Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Gravel bisiklet sayfası

Bisiklet merida speeder 200, sora vites sistemi karbon maşa ve hidrolik disk fren bulunmaktaydı.
Ziya arkadaşımızın yaptığı yükseltmelerden esinlenmiştim ama bütçemi çol fazla aşıyordu. Yaklaşık dört ay önce dönüşümü yaptım. Parçaların hepsini aliexpress den aldım. Frenleri önce trp hyrd yapmak istedim ama fiyat 600 tl civarı olduğu için vazgeçtim. Onun yerine aynı şekilde çalışan 200 tl fiyatı olan zoom marka kaliper aldım. 180 liraya karbon EC90 marka dropbar ve 600 liraya sora 3000 sti kol alarak tamamladım. Yaklaşık 1000 lira gibi bir rakama bitirmiş oldum. Elimde kalan parçalar durmakta bunları ikinci el olarak satarsam rakam biraz daha aşağıya inebilir. Sti kol olarakta fren kabloların dışardan gitmesi sorun değilse sora 3500 350 liraya tercih edilebilir. Benim verdiği fiyatlar aldığım döneme ait olup şimdiki vergilerle bir miktar daha yüksek olacaktır. Tek şikayetim frenlerin hidrolik gibi değil. Ne kadar balatalar hidrolik frenler gibi iki taraflı çalışsada o tadı alamıyorsunuz. Çalışma sistemi trp hyrd gibi olsada imkan varsa trp tavsiye ederim.

TRY 152.86 56%OFF | 2019 EC90 Tam Karbon Fiber Bisiklet Gidon Yol Bisiklet Gidon Kök Kolu oyun UD Mat Karbon Gidon Ücretsiz teslimat (link)

TRY 341.62 | SHIMANO SORA ST R3000 2x9 S 18 S Hız Değiştiren Fren Kolları ile Dahili Kablolar Yol Bisikleti için bisiklet Parçaları (link)

TRY 99.42 21%OFF | ZOOM MTB Yol Çizgi Çekme Hidrolik disk fren Kaliperleri Ön ve Arka (link)
 
Scudo
@Yesbike
Carraro Gravel G2 ile 100km işe giden bir abi vardı forumda. Bence işini görür. Benimde hayalim olur kendileri.
 
@samet42

Bence aldıgınız frenlerden de kaynaklanıyor olabilir. Mekanik olarak Avid BB7 yi yabancı forumlarda tavsiye eden cok kişi var
 
@samet42
Detaylı yorum için çok teşekkürler.

Bu fren meselesi aklımı karıştırdı. Sırf drop bar'a geçiş için mis gibi hidrolik frenli bisikleti ümit bisiklet'e döndürmüş olmayalım:booo:
Bahsettiğiniz tatminsizlik seçtiğiniz fren markasıyla mı ilgili yoksa bu sistemle mi ilgili acaba? Bu sistem dediğim hidrolik freni kabloyla çekmemizi sağlayan hibrit sistem.

Benim için diğer opsiyon sabredip maliyeti artırarak komple tiagra/105'e geçmek olabilir ama o zaman da yeni bisiklet almak daha mı uygun olacak sanki gibi endişeler ortaya çıkıyor. Nedense bu speeder'ı satıp başka bisiklet almak istemiyorum şu an için.

2020'de triatlon yapmak istiyorum, onu da şu anki düz gidona taktığım aerobar'larda sürerek yapabilirim sonuçta draft yasak. O yüzden drop bara geçmekle uğraşmak yerine belki jant almak yine daha makul olabilir. Bakalım... Zaten evvela yüzmeyi öğrenmem lazım bunun için hehe.
 
@yavz0r

Bence fren işi bütce yetiyorsa hidrolik sistem sti kollarla yapılabilir ama cok tuzlu.

Onun yerine bence bilinmiş bir mekanik fren olabilir. Bende mesela elimdeki bisikleti sattıgımda hibrit alıp avid bb7 mekanik frenlere gececegim (satmayı kafaya koydum bundan sonra geri adım atmak yok) :)
Bu arada fren konusunda ben trp hidrolik fren yapmayı düşünmedim hem agırlık konusundan hem pahalı olmasından hem de hidrolik yağının telle itilmesinden dolayı tam bir hidrolik fren olmamasından. Yerinizde olsam bunu da arastırırdım
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Mekanik disk frenler, hidrolik kadar değil ama yine de yeterliler.
BB5 kullandım, fena değildi.
şuan CX77, kullanıyorum hidroliğe bayaa yakın.
farkettiğim şey ise rotorlar ve balatar çok farkettiriyor.
tektro rotordan deore rotora geçtiğimde fark hissettim.
organik balata yerine metal balataya geçtiğimde de fark hissettim.
yalnız, metal balata biraz daha fazla ses yapmaya meyilli gibi.
organik biraz daha yumuşak durduruyor.
 
Hidrolik fren elbette en iyisi ama hidrolik sti fiyatı malum. Şu anda gravel hidrolik sti olarak en mantıklı seçim carraro gravel. Hidrolik olmassa olmazınız değilse en mantıklı seçim kaliteli bir mekanik sistem işinizi görecektir. Carraronun kadro kalitesini beğensem hiç uğraşmam direk onu alırdım. Ama meridaya göre kadroda çok kalite farkı var.
 
  • Muhteşem
Tepkiler: mariokaldato
Ben de bir süredir dağ bisikleti kullanıyorum. Alışma süreci dağ bisikleti ile daha rahat olur düşüncesi ile böyle bir başlangıç yaptım. Şimdi drop barlı yarış bisikletlerinden biraz daha kalın lastikli bir şeyler bakayım derken ben de kendimi gravel arayışı içinde buldum :D Ama şimdi burada yazılanları görünce sanki toplama bir şeyler yapmak daha mantıklı gibi geldi. Acaba nerden başlamak lazım? İlk iş olarak kendi bisikletimi satılığa çıkardım bu arada :)
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Dönüşüm yapmayı düşünenler önce kadro boyunu iyi düşünmeli.
Düz gidonlu(şehir/dağ/fitness) bisikletlerde üst boru daha uzun oluyor. Düz gidonla tam uyan bir bisiklet eğri gidon takılacak olursa büyük gelir.

Karşılaştırmak için giant'ın toughroad düz gidon ve eğri gidonlarının kadro ölçülerine bakmak yeterli.

Toughroad eğri gidon (link)
Toughroad düz gidon (link)
Eğri orta boy(M) 204146Düz orta boy(M)204147
Sele borusu460mm460mm
Üst boru550mm595mm
Stack574mm602mm
Reach380mm411mm
Teker Mesafesi1048mm1078mm
Alın borusu125mm150mm
Düz gidon orta boy kadro, eğri gidon orta boy kadrodan yaklaşık 3cm daha uzun ve daha yüksek; eğrinin en büyük boyuna denk nerdeyse.
düz gidondan dönüşüm yapacaksanız 1-2 boy küçük almak gerek.
 
204151

Bu da benim g2. Aldığımdan beri 300km yi geçti. Memnunum, 1 Ağustosta kısa bir tura çıkacağız arkadaşım ile birlikte, yaklaşık 600km. O da aynı model bisiklet aldı. Yorumlarımızı paylaşırız. Fiyatı tartışılır ama bisikletin donanım ve diğer özellikleri ile Türkiye yollarına uygun olduğunu, g2 alarak doğru bir karar verdiğimi düşünüyorum. Bütçeye paralel çok daha iyi bisikletler var tabi.
Her türlü soruya yardımcı olabilirim.
 
@barana
Hayirli olsun gule gule kulllanin
 
  • Beğen
Tepkiler: barana
Herkese merhaba. Kazasız belasız sürmüşler. Acaba gravel g2 fiyatları sonbaharda bir miktar düşer mi? Tecrübeli arkadaşlar bir fikir verebilir mi? Değişiklik olmayacaksa ben de bu dönem almayı düşünüyorum.
 
Bu sene g2 üretiminin devamı yok, mevcutların tamamı bayilerde. Yani fiyatlanmış olduğu için bir düşüş zoe gözüküyor. Ama bayiler stokları eritmek için kendileri maliyetine yakın bir fiyata çekebilirler.
 
  • Beğen
Tepkiler: "Oğuzz"
Gravel g2 mavi renk 52 kadro hiçbir bayiden yok :(
 
@Haggard1963
Vayyyy römork efsane olmuş, o römorkun ikinci el internet uygulamasında uzun süre peşinden koştum haberiniz olsun çok yakışıklı olmuş güle güle kullanın.

Ben de kendime düz gidonlu bir gravel (bikepacking) arası bisiklet toplamayı planlıyorum kısa ve engebeli turlar için çalışmalarım başladı ?

DDE1453F-7A7F-4B6C-83B3-E3F77A46111A.jpeg
 
Son düzenleme:
@Gökay Akçay
Hocam Carraro manifestoyu mu Gravel'e cevireceksiniz acaba?
 
@ProfessionaL
Sevgili hocam, durumlar biraz karışık, hali hazırda bildiğiniz üzere manifesto: 2016 ro052/53 cyclocross kadrosu üzerine inşaa edilmiş bir bisiklet, üzerinde hd fren ve 50/34 - 12/34 oranlarına sahip sora sistem var. Yani bu arkadaş doğuştan cyclocrossun kardeşi ve gravelin üvey abisi (38 mm’ye kadar lastik destekliyor)
Ama dropbar dönüşüm olayı bu bisiklet özelinde bir bisiklet parasına denk geliyor çok pahalı (Nedeni: hidrolik uyumlu sti fiyatları)
Zaten dropbarlı bir tur bisikletim var, dropbarlar çok yakışıklı olsada özellikle uzun mesafede çok kullandığım söylenemez ??? bakalım çeşitli planlarım başladı sonuç aldıkça sizlerle paylaşırım.
 
@gezgin gezer lancia stratos 4x2 ralli arabası bir zamanlar audi ile rekabet içindeler idi audi 4x4 olmasına rahmen 4x2 olan lancia kazanırdı.

@gezgin gezer
 
  • Beğen
Tepkiler: JaguarXLS
Herkese merhabalar. BerkEvren beyi sorularımla bunaltmışken aynı soruyu burda da sormak istiyorum. Benim hali hazırda Corratec X Vert 650B Motion bir bisikletim var. Üzerindeki donanım da hiç fena değil. Acaba diyorum aşağıda linkte bulunan kadroyu alsam benim bisikletin grup setini bu kadroya takıp bir Gravel Bisiklet elde edebilir miyim?

(link)
 
Geri