Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Gravel bisiklet sayfası

@TatanQa_tr Teşekkür ederim ama pek tecrübeli değilim ve nakit sıkıntısından dolayı sıfır almak istiyorum.Eğer sıfır alamazsam mecbur ikinci ele yöneleceğim
 
  • Beğen
Tepkiler: Samsam
Scudo
Grivıl ‘ın maliyeti azaltılmış formülünü veriyorum:

1 adet Triban 500 bisiklet (1.999₺) tur için ön-arka maşada bagaj delikleri var/ön maşa karbon
2 adet Vittoria Randonneur 700x35 patlak korumalı lastikler (2x95₺)
2 adet 25-35 mm iç lastik (2x30₺)
2 adet Baradine 471c fren pabucu (çifti ~45₺)
TOPLAM ~2.300₺

Tek fark frenler kumpas vfren ;)

Hepsini birbiriyle karıştırıyoruz , afiyet olsun :D

Bir Triban kullanıcısı olarak(Yakında 5000. kilometreye ulaşacağım inşallah) +1 diyorum. 700x32 de düşünülebilir belki.
 
  • Beğen
Tepkiler: TatanQa_tr
Bir Triban kullanıcısı olarak(Yakında 5000. kilometreye ulaşacağım inşallah) +1 diyorum. 700x32 de düşünülebilir belki.

Aynen hocam , 32mm lastik de rahatlıkla iş görür . MaşAllah sizin 5000 'e yaklaşmış, bu noktada hem kendi adıma hem de merak eden arkadaşlar adına , microshift vites sisteminden bu kadar km boyunca hiç şikayet ettiniz mi ?

-Şahsen ben memnunum-
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Aynen hocam , 32mm lastik de rahatlıkla iş görür . MaşAllah sizin 5000 'e yaklaşmış, bu noktada hem kendi adıma hem de merak eden arkadaşlar adına , microshift vites sisteminden bu kadar km boyunca hiç şikayet ettiniz mi ?

-Şahsen ben memnunum-

1.000-1.500 kilometreye kadar herhangi bir sorun yoktu. Ondan sonra ise ayarı biraz sık kaçmaya başladı diye düşünüyorum. Fren tellerinde de tülerme tarzı bir durum başladı. Ortalama 6 ayda bir fren ve vites ayarı vb. içerikli bir bakım yaptırıyorum. Garantisi bittikten sonra detaylı bakımlar hariç kendim yaparım diye düşünüyorum. 2.500 kilometre kadar kendi fren pabucuyla kullandım, 471C'lere göre gerçekten çok geriler bence.

Onun dışında jantlarından memnun değilim. İnşallah sizinkinde sıkıntı çıkmaz ama bu jantın içinde bulunan ve jant tellerinin çembere geçtiği noktaları kapatan bant dayanıksız çıktı(Kuzenimin siyah-beyaz Triban520'sinde de aynı durum oluştu). Birkaç kez yok yere iç lastik patlaması yaşandı. Hatta bir kez servis dönüşünde jantların içine yeni, başka bir bant yapıştırıldığını ancak düzgün yapıştırılmadığından bisikletin zıplaya zıplaya gittiğini fark etmiş ve baya sorun yaşamıştım Decathlon ile. Bana göre bu ciddi bir sorun.

Onun dışında bisikleti her türlü amaç için kullandım diyebilirim. Pazar poşetlerini hoodlara geçirip eve gitmekten tutun ayda en az bir defa 100 kilometrelik tur yapmaya, Bulgaristan-Yunanistan sınırını geçmeye kadar. İşe onunla gidip geliyorum. En nihayetinde bir giriş seviyesi bisiklet ama çok amaçlı olduğunu düşünüyorum. İyi ki aldım diyebilirim.

5.000 kilometreyi aşınca bisikletin forumdaki başlığına bir şeyler karalamayı planlıyorum. Satıştan kalktı belki ama ikinci elde de değerlendirilebilir. Özellikle gravel dönüşüm planı benim de kafamda var. Bakacağız artık. Bu arada sizin yorumlarınızı da takip ediyorum. Basit gravel dönüşümü hakkında yaptığınız paylaşımlar tercihimi etkiledi diyebilirim. Yakın zamana kadar iyi bir jant seti ile bisikleti yol-yarış tanımının yarış kısmına yaklaştırmayı düşünüyordum. Değecek mi değmeyecek mi ondan emin olamıyordum bir türlü. Bisikletin kadrosu da bana bir beden büyük, tecrübesizlik diyelim bu işe de. Durum böyle olunca ve paylaştığınız yorum-videolara göre en iyisi artık bu bisikleti tur-gravel tipine yaklaştırmak bana göre.

Yorumlarınız için teşekkürler.
 
@Joseph Cavalcanti Bu kadar detaylı ve açıklayıcı anlatımınız/yorumlarınız için kendi adıma ben teşekkür ederim. Jant konusunda dikkat çektiğiniz husus çok iyi oldu buna dikkat etmem gerekir diye düşünerek aklımın bir yerine yazdım şimdiden.

Gravel tarzına dönüşüm için sadece 700x35 lik lastik takılması kaldı , eğer kısmetse 2-5 Temmuz arasındaki Seydişehir turuna katılmak istediğimden bu lastik ebatını zaten almam gerekli , bu durumda da ilk Gravel dönüşüm testini yapabileceğiz diye düşünüyorum - tabii siz daha erken davranmaz iseniz :)

Yine bahsettiğiniz jant değişimi benim de aklımdan geçmiyor değildi lakin, benim düşüncem daha hafif jant düşüncesiyken , oluşması muhtemel jant telinin iç lastiği patlatması durumu bu arayışımı hızlandırabilir. Sonuçta ; daha iyi bir jant setine , grup setine vs. sahip yeni bir bisiklet almak kuvvetle muhtemel daha pahalıya patlayacak . Elimizdekini geliştirmek bana daha yakın geliyor ki kadro yapısı agresif yol bisikletlerinden 1 - 2 tık daha konfor odaklı.

Burada kadro boyunun biraz büyük olduğunu belirtmişsiniz , eğer ciddi rahatsızlık veriyorsa bir küçük kadro düşünmeniz çok doğal. Benim 1.83 boy ve 81cm iç bacak boyuma L kadro tam sınır gibi hissediyorum hatta M bile olabilirmiş demiyorum değil , en azından deneme şansım olsaydı daha net yorumlayabilirdim.

Tekrar teşekkürler.
 
  • Beğen
Tepkiler: Joseph Cavalcanti
@Joseph Cavalcanti Bu kadar detaylı ve açıklayıcı anlatımınız/yorumlarınız için kendi adıma ben teşekkür ederim. Jant konusunda dikkat çektiğiniz husus çok iyi oldu buna dikkat etmem gerekir diye düşünerek aklımın bir yerine yazdım şimdiden.

Gravel tarzına dönüşüm için sadece 700x35 lik lastik takılması kaldı , eğer kısmetse 2-5 Temmuz arasındaki Seydişehir turuna katılmak istediğimden bu lastik ebatını zaten almam gerekli , bu durumda da ilk Gravel dönüşüm testini yapabileceğiz diye düşünüyorum - tabii siz daha erken davranmaz iseniz :)

Yine bahsettiğiniz jant değişimi benim de aklımdan geçmiyor değildi lakin, benim düşüncem daha hafif jant düşüncesiyken , oluşması muhtemel jant telinin iç lastiği patlatması durumu bu arayışımı hızlandırabilir. Sonuçta ; daha iyi bir jant setine , grup setine vs. sahip yeni bir bisiklet almak kuvvetle muhtemel daha pahalıya patlayacak . Elimizdekini geliştirmek bana daha yakın geliyor ki kadro yapısı agresif yol bisikletlerinden 1 - 2 tık daha konfor odaklı.

Burada kadro boyunun biraz büyük olduğunu belirtmişsiniz , eğer ciddi rahatsızlık veriyorsa bir küçük kadro düşünmeniz çok doğal. Benim 1.83 boy ve 81cm iç bacak boyuma L kadro tam sınır gibi hissediyorum hatta M bile olabilirmiş demiyorum değil , en azından deneme şansım olsaydı daha net yorumlayabilirdim.

Tekrar teşekkürler.

Anormal bir durum oluşmazsa 8-10.000 kilometreye ulaştıktan sonra dönüşüme başlamayı düşünüyorum. Serviste ön lastik değişimi yapmışlardı. 2-3 bin kilometre kadar geçtikten sonra arka-ön lastik değişimi yapacağım, bir o kadar sonra da dönüşüm işine girerim herhalde. O sebepten dönüşümü siz daha önce yaparsınız tahminimce. Videodan izleriz :)
 
  • Hahaha
Tepkiler: TatanQa_tr
Bugün bayimle görüşüp anlaştım, mart ayı içinde gelecek diye söyledi ve zam yansıtılmamış fiyattan anlaştık.Almak isteyen arkadaşlar acele ederse zamdan etkilenmeyebilirler
 
  • Beğen
Tepkiler: OmerMuratYıldız
Merhaba,

Mosso Monza ile yarısı Aydos Ormanı içerisinde yarısı sahilde olmak üzere yaklaşık 250 km devirdik. Keyifli bir bisiklet. Mevcut jant ve lastik seti ile sahilde 25 km/sa. ortalamayı rahatlıkla sağlayabiliyorsunuz. Pedalları kayışlı plastik kafes şeklinde. Ben kafes aksamını söktüm. Aydos ormanı içerisinde ise tırmanmak bir miktar yorucu oluyor. Diğer taraftan yoldan çıkıp orman içerisindeki ormancıların açtığı yollarda da kullandım. Titreşim dışında bir problem yok ama karbon maşa daha konforlu diyorlar. mekanik disk fren tamamen shimano sistemli. Ben bir problem yaşamıyorum. Bisiklet 12 kg; biraz ağır ama alt-orta seviye gravel/cx'ler bu aralıkta. Monza'nın lastik iz mesafesi kısa olduğu ve ağırlık merkezi daha yukarıda olduğu için yüksek hızlarda sıkıntı olabileceği söylenmişti ama Aydos'tan sahile inerken yer yer 50 km/sa. geçebiliyorum. Usta binici olmama rağmen beni tedirgin etmedi. Bundan yüksek bir hıza çıkabilir miyim?! Sanmam :)

Aydos parkurunu kondisyon için kullanıyorum. İlerde ihtiyaç kalmazsa 700X35c lastikleri 700x30c zırhlı lastik ile değiştirebilirim. Bu bisiklette yükseltme yapmayı çok düşünmüyorum ama belli de olmaz. Kadro (2,15 kg) ve Maşa (0,85 kg) 3 kg geliyor, buradaki dezavantajı belki jant seti/lastik ve sele borusunu hafifleterek 10 kg'a kadar düşürebilirim ama değer mi bilmiyorum. Amaç profesyonel spor yapmaktan ziyade Sahilde ve Aydos içerisinde sürmek ve günlük kısa turlara katılmak için bana oldukça yeterli ve keyifli bir bisiklet. Bagaj deliği filan da var. (Ne övdüm ha!? Mesleki deformasyon ile birlikte demek ki Scott filan alsam neler yazacağım :) )

Bu arada bisikleti nakit 3.150 TL'ye aldım.
Screenshot_20200213-145539.jpg
 
Herkese merhaba iyi günler;
Uzun süredir Gravel arayışım devam ediyor ve forumu bir süredir takip ediyorum. Sonunda ben de bisiklet koleksiyonuma yeni bir kan olsun diyerek Corelli goat 2.0 ı eklemeye karar verdim.Bu süre içerisinde birçok firma ile iletişim kurdum ve sonuç olarak İzmir Doruk Bisiklet sahibi Mustafa bey ile uygun bir fiyata anlaştım.Eğer almak isteyen olursa gruba özel indirim yapabileceğini söyledi.İlgilenen olursa değerlendirmesini tavsiye ederim. Herkese keyifli sürüşler,selamlar.
 
fiyat olarak alternatifi yok maalesef.
Sanırım fiyatını o kadar uygun yapmalarından dolayı çıkaramıyorlar. İşletmecilik hatası gibi göründü bana. Ben Bisan'ı ve Carraro'nın G serisini çok beğendim. Carraro'nun fiyatları yüksek maalesef. Bisan'da da all trail modeli 7500 gayme. Allah sonumuzu hayr etsin:)
 
Peki İstanbul Anadolu tarafında uzun bir Gravel parkur önerebilecek kimse var mı? Aydos içinde (Uğur Mumcu mah. girişinden) 16 km'lik bir parkur var ama hep aynı rotayı kullanmak da sıkıcı olabiliyor.
 
Corelli Goat 2. den bir haber var mı? Henüz kimseye teslim edilmemiş galiba.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@undefined Eğer gidonundan bulursam benimkinin gidonuyla değiştireceğim.
 
Corelli firmasının malum en yetkili ismiyle bizzat görüştüm, goat 1 ler hazır fakat goat 2 lerin maşaları Çin'de üretilip, corona virüsü sebebiyle sevkiyattaki aksamadan dolayı teslimatların nisan ayının ortalarını bulabileceğini söyledi. Geç olsun güç olmasın diyelim napalım...
 
Bu is git gide uzuyor maalesef. Heveslendim o kadar lakin 6 aydır bisikletsizim bir an önce almam gerektiği hissiyatı vuku bulmakta.


Gidip 26 inch Tern eclipse d16 katlanır alacağım ya.
 
Goat serisi siparişimi geri çektim. İyice cıvıttılar artık
 
Arkadaşlar geçen sene Kron CCR 2000 bisikletimi alma sürecinde ben de aynı olayları yaşamıştım. Hatta eski bisikletimi sattığım için 1.5- 2 aya yakın bisikletsiz kalmıştım. Maalesef Türkiye` de yeni modellerin tam olarak piyasada yer alması biraz sancılı oluyor.
 
ben de aynı süreci Mosso'da yaşadım, 2019 ocak ayında cavalier sora için 200 tl kapora vererek yanlış hatırlamıyorsam martta teslim edilmek üzere anlaşmıştık fakat sonra teslim mayısa gecikmiş ve döviz kurundaki artış bahane edilerek anlaştığımız fiyatın üstüne 450 tl zam bindirilmiş ve üstelik 52 kadro boyunda kırmızı beyaz renk seçeneği olmadığını öğrenince siparişi iptal ettim. iyi ki iptal olmuş böylece karbon bisiklet edindim.
 
Carraro tiagra hd için yorum alabilir miyim, vardır illaki aramızda kullanan
 
Geri