Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Gravel bisiklet sayfası

Scudo
Kadro boyu: Boyum 174cm, iç bacak boyu 82 gibi. Aldığım kadro 52 beden. Nette araştırma yaptığımda mosso yol bisikleti kullanan benim boyuma yakın kişilerinde 52 beden tam oturdu şeklinde yorumlarını gördüm. 52 beden bana da uyar dedim ve siparişi geçtim. Yapabildiğim, bildiğim kadarıyla bikefit ile şu an gayet güzel oldu. Aşağı parantez içinde bikefit ile yaptıklarımı yazdım. Kafa karıştırmaması için ayrı yazıyorum.

(Kendime göre ilk sele boyunu, oturak hizasını ayarladım. Daha sonra gidona geçtim. Gidonu aşağı, yukarı değiştirdim. Kolların yüksekliğiyle, açısıyla oynadım. Tam istediğim gibi olmadı. Bir tık uzak kaldı, biraz daha uzanmam gerekti. Çeşit çeşit denedim, saçma açılarda dahi denedim, hep bir eksiklik oldu. Doğal bir duruş yapamadım. Keşke bir küçüğünü alsaydım dedim. Biraz pişman oldum açıkcası. Daha sonra gidonu ortaladım, sti kolları tahmini olması gereken yerde tutturdum. Gidonu söküp son halkasını alta koydum, gidon boyunu yükselttim. O bir adet 10mm'lik gidon halkası altın oran gibi bir şeymiş. Anında cuk oturdu bisiklet. Şaşkınlık içinde kaldım. Türlü türlü denedim, 10mm'lik halka kadar etki yaratmadı. İlk bir kaç sürüşte küçük oynamalar ile düzeltme yaptım. Galiba bu ölçüler bana tam uydu. Şu an bileğimde uyuşma, omuz, boyun acısı, bel ağrısı yaşamadan sürebiliyorum.)

Merhaba

Bu incelemeye sanırım en çok ben sevinmişimdir. Elinize sağlık. Bisikleti bir kaç kez kullandım. Şimdilik hala şehir içi sürebildim. İlk bakıma götürmeden önce 250-300 km yapmayı hedefliyorum. Tabi hava şartları müsade ederse.

Boy ölçülerimiz neredeyse aynı. Ancak daha önce söylediğim gibi ben 50 kadro aldım. Açıkcası gidon ile ilgili bir ayar yapmam gerektiğini düşünüyordum ki sizin bu mesajınızı gördüm. Hani demişsiniz ya gidonu söküp son halkasını alta koydum diye. Bunu ben kendim nasıl yapabilirim? Yani bakım öncesi yapmalı mıyım onuda bilmiyorum ?

Tekrar bu inceleme için teşekkür ederim.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Arkadaşım Carraro Gravel G2-G4 ve Bisan All trail arasında gidip geliyor. Bütçesi o civarlarda.

Carraro’yu ben söylemiştim, Bisan’ı gittiği bisikletçi tavsiye etmiş. Şöyle özelliklerine bakınca o da gayet mantıklı geldi.

Ben tüm komponentler Gravel olduğu için Carraro’ya yönelmesini ama hangisini alsa memnun kalacağını söyledim. Benim gibi uzun seneler sonra bisiklet sürmeye dönecek ve yol-arazi karışık kullanacak. Başlangıç seviyesi bisiklet alıp zamanla ihtiyacına göre bir alım yapmasını tavsiye ettim ama kafasına yatmadı, tek defada bütçesine göre en kaliteli bisikleti alıp devam etmek istiyor.

Parça parça karşılaştıran, piyasaya çok daha hakim olanlarınız vardır burada. Ödenen paraya göre hangisi sizce en iyi seçim? Ve neden?
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@Robinson Crusoe

Ödenen paraya göre en iyi donanımı Mosso GVL700 veriyor, tabi bulabilirseniz. Kadro kalitesi konusunda gördüğüm kadarıyla Bisan daha başarılı. Sokma mil, kadro üstünde bağlantı delikleri, Pro marka kokpit gibi artıları var.

Bikepacking işine girmeyecekse hangisini uygun fiyata bulursa memnun kalacağını düşünüyorum
 
Merhaba

Bu incelemeye sanırım en çok ben sevinmişimdir. Elinize sağlık. Bisikleti bir kaç kez kullandım. Şimdilik hala şehir içi sürebildim. İlk bakıma götürmeden önce 250-300 km yapmayı hedefliyorum. Tabi hava şartları müsade ederse.

Boy ölçülerimiz neredeyse aynı. Ancak daha önce söylediğim gibi ben 50 kadro aldım. Açıkcası gidon ile ilgili bir ayar yapmam gerektiğini düşünüyordum ki sizin bu mesajınızı gördüm. Hani demişsiniz ya gidonu söküp son halkasını alta koydum diye. Bunu ben kendim nasıl yapabilirim? Yani bakım öncesi yapmalı mıyım onuda bilmiyorum ?

Tekrar bu inceleme için teşekkür ederim.

Rica ederim, faydası olduysa ne mutlu. Eğer ki deneme imkanım olsaydı muhtemelen ben de 50 beden alırdım, ilk binişte daha iyi otururdu elime. Şu an ki ayarla 52 beden gayet iyi oldu. Belim ağrıdığı için eğik pozisyon yerine dik bir sürüş tercih ediyorum. Ve genel sürüşünüzde kendinize göre doğal bir duruşta olmanız lazım yoksa nereye yük biniyorsa ağrımaya başlıyor. Olması gereken ölçülerde yüksekliği, seleyi ayarladıktan sonra deneme sürüşünde rahatsızlık veren yerleri küçük düzeltmelerle kendinize göre uyarlarsanız rahat edersiniz.

Gidon için önce yanlardaki vidaları, sonra üstteki plastik kapağı kaldırıp oradaki vidayı gevşetmeniz gerekmektedir. Ondan sonra gidonu çıkaracaksınız, halkaları yer değiştirip tekrar birleştireceksiniz. Söktüğünüzün tersini uygulanıp toplayın. Gidonun hizasını ortalayıp tamamen sıkın, bu kadar. Eğer ki çekinceniz varsa aldığınız yere de yaptırabilirsiniz. Alyan anahtarı olduktan sonra pek bi zoru yok.

IMG_20201031_175041.jpg
 
Geçen hafta yanlış vidayı gevşetince ön kaliperden yağ akmıştı. Ön frende tutuş çok azaldı, fren kolu sünger gibiydi. Elimde yağ ilave etmek için alet, malzeme olmayınca sipariş ettim. Önce shimano yağ hunisi ve mineral yağ aldım. Fakat bu huni bisiklete uymuyor. Huninin ağzı küçük, frendeki yer büyük. İçine giriyor. Standart değil mi niye uymadı derken kullanmış olduğum shimano rx-810 kolun girişi ultegra ve dura-ace ile aynıymış. Shimano bu üst seri için yağ girişini değiştirip uyması için ayrı küçük bir parça çıkartmış. Sonra mecbur bu adaptörü sipariş ettim. Ön balataya yağ geldiği için belki ses çok rahatsız eder diye ekonomik bir balata da aldım. Bugün çarşıya gidip kalan eksikleri tamamladım. İlk defa hidrolik disk frenli bisikletim olduğu için hem neler lazım olduğunu hem de nasıl yapıldığını bilmediğim için nette vidyolar izleyerek, forumda gezinerek genel bilgi edindim. Şimdi gelelim nasıl yapıldığına ya da nasıl yaptığıma.

Malzemeler:
-Mineral yağ
-Yağ alma hunisi
-Huniyle kolu birleştirmek için adaptör ( eğer sizinki huniye uyuyorsa gerek yok)
-Şeffaf hortum (Hortum genişliği şırınganın ucu girebilecek genişlikte olacak. Ölçüsü 4mm)
-2,5 alyan anahtar
-7 nolu açık uçlu anahtar
-10ml'lik şırınga (daha büyük de olabilir)


Önce 2,5 alyan anahtar ile koldaki vidayı söküp huniyi yerleştirdim ve tıpasını çıkardım. Aldığım hortum küçük geldiği için her iki ucunu da çakmakla ısıtıp genişlettim. Siz şırınga ile gidip denerseniz bu problemi yaşamazsınız. Neyse sonra hortumun bir ucunu şırıngaya geçirip yağı çektirdim, biraz havası aldım. Hortumun diğer ucunu da kalipere bağladım. Vidasını biraz gevşeltip şırıngayla yavaş yavaş bastım. İlave ettiğim yağ yukarı çıkıp hunide birikmeye başladı. Kaliper vidasını sıktım. Freni pompalayarak, fren hortumuna kalipere tık tık vurarak havasını almak istedim fakat başarılı olmadı. Çok az hava çıktı. Sistemde yağ olmasına rağmen fren hala sünger gibiydi ve tutuş neredeyse yok. Sonra üstten yağ takviyesiyle hava almayı denedim. Bu sefer huninin içini yağ ile doldurdum. Şırıngayı çıkarıp yerine plastik bardak ayarladım. Yukarıdan gelen yağ burada biriksin hem de temiz yağ yeniden kullanabileyim. Kaliperdeki vidayı az gevşeterek fren kolunu sık-bırak yaparak sistemdeki havayı alabildim. Hunideki yağ azaldıkça bardaktan tekrar huniye döktüm. Kaliper vidasını çok açınca freni sıktığınızda basınç olmadığı için yağ akışı hızlanıyor ama hava çıkmıyor. Vidayı biraz açıp yağı sıkıştıra sıkıştıra akıtınca güzel sonuç aldım. Şu an fabrika çıkışı haline baya yakın oldu. Şimdi geride kalan tek sorun balatalardan ses çıkıyor. Müsait anda deneme sürüşüne çıkıp bakacağım.
 
@Robinson Crusoe

Bu bisikletlerden hangisini alırsa alsın dediğiniz gibi pişman olmaz. Hepside ortalamanın üzerinde grx setli bisikletler. Kendimce ufak tefek ayrıntılar hariç bu şekilde;

İçlerinde daha ekonomik olan, carraro g2. Memnun eder, parası cebinde kalır. G4 donanım olarak daha üst olsa da amatör son kullanıcı için bariz bir fark olmayacaktır. G4 ile yapabileceklerini G2 ile de yapabilir.

Bisan all trail'in artısı karbon maşası ve kadro bağlantı yerlerinin çokluğu.

Kullanmakta olduğum mosso gvl700 22vites modelinde ise bunlardan farklı olarak arkada 11-42 rubleye sahip olması. Vites, fren, jant tamamen shimano set kullanılması. Bu yüzden fiyatına göre donanım olarak bir tık daha üstte. Diğerlerini bilmiyorum fakat bu bisiklette max.takılabilecek lastik ebatı 700c-38. Daha geniş lastik için hep jantların değişmesi gerekiyor hem de maşadaki boşluk çok az. Üstü pek kurtarmaz gibi, denemek lazım.

Fakat her şeyden önce istenilen renk ve bedenin piyasada bulunabilmesi. Hangi bisikleti bulabilirse incelesin, denesin. Canlı görüp de içine sinen bisikleti alsın. Kağıt üstündeki küçük farklara aldanmayın. İçlerinde kötüsü yok çünkü. Bir de zamana karşı yarışılmayacak, maraton koşulmayacak. Kış gelmeden bir an önce beğenip keyfini çıkarmak lazım. Tavsiyem bu yönde.
 
  • Beğen
Tepkiler: Robinson Crusoe
Selamlar

Gravele geçtiğim günden beri lastik patlama sorunu ile uğraşıyorum. Neredeyse her binmemde lastiğim patlıyor. Kullanım hatası olduğunu düşünmüyorum , zira çok sert bisiklet sürmem. Carraro Gravel G2 nin üzerinde gelen sok lastikler G-One bu konuda çok zayıf kalıyor. Asfaltta evet güzel akıyor ama patlamada sınıfta kaldı benim gözümde.

Sizlere sorum şu şekilde olacak

Aslfatta aynı hızda akacak ama patlamaya karşı daha dirençli bir lastik öneriniz var mı . Dış lastiği mi değiştirmeliyim , aynı lastik ile farklı ürünler mi kullanmalıyım bilmiyorum. Bu patlama işi artık ızdırap oluyor bende. Bisikletten soğudum artık diyebilirim. Bırakın toprakta sürmeyi asfaltta bile patlıyor.
 
@Equilibrium

Lastiğin sürekli patlaması birşeylerin yanlış olduğunun göstergesi. Muhtemelen bunun lastikle de pek ilgisi yok.

Teşhisi tam koyabilmek için iç lastikle veya tubeless kullanıyor olduğunuzu bilmek gerekiyor. Eğer iç lastikle kullanıyorsanız jant tellerini kapatan bant çok ince olduğu için lastiği içten patlatıyor olabilir. Dış lastikte takılı kalan bir tel, cam parçası gibi yabancı cisim dışarıdan baskı görünce iç lastiği patlatıyor olabilir. Diğer bir sorun ise lastik basıncının olması gerekenden düşük olması olabilir.

Tubeless kullanıyorsanız patlak önleyici sıvı kullanmayı deneyebilirsiniz.
 
(link)
1700 birim paraya bu güzelliği aldığınızı düşünün ama sadece düşünün çünkü bu bisikleti 1700 birime alamıyacağız :acpsnr:
rengide kendiside çok hoş
 
@Equilibrium

Lastiğin sürekli patlaması birşeylerin yanlış olduğunun göstergesi. Muhtemelen bunun lastikle de pek ilgisi yok.

Teşhisi tam koyabilmek için iç lastikle veya tubeless kullanıyor olduğunuzu bilmek gerekiyor. Eğer iç lastikle kullanıyorsanız jant tellerini kapatan bant çok ince olduğu için lastiği içten patlatıyor olabilir. Dış lastikte takılı kalan bir tel, cam parçası gibi yabancı cisim dışarıdan baskı görünce iç lastiği patlatıyor olabilir. Diğer bir sorun ise lastik basıncının olması gerekenden düşük olması olabilir.

Tubeless kullanıyorsanız patlak önleyici sıvı kullanmayı deneyebilirsiniz.

Hocam selamlar. Lastiklerimde iç lastik var evet , yalnız her patlamada jant fitili çekiyorum ve iki üç kat çekiyorum. fitilde sorun oldğunu düşünmüyırum , ayrıca dış lastiğin üzerinde yazan max 65 bar havayı basıyorum. Patlak yaparken de dış lastiğin içini elimle kontrol ediyorum. Valla bende anlamıyorum bu lastik asfaltta bu kadar çok neden patlar. Gravel aldığıma pişman etti :(
 
@Equilibrium

Lastiğiniz patladığında iç lastiği çıkardığınız gibi dış lastiğin üzerine koyup patlağın nereye karşılık geldiğini bulmaya çalışın.Üstteki mesajımda belirttiğim gibi normal olmayan birşey var. Çoğu zaman bu sorun tespiti zor küçük bir kırık tel, cam parçası, lastiğin içine gömülmüş bir taş veya jant kaynaklı olabiliyor.

Ayrıca her patlakta jant fitilini değiştirmenize pek anlam veremedim. Patlak gereğinden uzun bir jant telinden veya delik kenarında kalmış bir çapaktan kaynaklanıyorsa bu sorunun çözülmesi gerekiyor.

Gravel tercihinizde de en ufak bir sorun yok, içiniz rahat olsun. Zira lastiğinizi patlatan sorunun bisikletinizin cinsiyle hiç ilgisi yok.
 
@Sadettin Z.

Daha detaylı bakacağım. Yoksa bisiklet yepyeni kaldı , bu sebepten doğru dürüst süremedim bile.
 
  • Beğen
Tepkiler: Sahincansahin
@Equilibrium Benim bisiklet de aynı lastikle geldi, biraz etrafı keşfedeyim derken gravel’ı bırak dağ bisikletinin giremeyeceği yerlere girmiş bulundum, sorun olmadı. Bence de başka bir sorun olabilir mi diye kontrol edin.
 
Bugün öğlen freni test etmek için biraz gezintiye çıktım. Fren kolu sıkılığı iyi olmuş fakat balata disk üstünde kayıyor, onun için tam kilitleyemiyordu. Ara ara ön freni denedim ama hem tutuş az hem de ses devam ediyordu. Isıtmanın faydalı olacağı söylenmiş. Bende denemek için baya rampa çıktım. Yokuş aşağı ön freni sıkarak inmeye başladım. Fren sesinin ciyaklamasıyla iniyorum. Ses gittikçe çoğaldı. Hani mahalle arasında olsa bakışlardan rezil edecek seviyede ses çıkıyor. Sonra birden ses azaldı, yok oldu ve tutuş muazzam arttı. Durdum, bakmak için elimdeki eldivenle rotora dokunup çekmeme rağmen neredeyse elimi yakacaktı. O derece ısınmış. Muhtemelen bu sıcaklıkta balatadaki yağ buharlaştı, uçtu gitti. Devamında ise ön frenin tutuşu aşırı arttı, şaşırttı beni. Genelde yarış arabalarında frenleri ısıtırlar ya aynı o şekilde oldu benimki de. Frene bastığım gibi balata diski yakalayıp durduruyor. Soğuduktan sonra bile ses gelmedi. Şu an ilk günkü haline geri döndü.

Eve geldiğimde kolların kenarında kozmetik sorunların başladığını fark ettim. Her iki tarafta da var. Bisiklette ayaklık olmadığı için duvara ağaca dayarken kolun üstündeki kaplama atmaya başlamış. Bunu önlemek için bir çözüm bilen var mı? Yoksa bu kolların doğasında mı var? Bir aylıkken böyle olduysa seneye üstündeki kaplamadan eser kalmaz.
IMG_20201101_171421.jpg
 
Gravel bisiklete ayaklık takılmamasının nedeni nedir?
 
@Teachero Yolbisikleti sınıfında olmasından. Yalnız istersen takılır , takılmaz diye birşey yok.
 
Geri