Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Gravel bisiklet sayfası

Corelli yetkilileri ile yaptığım görüşmeler neticesinde bisikletimi bayiye gönderiyorum. Yaklaşık 10 aylık bekleyiş sonunda bu durumlar biraz üzdü beni.


Bakalım değişim yapacaklar mı bekliyoruz
 
Scudo
Nedir hocam bu gravel kalın lastikli çamurluk ve bagaj takılabilen yol bisikleti mi öyleyse bende takayım benim triban 500e 700x32 dişli lastik al sana gravel :koptum:
Hemde ucuza denk gelir ikinci el 1600e aldım 400de lastik ve ruble değişimine veririm 2000 TL mis gibi gravel :D
 
Nedir hocam bu gravel kalın lastikli çamurluk ve bagaj takılabilen yol bisikleti mi öyleyse bende takayım benim triban 500e 700x32 dişli lastik al sana gravel :koptum:
Hemde ucuza denk gelir ikinci el 1600e aldım 400de lastik ve ruble değişimine veririm 2000 TL mis gibi gravel :D
Olur. Çok da güzel olur. Kadro geometrisi itibariyle de çok uygun bence. Zaten benzer dönüşümleri yapan arkadaşlar var forumda da bildiğim kadarıyla. Önemli olan gravel yapacak yer bulup gerçekten o araziye girebilmek:) Yada o isteğe sahip olmak. Ben mesela Gravel bisiklet sahibi olmama rağmen sadece yol bisikleti olarak kullanıyorum. Hiç araziye girmiyorum, antreman amaçlı asfaltta kullanıyorum 28lik lastikle. Hep tercihlerimiz aslında yaşadıklarımız :D
 
Arkadaşlar 3 bisiklet arasında kaldım sizinde fikrinizi almak istedim. Triban rc 500 4500 tl fiyatı var decathlonun sitesinden alacam.corelli goat 2.0 5000 tl bir bayiden alacam nakit fiyatı.carraro gravel g2 6900 tl 9 taksit var bundada.En çok hoşuma giden carraro g2 oldu fakat arada ki 1900 tl farka değer mi ne yapmalıyım sizce.

sizinle tamamen aynı hisleri paylaşıyorum ki bende fikir almak amacıyla foruma giriş yapmıştım. gravel için neredeyse herkesin ayrı bir yorumu bulunuyor bu sebeple sizin bahsettiğiniz 3 ayrı ürününde farklı güzellikleri var. Nacizane yorumlarım:
-Corelli Goat 2.0 Avantajları: lastik genişliği için geniş bir skalanın olması, üzerinde GRX setin olması
-Corelli Dezavantajları: satış-servis olayının iyi olmaması, bayilerin hala corelli goat 2.0 üretilmiyor demesi, neredeyse her corelli kullananın bir boya şikayeti olması(bana böyle denk geldi en azından) corelli goat 1.0 alan @samet akkaya beyefendinin frenlerin durmak için değil demesi =))

-Triban RC 500: global bir markanın dünyanın her yerinde sattığı bir ürün ve neredeyse olumsuz yoruma rastlamadığım veya olumsuz incelemeye rastlamadığım bir ürün. üzerindeki set gravele özel olmasa da Sora'nın kullanımın çok keyif vereceğine inanoyurm, ayrıca 35'e kadar lastiğe izin vermesi arazi şartlarını büyük ölçüde Corelli Goat 2.0 kadar olmasa da absorbe edecektir. Belkide malzemede en büyük artısı kadro ömür boyu garantili ve her daim aldığınız ürünün karşısında bir muhatap bulabileceksiniz. Ve karbon bir malzeme olması...: birçok kişi tarafından karbon çok seviliyor ben bilmiyorum kullanmadım iyi midir değil midir ://

-Carraro G2 araştırmadım bilmiyorum çünkü benim mantık bütçemi aşıyor.

Bende RC 120 - RC 500 ve Corelli Goat 1.0 arasında kaldım ve bunun temelinde de bütçesel sorunum olmasa da fayda maliyet analizinde takılıyorum. Bunların hangisini alacak olursam olayım Specialized Pizza rack tarzında bir ön bagaj alacağım veya yaptıracağım ve ayrıca arkaya bir bagaj ve belki çamurluklar ile en az 1000-1500 TL daha harcama yapacağım için fayda maliyet analizinde takılıyorum.. Çünkü ben bisikleti hem günlük için hem de inşallah ufak günlük turlar için kullanacağımdan ekstralar ile donatmak isteği ile kafam allak bullak. Sizlerinde değerli yorumları ile
RC 500 mü RC 120 mi yoksa CORELLİ GOAT 1.0 mı ? Lütfen değerli yorumlarınızı esirgemeyin lütfen =))
 
  • Beğen
Tepkiler: samet akkaya
Mansouki
Dediğinizi uygulayıp çeviren çok var,kadro geometrisi buna uygun zaten
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
@seko35.50 @Bıyıkov hocam teşekkürler aklıma yattı ancak bisikletinin rengini ve jant setinide beğenemedim onlarla birlikte seneye düşüneceğim bir proje olacak çünkü şuan maddi durumlar elverişli değil jant seti olarakta mavic aksium yada Shimano whr501 düşünüyorum son olarakta 700x32 asfaltta çok yormayacak gravelde de üzmeyecek lastik öneriniz varsa öneriye açığım
 
  • Beğen
Tepkiler: seko35.50
arkadaslar merhaba benim goat 1.0 da bir problem var.Gidon zor dönüyor nasıl çözebilirim bu durumu? Bisikletçi zamanla açar dedi dogru mudur acar mı ?
 
  • Hahaha
Tepkiler: osmancan71
En temel sıkıntı paraniza gore urunu 6 ay sonra almak oldu sanirim. Yoksa ustundeki set basta olmak uzere guzel bir bisiklete benziyor. Kullandikca sikintilar tespit edilip çözülür ancak yine de kimse sorunlu bisiklet almak istemez. Hic bir bilgi sahibi olmadan Carraro G2 almistim. Acikcasi lastik sisirmek, zincir ruble temizlemek, vites ayari yapmak disinda 6000km oldu herhangi bir sikinti yasamamak biraz sans isi olsa da firmanin da bu konulara ozen gösterdiğini ortaya koyuyor diye dusunuyorum.
Corelli bu konularda biraz daha dersini iyi calismali ve kendini gelistirmeli diye dusunuyorum.
Katılıyorum!!!
 
Selam arkadaslar;
Gravel bisikletlerle ilgili bence en temel bilgi , yada algi hatası gravellerin arazide de surulebilmesi fikridir.
Gravelin ilk cikisi TCR yarislarinda olmuştur. Ve neredeyse kitalar arasi olan bu yarista alternatif ve nispeten bozuk olan yollardan da yarisa devam edebilme fikri ile Gravel tasarlanmıştir.
Bunu niye anlattim ? : insanlar gravel deyince bir mtb performansinda arazi araci hayal ediyorlarda, o kadar da değil yani.
Eger tamamen offroad yollarda uzun ve belki kampli turlar yapmak istiyorsaniz , kendinize guzel bir mtb alın derim. Gravel de olur ayri mesele, ama mtb nin tadi ve konforunun yanindan bile gecemez :)
 
Corelli Goat 1 alalı 150 km olmadan balatalarını değiştirdim. Balatalar berbat hem güven vermiyor hem çok gürültülü çalışıyor.
Organik balata takınca değişti. Şu an iyiler. Orjinal balatarın neredeyse yarısı gitmişti
 
Selam arkadaslar;
Gravel bisikletlerle ilgili bence en temel bilgi , yada algi hatası gravellerin arazide de surulebilmesi fikridir.
Gravelin ilk cikisi TCR yarislarinda olmuştur. Ve neredeyse kitalar arasi olan bu yarista alternatif ve nispeten bozuk olan yollardan da yarisa devam edebilme fikri ile Gravel tasarlanmıştir.
Bunu niye anlattim ? : insanlar gravel deyince bir mtb performansinda arazi araci hayal ediyorlarda, o kadar da değil yani.
Eger tamamen offroad yollarda uzun ve belki kampli turlar yapmak istiyorsaniz , kendinize guzel bir mtb alın derim. Gravel de olur ayri mesele, ama mtb nin tadi ve konforunun yanindan bile gecemez :)
Cumhur abiye bir ilavede ben edeyim,zaten isim türevindende anlaşılacağı gibi gravel çakıl demek yani asfalt olmayan toprak veya çakıl yol için tasarlanmış bir tür,mtb gibi hoplayıp zıplamak absürt olur,atlayıp zıplarsak süspansiyon olmayan bir makine eninde sonunda dağılır;)
 
@Ysryyn evet hocam ben de senin referansınla aldım zaten. Gerçekten çok akıcı, hafif ve sağlam. Üstünde gelen jantlarla araziye girdiğim teller gevşiyordu bunda hiç bir problem olmuyor.
Dostum güzel günler de kullan. Harika jant. Bizlerin bütçesi ancak buna yetiyor. Gönül ister ki çok daha iyilerini alalım👋
 
Yazıda arkadaşım yol bisikletine kalın lastik taksak gravel olur mu demiş.?

Hemen yaptığımızı anlatayım arkadaşlar size.
Arkadaşımın Triban 500 bisikletine Benim river side 500 ün jantlarını takmak istedik ama fren sistemleri buna izin vermedi bizde lastikleri söküp triban 500 e taktık (oluyor arkadaşlar hatta dağ bisikleti lastiği bile jant a oluyor ama maşaya sürtüyor) ve gravel bisiklete uygun koşu yapılan bisiklet sürülen bir arazide (ODTÜ ormanı eymir in üst kısmında) 40 45 dk sürüş yaptık. sonra yoldan geri eve gelip lastikleri değiştirdik.
ilk etapta sıkıntı yok gibiydi ama ertesi gün arka ve ön tekerden bir kaç jant teli kırıldı, ve bu 3 hafta boyunca bütün teller değişinceye kadar devam etti :bsmagryr: bu tellerin kırılma süreci devam ederken orta göbek arka göbek arıza veridi (bilya değişimi, toprak ve toz dan kaynaklı kuruma gibi sıkıntılardı bunlar) bu süreçte bunları yaptırdık fakat hala zaman zaman ses gelmesi ve sürüş dengesizlikleri oluyor. Üç yıllık bir bisiklet olmasından kaynaklı yıpranmadan dolayı da olmuş olabilir bunların hepsi ama bu çakma gravel denemesi sonrasında olması ya da bu denemenin bisiklette oluşacak arızaları erkene çekmesi gene o muhteşem mühendislik sözünü aklımıza getirdi "Kötü malzeme yoktur yanlış yerde kullanılan malzeme vardır." yani lastik değiştirince honda civik 🔜🔜🔜 crv olmuyor. Kadro, geometri, lastik, jant, grup setler hepsi bir bütünü oluşturuyor yani sadece bir şeyleri değiştirmekle istediğimiz sonuçları alamayız. Sizinle yaşadığımı paylaşmak ve fikirlerimi söylemek istedim. Gene de deneyimleri olanlar varsa paylaşmasını bizi bilgilendirmesini isterim. İyi sürüşler.
 
BİLMECE:

Sevenlerinden çok sevmeyenlerinin konuştuğu iki tekerli tek oturmaçlı çift tutmalı ayaktan çevirmeli elden durdumalı dumansız götürgeç ???




LEVARIG
 
  • Beğen
Tepkiler: Clal ve Feunard
@Bıyıkov evet esas sıkıntı parasını verdiğimiz halde beklemek oldu. Ben üç ay bekledim. Şuan için kıllanımında bir sıkıntı yok. İlerliyen günlerde olumlu olumsuz daha detaylı bilgi paylaşımı yaparım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Clal
Corelli Goat 2.0’ın freniyle alakalı olumsuz yorum vardı sanırım birkaç sayfa önce. Şimdi ürün sayfasına tekrar baktım, Shimano GRX BR-RX400 görünüyor frenler. Bu frenlerde mi sorun var, ayarlarda ya da tasarımda mı? Ya da sadece beklentiyle mi alakalı?
 
@emreyim34 dostum gidonda bulunan furş takımını kontrol et fazla sıkılırsa gidon zor döner. Furş takımının tatlı bir şekilde sıkılı olması lazım.
@Robinson Crusoe goat 1.0 ın frenleri ile ilgili kötü yorum vardı bisiklet durmuyor deniyordu. Frenleri mekanik disk fren onun içinmiş. Aslında iyi ayar yapıldıktan sonra mekanik disk frende iş görür ama insanlar hemen kötülemeye bayılıyor.
 
Carraro Go modeli mevcut.En büyük endişem frendi.Ultegra frenden sonra nasıl olur diye düşünüyordum.Beklentimi karşıladı.Tek olumsuz yani ciddi inişlerde yoruyor.Isındığı zaman tutma mesafesi uzuyor..İmkan dahilinde hidrolik tercih edilirse daha doğru olur.Mekanik olan fren sistemi de kesinlikle çok kötü değil.
 
Geri