Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Gravel bisiklet sayfası

Arkadaşlar merhaba bütcem 28 29 bin bandında gravel bisiklet arıyorum. Genel olarak carraro kullanıyor sanırım herkes. Benim için grx setli olması çok önemli degil bu arada
Selamlar

Bu zamana kadar hep şehir bisikleti kullandım. Yeni bir bisiklet arayışındayım fakat şöyle bir durum var ki deprem bölgesinde yaşıyorum ve yollar tabii çok kötü. Cam, çivi, moloz yığını dolu.

En son kullandığım Peugeot t11x2 pek dayanamadı yollara. Maalesef geçen hafta da çalındı.

Şimdi gravel veya mtb almaya karar verdim. Mtb'leri şehir içinde yorucu olduğu için ve kalın lastiklerle gözüme çok kaba geldiği için pek almak istemiyorum. Carraro'nun bazı mtb modelleri karizmatik duruyor gerçi. Öte yandan dayanıklılık için de biraz mtb'lere göz gezdirdim.
Gravel bu konuda üzer mi acaba? Mtb ile kıyaslarsanız ne dersiniz? Dün Bianchi gr0013'ü inceledim yakından. Çok da hoşuma gitti. Bakımları nasıldır? Olası bir lastik patladığında kendim halledebilir miyim? Buralarda aktif çalışan servis, tamirci olmadığı için kendim halletmek zorundayım.

Şöyle birkaç model baktım: (yeni üye olduğum için link bırakamıyorum maalesef)

Bianchi Gr0013

Carraro g02

Peugeot gr14

Triban grvl 520

Rockrider race 720 xc

Carraro big 2912


Gördüğünüz gibi kafa hala karışık gravel vs mtb konusunda. Daha fazla zam yemeden de bir an evvel almak istiyorum
Öneriler için teşekkürler şimdiden.


Lapierre Crosshill 2.0 ya da 3.0 öneririm. Bizzat 3.0 modelini kullanıyorum, gravel bisiklet denince ilk akla gelen Carraro, Peugeot, Bianchi vs. modellerinin hepsinden çok daha estetik ve ekipman olarak da aşağı kalır yanı yok. Fiyat performans denilebilecek bir model. Yurt dışı fiyatı 1799€ ancak TR fiyatı 30700 ile 35k arası değişiyor satıcıya göre.
 
Scudo
Selamlar

Bu zamana kadar hep şehir bisikleti kullandım. Yeni bir bisiklet arayışındayım fakat şöyle bir durum var ki deprem bölgesinde yaşıyorum ve yollar tabii çok kötü. Cam, çivi, moloz yığını dolu.

En son kullandığım Peugeot t11x2 pek dayanamadı yollara. Maalesef geçen hafta da çalındı.

Şimdi gravel veya mtb almaya karar verdim. Mtb'leri şehir içinde yorucu olduğu için ve kalın lastiklerle gözüme çok kaba geldiği için pek almak istemiyorum. Carraro'nun bazı mtb modelleri karizmatik duruyor gerçi. Öte yandan dayanıklılık için de biraz mtb'lere göz gezdirdim.
Gravel bu konuda üzer mi acaba? Mtb ile kıyaslarsanız ne dersiniz? Dün Bianchi gr0013'ü inceledim yakından. Çok da hoşuma gitti. Bakımları nasıldır? Olası bir lastik patladığında kendim halledebilir miyim? Buralarda aktif çalışan servis, tamirci olmadığı için kendim halletmek zorundayım.

Şöyle birkaç model baktım: (yeni üye olduğum için link bırakamıyorum maalesef)

Bianchi Gr0013

Carraro g02

Peugeot gr14

Triban grvl 520

Rockrider race 720 xc

Carraro big 2912


Gördüğünüz gibi kafa hala karışık gravel vs mtb konusunda. Daha fazla zam yemeden de bir an evvel almak istiyorum
Öneriler için teşekkürler şimdiden.

Gravel ile Mtb arasında en önemli fark sürüş pozisyonu. Gravel da Mtb deki ne de şehir bisikletindeki rahatlığı bulamazsın.
Tabii vücudunda bisikleti uzanarak kullanmakla ilgili bir sıkıntın yoksa, bel rahatsızlığı vs gibi , o zaman gravel çok hoşuna gidebilir. Önemli olan o pozisyonda kullanmak hoşuna gidecek mi onu tespit etmek.
Gravel ile kesinlikle eskisine göre ortalama hızın artacaktır, gideceğin yere daha hızlı ve muhtemelen daha az yorularak gideceksin.
Bunları göz önüne almak lazım
Gravel bisikletinin bakımları da diğerleri gibi, fark yok, ne kadar çok kullanırsan o kadar bakım yapman gerekiyor. Zaten iyi bir model alırsan sana çok az sorun çıkartacaktır. Mümkün olduğunca iyi donanıma sahip bir model almaya çalış ki az sorun çıkarsın
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo
Gravel ile Mtb arasında en önemli fark sürüş pozisyonu. Gravel da Mtb deki ne de şehir bisikletindeki rahatlığı bulamazsın.
Tabii vücudunda bisikleti uzanarak kullanmakla ilgili bir sıkıntın yoksa, bel rahatsızlığı vs gibi , o zaman gravel çok hoşuna gidebilir. Önemli olan o pozisyonda kullanmak hoşuna gidecek mi onu tespit etmek.
Gravel ile kesinlikle eskisine göre ortalama hızın artacaktır, gideceğin yere daha hızlı ve muhtemelen daha az yorularak gideceksin.
Bunları göz önüne almak lazım
Gravel bisikletinin bakımları da diğerleri gibi, fark yok, ne kadar çok kullanırsan o kadar bakım yapman gerekiyor. Zaten iyi bir model alırsan sana çok az sorun çıkartacaktır. Mümkün olduğunca iyi donanıma sahip bir model almaya çalış ki az sorun çıkarsın
Gravel ile MTB arasındaki en önemli fark sürüş pozisyonu dersek çok fazla konuyu atlamış oluruz. Vites oranları kapasitesi, lastik boyutu kapasitesi, süspansiyon, ağırlık da dahil olmak üzere çok ciddi farklar var. Kullanım amacınızı iyi belirleyip iyi karar vermek gerek sonra seçiminiz pişman edebilir.
 
Gravel ile Mtb arasında en önemli fark sürüş pozisyonu. Gravel da Mtb deki ne de şehir bisikletindeki rahatlığı bulamazsın.
Tabii vücudunda bisikleti uzanarak kullanmakla ilgili bir sıkıntın yoksa, bel rahatsızlığı vs gibi , o zaman gravel çok hoşuna gidebilir. Önemli olan o pozisyonda kullanmak hoşuna gidecek mi onu tespit etmek.
Gravel ile kesinlikle eskisine göre ortalama hızın artacaktır, gideceğin yere daha hızlı ve muhtemelen daha az yorularak gideceksin.
Bunları göz önüne almak lazım
Gravel bisikletinin bakımları da diğerleri gibi, fark yok, ne kadar çok kullanırsan o kadar bakım yapman gerekiyor. Zaten iyi bir model alırsan sana çok az sorun çıkartacaktır. Mümkün olduğunca iyi donanıma sahip bir model almaya çalış ki az sorun çıkarsın

Teşekkür ederim. Karar verip Bianchi gr0013 modelini sipariş verdim bakalım. Umarım üzmez
 
Arkadaşlar tekrar merhaba yeni bir sorum olucak. Bianchi gr0014 almayı düşünüyorum ama kadro boyu olarak 47 ve 50 sadece. Sorum şu ben yol bisikletinde 54 kadro kullanıyorum ve bianchi sanırım bu model için bu iki boy olarak üretmiş. Yani bana bu kadro boyları uyar mı acaba gravel kadro oldugu için midir? Boyum 1.80 bu arada.
 
Arkadaşlar tekrar merhaba yeni bir sorum olucak. Bianchi gr0014 almayı düşünüyorum ama kadro boyu olarak 47 ve 50 sadece. Sorum şu ben yol bisikletinde 54 kadro kullanıyorum ve bianchi sanırım bu model için bu iki boy olarak üretmiş. Yani bana bu kadro boyları uyar mı acaba gravel kadro oldugu için midir? Boyum 1.80 bu arada.
170 boyumla 47 kullanıyordum. Carraro yol bisikletinde 50 kullanıyorum, 52 de kullansam ucu ucuna olabilir. Sanırım bianchi 50 kadrosu carraro yolda 52-54 arası bir yere tekabül eder. Ama kadro öne doğru yükselerek gidiyor bu nedenle olur diye tahmin ediyorum çünkü üzerindeki lastiklerin yanaklar schwalbe gone'a göre daha geniş, o nedenle bianchi 47 carraro g2'nin 50si gibiydi.
Tabi benim tahminim, bacak boyu, kullanacağınız ayakkabı gibi değişken faktörler var, o nedenle mutlaka deneyin derim. Ben fikir vermesi açısından deneyimimi paylaştım. Bu arada çok keyifli bisiklet :)
 
Uretmemısse uretmemıs oluyor galiba. 49-50 diye çıkan iki kadrodan biri s biri L çıkarımı hatalı olur. Gr14 de tabloda yok değerleri kıyaslamak için. Forumda gr 14 kullananlar var arama yaparak kadro boyu hakkında fikir elde edilebilir

Biraz daha aratılsa daha çok sonuç var
Gravel bisiklet sayfası
 
Merhaba tekrardan iki model arasında kaldım. Sizce carraro g2 mi ? Yoksa lapierre crosshill 2.0 mı ? ( evet lapierre de sora set var farkındayım ) lapierre görüp binme şansım oldu gayet güzel. Amacım bikepacking yapıp kamplı tur yapmak. Carraro ile Lapierre kadro kalitesi karşılaştırılır mı ? Not : yol bisikleti kullanıcısıyım.
 
Merhaba tekrardan iki model arasında kaldım. Sizce carraro g2 mi ? Yoksa lapierre crosshill 2.0 mı ? ( evet lapierre de sora set var farkındayım ) lapierre görüp binme şansım oldu gayet güzel. Amacım bikepacking yapıp kamplı tur yapmak. Carraro ile Lapierre kadro kalitesi karşılaştırılır mı ? Not : yol bisikleti kullanıcısıyım.
Grx ve hidrolik fren farkı yüzünden g2 ağır basıyor,mekanik frenden uzak dur,ne ayar tutar ne düzgün fren tutar,görüntü var icraat yok hesabı,onun yerine lapierrde kumpas fren olsaymış daha iyiymiş.
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo ve Esatesat
Selamlar
Gün itibariyle Bianchi gr0013'e kavuşarak gravel dünyasına adım attım. Drop bar ve vites olayına alışana kadar sanırım biraz zaman geçecek 😊

Bakım konusundaki öneriniz varsa çok makbule geçer. Çünkü bu konuda sıfır bilgi sahibiyim gerçekten. Artık iç lastik yaması, iç lastik değişimi gibi işleri kendim halletmek istiyorum.
Yama için hazır set olarak satılıyor mu internette? Neler almam gerekir? Alacağım yedek iç lastik fark ediyor mu gravel için?

Teşekkürler şimdiden
 

Dosyalar

  • IMG_20231007_164329.jpg
    IMG_20231007_164329.jpg
    84,4 KB · Okunma: 69
  • IMG_20231007_171418.jpg
    IMG_20231007_171418.jpg
    93,2 KB · Okunma: 69
carraro g4 pro aldım bir haftadır kullanıyorum fren ve vites konusunda çok iyi ama yol bisikleti performansıyla kıyaslanmaz tabiki arka bagaj taktım çok kullanışlı her türlü yolda ama gidip asfaltta performans denemesi yapayım demeyin ben denedim 90 km 150 km gibi geldi:) lastikler dişli ve 40lık çok normal tabiki
Bu modeli araştıranlar ve merak edenler için yardımcı olurum her konuda mesaj atmaktan çekinmeyin
 
Ben de benzer süreçteyim. Boyum 170, bacak 76. Bianchi gr0014'ün (Peugeot gr14) 50 kadrosnu, carraro gr2 ve bisan'ın grx 400ün de 52 kadrosunu denedim. Ölçüler farklı görünse de üçü de neredeyse aynı geometride geldi bana hocam. Tabi bana uymadı, 47 kadro Bianchi alcağım sanırım.

Gr14 artık üretilmediği, Bianchi olarak devam edeceği için uyguna verenler var. Hatta nakit/havalede 20.300 fiyat da gördüm.
Sizin boyunuz için 50 kadro öneriyor Bianchi enternasyonel sitesinde. Ben de seçim aşamasındayım. Ne yaptınız aldınız mı bisikleti acaba?
 
Grx ve hidrolik fren farkı yüzünden g2 ağır basıyor,mekanik frenden uzak dur,ne ayar tutar ne düzgün fren tutar,görüntü var icraat yok hesabı,onun yerine lapierrde kumpas fren olsaymış daha iyiymiş.
Varmı ellerinde bayilerin onu arastirin ben Antalya'da 56 kadro bulamadım her bayi yeni yıldan sonra diyor
 
yeni yıldan sonraya kaldıysa iş ikinci ellere bakın. aksi halde 35,000 tl civarına kendinizi hazırlayın fiyat olarak. son 3 senedir senaryo bu. ben bugün g2 yi takas ettim big 2912 ile. ayrıca mtb si olup takas etmek isteyen varsa sıfır ayarında arkadaşımın 2023 model g2 si var. 52 kadro

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo
Sizin boyunuz için 50 kadro öneriyor Bianchi enternasyonel sitesinde. Ben de seçim aşamasındayım. Ne yaptınız aldınız mı bisikleti acaba?
Aldım, kullandım, sattım bile hocam :)

Benim bacak boyu biraz kısa sanki üste göre, o nedenle 47de daha rahat hissettiğim için onu almıştım.
 
Aldım, kullandım, sattım bile hocam :)

Benim bacak boyu biraz kısa sanki üste göre, o nedenle 47de daha rahat hissettiğim için onu almıştım.
Teşekkürler ben de 47 ilk alacağım. Antalyadayım, bayilerde yok.
 
Merhaba
Gravel için (Bianchi gr0013) el pompası ve iç lastik patlama önleyici sıvı almak istiyorum. Dikkat etmem gereken bir şey var mı? Sanırım sibop türüne göre değişiyormuş ama ben bisikletin özelliklerine internetten baktığımda göremedim hangi tür valf olduğunu?


Herhangi bir el pompası (Decathlon vs, kolayca bulunabilen) ve patlama önleyici sıvı uyar mı gravel için?

Mesela Decathlon'daki el pompasında "tüm valf türleri için -schrader, Dunlop, presta- uygundur" yazmış ve 6bar/87 psi demiş. Bu psi değerinde dikkat etmem gereken nokta var mı?

Link atamıyorum maalesef. Teşekkürler
 
Merhaba
Gravel için (Bianchi gr0013) el pompası ve iç lastik patlama önleyici sıvı almak istiyorum. Dikkat etmem gereken bir şey var mı? Sanırım sibop türüne göre değişiyormuş ama ben bisikletin özelliklerine internetten baktığımda göremedim hangi tür valf olduğunu?


Herhangi bir el pompası (Decathlon vs, kolayca bulunabilen) ve patlama önleyici sıvı uyar mı gravel için?

Mesela Decathlon'daki el pompasında "tüm valf türleri için -schrader, Dunlop, presta- uygundur" yazmış ve 6bar/87 psi demiş. Bu psi değerinde dikkat etmem gereken nokta var mı?

Link atamıyorum maalesef. Teşekkürler

Yol bisikletlerinde her zaman, gravellerde çoğunlukla presta sibop kullanılıyor.

Pompaların çoğu ya ince/kalın sibop için iki taraflı uçlu ya da içi siboba göre değiştirilebilen uçlu oluyor, dolayısıyla Decathlon'daki ya da başka yerlerde benzer şekilde hem schrader, hem presta uyumlu olduğu yazılan pompalar her siboba uyar. Ayrıca sadece kalın uca uygun pompalar için ince siboba uyduran adaptör satılıyor: (link)

psi değerinde dikkat edilmesi gereken, lastiğe uygun değere kadar şişirebilmesi. Lastiklerin çoğunun yanağında minimum-maksimum basınç aralığı, bazısında sadece maksimum basınç yazar. Pompa bu değerlere kadar şişirebilmeli, an azından min ile max'ın ortasına kadar. El pompalarında genelde yüksek basınç iddiası olmaz, olsa bile yüksek basınçlara kadar kullanmak zordur. Otomobiller için üretilen pompalar da (ayakla basılan ya da çakmak şarşıyla çalışan elektrikli) genelde 100 psi'nin üstüne çıkmaz. Başlangıç olarak gerekli psi değerini bulduğunuzda uygun pompayı bulmak zor olmaz.
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK ve MakRo
Selamlar

Bu zamana kadar hep şehir bisikleti kullandım. Yeni bir bisiklet arayışındayım fakat şöyle bir durum var ki deprem bölgesinde yaşıyorum ve yollar tabii çok kötü. Cam, çivi, moloz yığını dolu.

En son kullandığım Peugeot t11x2 pek dayanamadı yollara. Maalesef geçen hafta da çalındı.

Şimdi gravel veya mtb almaya karar verdim. Mtb'leri şehir içinde yorucu olduğu için ve kalın lastiklerle gözüme çok kaba geldiği için pek almak istemiyorum. Carraro'nun bazı mtb modelleri karizmatik duruyor gerçi. Öte yandan dayanıklılık için de biraz mtb'lere göz gezdirdim.
Gravel bu konuda üzer mi acaba? Mtb ile kıyaslarsanız ne dersiniz? Dün Bianchi gr0013'ü inceledim yakından. Çok da hoşuma gitti. Bakımları nasıldır? Olası bir lastik patladığında kendim halledebilir miyim? Buralarda aktif çalışan servis, tamirci olmadığı için kendim halletmek zorundayım.

Şöyle birkaç model baktım: (yeni üye olduğum için link bırakamıyorum maalesef)

Bianchi Gr0013

Carraro g02

Peugeot gr14

Triban grvl 520

Rockrider race 720 xc

Carraro big 2912


Gördüğünüz gibi kafa hala karışık gravel vs mtb konusunda. Daha fazla zam yemeden de bir an evvel almak istiyorum
Öneriler için teşekkürler şimdiden.

Merhaba, gecmis olsun oncelikle. Ben yakin zamanda Mosso grx 400 aldim, arka rubleyi de buyuterek yokuslari rahat cikan bir bisiklet edinmis oldum, akiciligi konusunda da gayet memnunum ancak sehir icinde beni yoruyor gerek oturma pozisyonu gerek hizlanmaya musait olusu vs. Sehir ici kullanim icin alacaksaniz gravel cok önermem nacizane. Lastik konusu zirhli ile halledilir sanirim, bendekinin lastikleri gorece kalin oldugu icin bozuk zemine uygun bu arada.
 
  • Beğen
Tepkiler: mfkcsln
arkadaşlar peugeot gr14 bisikletim için çamurluk bakıyorum SKS marka model önerisi olan varmı birde dış lastik yağmurda çok kayıyor acaba dış lastik önerisi olan varmı yardımcı olabilirseniz sevinirim
 
Geri