Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Gravel bisiklet sayfası

Çok teşekkür ederim. Hep birlikte .
Allah kaza bela vermesin .
Arkadaşlar merhaba

sonunda hayalimdeki düşük maliyetli flat bar hd fren gravel bisikletimi topladım .
kısa bir ip ucu vereyim
arkada 11.42 9lu ruble
ve önde 46.30 2li aynakol kullanıyorum .

hem düz yolda hız ,hemde tırmanış olarak arzuladığım vites oranlarına kavuştum
tüm parçaları teknik özelliklerindeki kapasitelerine göre ve kendi marka modelleri ile birleştirdim

ilk başta Bisan all trail sora düşündüm ama onu hd frene çevirip drop bardan flat bara dönüştürmek çok pahalıya geleceğinden
bisiklet olarak fiyat performans peugeot t11 2x kullandım

yarın ya burda ya da yeni bir başlıkta resimler ile deneyimlerimi paylaşıcam
****
Bu projem tiagra set yol bisikletimi satmama mal oldu ama bence sonuna kadar değdi .

herkese hayalindeki bisiklete kavuşmasını diliyorum
Arkadaşlar daha önce bahsettiğim trekking bisikletten bir flatbar gravel bisiklet oluşturmak için yaptığım çalışmaya şu başlıkta göz atabilirsiniz.
Advent 11.42 v Acera 46.30 = 2x9 Min Maliyet,Max Verim
keyifli güvenli sürüşler dilerim.
 
  • Beğen
Tepkiler: mehmetyazici
Scudo
Bugün gravella nikah tazeledım :D g2 nin yanına all trail aldım bırde (g2 yi satıyorum tabi). Bisiklet 2020 model 2. El olarak aldım. Fazla ınceleyemedım ev tadilatı yaptığım için. Metak ettiğim iki şey oldu ; birincisi şaft borusu orjınalde böyle kısa mı? Aldığım arkadaş kesilmedigını söyledi. İkincisi gidon g2 ye görr daha açılı ve stı kollar galiba bu nedenle içe biraz daha dönük. Normal ayarı bu mu yoksa bunlar fazla mı içe dönük
Sti kolların normali bu değil diye tahmin ediyorum. Bu ne böyle allah çarpmış gibi 😅😅
 
  • Beğen
Tepkiler: osmancan71
Sti kolların normali bu değil diye tahmin ediyorum. Bu ne böyle allah çarpmış gibi 😅😅
Biraz fazla içe :) duzeltecegım 1-2 hafta kullanıp. Bandıda sevmedim ztn kahverengi yaparım.
 
merhabalar elimde bulunan bisan all trail eco sora bisikletin aynakolunu 46/30a cevirmek istiyorum
Shimano Altus Fc-Mt210-2 -9-Vites 46-30T 170Mm bu aynakolu sora ön arttırıcı ile kullanabilirmiyim acaba
 
Merhaba carraro g2 bisikletimde 11-34t ruble mevcut. Bunu 11-46t veya 11-50t ruble ile değiştirebilir miyim? 295854 dosyayı görüntüle295855 dosyayı görüntüle
Mantıken neden olmasın diye düşünüyorum. Üzerindeki mevcut aktarıcı belirli diş oranlarını destekliyor olsa da wolftooth firması tarafından çıkarılan roadlink aparatları ile aktarıcıyı biraz daha alt konuma alıp bu yapıyorlar.
Geziniyo youtube kanalında bunun bir videosu mevcuttu.
GRX modelli bir örnek

Harici olarak youtube da bir çok yol bisikleti örneği var. Wolftoot ile kombinli aratınca çıkıyor. Maalesef wolftooth almak ülkemiz için biraz maliyetli olabilir. Bir dönem n11de kopya versiyonları vardı onun dışında aliexpresste bir çok örneği var.
(link)
(link)
(link)
 
Foruma ve ınternere biraz bakındım. Fsa zipp pro ve şuan aklıma gelmeyen 2_3 markanın da sitelerini yüzeysel inceledim. Omuz ölçümü 40.5 olarak fotodakı kırmızıyla ısaretledıgım çıkıntı şeklinde olan kemiğin sonundan yani yeşil yerler arasını olcelerek buldum ( bazı yerlerde o iki çıkıntı kemik üzerine 2 cm yazıyordu). Aşağıdaki alıntıda tecrübeli olmayan bi arkadaşın internetten bulduğu yazı. Gravel ile ilgili pek bir kaynak bulamadım. Videolar var ama videoların altında transkript olmadığı için pek birşey anlamadım. Inceledıgım markalarda da 38 den başlayıp 46 ya kadar ölçüler var. Bazılarında 40 dan başlıyor. Uç örnekler olarak 52 cm genişlik ölçüsü olanlar var. 44 düşünüyordum ama (link) 44 xl veya l olarak bulunuyor gibi. Acaba fazla mı büyük olur. Ürün gravel gidon olduğu için beden standartı ona göre mi ayarlandı (oversıze elbiseler gibi)

Şuan elımde iki gravel gidonu var merkezden merkezr 42 cm ikiside. Birisi g2 nin diğeri all traıll in. G2 nin flare acısı az olduğu için hoodlardan tutunca kollarım yarış gidonu tutma pozisyonuna yakın oluyor yani vücuduma bitişik gibi birşey. Diğerinde acı fazla olduğu için yanlara doğru biraz daha acıkluk var



"Doğru gidonu seçmek için yapmanız gereken tek şey aşağıda konumlarını gösterdiğimiz iki kemiğin arasını ölçüp, yukarı doğru maksimum 2 cm sapmayla hesap yapmak. Yani kaba hesapla iki kemik arası 44 cm çıktıysa almanız gereken en fit gidon 44cm, sürüş yapabileceğiniz maksimum gidon boyu ise 46 cm olmalı. Bunun üstü veya altı eklemleriniz için risk taşımakta."
 

Dosyalar

  • IMG_20221023_092610.jpg
    IMG_20221023_092610.jpg
    20,5 KB · Okunma: 21
Merhaba, bisikletimde bir kaç değişiklik yaptım. Gidon bandı ve seleyi değiştirdim. Bir de gidon aynası aldım.

Önceden aldığım epeydir bekleyen Pro Sport Comfort gidon bandını sardım. 3,5mm kalınlığında, jel destekli gidon bandı. Uygulaması kolay, yapışkanı olmadığı için söküp yeniden sarılabiliyor. Ben 2 senedir hiç sarmadığım için bir kaç defa yapmak zorunda kaldım. Acemiler için böyle uygulama avantajı var. İlk izlenim olarak duruşunu, tutuşunu beğendim. Kendi gidon bandı suni deri gibi, konfor desteği olmayan banttı. Bu gidon sargısı baya dolgun, etli etli duruşu var :D Konfor ise çok fark etti. Titreşimin çoğunu sönümlüyor, düzgün yerlerde yoldan gelen tepkiyi neredeyse hissetmiyorsunuz. Arnavut kaldırımı, taş döşeme yerlerde alışık olmadığım kadar konforluydu sürüş. Yaklaşık 2 saatlik sürüş sonunda bileklerde herhangi bir uyuşma, ağrı olmadı. Toprak, taşlık yollarda daha denemedim ama baya faydası olacağı kesin. Bozuk yollarda uzun süre kullanınca yorucu oluyordu, şimdi daha rahat olacak. Göreceli olarak eksi özelliği şu; Bu kadar konfor olunca sürüş hissiyatı azalıyor. Umarım dayanaklı çıkar baya memnun etti, beklentimi karşıladı bu ürün. Genelde gravel yollarında sürüş yapanlara öneririm.
IMG_20221023_152151.jpg

Gidon bandından sonra seleyi değiştirdim. Selle italia x3 modelini aldım. Orijinal selesi sert, tahtamsı bir seleydi. Ağrı yapıyordu. Sünger, jel tayt almama rağmen sonuç değişmedi. X3 modeli için konfor, hafif bunun yanında sportif olarak tanıtımı yapılmış genelde. Orta sertlikte, hafif bir sele. Eskisinin ortasında oyuk vardı ve uyuşma problemi yok gibiydi. Aldığım bu X3 modelinde oyuk yok. Uyuşma ilk 10-15dk sonra oldu ama sonradan böyle problem yaşamadım. Kullandıkça popo ve sele alıştı herhalde. Öncekine göre konforda artış oldu. Artık etkisi, faydası kullandıkça belli olacaktır, ilk izlenimim bu şekilde.
IMG_20221023_152125.jpg

Gidon aynası önceden ucuz, minik bi tane almıştım. Plastik yuvaya takılıyor ve herhangi bir ayarı yoktu. Yolda titreşimden sürekli ayarı kayıyor, baya dandik bir üründü, sonradan sökmüştüm. Şimdi kullandığım Epic marka gidon aynası. Bir çok yönde ayarlanabiliyor. Sağ-sol, yukarı-aşağı ve aynadan açıyı ayarlayabiliyorsunuz. Kendime göre ayarlayıp vidalarını sıktım. Sıkı oldu ama tamamen sabitlenmedi. Daha fazla sıksam belki kırılır diye bıraktım. Normal asfalt yolda ayarı bozulmadan kalıyor. İner binerken bacağınız çarparsa ya da bi yere dayadığınızda tekrar düzeltmeniz gerekiyor. Trafikte ihtiyaç oluyordu, şimdilik iş görüyor.
IMG_20221023_152426.jpg
 
Selam Gravel severler,

Strava'da Gravel severlerin bir arada bulunabileceği bir grup oluşturdum, böylelikle beraber sürüşler de yapabilir, birbirimizi motive edebiliriz. Bağlantıyı aşağıda ekledim, (link)
 
Ölçüm tahminim doğru imiş gıdonu 44 cm fsa 12 derecelik aldım. Gidon güzel ama bandı kötü iki gün önce 70 km kadar sürdüm 1-2 defa gıdonu kavramakta zorlandım. Hem suni deri ve kaygan olması hemde ince olması kötü. Gidon sargısı alacağım 2.5-3 mm olması tercihim alıexpress de olur ekonomik önerilerı bekliyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Okan Can
(link)
Jel destekli eldivene rağmen ellerimde uyuşma oluyordu. XLC'nin gidon bandı jel desteği aldım, gidon bandını söktüm, altına jel destekleri koyup tekrar sardım. Gayet memnun etti rahatlığı ve yumuşaklığı ile.
 

Dosyalar

  • 20220818_145248.jpg
    20220818_145248.jpg
    79 KB · Okunma: 78
  • 20220820_133449.jpg
    20220820_133449.jpg
    60,1 KB · Okunma: 86
  • 20220820_133253.jpg
    20220820_133253.jpg
    60,3 KB · Okunma: 92
  • 20220820_133739.jpg
    20220820_133739.jpg
    102,4 KB · Okunma: 89
  • 20220820_135710.jpg
    20220820_135710.jpg
    69,3 KB · Okunma: 87
  • 20220820_144817.jpg
    20220820_144817.jpg
    45,9 KB · Okunma: 83
(link)
Jel destekli eldivene rağmen ellerimde uyuşma oluyordu. XLC'nin gidon bandı jel desteği aldım, gidon bandını söktüm, altına jel destekleri koyup tekrar sardım. Gayet memnun etti rahatlığı ve yumuşaklığı ile.
Guzelmıs denemekten zarar gelmez. Bende birde fazladan suni deri sebebiyle kayganlık sorunu var ama gerekirse sonradan onun için sargısı degıstırırmım. Bu dediğinızı almak şuan daha mantıklı geldi. Bakayım kullandıkça ya daha kayganlasır yada biraz daha tutuş iyileşir eskıyerek. Ufak bi ince zımpara bile deneyebılırım :D
 
  • Beğen
Tepkiler: kaganarda
Merhaba, bisikletimde bir kaç değişiklik yaptım. Gidon bandı ve seleyi değiştirdim. Bir de gidon aynası aldım.

Önceden aldığım epeydir bekleyen Pro Sport Comfort gidon bandını sardım. 3,5mm kalınlığında, jel destekli gidon bandı. Uygulaması kolay, yapışkanı olmadığı için söküp yeniden sarılabiliyor. Ben 2 senedir hiç sarmadığım için bir kaç defa yapmak zorunda kaldım. Acemiler için böyle uygulama avantajı var. İlk izlenim olarak duruşunu, tutuşunu beğendim. Kendi gidon bandı suni deri gibi, konfor desteği olmayan banttı. Bu gidon sargısı baya dolgun, etli etli duruşu var :D Konfor ise çok fark etti. Titreşimin çoğunu sönümlüyor, düzgün yerlerde yoldan gelen tepkiyi neredeyse hissetmiyorsunuz. Arnavut kaldırımı, taş döşeme yerlerde alışık olmadığım kadar konforluydu sürüş. Yaklaşık 2 saatlik sürüş sonunda bileklerde herhangi bir uyuşma, ağrı olmadı. Toprak, taşlık yollarda daha denemedim ama baya faydası olacağı kesin. Bozuk yollarda uzun süre kullanınca yorucu oluyordu, şimdi daha rahat olacak. Göreceli olarak eksi özelliği şu; Bu kadar konfor olunca sürüş hissiyatı azalıyor. Umarım dayanaklı çıkar baya memnun etti, beklentimi karşıladı bu ürün. Genelde gravel yollarında sürüş yapanlara öneririm.
296121 dosyayı görüntüle

Gidon bandından sonra seleyi değiştirdim. Selle italia x3 modelini aldım. Orijinal selesi sert, tahtamsı bir seleydi. Ağrı yapıyordu. Sünger, jel tayt almama rağmen sonuç değişmedi. X3 modeli için konfor, hafif bunun yanında sportif olarak tanıtımı yapılmış genelde. Orta sertlikte, hafif bir sele. Eskisinin ortasında oyuk vardı ve uyuşma problemi yok gibiydi. Aldığım bu X3 modelinde oyuk yok. Uyuşma ilk 10-15dk sonra oldu ama sonradan böyle problem yaşamadım. Kullandıkça popo ve sele alıştı herhalde. Öncekine göre konforda artış oldu. Artık etkisi, faydası kullandıkça belli olacaktır, ilk izlenimim bu şekilde.
296120 dosyayı görüntüle

Gidon aynası önceden ucuz, minik bi tane almıştım. Plastik yuvaya takılıyor ve herhangi bir ayarı yoktu. Yolda titreşimden sürekli ayarı kayıyor, baya dandik bir üründü, sonradan sökmüştüm. Şimdi kullandığım Epic marka gidon aynası. Bir çok yönde ayarlanabiliyor. Sağ-sol, yukarı-aşağı ve aynadan açıyı ayarlayabiliyorsunuz. Kendime göre ayarlayıp vidalarını sıktım. Sıkı oldu ama tamamen sabitlenmedi. Daha fazla sıksam belki kırılır diye bıraktım. Normal asfalt yolda ayarı bozulmadan kalıyor. İner binerken bacağınız çarparsa ya da bi yere dayadığınızda tekrar düzeltmeniz gerekiyor. Trafikte ihtiyaç oluyordu, şimdilik iş görüyor.
296122 dosyayı görüntüle
Bugün bende xlc nin jeli denedim kaanardanın önerdiği baya güzel hoşuma gitti. Dolgun oldu epey g2 deki fizik bandıda üzerine sarınca. Sarması biraz zor oldu çünkü bant yıpranmış ve şekil almıştı. Haliyle altına bir kat atınca eski aldığı şekılden biraz kayıp ufak potluklar oldu ama rahatsız etmiyor hiç. Hissiyat konfor olarak bizim bisikletler gravel olduğu için bence çok bi sıkıntı değil
 
Bugün bende xlc nin jeli denedim kaanardanın önerdiği baya güzel hoşuma gitti. Dolgun oldu epey g2 deki fizik bandıda üzerine sarınca. Sarması biraz zor oldu çünkü bant yıpranmış ve şekil almıştı. Haliyle altına bir kat atınca eski aldığı şekılden biraz kayıp ufak potluklar oldu ama rahatsız etmiyor hiç. Hissiyat konfor olarak bizim bisikletler gravel olduğu için bence çok bi sıkıntı değil

hayırlı olsun, bu bantlardan daha önce kullanmadım ama xlc'nın jel destekli gidon bandını kullanmıştım eski bisikletimde f/p ürünü, konforu da iyiydi. Hiç destek yoksa jelli bantların etkisi hemen belli oluyor. Ben ilk zamanlarda gravella çoğunlukla mtb rotalarına gittiğim için gün sonunda yorucu oluyordu. Bu bantları da o zamanlarda almıştım fakat uygulayamamıştım. Bu yüzden titreşimi emsin, konfora etkisi olsun diye bu kalın modeli almıştım. Uygulayınca etkisini baya beğendim pro sport comfort'un. Şaşırtacak kadar fark var eskisine göre. Fakat genel olarak asfalt yolda sürenler için fazla konforlu bana göre. Sürülecek rotaya ve kaç saatlik sürüş yapılacağına göre seçim yapmak en doğrusu. İhtiyaç olursa bu model de aklınızda bulunsun
 
hayırlı olsun, bu bantlardan daha önce kullanmadım ama xlc'nın jel destekli gidon bandını kullanmıştım eski bisikletimde f/p ürünü, konforu da iyiydi. Hiç destek yoksa jelli bantların etkisi hemen belli oluyor. Ben ilk zamanlarda gravella çoğunlukla mtb rotalarına gittiğim için gün sonunda yorucu oluyordu. Bu bantları da o zamanlarda almıştım fakat uygulayamamıştım. Bu yüzden titreşimi emsin, konfora etkisi olsun diye bu kalın modeli almıştım. Uygulayınca etkisini baya beğendim pro sport comfort'un. Şaşırtacak kadar fark var eskisine göre. Fakat genel olarak asfalt yolda sürenler için fazla konforlu bana göre. Sürülecek rotaya ve kaç saatlik sürüş yapılacağına göre seçim yapmak en doğrusu. İhtiyaç olursa bu model de aklınızda bulunsun
Şuan üzerindeki beni 1 yıl daha götürür diye düşünüyorum. Hiç sökülmemıs olsa 2 bile giderdi belki. Sizin banda baktım ama 300 tl olunca vazgeçtim :) alırsam alıexpressten alırım diye düşündüm.

Pro sport comfort un fotoğrafını görünce dış yapısı çabuk deforme olacak fazla yumuşak malzeme gibi görünüyor. Ankaraya gidersem erdoğanlar bisiklette varmış orada incelerim. Malzemeyi dokunma hissiyatını beğenirsem yedeklemek için alırım
 
Şuan üzerindeki beni 1 yıl daha götürür diye düşünüyorum. Hiç sökülmemıs olsa 2 bile giderdi belki. Sizin banda baktım ama 300 tl olunca vazgeçtim :) alırsam alıexpressten alırım diye düşündüm.

Pro sport comfort un fotoğrafını görünce dış yapısı çabuk deforme olacak fazla yumuşak malzeme gibi görünüyor. Ankaraya gidersem erdoğanlar bisiklette varmış orada incelerim. Malzemeyi dokunma hissiyatını beğenirsem yedeklemek için alırım

maalesef her şeyde olduğu gibi bunun da fiyatı çok artmış. 300 lira biraz düşündürücü bi fiyat. Dayanıklılık konusunda henüz bir şey diyemem, genel olarak bu tür sünger bantlar darbeye karşı fazla hassas oluyor. Duvara sürtünce, üstüne düşünce falan kolay yırtılıyor ya da yüzeyi tırtıklanıyor. Diğer bisikletimde sram'ın gidon bandı var suni deri gibi yüzeyi var ama uzun vadede (en az 4-5 yıl olmuştur) en çok tuttuğum yerlerde dış yüzey soyuldu mesela. Kullanıma bi engeli yok ama görsel olarak kötü görünüyor. Gravel'in üstünde gelen gidon bandı ise 2 yıldır kullanmama rağmen deformasyon yok gibiydi. O kadar yağmur, çamur, sıcak gördü bir şey olmadı ama darbe emici özelliği yoktu. Bunu almamdaki amacım konfordu, o konuda başarılı bi model. Benim beklentimi karşıladı, uzun ömürlü olursa bozulana kadar değiştireceğimi sanmıyorum. Tabi gravel ile arazi şartlarında illa ki ufak tefek darbe alacaktır, bakalım artık inş dayanır :D
 
  • Beğen
Tepkiler: osmancan71
Arkadaşlar benim arkadaş 13-14k civarlarında bisiklet almayı düşünüyor onun için bir sorum olacaktı sizce carraro race 052 mi yoksa Bisan all trail eco claris mi carraronun en büyük artısı tiagra grupseti ancak bisanda sokma mil rulmanlı jant seti karbon masa gibi seti yönleri çok siz olsanız hangisini seçersiniz ve neden?
 
ikisi de çok farklı bisikletler. all trail gravel

carraro 052 endurance aero ortaya karışık yol bisikleti . jant göbekleri sora. bence tek artısı sadece tiagra .

ekonomik açıdan bakarsak all trail gravel olarak daha kullanışlı ve değerini daha iyi koruyan daha populer bir bisiklet. all trail e 700.28 takılırsa carraro 052 ile aynı hız kabiliyetine de ulaşır. ama cr 052 ye 700.25 ten geniş bir lastik takamazsinız

bir de cr 052 nin sele kelepçesi ne bir şey olsa yandınız .
 
Bısan all trail (grx600) furs takımı bilya mi yoksa rulmanlı mi. Kullanıp söken oldu mu.
 
Geri