Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Gravel bisiklet sayfası

Scudo
bisikletin sade ve temiz duruşuda çok güzel gözüküyor.

çok teşekkürler :)


Bu arada bugün bir ses duymaya başladım özellikle ön büyük yaprakta ve arka son üçlü yapraktayken sağ pedala bastığımda yarım saniyelik çekirge sesi veya gıcırtı sesi gibi bir ses gelmeye başladı bununla birlikte sağ ayağımda aynı sesin sebep olduğu bir titreşim hissettim ilk olarak vites ayarlarının bozulduğunu dolayısıyla zincirin ön attırıcıya sürtebileceğini düşünerek kontrol ettim fakat pedalı elimle çevirdiğimde her şey normal görünüyordu daha sonra bisikleti askıya aldım elimle pedala uyguladığım şiddeti arttırınca ses gelmesede sağ pedala yüklendiğimiz konumdayken bir titreşim hissi başlıyor ve diğer pedalın basma konumuna gelene kadar bu sürüyor. Sürerken daha fazla güç verebildiğimiz için bu duruma bahsettiğim seste eşlik ediyor. Pedalların gevşek olabileceğini düşünerek anahtar ile kontrol ettim fakat her iki pedalda baya baya sıkı. bu konuda kontrol etmem gereken başka yer var mı değerli arkadaşlar?
 
çok teşekkürler :)


Bu arada bugün bir ses duymaya başladım özellikle ön büyük yaprakta ve arka son üçlü yapraktayken sağ pedala bastığımda yarım saniyelik çekirge sesi veya gıcırtı sesi gibi bir ses gelmeye başladı bununla birlikte sağ ayağımda aynı sesin sebep olduğu bir titreşim hissettim ilk olarak vites ayarlarının bozulduğunu dolayısıyla zincirin ön attırıcıya sürtebileceğini düşünerek kontrol ettim fakat pedalı elimle çevirdiğimde her şey normal görünüyordu daha sonra bisikleti askıya aldım elimle pedala uyguladığım şiddeti arttırınca ses gelmesede sağ pedala yüklendiğimiz konumdayken bir titreşim hissi başlıyor ve diğer pedalın basma konumuna gelene kadar bu sürüyor. Sürerken daha fazla güç verebildiğimiz için bu duruma bahsettiğim seste eşlik ediyor. Pedalların gevşek olabileceğini düşünerek anahtar ile kontrol ettim fakat her iki pedalda baya baya sıkı. bu konuda kontrol etmem gereken başka yer var mı değerli arkadaşlar?

şu konuya cevap gelirse pedalın o kısmını bi kontrol et :) göbekten olma ihtimalide var ama bence o çok düşük.

Yeni pedal aldım içini yağlamam gerekir mi?
 
şu konuya cevap gelirse pedalın o kısmını bi kontrol et :) göbekten olma ihtimalide var ama bence o çok düşük.

Yeni pedal aldım içini yağlamam gerekir mi?

biraz vites ayarlarını kurcalarken farkettimki ben vites geçişi yaparken çok az bekleme süresini yapmadığımdan attırıcı geçişi biraz ortada bırakmış bundan dolayıda sağ pedala yüklenirken zincirde çok az sağa yaklaştığından zincirin sürtme sesini duyuyormuşum, vites geçişlerinde biraz daha uzun süre vites mandalına basılı tutmak gerekiyor :)
 
  • Hahaha
Tepkiler: necmeddin
biraz vites ayarlarını kurcalarken farkettimki ben vites geçişi yaparken çok az bekleme süresini yapmadığımdan attırıcı geçişi biraz ortada bırakmış bundan dolayıda sağ pedala yüklenirken zincirde çok az sağa yaklaştığından zincirin sürtme sesini duyuyormuşum, vites geçişlerinde biraz daha uzun süre vites mandalına basılı tutmak gerekiyor :)
aynen orta viteste öyle bir detay var :D ama bende daha çok 1. yaprakta çapraz kullanımda oluyor o 2. de hiç denk gelmedim. ayarından olsa gerek
 
  • Beğen
Tepkiler: tlgbltcn
(link)
Bu lastiği kullanıp, tecrübe etmiş birisi var mı?
 
Decathlon a gravel gelmis. Bunu daha önce bilmiyorum. Sinirli stok demisler. Nasıldır bilmiyorum tabi ki.

(link)
Aslında bu model geleli 6 ay kadar oluyor ama o ara 1-2 taneydi galiba. Ben de geçen gün Bike Store Denizli mağazasında Bisan All Trail Eco modelinin yenileri gördüm. Kadro ve maşa dahil düz siyah renk kullanmışlar. Lastik olarak amber yanaklı bir lastik vardı diğer tüm özellikleri aynıydı. Tekrar gidecek olursam rica edip fotoğrafını paylaşırım. Canlı görünce mosso'ya da Bisan'a da gravel modellerinde bir sempatim doğdu 58 kadro mosso denedim geometrisi benzer bir başka model, alasım vardı olmadı.

Bisan : (link) bu renk ve kombindeydi. 7000liraya claris setli bisiklet bakalım 2022 daha neler gösterecek bize.
 
Aslında bu model geleli 6 ay kadar oluyor ama o ara 1-2 taneydi galiba. Ben de geçen gün Bike Store Denizli mağazasında Bisan All Trail Eco modelinin yenileri gördüm. Kadro ve maşa dahil düz siyah renk kullanmışlar. Lastik olarak amber yanaklı bir lastik vardı diğer tüm özellikleri aynıydı. Tekrar gidecek olursam rica edip fotoğrafını paylaşırım. Canlı görünce mosso'ya da Bisan'a da gravel modellerinde bir sempatim doğdu 58 kadro mosso denedim geometrisi benzer bir başka model, alasım vardı olmadı.

Bisan : (link) bu renk ve kombindeydi. 7000liraya claris setli bisiklet bakalım 2022 daha neler gösterecek bize.
Gravel zaten başta adından fiyat alıyor resmen. Mosso Claris yol bisikletine 5400 demiş zaten. Öyle işte, 700-800 birime Claris Trek alabilmek nerde, Tourney set herhangi bir markaya 4000 birim vermek nerde. Anlat anlat bitiremem de işte neyse.
 
Aslında bu model geleli 6 ay kadar oluyor ama o ara 1-2 taneydi galiba. Ben de geçen gün Bike Store Denizli mağazasında Bisan All Trail Eco modelinin yenileri gördüm. Kadro ve maşa dahil düz siyah renk kullanmışlar. Lastik olarak amber yanaklı bir lastik vardı diğer tüm özellikleri aynıydı. Tekrar gidecek olursam rica edip fotoğrafını paylaşırım. Canlı görünce mosso'ya da Bisan'a da gravel modellerinde bir sempatim doğdu 58 kadro mosso denedim geometrisi benzer bir başka model, alasım vardı olmadı.

Bisan : (link) bu renk ve kombindeydi. 7000liraya claris setli bisiklet bakalım 2022 daha neler gösterecek bize.
Vay be daha geçen sene 2020 Eylül de Eco Sora 'yı 5000 civarına aldım. Claris set nerede Sora nerede ?
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo
Sıcaklıklar bu yıl da mevsim normallerinin üzerinde seyredince bisiklet sezonu uzadı :)

Scott'ı aldığımdan beri yol bisikleti gibi kullanıyordum. Asfalt performansını ve sürüş hissini çok beğenmekle birlikte, bozuk yollarda özellikle de yaptığım eklentilerle oldukça tatminkar bir konfor sunuyordu. Sonunda tam anlamıyla bir mucur yolda da deneyebildim. Hep fotoğraf hep fotoğraf olmaz. Bir de video bırakalım buraya.


Daha önce dönüşünde Alba Fold X'i kaydırıp bir güzel düştüğüm, Carraro Gravel G4 Pro ile çok daha rahat indiğim bol mucurlu, bol tırmanışlı, bol köpekli yolu bir de Scott ile tırmanayım, dönüşü de kaydedeyim dedim. Ses dışında fena bir kayıt olmadı. Sanırım kamerayı direkt gidon boğazına bağladığım için bütün titreşimi alıyor ve ortaya oldukça rahatsız edici bir ses çıkıyor. Daha temiz ses için en azından bu tür yollarda göğüs veya kask kamerası kullanmak şart gibi görünüyor.

Öncelikle, dönüşte 38c Schwalbe G-One 'Bite' ile 35c 'Allround' lastikler arasındaki farkı ilk kez bu kadar net şekilde görebildim. Carraro ile çok daha rahat inmiştim bu yolu. Scott ile kameranın stabilizasyonu nedeniyle videoda pek anlaşılmasa da iki kez kayıp düşme tehlikesi atlattım. Aradaki 3c'cik kalınlık farkı ve daha belirgin dişler bu tür yollarda farkını ortaya koyuyor. Yalnız gidon hakimiyeti olarak da Ritchey Venturemax eklentisi sağ olsun, Scott daha çok güven verdi. Tekrar gördüm ki firmalar mucur modellerinde flare konusunda daha cömert davranmalılar. Dönüşün neredeyse tamamında droplardaydım ve orijinal gidonlarla kıyaslayınca farkı hissetmemek imkansız. Eski gidonlarla muhtemelen o iki kayışın en az birinde yapışacaktım. Bu flare olayı kesinlikle mucurun imzası olmaktan ve bir nüanstan çok daha fazlası. Hoodlarda ~42 cm ile çevik, droplarda ~50 cm ile kontrollüyüz. Tam olarak "Best of both worlds" dediklerinden. 20 dereceden aşağı flare olmamalı diyorum. Yine de kayınca toparlayabilmek yerine hiç kaymamak daha iyi.

Bu yazdıklarımdan "mucurda her zaman daha kalın ve daha dişli lastik" dediğim anlaşılmasın tabii. Benim gibi çoğunlukla asfaltta pedallayan ve mucuru "mucurda sürmek" için değil "mucurda da sürebilmek" için yol bisikletine tercih edenlere 35c, hatta 32c ve 'Allround' benzeri lastiklerin daha çok uyacağını düşünüyorum. Macera aramayacağım ve o yola veya benzerine bir daha Scott ile tırmanmayacağım, olacak bitecek. Zira yüksek eğim ve yoğun mucur birleşince ara ara flaş patlaması şeklinde hayatınızdan film kareleri gösterebiliyorlar :)
 
Ses dışında fena bir kayıt olmadı. Sanırım kamerayı direkt gidon boğazına bağladığım için bütün titreşimi alıyor ve ortaya oldukça rahatsız edici bir ses çıkıyor. Daha temiz ses için en azından bu tür yollarda göğüs veya kask kamerası kullanmak şart gibi görünüyor.

Güzel bir anlatım ve deneyim olmuş, ses konusunda gidona doğrudan bağlantı yaptığınızda bisiklet üzerine gelen her titreşimin sesi geliyor, daha önce bende yaşadım. Kask aparatı kullanırsanız kask arkasına aynı oradan karşıt ağırlık şart yoksa kask öne gidiyor. Keza göğüs bandı ile kayıt içinden de kamera açısını iyi ayarlamak lazım yoksa benim bir zaman turu çekiyorum diye üst boru ve spacer kaydı olan videom gibi boşa gider. Lastik konusunda daha tecrübeli kişiler illa ki aktaracaktır. Bence lastik genişliği kadar diş yapısındaki farklılıklarda etmen olacaktır.
 
İlk videoda Youtube görüntü kalitesini çamura çevirdiği için tekrar yükledim. Sizin de aklınızda bulunsun, nedendir bilmem 1080p ve altında bir çözünürlükle video yüklediğinizde farklı bir codec, 1440p ve üzerinde bir çözünürlükle yüklediğinizde farklı bir codec ile işleniyor videolar. İkinci codec videonun orijinal kalitesine daha yakın bir sonuç veriyor. Tabii ben forum mesajlarının bir süre sonra düzenlenemediğini bilmediğim için yukarıdaki video geri gelmemek üzere uçtu. Yeni yüklemeyi aşağıya tekrar ekliyorum.


Bir de geçen gün tekrar radara çıkmayı denedim. Sonuç yine hüsran. Ne yapar eder tamamlarım diyordum ama anladım ki bu işler öyle kolay değil. Boyumun ölçüsünü aldım diyebilirim. Fiziksel limitinize yaklaşınca yüksek yoğunluklu egzersiz ile kendine eziyeti ayıran ince bir çizgi var. Artık o çizgi üzerinde yürümeye başladığım noktada en azından ilk mesafemi 1 km kadar aştığımı görüp (7 km) geri döndüm. Böyle birer birer artırarak önünde sonunda tamamlayacağımı umuyorum. Yarım da kalsa dönüşü yine kaydettim. Öyle bir yol ki bir kere bile pedal çevirmeden sizi Kütahya'nın meşhur vazosuna kadar getiriyor. Bir gün uzun versiyonunu da yüklemek dileğiyle... :)

 
orta göbekte ses sorun gözükmüyor ama zinciri çıkarıp bugün temizlediğimde farkettim çevirdiğim zaman 1 2 turu zor tamamlıyor. pedallarda aynı sorun olduğu için(anahtar olmadığı için sökemedim pedalların içini) orta göbeğide kontrol edeyim derken farkettim durumu. kron mtb bisikletimde de kontrol yaptım onun göbek gayet akıcı güzel bir şekilde dönüyor. hatırladığım kadarıyla sportive 224 bisikletimde akıcı idi. göbekte daha önce sorun yaşamıştım boşluk yapma. o yüzden yeni göbekle değiştirmeyi düşünüyorum. göbeği değiştiren oldumu nasıl birşey alayım ? herhangi bi yeri fazla sıkma ile alakalı olabilir mi

grx 400 e uyumlu tek alternatif bu mu oluyor
(link)


Edit ; aynakolu söküp baktım. Rulmanların dönüşünde sıkıntı var gibi. Heralde komple değişim gerekecek cünkü 1 ay önce oraya bakım yaptırdığım halde dönüş ıyılesmemısse yağ eksik olduğundan felan değildir

edit2: tamirat yaptırdığım bisikletçi ilede konuştum bugün. oda uyarlama plastik takmıştı orta göbeğe boşluk yaptığı için. ondan dolayı olduğunu akışı çok etkilemez yeni göbeğe para verme dedi. yedek olarak bi göbek alırım belki ileride takarım yada yeniyi takarım eskisi yedeğimde kalır.
 
Son düzenleme:
G0 g2 veya g4 kısacası carraronun gravel modellerinde gıdonu tek yüzük ile yükselten oldu mu? Aparatlara bakıyorum aparatlar çok uzun 99 mm en kısa olanı. Tek yüzük atsam üst kısımda bi mıktar boşluk olacak sorun olur mu acaba?


276585 dosyayı görüntüle
Gidon boğazı zaten resimde ters montaj edilmiş.
 
biraz vites ayarlarını kurcalarken farkettimki ben vites geçişi yaparken çok az bekleme süresini yapmadığımdan attırıcı geçişi biraz ortada bırakmış bundan dolayıda sağ pedala yüklenirken zincirde çok az sağa yaklaştığından zincirin sürtme sesini duyuyormuşum, vites geçişlerinde biraz daha uzun süre vites mandalına basılı tutmak gerekiyor :)
Çeyrek vites olayını biliyorsunuz değil mi? Ben ilk G2 yi aldığımda bu konuda baya uğraşmıştım. Sonrasında usta göstermişti.

Gravel bisiklet sayfası
 
  • Beğen
Tepkiler: tlgbltcn
O ne ola ki dokuz çeyrek gibi. Bir anlam veremedim antalatan olsada dinlesek 😁

"Trim" diyor yabancılar. Şunun gibi bazı videolarda anlatılıyor:
Ön attırıcıyı ayarlarken trim işlevinin önemini anlatan bir video daha vardı, kısa süre içinde bulursam eklerim.

Ek: Dediğim video tam olarak bu değildi ama bu da anlatıyor:

Bir ek daha: Trim özelliği hem vites değiştirirken hem ayar yapılırken nasıl kullanılır:
 
Son düzenleme:
Geri