Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Gravel bisiklet sayfası

Scudo
Sevgili arkadaşlar. Bildiğiniz üzere bu gravel bisikletler biraz pahalı oluyor.
Bir yol bisikletini gravel'e çevirmek için öncelikle lastik genişletmek gerek, maşanın izin verdiği ölçüde tabii. Peki bunun dışında ne yapabiliriz?
Bir tane yol bisikleti alsak 2000 liraya örneğin, nasıl adapte edebiliriz?
Ziya On The Road yapmış ama adam değişim için 4000 lira harcamış, elinde kadro varken. daha ucuza bu işi halletmek için bir yol olabilir mi ?
 
Şimdi giant anyroad (gravel) ile lapierre pulsiumun (endurance) kadro geometrisini karşılaştırdım. Head tube(alın borusu) ve seat tube(sele borusu) açıları neredeyse aynı ve bir çok ölçü birbirine cok yakınken, 3 nokta birbirinden farklı. Pulsium’un orta göbek daha alçak, chain stay (çeki borusu) kısa ve reach mesafesi daha uzun. Anyroad da doğal olarak tam tersi. Buradan tamamen kendi geometrik yorumum (bu işten üstadlar kadar anlamam ama) anyroad ya da gravel daha uzun chain stay dolayısıyla wheelbase (lastik arası açıklık) olması sebebiyle konforlu ve dengeli sürüş, yüksek orta göbekle hafif engebeli arazide ilerleme imkanı, daha kısa reach ile daha dik sürüş ve konfor amaçlanmış diyebiliriz. Endurance da gravela göre biraz daha performans odaklı bir kadro olduğu yorumunu çıkarıyorum. Burada endurance kadroya direk kalın lastik taktık gravel oldu mu sorusuna kadro acısından bakmak istedim. Aradaki farklar ölümcül ucurumlar değil. Açılar ve birçok ölçü çok çok yakın, kadro sağlamlığı açısından bir fark var mıdır bilmiyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@mhtozel Sadece kalın lastik yetmeyebilir. Genelde jantlar da daha ağır ve tel sayısı daha fazla(bozuk yolda dayanıklılığı artırmak için). Disk frenli değilse genelde takabileceğiniz en geniş lastik 28c ile sınırlı(örnek 105 (link)).
 
@mhtozel Endurance bisikleti gravele cevirme fikrini ben de açtım ama tekerlek bosluklari disk fren haric 28 lastikle sinirli. O yuzden sportif sehir bisikletlerini gravele cevirmek daha elverisli. Ancak o da maliyetli bir iş. 2. el temiz bir gravel bulunursa almak en iyisi.

Ayrıca eğer şu konu önceden açılsa, bir gravel alırdım. Korkum graveli beğenmeyip elden cikarirsam alıcı bulamamaktan yanaydı. Ancak şimdi görüyorum. Pek zarar etmeden satarmışım. Erdoğanlardaki bir model bayram indirimde 5000 tlye kadar düşmüştü. Şu an 7 küsür oldu.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
images (7).jpeg @h.kozan Peki 28c schwalbe marathon taksak hala çakıllı toprak yolda sürülmezmi? Nasıl fikir
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@BarkinD Tam da aynı lastiği tur bisikletimde uzun süre kullandim. Bu lastikle dağlara bile çıktım biraz düzgün patika yollardan. Ancak 1.si hafif arazide bile konforsuz, ( hamuru sert lastik) 2.si toprak yollu inişlerde lastik hiç tutunamıyor. Allaha emanet gidiyorsun ama tabi muazzam bir lastik aynı zamanda sadece off road performası oldukca düşüktür.
Yine de genelde düz, hafif bozuk yollarda günü rahatlıkla kurtarır. Ben de kış lastiği olarak yol bisikletinde bu lastigi geçebilirim. Elimde bir çift var.
 
@Atilla G.Çok gora izlemektendir :):)
SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Tam olarak "YILANNNN" benzetmesinin muhatabi alet <3

mercer-bikes-dirt-tourer-8-2.jpg
mercer-bikes-dirt-tourer-8.jpg

@Şeffaf

Kardesim cok karisik iş gravel meselesi.
Kalin lastige izin veren atb kadrosu bulursan ufak ufak toplayip, gravele yakin bsey cikabilir; haa disk olmaz da v fren olur , cok problem değil. Muhim olan 90larin sonlarindan kaliteli bir atb, yani duz maşali bir mtb kadro ayarlamak.
Bunlari yaptin,hadi diyelim drobbar gidonda taktin, kalin lastikde okey oldu mu gravel? Bence olmadi cunku gravelin tasarimcilarida tam olarak graveli tanimlayabilmiş-oturtabilmiş degiller
O boşluktan faydalanabilirsin :D :D

Atbler bu ruha yakin aletler, fakat drobbar gidon takma meselesi maliyetli bsey.
Iki yol var ;
Barend.shifter vites kollari takacaksin kalan mtb donanimi olucak,
Yada komple bir yol cekis sistemi filan alip bu mtb ye monte edeceksin.
Her iki yolda uzun ve kucuk emrahin kaşlarini agartacak surecler

Sana cesaret vermesi açisindan 26 jant bir dirthydrobb bisiklet gostereyim, bisiklet kafa karisikliginin ve A haber felsefesinin renkliliginden mukemmel izler tasiyor.
Kalin lastik
Drobbar
(Ama vites kollari ne.hikmetse 80lerin sehir bisikletlerindeki gibi alt boruda ? ?? Ulan arazide taslarin ustunde gitmeye calisirken alt boruya.egilip vites değiştirmek hangi sivri zekanin eseri deyiverin bakem bene )

stanforth-kibo-dirt-drop-16-720x480.jpg

Kalp
prova-cycles-650b-swift-tourer-1.jpg

prova-cycles-650b-swift-tourer-2.jpg

prova-cycles-650b-swift-tourer-11-768x512.jpg
 
Eskiden gravel cyclocross ile karıştırılırdı, şimdi adventure ile karıştırılıyor. Bu da gelişmedir...
 
  • Beğen
Tepkiler: Yusuf Ziya Aktaş
Bide dirthydrob diye bsey cikmis anlayan beri gelsin
@Ziya On Road :D
 
@mariokaldato çok bilgim yok ama gördüğüm modellerden izlenimim, daha çok mtb kadroya benzer bir kadro ve yanlara doğru ebey açılı bir drop benzeri gidonu vardı.

images
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
31FF226A-4004-4955-BB50-B637FFA57176.png @Ziya On Road
Ben hala google da “differences between gravel bike and adventure bike” yazdığımda çıkan sonuçlar “difference between gravel/adventure bikes and ....... bikes” şeklinde çıkıyor. Sanırım google da gravella adventure bisikletleri aynı sanıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@mhtozel Adventure olanlar daha da konfor ve keyifli odaklı olanlar ( daha da geniş lastik) kullanımına uygun. Gravel olanlar ise daha sportif biraz daha seri yol olması için tasarlanan bisikletler olarak ayrılabilir kabaca. Yabancı incelemeciler böyle tanımlıyor.
 
@h.kozan

Güzel açıklama. Çıkış noktaları ve kullanım amaçlarını göz önünde bulundurarak bu ayrım yapılıyor. Bir çok sitede aynı kategoride yer alması aynı şeyler olduğu anlamına gelmez ki sizin mantığınızla cyclocross ada gravel demeliyiz. Aynı aramada google benzer sonuçlar verecektir.
 
@Ziya On Road
Ya Allahini seven ustume bisan hizmet bisikleti atsin. Gidonu yanlara dogru actirinca ergonomik oluyor mu ya gercekten ben hic anlamadim bu gidonlari haci ya.
Bende gidonun krali var nitto marka gravel gidon onu bile cikarip normal drobbar takmayi dusunuyorum

Nedir yani mtb la iste ne kafalara giriyorlar insanlar. Al mtb gez : ne tribe sokuyorsun milleti . Acmista acmis drobbar i yanlara dogru :D Tak bir flatbar takil kafana gore :D
 
@mariokaldato

(link)

sanırım yakın dönemin bir modası değil. şu ktm nin gidonuna bir baksana
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@Ziya On Road amacım muhalefet değil merak etmeyin. Aynı şey olmadığını biliyorum. Ama karıştırılınca küçümsenecek kadar ayrık yapıda olduğunu sanmadığımdan öyle yazdım. Zaten bir çok yerde beraber kategorilendirilmesi de bu sebeple. Amacım her vidası değiştiğinde “bu çok değişik bişey oldu artık” düşüncesine kapılıp diğerlerini ayrıştırmamak, “sen bizden değilsin git burdan” dememek.
 
@mehmetsunu
Ahahah gravel kafasi evrilerek haci dedenin şaypa bim arasi yolculuguna döndü :D
 
  • Beğen
Tepkiler: mhtozel
Geri