Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Gravel bisiklet sayfası

Herkese selamlar Carraro 225, Kron TX 150-250-500, Corelli Trivor 7.0, Bianchi Touring 727 gibi bir bisikletle başlangıç yapmak istiyorum. Fakat Youtube'da şu videoyu gördüm ve çok heveslendim


Yukarıda saydığım modellerden biri ile başlayarak bisiklet sporuna bir süre ısındıktan sonra istersem bu modelleri videodaki gibi bir gravele dönüştürebilir miyim? Saydığım modellere gravel lastiği uygun mudur?

Teşekkürler
 
Scudo
Herkese selamlar Carraro 225, Kron TX 150-250-500, Corelli Trivor 7.0, Bianchi Touring 727 gibi bir bisikletle başlangıç yapmak istiyorum. Fakat Youtube'da şu videoyu gördüm ve çok heveslendim


Yukarıda saydığım modellerden biri ile başlayarak bisiklet sporuna bir süre ısındıktan sonra istersem bu modelleri videodaki gibi bir gravele dönüştürebilir miyim? Saydığım modellere gravel lastiği uygun mudur?

Teşekkürler
Nice yiğitleri siz gibi acaba dönüşüm yapmayı düşündü, kimisi yaptı da. Bence bu forumdaki en iyi dönüşümlerden bir tanesi budur. Merida Speeder'ın Yükselişi Böyle bir şey yapacaksanız niye olmasın Ama sanıldığı kadar basit olmuyor sürekli bir aksilik çıkıyor. Malum ülkede iç piyasadaki parça temini ve çeşitliliği malum. Bazı şeyler istediğiniz gibi olmayabilir. Bence gerçekten ne istediğinizi düşünüp o yönde karar verin ve ona göre tercih yaparak bisiklet alın. Bu sayfada gravel bisiklete sahip olup taşa toprağa giren tek tük kişi var, bunu şundan dolayı yazıyorum disk frenli yok bisikleti gibi kullanıyor bir çok kişi zaten bizim ülkenin yolları gravel "çakıl"'dan ibaret olduğu için bir nevi haklılar. Dağ bisikletine ince lastik taktık yolda kullandık, sonra yol bisikletine kalın teker yaptık başlı başına bir alt grup oluştu. CX "cyclocross" vardı ama bu bambaşka tür oldu yada oldurmaya çalıştılar. @mariokaldato 'nun da da deiği gibi en güzel düz gidon hacı.
Youtube'da izlediğiniz videodaki lauf fork zaten başlı başına güzel bir bisiklet fiyatına.
İlla dropbar olacak diye şartlanmayın bence adamlar yeni serilerde flatbar'lı modeller de çıkarır oldu. Drop bar custom gravel cx kullanmış ve kadro boyu, mekanik disk ve lastik boyutundaki sınırlı alan ile rahat edememiş flatbar gravel bisiklet savunucusu geldi.
(link)

İlave: Gravel bisikletler yakında (link) bana göre buraya doğru geçiş yapıp evrime uğrayacak gibi duruyor.

Beğendiğim 2 model
 

Dosyalar

  • 2021 marin dsx.jpg
    2021 marin dsx.jpg
    265,3 KB · Okunma: 68
  • flatbar gravel.jpg
    flatbar gravel.jpg
    134 KB · Okunma: 69
Nice yiğitleri siz gibi acaba dönüşüm yapmayı düşündü, kimisi yaptı da. Bence bu forumdaki en iyi dönüşümlerden bir tanesi budur. Böyle bir şey yapacaksanız niye olmasın Ama sanıldığı kadar basit olmuyor sürekli bir aksilik çıkıyor. Malum ülkede iç piyasadaki parça temini ve çeşitliliği malum. Bazı şeyler istediğiniz gibi olmayabilir. Bence gerçekten ne istediğinizi düşünüp o yönde karar verin ve ona göre tercih yaparak bisiklet alın. Bu sayfada gravel bisiklete sahip olup taşa toprağa giren tek tük kişi var, bunu şundan dolayı yazıyorum disk frenli yok bisikleti gibi kullanıyor bir çok kişi zaten bizim ülkenin yolları gravel "çakıl"'dan ibaret olduğu için bir nevi haklılar. Dağ bisikletine ince lastik taktık yolda kullandık, sonra yol bisikletine kalın teker yaptık başlı başına bir alt grup oluştu. CX "cyclocross" vardı ama bu bambaşka tür oldu yada oldurmaya çalıştılar. @mariokaldato 'nun da da deiği gibi en güzel düz gidon hacı.
Youtube'da izlediğiniz videodaki lauf fork zaten başlı başına güzel bir bisiklet fiyatına.
İlla dropbar olacak diye şartlanmayın bence adamlar yeni serilerde flatbar'lı modeller de çıkarır oldu. Drop bar custom gravel cx kullanmış ve kadro boyu, mekanik disk ve lastik boyutundaki sınırlı alan ile rahat edememiş flatbar gravel bisiklet savunucusu geldi.

Selamlar ,

bilgilendirme için çok sağolun fakat ben belki ben yanlış ifade etmiş olabilirim. Almayı düşündüğüm bisikletler ön amortisörlü hibrit modeller, ve attığım videoda gravel bir bisiklete de ön süspansiyon ekleyerek daha eğlenceli hale getirmişler. Ben zaten önden süspansiyonlu bisiklet alarak bu konuyu kapatırım, fakat bu modellere kalın gravel lastiği takmak istediğimde uyum sorunu yaşar mıyım demek istedim. Forumu okudum, bazıları göbek-arka teker arası mesafe yetersiz olur gravel lastiği takılamaz yazmış, ama bazıları da yarış bisikleti gibi maşa aralıkları dar olan bisikletlere bile gravel lastiği takabilmiş. Yarış bisikletine bile gravel lastığı takılabiliyorken, saydığım modellere takılmaz mı takılır mı onu merak ediyordum? Hatta daha da genel bir soru gibi olsun, bir bisiklete sığabilecek en kalın lastiği nasıl bilebiliriz? Sanırım asıl çözüm buradan geçiyor...
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo ve Cemal Ç.
bir bisiklete sığabilecek en kalın lastiği nasıl bilebiliriz?
Aynı soru benim aklıma da gelmişti. Kalkıp da dağda bayırda kullanmıyorum. B'Twin Triban 540 elime 25 C'lik lastiklerle geldi.
Acaba 32 falan takabilir miyim diye düşündüm? İlk sürüşümde 25 C tekerlerle bile tarla yollarına girdim.😅
10 yaşımdan bu yana hep dağ bisikleti kullandığım için alışkanlık olmuş işte.🤣
 
@Amanita diğer lastikleri bilmem ama ben önceden de marathon plus mtb kullanıyordum 0 patlak. Şimdi marathon plus tour 40c kullanıyorum. Tavsiye ederim. Ha ben yine kalın lastik gidicem dersen marathon plus mtb tabiki. Ayni olculerde olsa da diger mtb tekerlerden 1 tik ince. Muhtemelen kalın sırta sahip olduğu için..
 
  • Beğen
Tepkiler: Amanita
@velespitkafa Hali hazırda carraro 700x38, kron tx150 700x40c ile geliyormuş. 28" - 700c kullanan gravel bisikletlerde de genellikle 700x35,38 ve 40c kullanılıyor tabi ki kullanıcının tercihen göre değişecektir. Maksimum hangi lastik sığdığı bir bisiklete, birde jant ölçülerine göre değişiyor. Jant ile ilgili konuyu ve bendeki size fikir vermesi açısında 700x38c lastiği ekliyorum.
(mesaj-2464673) - Lastikler mtb kadar geniş olmasa da yol bisikleti kadar ince de değil, tam kıvamında.


Aynı soru benim aklıma da gelmişti. Kalkıp da dağda bayırda kullanmıyorum. B'Twin Triban 540 elime 25 C'lik lastiklerle geldi.
Acaba 32 falan takabilir miyim diye düşündüm? İlk sürüşümde 25 C tekerlerle bile tarla yollarına girdim.😅
10 yaşımdan bu yana hep dağ bisikleti kullandığım için alışkanlık olmuş işte.🤣
Bir ara bende durano plus 25c ile mıcırlı toprak bir köy yoluna zorunlu giriş yapmıştım, sonlara doğru bir taş gördüm ve bunun yanında geçmeliyim diye bakarken motosikletteki "baktığın yöne gidersin" mantığı ile taşın üzerinden geçmem ile ön teker kaymış ve son anda spd'den ayağımı çıkarıp düşmekten kurtulmuştum. Daha önce forumda 700x30c cx lastiği ile bendeki ultra 700af'yi kullananı görmüştüm. Onun için neden olmasın.
 

Dosyalar

  • IMG_20200610_181407.jpg
    IMG_20200610_181407.jpg
    1 MB · Okunma: 91
  • IMG_20200601_124246.jpg
    IMG_20200601_124246.jpg
    1 MB · Okunma: 90
MTB'nin yanında bir tane de Gravel alasım var,şeytan ara ara dürtüyor.
Fikir vermesi açısından,en fazla 4000'e ,Hidrolik Diskli önerileriniz nedir?
 
Carraro gravel g4 ve g2 nin ağırlığını net olarak bilen var mı?
 
@Burak Altaç
1. tam bir gravel olmasada gravelimsi olan Triban RC500'ü önerebilirim
2. tam sizin fiyat aralığınızda ve hatta üzerine keyfinize göre birkaç parçasını değiştirebileceğiniz veya bikepacking alabileceğiniz bütçede ayıran corelli goat 1.o
 
@Burak Altaç
1. tam bir gravel olmasada gravelimsi olan Triban RC500'ü önerebilirim
2. tam sizin fiyat aralığınızda ve hatta üzerine keyfinize göre birkaç parçasını değiştirebileceğiniz veya bikepacking alabileceğiniz bütçede ayıran corelli goat 1.o
Teşekkür ederim ama nedense bu ikisinden birisini alırsam,içime sinmeyecek gibi bir his var. Konuya yazmadan önce biraz bakındım çünkü. İlla ki sıfır olması şart eğil.
 
  • Beğen
Tepkiler: serhanaltintas
Sabah gezisi yaptım bugün. Taşlık, dağ yolunda, biraz da gravelin sınırını aşan yerde test ettim. Rotanın neredeyse hepsi rampa yukarı çıkış. En küçük viteste 45-55 kadans arasında yavaş tırmanış oldu. 30/42 dişliler yine hayat kurtardı. Uzun soluklu rampalarda arada durup 2dk su molası verip devam ettim. Bisikletten inmeden pedallayarak çıkabildim. Gerçi yürümek ile bisiklet arasında pek hız farkı yoktu :D Bozuk bu taşlık yolda yavaş yavaş çıkarken bisiklet rahatsızlık vermedi. Konforu yeterliydi. Ta ki dönüş yoluna kadar. Dönüşte çıktığım onca yokuş tersine bol bol inişe çevrildi. Bende biraz şevke geldim. Saldım bisikleti, hızlandım. Ama o da ne bisiklet değil sanki rodeo yapıyorum :D Öyle bir titreşim var ki gidonu tutmakta zorlandım, üst boynuzdan tutarken bi an elimden çıktı son anda kontrol edebildim. Sonra alttan tutup bir de öyle deneyeyim dedim. Bu sefer titreşim öyle arttı ki elim, bileğim, her yanım oynamaya başladı. Gevşek tutuyorum elimden çıkıyor, sıkı tutuyorum titreşimden geri tepiyor. Zor zahmet frene basıyorum ama bisiklet zıplaya zıplaya gidiyor. Teker yere bastıkça yavaşlıyor. Lastiğin havasını da indirmemiştim. Seke seke indim yolun yarısını. Arada kayan bisikleti kontralarla topladım. Sonra artık ne el kaldı ne bilek bende. Frenle daha yavaş, kontrollü gittim hem de o ağrılar azaldı. Yol bitmeye yakın tekrar hızlandım ama nafile. Bisikletin doğasında yok bu. Kullanma fırsatım olmadı ama fox amortisörlü bir mtb ile ne inilirdi buradan diye içimden geçti. Normal yola çıkınca bisiklet sanki uçan halı edasıyla gidiyor gibi geldi. Asfaltın küçük titreşimlerinin hiçbirini hissetmiyorum :D Eve geldiğimde baktım ki bisikletin her yeri toz olmuş, yeniliği kalmamış :D

Gravel türünü alma amaçlarımdan biri de çok yönlü sürüşe imkan vermesiydi. Yaptıklarında en iyi değil, bir çok yerde iyi. Ülkenin mıcır asfaltları da göz önüne alınırsa güzel bir seçenek graveller. Yoksa bu taşlık yolda çok daha ucuz fiyatlı bir mtb hem daha konforlu hem de daha eğlenceli olurdu. Aynı şey asfalt için de geçerli. Yol bisikleti daha hızlı, daha hafif olurdu. Gravel işte bu ikisini güzel idare edebiliyor. Günümüzün otomobil modası suv araçlar gibi de denebilir.

IMG_20201018_092346.jpg IMG_20201018_095459.jpg
@Burak Altaç ben bisikleti almadan önce araştırdığımda uygun fiyatlı hidrolik disk frenli corelli goat 2.0, sonra carraro g2 ve mosso grv700 serileri vardı. Fiyatları da 4binin üstünde malesef. Döviz artışıyla hepsine 300-500 lira zam geldi. Daha da yükseldi. Gravele çevirebileceğiniz endurance kadrolu, hidrolik disk frenli bisiklet araştırması yapabilirsiniz bütçenize göre. Gravel olarak fiyatlar yüksek.
 
Son düzenleme:
@bayihtiyar Teşekkür ederim. İkinci el kovalayacağım gibi duruyor. Kışın piyasa düşer belki .
İşte o yollar tam benim Rock Shox amortisörlü MTB'me göre. Orjinal amortisörü değiştirince,bisikletin dünyası değişti. :)
 
Sabah gezisi yaptım bugün. Taşlık, dağ yolunda, biraz da gravelin sınırını aşan yerde test ettim. Rotanın neredeyse hepsi rampa yukarı çıkış. En küçük viteste 45-55 kadans arasında yavaş tırmanış oldu. 30/42 dişliler yine hayat kurtardı. Uzun soluklu rampalarda arada durup 2dk su molası verip devam ettim. Bisikletten inmeden pedallayarak çıkabildim. Gerçi yürümek ile bisiklet arasında pek hız farkı yoktu :D Bozuk bu taşlık yolda yavaş yavaş çıkarken bisiklet rahatsızlık vermedi. Konforu yeterliydi. Ta ki dönüş yoluna kadar. Dönüşte çıktığım onca yokuş tersine bol bol inişe çevrildi. Bende biraz şevke geldim. Saldım bisikleti, hızlandım. Ama o da ne bisiklet değil sanki rodeo yapıyorum :D Öyle bir titreşim var ki gidonu tutmakta zorlandım, üst boynuzdan tutarken bi an elimden çıktı son anda kontrol edebildim. Sonra alttan tutup bir de öyle deneyeyim dedim. Bu sefer titreşim öyle arttı ki elim, bileğim, her yanım oynamaya başladı. Gevşek tutuyorum elimden çıkıyor, sıkı tutuyorum titreşimden geri tepiyor. Zor zahmet frene basıyorum ama bisiklet zıplaya zıplaya gidiyor. Teker yere bastıkça yavaşlıyor. Lastiğin havasını da indirmemiştim. Seke seke indim yolun yarısını. Arada kayan bisikleti kontralarla topladım. Sonra artık ne el kaldı ne bilek bende. Frenle daha yavaş, kontrollü gittim hem de o ağrılar azaldı. Yol bitmeye yakın tekrar hızlandım ama nafile. Bisikletin doğasında yok bu. Kullanma fırsatım olmadı ama fox amortisörlü bir mtb ile ne inilirdi buradan diye içimden geçti. Normal yola çıkınca bisiklet sanki uçan halı edasıyla gidiyor gibi geldi. Asfaltın küçük titreşimlerinin hiçbirini hissetmiyorum :D Eve geldiğimde baktım ki bisikletin her yeri toz olmuş, yeniliği kalmamış :D

Gravel türünü alma amaçlarımdan biri de çok yönlü sürüşe imkan vermesiydi. Yaptıklarında en iyi değil, bir çok yerde iyi. Ülkenin mıcır asfaltları da göz önüne alınırsa güzel bir seçenek graveller. Yoksa bu taşlık yolda çok daha ucuz fiyatlı bir mtb hem daha konforlu hem de daha eğlenceli olurdu. Aynı şey asfalt için de geçerli. Yol bisikleti daha hızlı, daha hafif olurdu. Gravel işte bu ikisini güzel idare edebiliyor. Günümüzün otomobil modası suv araçlar gibi de denebilir.

244332 dosyayı görüntüle 244333 dosyayı görüntüle
@Burak Altaç ben bisikleti almadan önce araştırdığımda uygun fiyatlı hidrolik disk frenli corelli goat 2.0, sonra carraro g2 ve mosso grv700 serileri vardı. Fiyatları da 4binin üstünde malesef. Döviz artışıyla hepsine 300-500 lira zam geldi. Daha da yükseldi. Gravele çevirebileceğiniz endurance kadrolu, hidrolik disk frenli bisiklet araştırması yapabilirsiniz bütçenize göre. Gravel olarak fiyatlar yüksek.
Eminim ki keyifli bir tur olmuştur. Galiba çeşmelere doğru sürmüşsünüz, seğir tepesine kadar olan alanda gravel ile iniş ve çıkış rahat olacaktır ama dediğiniz gibi biraz daha yukarı taraflardan inmeye gelince işin rengi değişiyor. MTB ile o rotada çok sürdüm, kayıp düşmeyi bırakın dönemezseniz sağınız uçurum. Gravel bizim mıcırlı köy yolları, yada yol çalışması olan yerlerde daha biçilmiş kaftan.

@Burak Altaç 4000 liraya dediğiniz gibi ikinci el takip etmeniz daha mantıklı olacaktır. Hidrolik frenli bisikletler zaten bu limitin üzerindeydi, üzerine sos olarak döviz kuru ve pandemi ile azalan üretim ile daha da şahane oldu.
 
@MakRo Zaten çok acelem yok,olursa olur :)
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo
@Neojess hocam bisikletinizin kadro boyu ne kadar?Ve sizin boyunuz ve bacak boyunuz ne kadar
 
Carraro gravel g4 ve g2 nin ağırlığını net olarak bilen var mı?
Carraro Gravel G2 ağırlığı eğer el tartım yanlış ölçmüyorsa yaklaşık 10.4 kg. (bisiklette küçük bir sele çantasından başka hiçbir ekipman yok) 20201019_220345.jpg
 
Son düzenleme:
@Neojess hocam bisikletinizin kadro boyu ne kadar?Ve sizin boyunuz ve bacak boyunuz ne kadar
54 kadro 1.80 ve 79 iç bacak. Şikayetçi değilim ama seneye soulrider a kadro yaptırırken bi ufak ayar çektirip daha küçük kadro kullanacağım
 
  • Beğen
Tepkiler: haldun989
  • Beğen
Tepkiler: Burak Altaç
Merhaba arkadaşlar. Eski bir bisikleti restore ediyorum, gidona ihtiyacım var ve açılı gidon kullanmak istiyorum. Konulara baktım ama genelde tavsiye edilenler fiyatı yüksek gidonlar. Ağırlığı çok önemli değil, performans istemiyorum tamamen keyfi sürüş yapacağım ve ucuz gravel gidona ihtiyacım var. Öneriniz var ise çok memnun olurum, şimdiden teşekkürler.
 
Geri