Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Hangi Aynakol-Ruble daha fazla performans sağlar?

Değiştirmem gerektiğinde hızdan çok parçaların kaç tl tutacaklarını düşünüyorum ben. çünkü aynakol 42 den 46 ya yada başka bir boyuta çıkacak buna bağlı ön aktarıcı değişecek ruble değişecek zincir değişecek tahmini 400 tl yi bulur gibi bu iyi bir para Bursa'dan İstanbul a bile gitmeyi düşünüyorum ucuza halletmek için zaten bisiklet 1000 tl. Bisiklet sporu masraflı bir iş eksikler hiç bitmiyor bisiklet den de vaz geçemiyoruz

42 dişliden den büyük kaç aynakol dişisi vardır mtb için 46 kullanıyor abim
 
Scudo
@Furkan TK

o.k mantıklı ,50-34 arka ya 11-23 olur ya da 11-28 olur.
 
@mustafa genç

Tahmininizdeki rakam doğru minimum 400 TL bütçe ayarlamak gerek. Bisiklet sporu evet pahalı diye adlandıracağımız kategoriye girdi bunun sebebide sektörün oldukça büyümesi ve kullanıcıların yani bizlerin eskiye nazaran daha iyi bir bisiklet edinme ihtiyacımızın oluşmasına sebeb olan bilgi çağı.
 
şahsen kendi kullandığım
öne fsa 52/42/30 aynakol
arkaya 11-30 ruble tavsiye ederim
 
@Edip Dinçer

Hatırlatmayı unuttuğum şeyi sen tamamlamışsın Edip Abi,Teşekkürler... :in: :alkis: :in:
 
Merhaba, 3-4 aydır bisiklet kullanıyorum. ofis ortamında çalıştığım için maksat biraz spor yapmak olsun diye mtb bir bisiklet alıp kullanmaya başladım. arada sırada grup halinde kısa mesafelerde sürüşlere katılıyorum ama genelde ( özellikle ) düzlükte grupla aramızdaki mesafe açılıyor. bu mesafeyi nasıl azaltabilirim diye biraz kendi başıma internet üstünden araştırma yaptım ve sanırım ulaştığım sonuç şu oldu :)
1) benim bisiklet hi-ten kadro olduğu için ağırlık fazla ( şimdilik bisikleti değiştiremediğim için buna yapabileceğim bir şey yok )
2) kalın dişli lastikler sanırım asfaltta bir miktar da olsa hızlanma ve maksimum hız sorunu yaşatıyor. ( daha ince 1,50 gibi bir yol lastiği almak ilk planım )
3) benim aynakol 42-34-24 dişliye sahip.

konu hakkında kendi başıma daha fazla yol alamayacağımı düşündüğüm için sizlerden bilgi istemem daha sağlıklı olacak sanırım.
lastik değişimi kolay ve dediğim gibi kısa süre içinde yapacağım, ama asıl soru şu ki; benim mevcut aynakolu 48-38-28 dişliye sahip bir aynakolla değiştirmem halinde düz yolda hız konusuna olan katkısı bu tür bir değişikliğe gittiğime değer mi ?
diğer handikap ise bu sefer rampa çıkışlarda bana ekstra bir pedal ağırlığı olarak dönüp işimi haddinden fazla zorlaştırır mı ?
 
Escape 2 bisikletim biraz daha hıza endeksli vites dişlisi seçilmiş sanırım. Şöyle ki vites 8x2 Altus 11-34. Aynakol 30/46
Yokuş performansını biraz daha nasıl arttırabilirim?
 
Escape 2 bisikletim biraz daha hıza endeksli vites dişlisi seçilmiş sanırım. Şöyle ki vites 8x2 Altus 11-34. Aynakol 30/46
Yokuş performansını biraz daha nasıl arttırabilirim?

Bu işin matematiğini Spartiat abiden öğrendiğim kadarıyla; yokuş için arka rubleyi mümkün olduğunca büyütmeniz lazım. 8 vites için 11-40'tan daha büyük dişli yok galiba. Sizdeki arka aktarıcı altus'un kapasitesi ruble büyüdüğünce yetmeyecek. Arka aktarıcınızın top. kapasitesi 45 dişi tutarsa olur. Yoksa acera almanız lazım.

Şu set: (link)
 
Merhaba, 3-4 aydır bisiklet kullanıyorum. ofis ortamında çalıştığım için maksat biraz spor yapmak olsun diye mtb bir bisiklet alıp kullanmaya başladım. arada sırada grup halinde kısa mesafelerde sürüşlere katılıyorum ama genelde ( özellikle ) düzlükte grupla aramızdaki mesafe açılıyor. bu mesafeyi nasıl azaltabilirim diye biraz kendi başıma internet üstünden araştırma yaptım ve sanırım ulaştığım sonuç şu oldu :)
1) benim bisiklet hi-ten kadro olduğu için ağırlık fazla ( şimdilik bisikleti değiştiremediğim için buna yapabileceğim bir şey yok )
2) kalın dişli lastikler sanırım asfaltta bir miktar da olsa hızlanma ve maksimum hız sorunu yaşatıyor. ( daha ince 1,50 gibi bir yol lastiği almak ilk planım )
3) benim aynakol 42-34-24 dişliye sahip.

konu hakkında kendi başıma daha fazla yol alamayacağımı düşündüğüm için sizlerden bilgi istemem daha sağlıklı olacak sanırım.
lastik değişimi kolay ve dediğim gibi kısa süre içinde yapacağım, ama asıl soru şu ki; benim mevcut aynakolu 48-38-28 dişliye sahip bir aynakolla değiştirmem halinde düz yolda hız konusuna olan katkısı bu tür bir değişikliğe gittiğime değer mi ?
diğer handikap ise bu sefer rampa çıkışlarda bana ekstra bir pedal ağırlığı olarak dönüp işimi haddinden fazla zorlaştırır mı ?

Şu aşamada hiç masrafa girmeyin. Nedeni şu kısa videoda açıklanmış. İyi seyirler.
 
  • Beğen
Tepkiler: Özcan
Bu işin matematiğini Spartiat abiden öğrendiğim kadarıyla; yokuş için arka rubleyi mümkün olduğunca büyütmeniz lazım. 8 vites için 11-40'tan daha büyük dişli yok galiba. Sizdeki arka aktarıcı altus'un kapasitesi ruble büyüdüğünce yetmeyecek. Arka aktarıcınızın top. kapasitesi 45 dişi tutarsa olur. Yoksa acera almanız lazım.

Şu set: (link)
Arka rubleyi büyütmek ile aynakolu küçültmek arasında fark nedir? Aynakol değişikliği daha uyguna gelir mi?
 
Benim şahsi fikrim; profesyonel veya ciddi sayılabilecek performansa sahip bir bisikletçi değilseniz pedalı 1 tur çevirdiğinizde arka tekerleğinizin en fazla 1 tur döndüğü dişli oranı tırmanma için ideal sayılabilir. Bunun için aynakolun küçük dişlisiyle rublenin büyük dişlisini birbirine oranlamanız; [aynakol/ruble] yaptığınızda <=1 sonucunu bulmanız gerekir. Bu sayede çok sert tırmanışlarda size nefes aldıracak dişli oranına da sahip olursunuz, her yokuş için rublenin en büyük dişlisine de ihtiyaç duymamış olursunuz diye düşünüyorum ki bu muazzam bir lüks olurdu.
 
  • Beğen
Tepkiler: Eray BAYĞAR
Arka rubleyi büyütmek ile aynakolu küçültmek arasında fark nedir? Aynakol değişikliği daha uyguna gelir mi?

Aynakol değişiminde, dişliyi küçültürseniz (30 ve altı), son hızınızı aynı seviyede tutabilmek için pedal çevirme hızınızı arttırmanız gerekecek. Dişliyi büyütürseniz, pedala uygulamanız gereken kuvvet artacak, performans düşecek. Ancak aynı kadansta kalmanız halinde, düzlükteki hızınızı arttıracaktır.

Düzlük hızından feragat etmeden bu işi en basit yolla, rubledeki en büyük dişliyi büyüterek sağlayabilirsiniz. 32 üstü her diş, sizin rampa çıkışınızı yumuşatacaktır. Bu tür senaryoları Spartiat'tan öğrendiğim kadarıyla, matematiksel olarak kurgulamadan, bir hamle yapmak manasız.

En basit yol, alttaki linkteki sitede tabloyu oluşturacak dişli sayılarını girip, sol alt rakamı en küçük, sağ üst rakamı en büyük orana getirmek. Tabi arka aktarıcı kapasitesi, işin rastgeleliğini kilitleyen bir unsur. O yüzden başta dediğim gibi rampa çıkacak kişiye aynakol değil, rublenin büyük dişlisi ve toplam diş kapasitesini kaldıracak bir arka aktarıcı, en basit çözüm. 8 yerine 12 vitesli ruble ve tek dişli aynakol, sizin yokuş performansında aradığınız yere götürür ama fiyatlar hoşunuza gitmeyecek. Cep delen cinsten.

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: Spartiat
Bende rockrider 560 2018 model var. üzerinde sram x5 2x10; 38-24 ruble olarak da 11-36 diş. çıkarken ki tırmanış oranı 0.67 ve aşırı derecede yetiyor. ancak düz yolda hızlanmaya çalışırken 38/11 oranı biraz zorlayabiliyor. tabi negatif eğimden bahsetmiyorum. bunun sebebi kondisyon muhtemelen, son zamanlarda bu oranı çok fazla hissetmedim. ancak istiyorum ki tek yapraklı aynakolu olan 1x11 gibi bir drive train e geçeyim. 46 ya 11-51 gibi. tabi xc hardtail mtb olduğu için aynakol dişlisi kadroya değme sorunu da olabilir. amacım düz yolda da biraz hız yapayım tırmanış da zorlamasın. mtb yol kadar atik olamayabiliyor malesef hantal kalıyor. arkaya yeni lastik aldım. panaracer gravel King ss, buradan bir arkadaş tavsiye etmişti. sizce bu şekilde bir dişli sistemi yapmak mantıklı mı? mtb yi gravel gibi kullanıyorum. gevşek zeminde nadir kullanıyorum. üzerinde rockshox xc30 var. ağır ama kitlemeli. süspansiyondan vazgeçmek istemiyorum eğer gravel al derseniz 😅 çok gevşek olmasa da toprak taşlı yollardan inmeyi seviyorum
 
Bende rockrider 560 2018 model var. üzerinde sram x5 2x10; 38-24 ruble olarak da 11-36 diş. çıkarken ki tırmanış oranı 0.67 ve aşırı derecede yetiyor. ancak düz yolda hızlanmaya çalışırken 38/11 oranı biraz zorlayabiliyor. tabi negatif eğimden bahsetmiyorum. bunun sebebi kondisyon muhtemelen, son zamanlarda bu oranı çok fazla hissetmedim. ancak istiyorum ki tek yapraklı aynakolu olan 1x11 gibi bir drive train e geçeyim. 46 ya 11-51 gibi. tabi xc hardtail mtb olduğu için aynakol dişlisi kadroya değme sorunu da olabilir. amacım düz yolda da biraz hız yapayım tırmanış da zorlamasın. mtb yol kadar atik olamayabiliyor malesef hantal kalıyor. arkaya yeni lastik aldım. panaracer gravel King ss, buradan bir arkadaş tavsiye etmişti. sizce bu şekilde bir dişli sistemi yapmak mantıklı mı? mtb yi gravel gibi kullanıyorum. gevşek zeminde nadir kullanıyorum. üzerinde rockshox xc30 var. ağır ama kitlemeli. süspansiyondan vazgeçmek istemiyorum eğer gravel al derseniz 😅 çok gevşek olmasa da toprak taşlı yollardan inmeyi seviyorum

Hızı arttırmak niyetindeysen, rubleden ziyade aynakolun ufak kalıyor. Viteslerin tırmanma kapasitesi daha yüksek, dişli oranları buna odaklanmış. 10-52 veya 11-50 gibi rubleler, 1x setlerle son hızın şimdikinden aşırı değişmez. Sadece tırmanışın iyişir. Ayrıca 1x setlerde tek yaprak senin bisikletine sığar, çünkü çoğunluğu 38 dişin bile altında kalıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: profmillerson
Hızı arttırmak niyetindeysen, rubleden ziyade aynakolun ufak kalıyor. Viteslerin tırmanma kapasitesi daha yüksek, dişli oranları buna odaklanmış. 10-52 veya 11-50 gibi rubleler, 1x setlerle son hızın şimdikinden aşırı değişmez. Sadece tırmanışın iyişir. Ayrıca 1x setlerde tek yaprak senin bisikletine sığar, çünkü çoğunluğu 38 dişin bile altında kalıyor.
işte ben tek yaprak kullanırken 46 diş kullanmak istiyorum ama bu ölçü kadroya fazla olur mu onu bilemedim.
 
işte ben tek yaprak kullanırken 46 diş kullanmak istiyorum ama bu ölçü kadroya fazla olur mu onu bilemedim.

Forumdaki 46'lı aynakol dişlisi kullanan herhangi birinden yarıçapını öğrenin, sizdekiyle kıyaslayınca sığıp sığmayacağı ortaya çıkar. 2x trekking kullanan herkeste var, forumda epey kişide vardır.
 
  • Beğen
Tepkiler: profmillerson
Herkese iyi forumlar
Eski makinam da 52-36 11-34 oranlarını kullanıyordum tırmanışlarım tabi ki 11-34’te çok rahattı fakat makinayı değiştirdim ve üzerinde şuan 11-28 dişli oranı var.

Malum ülke şartları küçük değişiklikler büyük maaliyetlere sebep oluyor,sadece aynakol dişlisini 36’dan 34’e düşürsem etkisi olur mu ruble değiştirmek yerine.

Yoksa direk 11-30 mu rublemi alsam kararsız kaldım.
 
  • Beğen
Tepkiler: profmillerson
Herkese iyi forumlar
Eski makinam da 52-36 11-34 oranlarını kullanıyordum tırmanışlarım tabi ki 11-34’te çok rahattı fakat makinayı değiştirdim ve üzerinde şuan 11-28 dişli oranı var.

Malum ülke şartları küçük değişiklikler büyük maaliyetlere sebep oluyor,sadece aynakol dişlisini 36’dan 34’e düşürsem etkisi olur mu ruble değiştirmek yerine.

Yoksa direk 11-30 mu rublemi alsam kararsız kaldım.

- Arka attırıcı 11-28'den büyük rubleyi destekliyor mu?
- Teorik olarak Shimano ön attırıcılar 16 farkı destekliyor, o nedenle küçüğü 34 yaparken büyüğü de 50 yapıp 16 farkı korumakta fayda var. Pratikte 52-34 ve benzerlerini sorunsuz kullandıklarını söyleyenler de var.
- Arka attırıcının toplam kapasitesi de önemli. Arka_attırıcının_toplam_kapasitesi > ((ön büyük dişli diş sayısı - ön küçük dişli diş sayısı) + (arka en büyük dişli diş sayısı - arka en küçük dişli diş sayısı)) ise sorun olmaz. Bu hesap rubleyi büyütürken de aynakol dişlileri arasındaki farkı açarken de önemli.
 
  • Beğen
Tepkiler: profmillerson
- Arka attırıcı 11-28'den büyük rubleyi destekliyor mu?
- Teorik olarak Shimano ön attırıcılar 16 farkı destekliyor, o nedenle küçüğü 34 yaparken büyüğü de 50 yapıp 16 farkı korumakta fayda var. Pratikte 52-34 ve benzerlerini sorunsuz kullandıklarını söyleyenler de var.
- Arka attırıcının toplam kapasitesi de önemli. Arka_attırıcının_toplam_kapasitesi > ((ön büyük dişli diş sayısı - ön küçük dişli diş sayısı) + (arka en büyük dişli diş sayısı - arka en küçük dişli diş sayısı)) ise sorun olmaz. Bu hesap rubleyi büyütürken de aynakol dişlileri arasındaki farkı açarken de önemli.
Arka attırıcı kısa bacak 11-30’a kadar destekliyor
Normal şartlar da 11-32 yada 11-34 için attırıcı zincir vs hepsi değişmesi gerekiyor.

Acaba dedim sadece aynakol dişlisini değişsem fayda sağlar mı.
 
Arka attırıcı kısa bacak 11-30’a kadar destekliyor
Normal şartlar da 11-32 yada 11-34 için attırıcı zincir vs hepsi değişmesi gerekiyor.

Acaba dedim sadece aynakol dişlisini değişsem fayda sağlar mı.

Oran ne kadar küçük olursa tırmanma o kadar kolay olmak üzere:
Şu anda ön 36 arka 28, oran 36/28 = 1.2857
Ön 36 kalıp arka 30 olsa 36/30 = 1.2
Önü 34 yapıp arkayı 28 bırakınca 34/28 = 1.2143
Rubleyi büyütmek daha iyi sonuç veriyor. Hem kapasite aşma riski de yok.
Hem önü 34 yapıp hem arkayı 30 yapınca 34/30 = 1.1333, en iyisi ve tabii daha masraflı.
 
Geri