Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Gravel bisiklet sayfası

Mecburuz artık değiştirmek istiyorsak....

3000km oldu bir defa akıllı vida girdi benim arka tekere onun dışında hiç sakınmıyorum ve de hiç patlak yaşamadım. Şansına artık :)
Ben yinede sıvı doldurdum. Önde vardı zaten sıvı patlak kıtını almamısyım o yüzden yedek lastiği takip devam etme riskine giremedim :D nasıl olsa oda patlar diye.



Şans yok. Lastiği taktım bu defada 65-70 psı da sibop yanından yarıldı cop oldu iç lastik :D neyse en azınsan orada bi sorun var heralde diye elektrik bandı çektim
 
Son düzenleme:
Scudo
Elimde corelli goat 1.0 var sizce bunu satıp üzerine para ekleyerek carraro g0 sıfır almak mantıklı mı?
 
Ben yinede sıvı doldurdum. Önde vardı zaten sıvı patlak kıtını almamısyım o yüzden yedek lastiği takip devam etme riskine giremedim :D nasıl olsa oda patlar diye.



Şans yok. Lastiği taktım bu defada 65-70 psı da sibop yanından yarıldı cop oldu iç lastik :D neyse en azınsan orada bi sorun var heralde diye elektrik bandı çektim
Çok inceliyorsun bence ondan oluyor :D Sakınılan göze çöp batıyor resmen :D
 
Çok inceliyorsun bence ondan oluyor :D Sakınılan göze çöp batıyor resmen :D
Vites ayarını bozdum birde. Şimdi zar zor yaptım dream buıld vıdeosundan bakarak.

Meger on aktarıcıda iki yaprak olmasına rağmen tam hatırlamıyorum 3-4 atlama varmış :D. Zincir saçma yerlerde sürtuyor diye komple sokmustum zor oldu eski haline getirmem :) ama anlamadığım şey on aktarıcıda düşürurken atlama noktasına geliyor yükseltirken gelmiyor? Eve geçince tekrar bakacağım
 
Ben de 2 hafta kadar önce g2 sahibi olup katıldım aranıza. Bir yıldır carraro flexi 108 kullanıyordum. Artık yetmemeye başlayınca araştırmalara başladım. G2 de karar kıldım. Aramız gayet iyi ancak ön disk de gideremediğim bir sürtme var. Aldığım yere götürdüğümde ayar yaptı ama hala biraz sürtme devam ediyor. Bu da sanki bisikletin akışını etkiliyormuş gibi geldi. Frenlerin alışma sürecinde kesilecektir dedi usta. Ben ayarlamaya çalıştığımda sürtme sesi biraz daha azaldı ama tamamen geçmedi. Takılmalı mıyım yoksa çok mu düşüyorum üstüne. Lastiği çevirince yavaşlayarak durmuyor en son bir yerde takılıp duruyor.
Bir de sti kol açınızı nasıl ayarlıyorsunuz? Ben de 20 km sonrasında elimde uyuşmalar başlıyor. Bir tarafa çok yükleniyormuşum gibi de geliyor. Ama sti kolun standart ayarı gidonun altta tuttuğumuz kısmına paralel bir cetvel koyarak aynı hizaya getirmek olduğunu gördüm youtube da izlediğim bir videoda. Bu kişisel bir ayar tabi ama benim bisikletimde bu çok yukarıda bir cetvel koyduğumda 4 cm kadar fark var.
Eldiven kullanmıyorum. Bunun etkisi var mıdır? Terledikçe kaymaya başlıyor ben daha fazla sıkıyormuşum da bu da uyuşmaya neden oluyor da olabilir.
Şimdiden yardımlarınız için teşekkürler.
 

Dosyalar

  • 0E8FD950-CFE5-44E9-8B1F-8A71FE1A4B78.jpeg
    0E8FD950-CFE5-44E9-8B1F-8A71FE1A4B78.jpeg
    285,6 KB · Okunma: 97
Ben de 2 hafta kadar önce g2 sahibi olup katıldım aranıza. Bir yıldır carraro flexi 108 kullanıyordum. Artık yetmemeye başlayınca araştırmalara başladım. G2 de karar kıldım. Aramız gayet iyi ancak ön disk de gideremediğim bir sürtme var. Aldığım yere götürdüğümde ayar yaptı ama hala biraz sürtme devam ediyor. Bu da sanki bisikletin akışını etkiliyormuş gibi geldi. Frenlerin alışma sürecinde kesilecektir dedi usta. Ben ayarlamaya çalıştığımda sürtme sesi biraz daha azaldı ama tamamen geçmedi. Takılmalı mıyım yoksa çok mu düşüyorum üstüne. Lastiği çevirince yavaşlayarak durmuyor en son bir yerde takılıp duruyor.
Bir de sti kol açınızı nasıl ayarlıyorsunuz? Ben de 20 km sonrasında elimde uyuşmalar başlıyor. Bir tarafa çok yükleniyormuşum gibi de geliyor. Ama sti kolun standart ayarı gidonun altta tuttuğumuz kısmına paralel bir cetvel koyarak aynı hizaya getirmek olduğunu gördüm youtube da izlediğim bir videoda. Bu kişisel bir ayar tabi ama benim bisikletimde bu çok yukarıda bir cetvel koyduğumda 4 cm kadar fark var.
Eldiven kullanmıyorum. Bunun etkisi var mıdır? Terledikçe kaymaya başlıyor ben daha fazla sıkıyormuşum da bu da uyuşmaya neden oluyor da olabilir.
Şimdiden yardımlarınız için teşekkürler.
eldiven kullanırsanız kaymaz. zamanla zaten elsivene çok alışırsınız onsuz da yapamazaınız. eldiven candır bi ara kaza yaptım kollarım hep yaralandı ellerim tertemizdi. Kaymayı da engeller , elinizde iz çıkmasını önler
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
Carraro g0 kullanan var mı aranızda?
 
eldiven kullanırsanız kaymaz. zamanla zaten elsivene çok alışırsınız onsuz da yapamazaınız. eldiven candır bi ara kaza yaptım kollarım hep yaralandı ellerim tertemizdi. Kaymayı da engeller , elinizde iz çıkmasını önler
Uyuşukluğun sebebi de eldiven kullanmamak mıdır?

Bir de benzer disk sürtme problemi yaşayan var mıdır?

Yoksa beklemek midir bu problemin çözümü. Bana mantıklı gelmiyor. O zaman her fren pabucunu değilirdiğimizde bi süre bu sürtme devam edecek.
Tavsiyeleriniz nelerdir?
 
@sunflower84 Uyuşukluğun sebebi gidonu çok sıkarak tutmanız olabilir. Biraz daha gevşek tutmayı deneyin.
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
Ben de 2 hafta kadar önce g2 sahibi olup katıldım aranıza. Bir yıldır carraro flexi 108 kullanıyordum. Artık yetmemeye başlayınca araştırmalara başladım. G2 de karar kıldım. Aramız gayet iyi ancak ön disk de gideremediğim bir sürtme var. Aldığım yere götürdüğümde ayar yaptı ama hala biraz sürtme devam ediyor. Bu da sanki bisikletin akışını etkiliyormuş gibi geldi. Frenlerin alışma sürecinde kesilecektir dedi usta. Ben ayarlamaya çalıştığımda sürtme sesi biraz daha azaldı ama tamamen geçmedi. Takılmalı mıyım yoksa çok mu düşüyorum üstüne. Lastiği çevirince yavaşlayarak durmuyor en son bir yerde takılıp duruyor.
Bir de sti kol açınızı nasıl ayarlıyorsunuz? Ben de 20 km sonrasında elimde uyuşmalar başlıyor. Bir tarafa çok yükleniyormuşum gibi de geliyor. Ama sti kolun standart ayarı gidonun altta tuttuğumuz kısmına paralel bir cetvel koyarak aynı hizaya getirmek olduğunu gördüm youtube da izlediğim bir videoda. Bu kişisel bir ayar tabi ama benim bisikletimde bu çok yukarıda bir cetvel koyduğumda 4 cm kadar fark var.
Eldiven kullanmıyorum. Bunun etkisi var mıdır? Terledikçe kaymaya başlıyor ben daha fazla sıkıyormuşum da bu da uyuşmaya neden oluyor da olabilir.
Şimdiden yardımlarınız için teşekkürler.
Öncelikle hayırlı olsun. Tekerinize eğlenceli yollar değsin. :)
Sorununuza gelecek olursam. İlk önce STI kollarınız (boynuzlar diyorum ben) çok yukarda. Biraz aşağı indirin ama abartmayın. İdeal duruma getirin. İkincisi de uzanma mesafenizi doğru ayarlamak için koltuğunuzun yüksekliği ve ileri geri ayarını kullanın. Boynuzlardan tutarken, kollarınız ile gövdeniz yaklaşık 90 derece görünmeli. Üçüncü olarak ta mutlaka pedli eldiven alın. Çok rahat edeceksiniz. Yaz ayındayız, eldiveni parmaksız seçin.
Alttaki görseller faydalı olabilir.
1623096862122.png
1623096920905.png
 
Ben de 2 hafta kadar önce g2 sahibi olup katıldım aranıza. Bir yıldır carraro flexi 108 kullanıyordum. Artık yetmemeye başlayınca araştırmalara başladım. G2 de karar kıldım. Aramız gayet iyi ancak ön disk de gideremediğim bir sürtme var. Aldığım yere götürdüğümde ayar yaptı ama hala biraz sürtme devam ediyor. Bu da sanki bisikletin akışını etkiliyormuş gibi geldi. Frenlerin alışma sürecinde kesilecektir dedi usta. Ben ayarlamaya çalıştığımda sürtme sesi biraz daha azaldı ama tamamen geçmedi. Takılmalı mıyım yoksa çok mu düşüyorum üstüne. Lastiği çevirince yavaşlayarak durmuyor en son bir yerde takılıp duruyor.
Bir de sti kol açınızı nasıl ayarlıyorsunuz? Ben de 20 km sonrasında elimde uyuşmalar başlıyor. Bir tarafa çok yükleniyormuşum gibi de geliyor. Ama sti kolun standart ayarı gidonun altta tuttuğumuz kısmına paralel bir cetvel koyarak aynı hizaya getirmek olduğunu gördüm youtube da izlediğim bir videoda. Bu kişisel bir ayar tabi ama benim bisikletimde bu çok yukarıda bir cetvel koyduğumda 4 cm kadar fark var.
Eldiven kullanmıyorum. Bunun etkisi var mıdır? Terledikçe kaymaya başlıyor ben daha fazla sıkıyormuşum da bu da uyuşmaya neden oluyor da olabilir.
Şimdiden yardımlarınız için teşekkürler.

Frenlerinizin doğru ayarlanması durumunda bile bölgesel sürtme devam ediyorsa rotorunuz hafifçe eğilmiş ve yalpalıyor olabilir. Jantı çevirip rotoru gözlemleyerek bunu farkedebilirsiniz. Böyle bir durumda çözüm rotoru düzeltmekten geçer.

Bu amaçla geliştirilmiş özel takımlar mevcut. Ancak basit bir penseyle de yapılabiliyor.

images (1).jpeg
 
Ben de 2 hafta kadar önce g2 sahibi olup katıldım aranıza. Bir yıldır carraro flexi 108 kullanıyordum. Artık yetmemeye başlayınca araştırmalara başladım. G2 de karar kıldım. Aramız gayet iyi ancak ön disk de gideremediğim bir sürtme var. Aldığım yere götürdüğümde ayar yaptı ama hala biraz sürtme devam ediyor. Bu da sanki bisikletin akışını etkiliyormuş gibi geldi. Frenlerin alışma sürecinde kesilecektir dedi usta. Ben ayarlamaya çalıştığımda sürtme sesi biraz daha azaldı ama tamamen geçmedi. Takılmalı mıyım yoksa çok mu düşüyorum üstüne. Lastiği çevirince yavaşlayarak durmuyor en son bir yerde takılıp duruyor.
Bir de sti kol açınızı nasıl ayarlıyorsunuz? Ben de 20 km sonrasında elimde uyuşmalar başlıyor. Bir tarafa çok yükleniyormuşum gibi de geliyor. Ama sti kolun standart ayarı gidonun altta tuttuğumuz kısmına paralel bir cetvel koyarak aynı hizaya getirmek olduğunu gördüm youtube da izlediğim bir videoda. Bu kişisel bir ayar tabi ama benim bisikletimde bu çok yukarıda bir cetvel koyduğumda 4 cm kadar fark var.
Eldiven kullanmıyorum. Bunun etkisi var mıdır? Terledikçe kaymaya başlıyor ben daha fazla sıkıyormuşum da bu da uyuşmaya neden oluyor da olabilir.
Şimdiden yardımlarınız için teşekkürler.
disk sürtmesi için bugün bende iki frenle uğraştım. ilk uraşlarımda olmadı ama sonradan sti kolu fazla sıkmadan vidalarıda fazla sıkmadan ve çok az sıka sıka ayarlayarak çözdüm. birde ben QR mandalıda çok sıkmıyorum belki ince ayarda onunda etkisi olabilir deneyin. gevşekte bırakmayın tabi.
 
Öncelikle hayırlı olsun. Tekerinize eğlenceli yollar değsin. :)
Sorununuza gelecek olursam. İlk önce STI kollarınız (boynuzlar diyorum ben) çok yukarda. Biraz aşağı indirin ama abartmayın. İdeal duruma getirin. İkincisi de uzanma mesafenizi doğru ayarlamak için koltuğunuzun yüksekliği ve ileri geri ayarını kullanın. Boynuzlardan tutarken, kollarınız ile gövdeniz yaklaşık 90 derece görünmeli. Üçüncü olarak ta mutlaka pedli eldiven alın. Çok rahat edeceksiniz. Yaz ayındayız, eldiveni parmaksız seçin.
Alttaki görseller faydalı olabilir.
266414 dosyayı görüntüle
266415 dosyayı görüntüle
Ayrıntılı cevabınız için teşekkürler. Sorularım acemice gelebilir ama sti kolları aşağı almak için gidon bandını sökmem mi gerekir. Gidonu gidon boynundan gevşeterek ayarlayabilir miyim?
Frenlerinizin doğru ayarlanması durumunda bile bölgesel sürtme devam ediyorsa rotorunuz hafifçe eğilmiş ve yalpalıyor olabilir. Jantı çevirip rotoru gözlemleyerek bunu farkedebilirsiniz. Böyle bir durumda çözüm rotoru düzeltmekten geçer.

Bu amaçla geliştirilmiş özel takımlar mevcut. Ancak basit bir penseyle de yapılabiliyor.

266416 dosyayı görüntüle
Yeni bir diskin yamuk olma ihtimali oluyor mudur? Yoksa ufak da olsa eğiklikler olabiliyor mu?

Yamuk olma ihtimali düşük diyorsanız @osmancan71 dediğiniz gibi daha ince ayarlamam gerekiyor olabilir. Bir bisikletçiye götürmeden kendim de halletmek istiyorum ki elim yatkındır öğrenmek anlamak amacıyla.
Cevaplarınız için teşekkürler.
 
  • Beğen
Tepkiler: suyunsesi
Ayrıntılı cevabınız için teşekkürler. Sorularım acemice gelebilir ama sti kolları aşağı almak için gidon bandını sökmem mi gerekir. Gidonu gidon boynundan gevşeterek ayarlayabilir miyim?

Yeni bir diskin yamuk olma ihtimali oluyor mudur? Yoksa ufak da olsa eğiklikler olabiliyor mu?

Yamuk olma ihtimali düşük diyorsanız @osmancan71 dediğiniz gibi daha ince ayarlamam gerekiyor olabilir. Bir bisikletçiye götürmeden kendim de halletmek istiyorum ki elim yatkındır öğrenmek anlamak amacıyla.
Cevaplarınız için teşekkürler.
benim kaliper aparatı bile yamuk geldi disk şöyle dursun :D pense ile düzeltemedim sertliğinden :) olabilir yani kontrol edin. tekeri çevirip bırakın durduktan sonra ufak bi geri dönme yapıyorsa sürtüyor olsa bile iyi durumda bence. genelde sürtme çok oluncada o geri dönme olmuyor
 
Bugün yeni G2 ve G0’ı gördüm, gayet beğendim. G2’nin lastiği ve jantları, G0’ın kadrosuyla birleşse çok daha iyi bile olurmuş.
 
  • Beğen
Tepkiler: Yoldakiseruven
O kırmızı sortlı buraya gelsin :naslyany: hani patlamıyordu kolay kolay. Üçüncü bisikletım çok şükür bunda da sekmedı ilk gezımde patladı :D
nasıl bu jantlar akort istiyormu ? arada yoksa baya sağlam hissiyatı veriyor mu ?
 
cumartesi günü g2imle ilk kazamı yaptım hasar: sağ sti kol sola göçtü elimle düzelttim ve frende çizik var bende ise sağ dirsek ve diz kanadı , İstanbul sahilde sürmek gibi bir hata yaptım bizim bu milletimizden hiçbir b*k olmaz kimsenin birbirine saygısı yok .en az 4 5 çocuğu ezme tehlikesi geçirdim annelerinin umurunda değil 2 şerit gidiş dönüş yolunu kapatan martıcılar, yola aniden atlayan salak yayalar, tamamen boş yaya yolu olmasına rağmen bisiklet yolundan yürüyenler, bisiklet yolunda bisiklet öğretmeye çalışanlar, bebek arabası sürenler, bisiklet yolunda motor sürenler araba süren de gördüm. bunun dışında belediyede hatalı yolun ortasında çöp kovaları ,banklar ve bazı ağaçlar yola kadar uzanıyor eğilerek geçmen gerekiyor. olay şöyle oldu yolda yürüyen insanlar yüzünden dur kalk yapmaktan canım sıkıldı hazır önümde boş bi hız yapayım dedim 10 metre gittim ve 13 14 yaşlarında bir kız patenle geri geri yola atladı yaklaşık 2 metre mesafe kala 2 frene asılmak zorunda kaldım sağda insanlar vardı sonuç olarak ben kıza azcık dokundurdum ama ben takla attım kalktığımda kız kaçmıştı
 
cumartesi günü g2imle ilk kazamı yaptım hasar: sağ sti kol sola göçtü elimle düzelttim ve frende çizik var bende ise sağ dirsek ve diz kanadı , İstanbul sahilde sürmek gibi bir hata yaptım bizim bu milletimizden hiçbir b*k olmaz kimsenin birbirine saygısı yok .en az 4 5 çocuğu ezme tehlikesi geçirdim annelerinin umurunda değil 2 şerit gidiş dönüş yolunu kapatan martıcılar, yola aniden atlayan salak yayalar, tamamen boş yaya yolu olmasına rağmen bisiklet yolundan yürüyenler, bisiklet yolunda bisiklet öğretmeye çalışanlar, bebek arabası sürenler, bisiklet yolunda motor sürenler araba süren de gördüm. bunun dışında belediyede hatalı yolun ortasında çöp kovaları ,banklar ve bazı ağaçlar yola kadar uzanıyor eğilerek geçmen gerekiyor. olay şöyle oldu yolda yürüyen insanlar yüzünden dur kalk yapmaktan canım sıkıldı hazır önümde boş bi hız yapayım dedim 10 metre gittim ve 13 14 yaşlarında bir kız patenle geri geri yola atladı yaklaşık 2 metre mesafe kala 2 frene asılmak zorunda kaldım sağda insanlar vardı sonuç olarak ben kıza azcık dokundurdum ama ben takla attım kalktığımda kız kaçmıştı
Çok geçmiş olsun. Çok üzüldüm. Bir o kadar da sinir yaptım. Bu milletin öğrenecek o kadar çok şeyi var ki. O kadar geri kalmışız ki. :( Öğretmeye çalışsan, ne kadar yumuşak ta öğretmen olsan, illa bi karşı çıkan olur. İlla bi öğrenmeye karşı direnç gösteren cahiller olur. Bu ülkenin insanları ne zaman ki en eski zamanlarından, atalarından kalma kendi örfleriyle, adetleriyle, doğayla barışık ve bütünleşik ile birlikte yaşamayı unuttu, her şeyi dinine ve Tanrıya bağlar oldu, Arapların dilini, örf ve adetlerini, din sanıp içine aldı, işte o zamandan beri bir daha belini doğrultamadı. Az bilime meyledene "gavur icadı" dedi, reddediyoruz dedi. O zamandan beri ha bire cahil yetiştiriyoruz. Ne alakası var diye düşünülebilir (aynen az önce yazdığım gibi karşı bir direnç gösterisi olarak), ama çok üzgünüm ki şu an çevremizdeki insanların da ciddi bir kısmı aynı dirence sahip cahiller sürüsüdür. :(
Umarım yeni nesilleri adam gibi yetiştirecek güçlü kafada öğretmenler ve insanlar çıkar ve onların torunları kurtulur. Dileğim budur. :(
Ayrıntılı cevabınız için teşekkürler. Sorularım acemice gelebilir ama sti kolları aşağı almak için gidon bandını sökmem mi gerekir. Gidonu gidon boynundan gevşeterek ayarlayabilir miyim?
Cevaplarınız için teşekkürler.

Sargının nasıl sarıldığına bağlı olarak ufak ta olsa oynatabilirsiniz. Ama aynı amanda gidonu da (dümen), vidalarını hafif gevşetip aşağı doğru döndürebilirsiniz.
Bana soracak olursanız, önce dümeni aşağı döndürün. Sonra boynuzlara yüklenin.
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
cumartesi günü g2imle ilk kazamı yaptım hasar: sağ sti kol sola göçtü elimle düzelttim ve frende çizik var bende ise sağ dirsek ve diz kanadı , İstanbul sahilde sürmek gibi bir hata yaptım bizim bu milletimizden hiçbir b*k olmaz kimsenin birbirine saygısı yok .en az 4 5 çocuğu ezme tehlikesi geçirdim annelerinin umurunda değil 2 şerit gidiş dönüş yolunu kapatan martıcılar, yola aniden atlayan salak yayalar, tamamen boş yaya yolu olmasına rağmen bisiklet yolundan yürüyenler, bisiklet yolunda bisiklet öğretmeye çalışanlar, bebek arabası sürenler, bisiklet yolunda motor sürenler araba süren de gördüm. bunun dışında belediyede hatalı yolun ortasında çöp kovaları ,banklar ve bazı ağaçlar yola kadar uzanıyor eğilerek geçmen gerekiyor. olay şöyle oldu yolda yürüyen insanlar yüzünden dur kalk yapmaktan canım sıkıldı hazır önümde boş bi hız yapayım dedim 10 metre gittim ve 13 14 yaşlarında bir kız patenle geri geri yola atladı yaklaşık 2 metre mesafe kala 2 frene asılmak zorunda kaldım sağda insanlar vardı sonuç olarak ben kıza azcık dokundurdum ama ben takla attım kalktığımda kız kaçmıştı

3 defa bisikletle kaza geçirdim 2si sahilde sürdüğüm sırada yayalar nedeni ile oldu. Sevmediğim sahil bisiklet yolunu hem pandemi hem de gravel/ mtb bisikletleri sayesinde hayatımdan çıkardım. Çok mutluyum. MTB hidrolik freni için Bostancıya gitmeyi planlıyorum, o zaman bile sahilde sürmeden pendik - botancı marmarayı kullanacağım.
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo ve MAERKEK
Dün bende teker patlayınca hızlıca eve döneyim dedim. Rampa aşağı hızlandım droplara indim tam ters yönden gelen araçla kafa kafaya giriyordum. Allahtan son anda kaçacak bi yer bırakabıldı bana yoksa duramazdım.
nasıl bu jantlar akort istiyormu ? arada yoksa baya sağlam hissiyatı veriyor mu ?
Henüz yeni. Saglamlık derken graveldan mi bahsediyorsunuz. Genel olarak iyi sevdim ben araziye girmedim ama bozuk yollarda hızlı sürdüm güzeldi.
 
Geri