili hardal sarısı olan. Yenı model ise bu kötü oldu :) pek sevmedım ama yınede guzel sele ve gıdonu beğendim
 
  • Hahaha
Tepkiler: necmeddin
Renkler tartısılmaz ama ben eskı g2 yı daha cok sevdim hakı yeşili hardal sarısı olan. Yenı model ise bu kötü oldu :) pek sevmedım ama yınede guzel sele ve gıdonu beğendim
Sele en önemli yer. Gidon ise kokpitimiz. E bunları beğendikten sonra gerisini napacan. :)
İyi günlerde kullanasın. Maşallah bayıldım. 😍 :harika: 🧿
 
Sele en önemli yer. Gidon ise kokpitimiz. E bunları beğendikten sonra gerisini napacan. :)

İyi günlerde kullanasın. Maşallah bayıldım. 😍 :harika: 🧿
Jantı guzeldı :D sadelıkte iyi ama olacaksa daha sade olsun o zaman :) böyle arada kalmıs biraz.
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
Geri