Scudo Sports

Gravel bisiklet sayfası

@DroidTR , öncelikle hayırlı olsun, kayifli sürüşler dilerim. Fren kaliperlerini Shimano ile siz mi değiştirttiniz? Özellikler listesinde Zoom marka olarak görünüyor.
 
Scudo
@DroidTR , öncelikle hayırlı olsun, kayifli sürüşler dilerim. Fren kaliperlerini Shimano ile siz mi değiştirttiniz? Özellikler listesinde Zoom marka olarak görünüyor.
@Theine Kutudan çıkan Zoom fren kaliperleri ilgili problemler olmuş, o sırada ben orada değildim ama baya uğraştıklarını ve diskleri Shimano ile değiştirmek zorunda kaldıklarını söylediler. Ekstra fark da istemediler sağ olsunlar.. Benim icin de yedek parça bulmak açısından iyi oldu çünkü bisikleti Belçika'da kullanmayı düşünüyorum.

Aslında niyetim Goat 2.0'di ama kendisinin görünüşe göre sadece ismi var, cismi yok.. neyse çok sorun değil bu kadro üzerinde de değişikler yapmayi düşünüyordum (sanırım ilk önce GRX 400 ön takım alip deneyeceğim) , fiyatının uygun olması üzerinde daha kolay denemeler yapmama imkan sağlayacak:)
 
@Theine Kutudan çıkan Zoom fren kaliperleri ilgili problemler olmuş, o sırada ben orada değildim ama baya uğraştıklarını ve diskleri Shimano ile değiştirmek zorunda kaldıklarını söylediler. Ekstra fark da istemediler sağ olsunlar.. Benim icin de yedek parça bulmak açısından iyi oldu çünkü bisikleti Belçika'da kullanmayı düşünüyorum.

Aslında niyetim Goat 2.0'di ama kendisinin görünüşe göre sadece ismi var, cismi yok.. neyse çok sorun değil bu kadro üzerinde de değişikler yapmayi düşünüyordum (sanırım ilk önce GRX 400 ön takım alip deneyeceğim) , fiyatının uygun olması üzerinde daha kolay denemeler yapmama imkan sağlayacak:)
Anlaşılan bisikletçiniz titiz birisiymiş. Boştaki bagaj bağlana deliklerini de kapatmış. Kadronun içine kir girmemesi için hoş bir ayrıntı olmuş. Böyle bisikletçi hepimizin başına :)
Ben de Goat 1.0 alıp üzerinde ufak yükseltmeler yapmayı planlıyorumdum. Öncelikle lastik, sele gibi küçük değişiklikler düşünmüştüm ama sizin gibi frenlere de el atmam gerekebilir.
 
Son düzenleme:
Arkadaşlar iyi günler, almış olduğum goat 1 bisikletimin fren balataları ciddi bir şekilde diske sürtüyor. Bisikletçim yeni olduğu için normal, freni kullandıkça oturacağını söyledi ama gerçekten şu an çok sinir bozucu. Bisikletçinin dediği gibi balataların oturmasını mı beklemem gerekiyor yoksa ayarlanabilir mi?
 
Arkadaşlar iyi günler, almış olduğum goat 1 bisikletimin fren balataları ciddi bir şekilde diske sürtüyor. Bisikletçim yeni olduğu için normal, freni kullandıkça oturacağını söyledi ama gerçekten şu an çok sinir bozucu. Bisikletçinin dediği gibi balataların oturmasını mı beklemem gerekiyor yoksa ayarlanabilir mi?
Rodaj gibi düşünebilirsiniz. Yeni alınan bisiklette veya sonradan takılan balatada başta sürtme normal. Önemli olan kaliperin surtmemesi.
 
Arkadaşlar iyi günler, almış olduğum goat 1 bisikletimin fren balataları ciddi bir şekilde diske sürtüyor. Bisikletçim yeni olduğu için normal, freni kullandıkça oturacağını söyledi ama gerçekten şu an çok sinir bozucu. Bisikletçinin dediği gibi balataların oturmasını mı beklemem gerekiyor yoksa ayarlanabilir mi?
Bisikletçiniz sizle uğraşmak istemediği için geçiştirmiş anladığım kadarıyla.. İyi bir disk ortalaması ve fren ayarıyla aşırı sürtme kalmayacaktır.
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo ve Samsam
Arkadaşlar iyi günler, almış olduğum goat 1 bisikletimin fren balataları ciddi bir şekilde diske sürtüyor. Bisikletçim yeni olduğu için normal, freni kullandıkça oturacağını söyledi ama gerçekten şu an çok sinir bozucu. Bisikletçinin dediği gibi balataların oturmasını mı beklemem gerekiyor yoksa ayarlanabilir mi?
Ayarlama yapılabiliyor. Kendiniz yapacaksanı youtube'da mekanik disk fren ayarıyla ilgili videolar bulabilirsiniz. Ancak sürtmeyecek kadar ayar yapılamadığı bir durumla karşılaştığım da olmuştu. Benzetme yapmak gerekirse sonuna kadar sıkılı bir vidayı daha fazla sıkma imkanı olmaması gibi düşünebilirsiniz. Sizde de böyle bir durum varsa balatanın yeterince aşınmasını beklmekten başka yapacak birşey olmayabilir. Birkaç mesaj önce bahsi geçen, @DroidTR arkadaşımızın bisikletçisinin fren kaliperlerinini değiştirme itiyacı duyması bu şüphemi arttırıyor malesef.
 
Ayarlama yapılabiliyor. Kendiniz yapacaksanı youtube'da mekanik disk fren ayarıyla ilgili videolar bulabilirsiniz. Ancak sürtmeyecek kadar ayar yapılamadığı bir durumla karşılaştığım da olmuştu. Benzetme yapmak gerekirse sonuna kadar sıkılı bir vidayı daha fazla sıkma imkanı olmaması gibi düşünebilirsiniz. Sizde de böyle bir durum varsa balatanın yeterince aşınmasını beklmekten başka yapacak birşey olmayabilir. Birkaç mesaj önce bahsi geçen, @DroidTR arkadaşımızın bisikletçisinin fren kaliperlerinini değiştirme itiyacı duyması bu şüphemi arttırıyor malesef.
Bizim arkadaşın bisikletinin kurulumunda da kalper kırılmış. Anka yerine yenisini sağlamış. Sorun ayar telinin tutmamasından geri atmasından kaynaklı imiş. Aynı sorunu bizdeki goat la uğraşırken bende yaşadım. Aldığım mağaza fren mekanik bunlar sürter demişti işçiliklerini beğenmediğim için çok sallamayıp kendim uğraşıp daha sonra halletmiştim. Ankada da daha sonra ayarladılar ama hidrolikteki gibi sıfır sürtmeye bir türlü ulaşamadık. Sıfır sürtme anında fren tutuşu çok kötü hale geliyor. Tabi daha iyi oldu ama fren kalperlerini açıkçası ben pek beğenmedim.
Arkadaşlar iyi günler, almış olduğum goat 1 bisikletimin fren balataları ciddi bir şekilde diske sürtüyor. Bisikletçim yeni olduğu için normal, freni kullandıkça oturacağını söyledi ama gerçekten şu an çok sinir bozucu. Bisikletçinin dediği gibi balataların oturmasını mı beklemem gerekiyor yoksa ayarlanabilir mi?
 
  • Beğen
Tepkiler: Theine
Teşekkür ederim ayarlarıyla uğraşıcam biraz olmadı beklicez artık en son bi bisikletçinin yanına gidicem.
 
Arkadaşlar Corelli Goat 2.0 aldım fakat bisiklet gelmeyecek.Başka bir gravele geçmeyi düşünüyorum.4250 tl bütçem var,ne önerirsiniz?
 
Deneyimli gravel kullanıcıları ve sayın bisikletseverler sözüm size, tavsiyelerinize ihtiyacım var. Daha önce yol-gravel bisiklet tecrübem olmadı. Gravel bisiklet almayı düşünüyorum. Ayıracağım bütçe en fazla 5000 TL. Bütçeme uygun olan bisikletlerde aklımda Corelli Goat 1.0 - Goat 2.0, Carraro Gravel G0, Bisan All Trail Eco var.

Bazı araştırmalarımda mekanik disk frenin sıkıntılı olduğunu okudum. Gravel bisiklete yeni başlayacak birisi için çok mu uğraştırıcıdır? Çok fazla dağ bayır gezmeyeceğim ama taşlı topraklı yollardan geçeceğim. Bu bisikletler arasında sizin öneriniz ne olur, hangisini almalıyım? Kafamda deli sorular...
Corelli'ye telefonla ulaşmaya çalıştım açan olmadı. Uzun süredir Facebook, Instagram gibi platformlardan mesaj atıp iletişim kurmaya çalıştım yine hiçbir cevap alamadım. (bari 'görüldü' yapsalardı😃)

Böyle kurumsallaşamamış, müşterisini kaale almayıp günlerce hatta haftalarca cevapsız bırakan bir şirkete para kazandırmak benim kendime saygımı zedeler. Bu yüzden Corelli Goat 2.0 piyasaya çok uygun fiyatla da çıksa satın almayacağım. Evet pandemi dönemi, evet birçok aksaklık yaşanmış ve hala yaşanıyor olabilir ama bunların hiçbiri içinde bulunduğumuz duruma mazeret olamaz.

Bütçemi biraz daha yükseltip Carraro Gravel G2 alacağım.
 
Corelli'ye telefonla ulaşmaya çalıştım açan olmadı. Uzun süredir Facebook, Instagram gibi platformlardan mesaj atıp iletişim kurmaya çalıştım yine hiçbir cevap alamadım. (bari 'görüldü' yapsalardı😃)

Böyle kurumsallaşamamış, müşterisini kaale almayıp günlerce hatta haftalarca cevapsız bırakan bir şirkete para kazandırmak benim kendime saygımı zedeler. Bu yüzden Corelli Goat 2.0 piyasaya çok uygun fiyatla da çıksa satın almayacağım. Evet pandemi dönemi, evet birçok aksaklık yaşanmış ve hala yaşanıyor olabilir ama bunların hiçbiri içinde bulunduğumuz duruma mazeret olamaz.

Bütçemi biraz daha yükseltip Carraro Gravel G2 alacağım.
97525A35-3087-49A5-AF37-CCD948E8BB6E.jpeg
 
Arkadaşlar Corelli Goat 2.0 aldım fakat bisiklet gelmeyecek.Başka bir gravele geçmeyi düşünüyorum.4250 tl bütçem var,ne önerirsiniz?

Hocam Goat 1.0 ya da Carraro Gravel G0 dışında bir alternatif yok gibi. Kadro boyu ile ilgili bir sıkıntınız olmayacaksa 5000 liraya Bisan All Trail Eco var bir de.
 
  • Beğen
Tepkiler: tunahankayak
Öncelikle iyi forumlar ve iyi bayramlar. Soruyu yol bisikletiyle ilgili bir yere soracaktım fakat Gravel kullanıcılarının her ikisini de tecrübe ettiğini düşünerek buraya yazmak istedim. Uzun zaman sonra spor amaçlı bir bisiklet alacağım ve tercih yapamadım. Performans/Antrenman gibi sürüşleri sık yapamayacağımı düşünüyorum, bir süre her gün 1 saat 20-30 km kullanmaya çalışmak yeterli olacaktır. Daha sonrasında hafta sonu uzun sürüşler yapabilirim fakat şu an 15-20 km'nin bile yoracağını düşündüğümden tur fikrinden uzak duruyorum. Dolayısıyla yol bisikleti almanın çok sert bir başlangıç olacağını düşünüp bu türe yöneldim. Sormak istediğim şey ise Gravel bisikletleri 1-2 maddeyle yol bisikletine göre konforlu yapan yanları, şehir/fitness/trekking vs. gibi türlere göre "varsa" 1-2 dezavantajını öğrenebilir miyim? Seçeneklerimi daraltan hususlar ise bütçe ve boy gibi. Gravel tarafında çok seçenek olmamakla birlikte 1.90 boy için en yakın opsiyonun 58 kadro olduğunu düşünüyorum, o da sadece Carraro'da var zaten. Ayırabileceğim bütçe sıfırdan ekipmanlar da almam gerektiği için bisiklet için 3000-4000 lira civarı. Bu fiyata Carraronun Claris donanımlı başlangıç Gravel bisikleti, Sora ve 10-11 kg civarı bir yol bisikleti ya da grupseti Deore olan 14 kg civarlarında bir şehir bisikleti alabiliyorum.Yukarıda yazan modeller için bütçe artırabilirdim fakat Corelli ve Bisanın bisikletlerinde malesef 54 kadro var en büyük. Özellikle Carraronun başlangıç modelinin de Gravel özelinde ihtiyaçları karşılayıp karşılamayacağını merak ediyorum. Teşekkür ederim.
 
@Mert Korkmz
Bisanın 50-34 aynakolu ve 32t rublesinin
Carraronun 46-30 aynokol ve 34t rublesine kıyasla daha sert ve haşin olduğu hususunun tercih yaparken göz önünde bulundurulması gerektiğini düşünüyorum.
 
@Yusuf'san Bildiğim kadarıyla aynı segmentte Carraro 46-34 aynakol kullanıyor. Bisan kullanıcısı olarak All Trail Eco maşa, jant, göbek, grupset vs. donanım bakımından üstün olsa da 50-34 aynakol ve 11-32t ruble ile road bike tarafına daha yakın bir bisiklet.
 
@ventiotto
Tekrar baktım da G2 de 46-30t
G 0 da 46-34t aynakol varmış
 
  • Beğen
Tepkiler: ventiotto
Merhaba arkadaşlar. Oğlum bisiklete heves etti ve altındaki mosso 1627 MSM ile her gün çok ciddi yol yapıyor. Tabiki kullandığı bisikletin bu işe yetersiz olduğunu iyi biliyorum. Bulunduğumuz yazlık yer, doğal olarak ham zemin yolları var. Buna ilaveten İzmir şehir içi kullanımınıda dikkate alırsak almam gereken bisikletin Gravel olduğuna karar verdim.
Bütçem max 5000 tl. Kadro M olacak. Ne almam lazım? Önerilerinizi rica ediyorum. ( İkinci eller dahil )
Bu işi bir daha yapma şansım yok yani tek seferde doğru ürünü almam lazım. Hafiflik ve yokuş çıkma kabiliyeti yüksek olan vites sistemi ( bulunduğumuz yer oldukça yokuş yolu olan bir bölge - Balıklıova Gerence körfezi ) şimdilik olmazsa olmaz kriterim.
Satmayı düşünen arkadaşlarımında teklifine açığım.
Teşekkür ederim.
 
@onatt

Selamlar, hocam bulabilirseniz carraro g2 nin ikinci elini alın derim ama bisikletini satan yok. Çünkü çok iyi ve sizin tam aradığınız gibi yokuş graveli. 30 x 32 ile tavşan gibi düz duvara tırmanır. Yalnız dediğim gibi kimse satamadığı için ikinci elini bulmak zor. Bunun haricinde corelli yada bisan modellerine bakabilirsiniz
 
@onatt

Selamlar, hocam bulabilirseniz carraro g2 nin ikinci elini alın derim ama bisikletini satan yok. Çünkü çok iyi ve sizin tam aradığınız gibi yokuş graveli. 30 x 32 ile tavşan gibi düz duvara tırmanır. Yalnız dediğim gibi kimse satamadığı için ikinci elini bulmak zor. Bunun haricinde corelli yada bisan modellerine bakabilirsiniz

Teşekkür ederim. Carraro g2 nin tiagra ve grx olmak üzere iki ayrı vites grubu var. Hangisini tercih etmek lazım. Yada sizin önerdiğiniz dişli oranı hangisine ait. Bir diğer sorum sıfır giant anyroad 2 mekanik disk fren bisikleti bir arkadaşım 6000 tl ye bırakıyor. Kıyaslarsanız sevinirim?
 
Geri