@Onur Y. Güzel bisiklet olmuş tecrübeliler için yoksa 40 42 oran yokuşta biraz peeformansa bakar hidro mekanik disk fren ne bilmiyorum(belki daha iyidir) neden tamamen hd fren koymazlarki üzerindeki peugeot aslanı tasarımın onlar tarafından yapıldığını gösteriyor sanırım fiyat ve özellikler güzel keşke 2li aynakol olsaymış çok daha fazla kişiye hitap ederdi...
Soruların muhatabı başkası olmakla beraber kendisinden izin isteyerek cevaplamak isterim:
1- Bu başlığın önceki sayfalarında 2'li çekiş sistemine (2x) sahip olan Bisan Alltrail gravel bisikletimi 1x sisteme neden çevirdiğim hakkında detaylı bilgiler vermiştim.
Özetlemek gerekirse 2x çekiş sisteminde, örneğin 10'lu sistemde 2x10=20 farklı vites seçeneği varmış gibi görünmekle birlikte aslında büyük ve küçük aynakolda birbirinin aynı veya çok yakın oranlara sahip vitesler bulunduğu için gerçek sayı 13 civarındadır. 1x çekiş sisteminde bu kombinasyonların aslında 3 tanesinden vazgeçmiş oluyorsunuz. Bunlar genellikle en yüksek hıza ve kadans kontrolüne yarayan vitesler olduğu için arazi şartlarında çok da kritik değil. Buna karşılık kullanımı son derece basit, bakımı ve temizliği kolay, arıza ihtimali çok daha düşük bir çekiş sistemine sahip oluyorsunuz. 40x42 oran göze büyük görünse de, RC500'de de kullanılan standart yol bisikleti çekiş sistemindeki 34x32 orana göre ciddi şekilde yumuşak. Bu konfigürasyonla Aydos zirveye aslında yol olmayan yollardan defalarca tırmandım.
2- Hidro/mekanik hibrit disk fren sistemi standart mekanik disk frenlere kıyasla biraz daha iyi bir frenleme performansı için geliştirilmiş olup standart yol tipi sti kollar ile hidrolik kullanımına olanak verir. Kısaca iş tamamen duygusal, tam hidrolik sistem performansına halen uzak ancak daha uygun maliyetli bir çözüm.
3- Aslında Peugeot'nun da kullandığı ayağa kalkmış aslan Hollanda, Belçika ve Fransa'nın Flaman nüfusa sahip Flaanderen (Flanders) bölgelerinin sembolü. Kadronun üzerindeki yazıya dikkatli bakınca bunu görüyorsunuz zaten.
4- Mevcut donanımıyla RC520 2x çekiş sistemine sahip olması durumunda alt modeli RC500'den çok fazla bir avantaja sahip olmazdı, zira 2x SRAM Apex aslında Shimano Tiagra'ya denk standart bir yol tipi grupset. 30x46 aynakola sahip tam hidrolik GRX400 gibi bir çekiş sistemi olmalıydı ki avantajı ortaya çıksın. Bu sistemin maliyeti SRAM Apex 1 ve Trp Hy/Rd kombinasyonundan fazla olmalı ki, Decathlon böyle bir seçime gitmiş. Yani iş yine duygusal tercihlere bakıyor. Belki ileride GRVL 540 gibi 2x10 bir model de gelir derdim ama mevcut durumda çok zor.
İlla 2x çekiş sistemi istiyorsanız Bisan, Mosso, Carraro veya Peugeot'nun GRX400 grupsetli modelleri arasından seçim yapmak daha makul.