Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Hangi Aynakol-Ruble daha fazla performans sağlar?

Oran ne kadar küçük olursa tırmanma o kadar kolay olmak üzere:
Şu anda ön 36 arka 28, oran 36/28 = 1.2857
Ön 36 kalıp arka 30 olsa 36/30 = 1.2
Önü 34 yapıp arkayı 28 bırakınca 34/28 = 1.2143
Rubleyi büyütmek daha iyi sonuç veriyor. Hem kapasite aşma riski de yok.
Hem önü 34 yapıp hem arkayı 30 yapınca 34/30 = 1.1333, en iyisi ve tabii daha masraflı.
Çok güzel bir açıklama çok teşekkür ederim aynakol dişlisini değiştirmek düşük maliyetli ama rubleyi de değiştirmek şart 34-30 gayet mantıklı.
 
Scudo
Çok güzel bir açıklama çok teşekkür ederim aynakol dişlisini değiştirmek düşük maliyetli ama rubleyi de değiştirmek şart 34-30 gayet mantıklı.
Wolftooth road link ile aktariciyi degistirmeden 32 ruble falan takabilirsiniz ama vites gecisleri eskisi gibi olmaz muhtemelen. Ayrica aynakol dislilerini degisecekseniz sakin ola birini degismeyin ciftini degisin. 52 34 gibi bir oran olursa aynakolda on vites degisiminde çok sikinti yasarsiniz. 52 36 aynakol 11 34 ruble cok kullanisli bir setup bendede suan öyle. 34 çok sık kullanilmiyor ama %12 13 üstü egimlerde ise yariyor.
 
Wolftooth road link ile aktariciyi degistirmeden 32 ruble falan takabilirsiniz ama vites gecisleri eskisi gibi olmaz muhtemelen. Ayrica aynakol dislilerini degisecekseniz sakin ola birini degismeyin ciftini degisin. 52 34 gibi bir oran olursa aynakolda on vites degisiminde çok sikinti yasarsiniz. 52 36 aynakol 11 34 ruble cok kullanisli bir setup bendede suan öyle. 34 çok sık kullanilmiyor ama %12 13 üstü egimlerde ise yariyor.
Yine ruble değişmeden sağlıklı bir işlem olayacak gibi görünüyor bakalım bişeyler yapacağız eski makinada 11-34’e alışmıştım şimdi tekrar 11-28 zorluyor tabi
 
Ben bu siteyi kullanırım. Oranlardan anlamasanız bile hız kadans aralığından hangi dişli ölçülerinin ne kazandırıp, kaybettireceğini anlaya bilirsiniz.

(link)

11 sistemde 11-34 tavsiye etmem. 11-32 en fazla. 11-34 direk iki iki atlamaya başlıyor. Tempo ve düz yolda sıkıntılı.

11-34: 11-13-15-17-19-21-23-25-27-30-34
11-32: 11-12-13-14-16-18-20-22-25-28-32
 
34 ruble ile 80 kadans çevirdiğinizde 10.7 km/s hızla gidersiniz, 28 ruble kullanıyorsanız aynı hız için yaklaşık 65 kadans çevirmeniz gerekir.
32 ile 34 ruble aşağı yukarı 5 kadans fark yaratıyor. 80 kadansda 0,7 km/s hız fark yaratıyor.
28 ile 34 arasında 15 kadans ve 2,3 km/s hız fark yaratıyor.

Kadans artıkça hız farkı açılıyor.

Ekran Alıntısı.JPG

Aynakolun etkisi aşağıdaki gibi

Ekran Alıntısı.JPG
 
Son düzenleme:
işte ben tek yaprak kullanırken 46 diş kullanmak istiyorum ama bu ölçü kadroya fazla olur mu onu bilemedim.

(link)

Şu seti taksan dahi, son hızında çok büyük fark olmayacak. Niye bu set dersen, ya tırmanıştan ya hızdan feragat etmek zorundasın. Ruble büyürse, arka aktarıcının kapasitesine göre aynakolu büyütemiyorsun.

Lastiğini bilmiyorum ama 27.5 gibi gördüm, ilan sitelerinde. Kadans 90'da çevirdiğini farz ederek hem vites oranı hem o anda ki hızını gösteren tablo şunlar (üçgenin üstündeki rakamlar oran ve hızlar)

Bunlar senin setin:

Ekran Resmi 2024-06-14 15.32.48.png
Ekran Resmi 2024-06-14 15.34.16.png

Bunlar linkteki set:
Ekran Resmi 2024-06-14 15.32.54.pngEkran Resmi 2024-06-14 15.34.23.png
 
  • Beğen
Tepkiler: profmillerson
Bana sorarsanız işin çok ince bir ayarı var, biraz sweetspot sorunsalı. Tırmanış ve son sürat için aynakol dişlileri optimum denecek mid compact olması daha iyi. İş rubleye gelince 11/32 gayet yeterli fakat eğer aynakol dişlileriniz bu bahsettiğim 52-36 dan farklıysa ve farklı ruble kombinasyonuyla istenen tırmanış kadansı yakalanıyorsa iş rubledeki adım dişli sayısında saklı. Her vites atıldığında değişecek kadans oranı ve sizin istediğiniz güç aralığında yapacağını kadans sizi tatmin edecek mi ? İstediğiniz kadansı rahat bir şekilde bulacak mısınız bu soruya cevap vermek lazım bence.
 
  • Beğen
Tepkiler: profmillerson
- Arka attırıcı 11-28'den büyük rubleyi destekliyor mu?
- Teorik olarak Shimano ön attırıcılar 16 farkı destekliyor, o nedenle küçüğü 34 yaparken büyüğü de 50 yapıp 16 farkı korumakta fayda var. Pratikte 52-34 ve benzerlerini sorunsuz kullandıklarını söyleyenler de var.
- Arka attırıcının toplam kapasitesi de önemli. Arka_attırıcının_toplam_kapasitesi > ((ön büyük dişli diş sayısı - ön küçük dişli diş sayısı) + (arka en büyük dişli diş sayısı - arka en küçük dişli diş sayısı)) ise sorun olmaz. Bu hesap rubleyi büyütürken de aynakol dişlileri arasındaki farkı açarken de önemli.
52/34 kullanıyorum hiç bir sorun yaşamadım bugüne kadar.. @Özcan da bisikletinde 52/34 kullanıyor uzun süredir. Kendiside hiç sorun yaşamadığını söylemişti.. Tek eksi yanı ufak aynadan büyüğüne geçerken yarım pedal kadar geçiş süresi artması oluyor.
Arka attırıcı kısa bacak 11-30’a kadar destekliyor
Normal şartlar da 11-32 yada 11-34 için attırıcı zincir vs hepsi değişmesi gerekiyor.

Acaba dedim sadece aynakol dişlisini değişsem fayda sağlar mı.
11-30'dan 11-32'ye geçtim, sadece 1 bakla uzattım, hatta uzatmasamda olurdu. Zinciriniz yeni ise komple yeniden değiştirmeye gerek yok bakla uzatmak daha makul.
 
Wolftooth road link ile aktariciyi degistirmeden 32 ruble falan takabilirsiniz ama vites gecisleri eskisi gibi olmaz muhtemelen. Ayrica aynakol dislilerini degisecekseniz sakin ola birini degismeyin ciftini degisin. 52 34 gibi bir oran olursa aynakolda on vites degisiminde çok sikinti yasarsiniz. 52 36 aynakol 11 34 ruble cok kullanisli bir setup bendede suan öyle. 34 çok sık kullanilmiyor ama %12 13 üstü egimlerde ise yariyor.
yol ve mtb arasında yüksek eğimli yerlerde tırmanmak arasında nasıl bir fark oluyor deneyiminiz var mı? yani 36/34 oranında %13 üstü eğim çıkıyorum demişsiniz ben mtb de 24/32-28 ile tırmanırken hem yavaş gidiyorum hem de o kadar kolay çıkamıyorum :) gerçi mtb 14 kg, ben 180-90kg yum bunların da etkisi olabilir :)

(link)

Şu seti taksan dahi, son hızında çok büyük fark olmayacak. Niye bu set dersen, ya tırmanıştan ya hızdan feragat etmek zorundasın. Ruble büyürse, arka aktarıcının kapasitesine göre aynakolu büyütemiyorsun.

...

aslında aynakolu 32 lik değil de bunun gibi 40lık veya daha fazla takmak istiyorum
(link)
bu linkte bayağı geniş aralığı build etmişler
1718698008285.png
aslında buna geçince de bayağı bir dişli oranını kaybetmiş olacağım :))
1718698307453.png
 
yol ve mtb arasında yüksek eğimli yerlerde tırmanmak arasında nasıl bir fark oluyor deneyiminiz var mı? yani 36/34 oranında %13 üstü eğim çıkıyorum demişsiniz ben mtb de 24/32-28 ile tırmanırken hem yavaş gidiyorum hem de o kadar kolay çıkamıyorum :) gerçi mtb 14 kg, ben 180-90kg yum bunların da etkisi olabilir :)
194cm, 90kg olarak ayna tek yaprak 44 diş, ruble 11-34 kullanıyorum ve %10 üstü eğimler epeyce zahmetli oluyor. Burada sizin bacaklarınızdaki kuvvete kalıyor iş, o yüzen o kolaydır o zordur gibi bişey demek çok doğru olmaz. Daha doğrusu bana çok zor gelen bazı üyelere olması gerektiği kadar zor gelebilir, veya bana kolay gelen size zor gelebilir. Sadece şunu söyleyebilirim; yokuşlarda ne kadar kolay ve yüksek kadansla pedal çevirirsem dik yokuşları o seviyede kolay ve hızlı çıkarım diye düşünüyorsanız öyle düşünmeyin. Çünkü dişli oranı düşüp de kadans yükseldikçe bu sefer vücut ağırlığınız limitleyici hale geliyor. 44 ayna (tek yaprak) 11-34 rubleyle %5 ortalama eğimli bi segmentte 18:09 gibi bir süre yapmışken 22-40 ayna, 11-36 rubleli bir MTB'yle aynı segmenti 19:59'la geçmişim. Bu segmentin %11 ortalama eğimli 700 metrelik bir kısmını 11 saniye daha iyi çıkmışım MTB'yle o kadar.
 
  • Beğen
Tepkiler: profmillerson
yol ve mtb arasında yüksek eğimli yerlerde tırmanmak arasında nasıl bir fark oluyor deneyiminiz var mı? yani 36/34 oranında %13 üstü eğim çıkıyorum demişsiniz ben mtb de 24/32-28 ile tırmanırken hem yavaş gidiyorum hem de o kadar kolay çıkamıyorum :) gerçi mtb 14 kg, ben 180-90kg yum bunların da etkisi olabilir :)



aslında aynakolu 32 lik değil de bunun gibi 40lık veya daha fazla takmak istiyorum
(link)
bu linkte bayağı geniş aralığı build etmişler
318310 dosyayı görüntüle
aslında buna geçince de bayağı bir dişli oranını kaybetmiş olacağım :))
318311 dosyayı görüntüle
Yokus cikma olayi tamamen kisinin gucune bagli. Bu guce optimize disli oranlari degisiyor. Bana 28 euble yeterli gelir sana gelmwz bu degisebilir kisiden kisiye.
Asfalt yolda surecekseniz mtb yokuslarda cok daha yavas yol bisikletinden. Ama arazide tirmanacaksaniz yol bisikleti ile giremessiniz o yola isin özeti bu.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: profmillerson
194cm, 90kg olarak ayna tek yaprak 44 diş, ruble 11-34 kullanıyorum ve %10 üstü eğimler epeyce zahmetli oluyor. Burada sizin bacaklarınızdaki kuvvete kalıyor iş, o yüzen o kolaydır o zordur gibi bişey demek çok doğru olmaz. Daha doğrusu bana çok zor gelen bazı üyelere olması gerektiği kadar zor gelebilir, veya bana kolay gelen size zor gelebilir. Sadece şunu söyleyebilirim; yokuşlarda ne kadar kolay ve yüksek kadansla pedal çevirirsem dik yokuşları o seviyede kolay ve hızlı çıkarım diye düşünüyorsanız öyle düşünmeyin. Çünkü dişli oranı düşüp de kadans yükseldikçe bu sefer vücut ağırlığınız limitleyici hale geliyor. 44 ayna (tek yaprak) 11-34 rubleyle %5 ortalama eğimli bi segmentte 18:09 gibi bir süre yapmışken 22-40 ayna, 11-36 rubleli bir MTB'yle aynı segmenti 19:59'la geçmişim. Bu segmentin %11 ortalama eğimli 700 metrelik bir kısmını 11 saniye daha iyi çıkmışım MTB'yle o kadar.

oranı düşürmek için kasmayıp antrenman yapmak lazım o zaman :) ya da kadans kalp atışı ve hız arasında bir sweet spot aramak lazım?

ben oranı düşük tutmanın dağ tırmanışlarında gerekli olduğu bir düşünceyle sabitlemişim kendimi

Yokus cikma olayi tamamen kisinin gucune bagli. Bu guce optimize disli oranlari degisiyor. Bana 28 euble yeterli gelir sana gelmwz bu degisebilir kisiden kisiye. Düz yolda surecekseniz mtb yokuslarda cok daha yavas yol bisikletinden. Ama arazide tirmanacaksaniz yol bisikleti ile giremessiniz o yola isin özeti bu.

işte düz yolda hız yapabilmek için daha büyük aynakol kullanmak istiyorum ama mtb her türlü hantal kalıyor gibi
 
oranı düşürmek için kasmayıp antrenman yapmak lazım o zaman :) ya da kadans kalp atışı ve hız arasında bir sweet spot aramak lazım?

ben oranı düşük tutmanın dağ tırmanışlarında gerekli olduğu bir düşünceyle sabitlemişim kendimi
Bu düşünce bende de vardı, bisikletin üstünde gelen rublenin en büyük dişlisi 28 dişti. 44/28=1,57 yapıyor. Bu oranla ve acemi halimle hiç bi yeri tırmanamadım tabi. Sonra 32’yi aldım, oran 1,37’ye düştü. Oran 15% kadar düştü ama performans artışım çok daha yüksek olunca bi gaza geldim, 34’ü taktım en son. Ancak orda pek bi değişiklik olmadı işte :) 6% gibi bi oran düşüşü oldu ama en başta beklediğim gibi olmuş gibi görünse de olmadı. Şu an fiziki şartlarımı iyileştirmeye odaklanmış vaziyetteyim.
 
  • Beğen
Tepkiler: profmillerson
Bu düşünce bende de vardı, bisikletin üstünde gelen rublenin en büyük dişlisi 28 dişti. 44/28=1,57 yapıyor. Bu oranla ve acemi halimle hiç bi yeri tırmanamadım tabi. Sonra 32’yi aldım, oran 1,37’ye düştü. Oran 15% kadar düştü ama performans artışım çok daha yüksek olunca bi gaza geldim, 34’ü taktım en son. Ancak orda pek bi değişiklik olmadı işte :) 6% gibi bi oran düşüşü oldu ama en başta beklediğim gibi olmuş gibi görünse de olmadı. Şu an fiziki şartlarımı iyileştirmeye odaklanmış vaziyetteyim.
Kadans artisi uzun yokuslarda performansi arttiriyor 28 ruble ile kondisyon seviyem cok daha yuksek iken kartepeye cikis suremi biliyorum. Kondisyon seviyem orta halli kilomda 6kg kadar fazla iken 34 ruble ile 11 dk daha hizli ciktim gecenlerde hemde çok zorlamadan. Zorlasam 17 18dk olurdu fark belkide. Tabi powermetre ile watt takibide çok onemli bi faktor. Gucunu bilipte tirmanmak performansi çok arttiriyor. Powermetresi olmayanlar genelde ilkbasta cok watt basip kaslari patlatip sonrasinda zorluk cekiyorlar. Tabi bu dedigim uzun tirmanislarda gecerli 200 300metre tirmanislarda cokta gerekli degil.
 
Bilemedim hoşlanır mısınız bu başlığa yazmamdan ama daha uygununu bulamadım yeni açmak da istemedim.

Bisikletimin üstündeki grup seti değiştirmek istiyorum, Claris düşündüm hem fiyatı uygun olur hem de Tourney kullandığım için diğerlerine nispeten bakımı ve kullanımı daha basit olur diye düşündüm. Ne dersiniz, doğru mu düşünmüşümdür? Bi de bulamıyorum hiç Claris grupset satan bi yer, var mıdır bildiğiniz?
 
Neden sadece dişli(ler)i değil de komple grupseti değiştirmeyi istiyorsun ayıptır sorması?
 
  • Beğen
Tepkiler: Umur Bora
Bilemedim hoşlanır mısınız bu başlığa yazmamdan ama daha uygununu bulamadım yeni açmak da istemedim.

Bisikletimin üstündeki grup seti değiştirmek istiyorum, Claris düşündüm hem fiyatı uygun olur hem de Tourney kullandığım için diğerlerine nispeten bakımı ve kullanımı daha basit olur diye düşündüm. Ne dersiniz, doğru mu düşünmüşümdür? Bi de bulamıyorum hiç Claris grupset satan bi yer, var mıdır bildiğiniz?

Genelde yükseltme hedefi olan bir set olmadığı için grupset olarak satan olmayabilir, tek tek toplamak gerekebilir. Bir de tüm parçaları Sora'ya göre toplarsak aradaki fark ne kadar olur diye bakmakta fayda var.
 
  • Beğen
Tepkiler: Umur Bora
Neden sadece dişli(ler)i değil de komple grupseti değiştirmeyi istiyorsun ayıptır sorması?
Abi çünkü bisikletin üstünde Tourney set var, vites kolu saçma sapan gidon üstünde ittirmeli kaktırmalı bişey, aynakol tek yaprak, vs. Daha evvel rubleyi değiştirdim zaten ama olmuyor bu şekilde. Komple set halinde temiz bi işçiliğe ihtiyacım var.

Aslına bakarsan yeni bi bisiklet benim sıkıntımın çözümü ama vites sistemim hariç bisikletimle aramızda duygusal bi bağ var bırakamıyorum :)
Genelde yükseltme hedefi olan bir set olmadığı için grupset olarak satan olmayabilir, tek tek toplamak gerekebilir. Bir de tüm parçaları Sora'ya göre toplarsak aradaki fark ne kadar olur diye bakmakta fayda var.
Kol, ön attırıcı, aynakol, arka attırıcı, ruble, zincir, tel, gidon bandı gibi ayrı parçalara ihtiyacım olacak diye düşünüyorum ama atladığım önemli bi parça var mı abi? Dediğin gibi yapmak gerekiyor sanırım, genelde üst seviye setler satılıyor 100K bin liralara, ya da Aliexpres’ten 5K gibi paralar verip Shihano, Sihimano, Shimamo, Şemmamme falan bişeyler alacağım :D
 
....vites sistemim hariç bisikletimle aramızda duygusal bi bağ var bırakamıyorum :)...

O bağ yeni bisikletin selesine oturuncaya kadar sürebilir

...Kol, ön attırıcı, aynakol, arka attırıcı, ruble, zincir, tel, gidon bandı gibi ayrı parçalara ihtiyacım olacak diye düşünüyorum ama atladığım önemli bi parça var mı abi?...

Kol ve teli x2 yapıp dış kabloları ekleyince tamam.
Bir çift Claris kol takımı 8000 lira olmuş. Son baktığımda 2 bin küsürdü.

1720993214897.png

Hâlâ bir çift Tourney kol, tel ve kablolar, aynakol ve ön attırıcıyla 2x7 Tourney sete dönüştürüp devam etme şansı var.

1720993271573.png

Ama girişmişken daha esaslı bir yükseltme daha iyi tabii. Daha iyi ama çok daha masraflı.
 
  • Beğen
Tepkiler: Umur Bora
"Atılan taş - ürkütülen kurbağa" ikilisinden bahsetmek zorundayım. Bu iskelet bu kadar para harcamayı haketmiyor bence. Hazır 1x iken, bunu çakıl ikitekeri yapıp, temiz bir ikinci el safkan 2x yol bisikleti zamanı gelmiş gözüküyor. Neymiş bu Triban100 diye şekline baktım yol bisikleti demeye bin şahit allah affetsin.
 
Geri