Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Gravel bisiklet sayfası

En sonunda günlük kullanım için hafif ama uzun turlara da backpacking yükleyip çıkarabilecek bir gravel’a karar verdim ama şu bisiklete ne diyorsunuz? Cannondale başlıkları çok eski. Türkiye’de piyasası kalmadı mı? Alsak bir değişiklik istesek sonradan satamaz mıyız? Yerine bu seviye markalardan ne önerebilirsiniz?
Bisiklet linki

teşekkürler
 
  • Beğen
Tepkiler: suyunsesi
Scudo
Tek yaprak aynakollu GR0013. Sadece aynakol yaprağını değiştirdim 11-34 ruble duruyor şuan. Yokuşlar fena değil ama çok dik yokuşlar için minimum 11-40 ruble şart. İlerleyen günlerde arka vites için bi adaptör alıp slx veya xt 11-40 ruble ile devam edicem.
IMG_20240229_140655556.jpg
 
Son düzenleme:
En sonunda günlük kullanım için hafif ama uzun turlara da backpacking yükleyip çıkarabilecek bir gravel’a karar verdim ama şu bisiklete ne diyorsunuz? Cannondale başlıkları çok eski. Türkiye’de piyasası kalmadı mı? Alsak bir değişiklik istesek sonradan satamaz mıyız? Yerine bu seviye markalardan ne önerebilirsiniz?
Bisiklet linki

teşekkürler

Gravel bisikletler belirli ölçüde bozuk zeminde kullanıma uygun olarak tasarlandıkları için önceliğiniz hafiflik ise doğru bir tercih olmaz.

Sürüş yapmayı planladığınız rota %80 ve üzeri asfalt zeminden oluşuyorsa bir endurance yol bisikleti daha iyi bir tercih. Yeni nesil endurance bisikletlerin çoğu 35mm lastikleri destekledikleri için çok aşağı kalır tarafları da yok açıkçası.

Specialized Allez benzer fiyat bandında gayet iyi bir seçim.

(link)

Bunlar haricinde Trek Domane AL, Canyon Endurace AL, Giant Contend SL makul alternatifler olabilir. Yalnız Canyon için yurtdışından getirmek gibi bir durum söz konusu.

Gravel tarafında ise Specialized Diverge, Trek Checkpoint, Giant Contend AR ve Canyon Grizl AL modellerine bakılabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: erencaner
Merhabalar, son olarak şehir ve yol bisikleti almak yerine tek bir tane güzel bir gravel almaya karar verdim. Lapierre, Giant, Trek vb markalardan 40-70k aralığında öneriniz olur mu?Bianchi de ithale dönüyor yazılmış oradan öneriniz olur mu 9-11 kg civarı için. 105 setli ve tiagra şerli gravel’lar var bunları alsak sorun yaşar mıyız GRX yerine? Giant’larda bagaj deliği yok. Ne kadar önemli sizce? Çok teşekkürler
Giant contend ar1 kullanıyorum gravelden çok all rounder diye geçiyor endurance daha yakın bir sıkıntı yaşamadım bagaj deliği ne yapacağına bağlı...
 
  • Beğen
Tepkiler: erencaner
Çok teşekkür ederim detaylı bilgilendirmeler için herkese.
Gravel bisikletler belirli ölçüde bozuk zeminde kullanıma uygun olarak tasarlandıkları için önceliğiniz hafiflik ise doğru bir tercih olmaz.

Sürüş yapmayı planladığınız rota %80 ve üzeri asfalt zeminden oluşuyorsa bir endurance yol bisikleti daha iyi bir tercih. Yeni nesil endurance bisikletlerin çoğu 35mm lastikleri destekledikleri için çok aşağı kalır tarafları da yok açıkçası.

Specialized Allez benzer fiyat bandında gayet iyi bir seçim.

(link)

Bunlar haricinde Trek Domane AL, Canyon Endurace AL, Giant Contend SL makul alternatifler olabilir. Yalnız Canyon için yurtdışından getirmek gibi bir durum söz konusu.

Gravel tarafında ise Specialized Diverge, Trek Checkpoint, Giant Contend AR ve Canyon Grizl AL modellerine bakılabilir.
Giant contend ar1 kullanıyorum gravelden çok all rounder diye geçiyor endurance daha yakın bir sıkıntı yaşamadım bagaj deliği ne yapacağına bağlı...
 
Arkadaşlar merhaba, bu forumdaki ilk yorumum ve bisiklet topluluğunda çok çok yeniyim, bütçem Lapierre Crosshill 3.0 2023 model Tiagralı model ve Carraro Gravel G2 GRX 400 lü modele yetiyor. Bu bisikleti %70 yolda %30 arazi şartlarında süreceğimi düşünüyorum.

Tiagra seti yol için, GRX 400 arazi için daha uygun olduğu söyleniyor. İkisinin dişli sayılarına baktığımda aynı 30-46 ve 11-34 dişlilerini kullanıyorlar.

Dişli sayısı aynı olduğu için setlerin nasıl bir etkisi olabiliyor bilmiyorum. Uzun süre binmek için alacağım. Beni bilgilendirebilir misiniz? Siz olsanız hangisini alırdınız?
 
Arkadaşlar merhaba, bu forumdaki ilk yorumum ve bisiklet topluluğunda çok çok yeniyim, bütçem Lapierre Crosshill 3.0 2023 model Tiagralı model ve Carraro Gravel G2 GRX 400 lü modele yetiyor. Bu bisikleti %70 yolda %30 arazi şartlarında süreceğimi düşünüyorum.

Tiagra seti yol için, GRX 400 arazi için daha uygun olduğu söyleniyor. İkisinin dişli sayılarına baktığımda aynı 30-46 ve 11-34 dişlilerini kullanıyorlar.

Dişli sayısı aynı olduğu için setlerin nasıl bir etkisi olabiliyor bilmiyorum. Uzun süre binmek için alacağım. Beni bilgilendirebilir misiniz? Siz olsanız hangisini alırdınız?

Aynı fiyata Bianchi GR0013 alırsanız;
karbon maşa, üst model ön-arka aktarıcı, üst model vites-fren kolları, üst model kaset, üst model zincir ve daha iyi bir jant seti ne sahip bisikletiniz olur.

GR0013 ün Carraro daki donanım olarak karşılığı G4 tür. Markaya karşı özel bir sempatiniz yoksa fiyat-performans olarak GR0013 tavsiye ederim.
 
Arkadaşlar
Bende bi ccr1000 gravel sayılabilir bir bisiklet var ama karadenizde bunun oranlar yetmiyor bana tabi. zor oluyor. Çok da idmanlı olamayınca çok zorluyor beni.
Bisiklet fiyatları malum. Yenilemek mümkün değil. Bu yüzden seti değiştirmek niyetindeyim.

Şu an 14-34 7'li set var. standart üzerinde gelene yalnızca megarange değişikliği yapmıştım. Şimdi biraz daha büyük bir set takmak niyetindeyim.

Gravel için olabilecek en uygun fiyatlı set öneriniz nedir ?

Not: uzun yol yapıyorum ama performans derdim yok. tırmanabilmek öncelikli oldu
 
Arkadaşlar
Bende bi ccr1000 gravel sayılabilir bir bisiklet var ama karadenizde bunun oranlar yetmiyor bana tabi. zor oluyor. Çok da idmanlı olamayınca çok zorluyor beni.
Bisiklet fiyatları malum. Yenilemek mümkün değil. Bu yüzden seti değiştirmek niyetindeyim.

Şu an 14-34 7'li set var. standart üzerinde gelene yalnızca megarange değişikliği yapmıştım. Şimdi biraz daha büyük bir set takmak niyetindeyim.

Gravel için olabilecek en uygun fiyatlı set öneriniz nedir ?

Not: uzun yol yapıyorum ama performans derdim yok. tırmanabilmek öncelikli oldu

Merhaba,

Bisikletinizde bulunan 7'li tourney sistem arkadaki dişlinin çok büyük olasılıkla vidalı tipte olduğu anlamına gelir. Bu tür bir sistemi yükseltmek için jant göbeğinin de kaset dişli uyumlu bir göbek ile değiştirilerek jantın yeniden örülmesi, ya da komple jant değişimi gerekir. Yol tipi setlerin oldukça pahalı olduğu da düşünülürse astarı yüzünden epey pahalıya gelecektir. Üstelik yol gruplarında mtb tipi setlerde olduğu gibi çok düşük dişli oranları da pek mevcut değil.

Tavsiyem bütçenizi tırmanışa çok daha uygun olan bir mtb için kullanmanız yönünde.
 
  • Beğen
Tepkiler: arikanfati
Selamlar dostlar

Dağ bisikletinden Gravele geçmiş birisi olarak zorluk yaşadığım bir konu maşadaki süspansiyon konusu. Çok sarsılıyorum yada alışmadığım için bana öyle geliyor. Bazı yabancı kaynaklarda Gravel olup süspansiyonlu maşalar gördüm. Yalnız mesafesi oldukça kısaydı. Bu maşalar hakkında bilgisi olan var mı ? Dağ bisikleti gibi geniş bir alanı yok , çok kısa bir süspansiyon . Sanırım sadece darbeyi sönümlüyor.
 
Selamlar dostlar

Dağ bisikletinden Gravele geçmiş birisi olarak zorluk yaşadığım bir konu maşadaki süspansiyon konusu. Çok sarsılıyorum yada alışmadığım için bana öyle geliyor. Bazı yabancı kaynaklarda Gravel olup süspansiyonlu maşalar gördüm. Yalnız mesafesi oldukça kısaydı. Bu maşalar hakkında bilgisi olan var mı ? Dağ bisikleti gibi geniş bir alanı yok , çok kısa bir süspansiyon . Sanırım sadece darbeyi sönümlüyor.
Gravel bisikletim yok ama youtube'da suspansiyonlu boğazlar ile ilgili videolara denk geldim. Yorumlardan anladığım kadarıyla kullananlar oldukça memnun. Garvele özel maşaya entegre suspansiyonlar da mevcut ve dediğiniz gibi mesafesi çok kısa. Zaten uzun olsa dropbarlı mtb'ye benzeyecek bisiklet. İhtiyaç varsa buna benzer modifikasyonlar yapmak mantıklı. Direk olarak mtb'ye dropbar takıp gravel olarak kullananlar bile var :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Equilibrium
Evet bahsettiğim bu . Bu maşanın adını sanını bilen var mı ? kısa mesafeli olanlarından olacak. az yaylansın yeter yahu :)
 
Selamlar dostlar

Dağ bisikletinden Gravele geçmiş birisi olarak zorluk yaşadığım bir konu maşadaki süspansiyon konusu. Çok sarsılıyorum yada alışmadığım için bana öyle geliyor. Bazı yabancı kaynaklarda Gravel olup süspansiyonlu maşalar gördüm. Yalnız mesafesi oldukça kısaydı. Bu maşalar hakkında bilgisi olan var mı ? Dağ bisikleti gibi geniş bir alanı yok , çok kısa bir süspansiyon . Sanırım sadece darbeyi sönümlüyor.
şok emici gidon boğazı denediniz mi biz bisikletlerimize taktık sürüş konforu oldukça arttı
 

Dosyalar

  • amör.jpg
    amör.jpg
    33,6 KB · Okunma: 59
  • Beğen
Tepkiler: ratm
Yeri midir bilemiyorum, daha önce kritiği kısmen yapılmış ama net bilgiye ihyacım var.
Carraro g2 stok jantı hangi ebat lastik aralığını sorunsuz destekliyor?
700.38 - 700-40 arasında kararsız kaldım. Birde hesaplı lastik öneriniz var mı? Yoğunlukla asfaltta kullanıyorum, tur lastiği kullanmak daha mantıklı mıdır? İllaki gravel lasiği mi önerirsiniz? Tur lastiği ile bozuk zeminde çok kaybım olur mu?
 
Yeri midir bilemiyorum, daha önce kritiği kısmen yapılmış ama net bilgiye ihyacım var.
Carraro g2 stok jantı hangi ebat lastik aralığını sorunsuz destekliyor?
700.38 - 700-40 arasında kararsız kaldım. Birde hesaplı lastik öneriniz var mı? Yoğunlukla asfaltta kullanıyorum, tur lastiği kullanmak daha mantıklı mıdır? İllaki gravel lasiği mi önerirsiniz? Tur lastiği ile bozuk zeminde çok kaybım olur mu?
Schwalbe cx comp 38c tam bir gravel lastiği.
 
  • Beğen
Tepkiler: EKREM_78
Yeri midir bilemiyorum, daha önce kritiği kısmen yapılmış ama net bilgiye ihyacım var.
Carraro g2 stok jantı hangi ebat lastik aralığını sorunsuz destekliyor?
700.38 - 700-40 arasında kararsız kaldım. Birde hesaplı lastik öneriniz var mı? Yoğunlukla asfaltta kullanıyorum, tur lastiği kullanmak daha mantıklı mıdır? İllaki gravel lasiği mi önerirsiniz? Tur lastiği ile bozuk zeminde çok kaybım olur mu?
700x40 sorun olmaz . Hangi tur lastiği olduğuna göre değişir ve bütçene. Daha çok asfaltta süreceksen ne kadar ince o kadar iyi. Ne kadar bozuk yolda süreceksen ne kadar kalın o kadar iyi.
 
  • Beğen
Tepkiler: EKREM_78
Selamlar dostlar

Dağ bisikletinden Gravele geçmiş birisi olarak zorluk yaşadığım bir konu maşadaki süspansiyon konusu. Çok sarsılıyorum yada alışmadığım için bana öyle geliyor. Bazı yabancı kaynaklarda Gravel olup süspansiyonlu maşalar gördüm. Yalnız mesafesi oldukça kısaydı. Bu maşalar hakkında bilgisi olan var mı ? Dağ bisikleti gibi geniş bir alanı yok , çok kısa bir süspansiyon . Sanırım sadece darbeyi sönümlüyor.

Yukarıdaki mesajımda bahsettiğim maşayı buldum sonunda. Canyon markalı bir modelde var. Resmi aşağıya bırakıyorum. Bu maşayı bulabileceğim bir yer var mı acaba , bilen biri yardımcı olursa sevinirim.

Ekran görüntüsü 2024-03-24 215653.png
 
daha once bir arkadasın yazdıgı gibi rudy.Türkıyede bulunmuyor .bike 24 fıyatı bile cok ero. 500 civarı kdv harıç .trade in dekı fiyatı 17-18 bin arası Son tourund a var ama hatırldıgım kadrıyla 100 ero dusuktu..
 
  • Beğen
Tepkiler: Equilibrium
Geri