Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Hidrolik fren sorunları ve çözümleri

istediğim gibi tutmuyor hala. Ama fren kolu gevşek değil. Peki yeni yağ almama gerek yok degilmi?
Merhabalar,

Anlattıklarınızdan yola çıkarak sanırım fren hidrolik sisteminde hava oluşmasına yol açmışsınız. Hidrolik frene sahip bisiklet montaj esnasında ve sonrasında ters çevrilmemelidir. Şuan durum nedir bilmiyorum ama sistemde hava olduğunda frenler tutmayabilir.
 
Scudo
istediğim gibi tutmuyor hala. Ama fren kolu gevşek değil. Peki yeni yağ almama gerek yok degilmi?
Ürünü demonte olarak almadıysanız ve kurulu bir sistem olarak geldiyse herhangi bir işlem yapmanıza gerek yok. Ancak ürünü kurulu sistemde alsanız montajını tamamladığınızda hidrolik hortumun kadroya uzun gelme olasılığı yüksek olduğundan kesilip tam bir ölçüde yeniden ayarlanması gerekmektedir. Böyle bir durumda yağ takviyesine ihtiyaç vardır.
 
Abimden ödünç bisiklet aldım . Arka Hidrolik freni tutmuyor . YouTube da baktım yağ ve bakım seti var huni vs 300 lira gibi fiyat. Birde yağ . Pahalı geldi .
Bu işlemi bisikletçiler ortalama kaça yapar ? Mesela decathlon yapar mı bu işi ? Bisiklet onlardan alınmadı ama bana en yakın o var . bu bakım setleri almak mı mantıklı ? 6 yaşından fazla bisiklet. Neler yapıldı yada yapılıyor bilmiyorum. .
Bende V fren var. Bozulsa yaparım herhalde basitçe alet edavatı vs anladığım kadarı ile çok ucuz. Hidrolik frene e göre .
 
Abimden ödünç bisiklet aldım . Arka Hidrolik freni tutmuyor . YouTube da baktım yağ ve bakım seti var huni vs 300 lira gibi fiyat. Birde yağ . Pahalı geldi .
Bu işlemi bisikletçiler ortalama kaça yapar ? Mesela decathlon yapar mı bu işi ? Bisiklet onlardan alınmadı ama bana en yakın o var . bu bakım setleri almak mı mantıklı ? 6 yaşından fazla bisiklet. Neler yapıldı yada yapılıyor bilmiyorum. .
Bende V fren var. Bozulsa yaparım herhalde basitçe alet edavatı vs anladığım kadarı ile çok ucuz. Hidrolik frene e göre .
Frende yağ yok değil mi. Şuan benim arka Frende tutmuyor fakat yağ olduğunu biliyorum musaıt olunca balatayı ve rotoru temızleyecegım. Normalde arka frenın kilitlenmesi zor değil ama bu defa fazla yağ bulaştı
 
  • Beğen
Tepkiler: ugurus
...Mesela decathlon yapar mı bu işi ?...

(link)

image.png

image.png
 
Frende yağ yok değil mi. Şuan benim arka Frende tutmuyor fakat yağ olduğunu biliyorum musaıt olunca balatayı ve rotoru temızleyecegım. Normalde arka frenın kilitlenmesi zor değil ama bu defa fazla yağ bulaştı

youtube da baktığım anladığım kadarı ile yağ olmadığı İçin yada çok hava olduğu için hiç hareket yok Öyle gözüküyor ama bi daha kurcalayacağım )).
Teşekkürler cevap İçin
Teşekkürler
Yani 100-200 arası ortalama bi ücreti var diyebiliriz .

Bisiklet benim olsa kesin alırdım bakım İçin gerekli malzemeleri. Ama 2-3 ay sonra geri vereceğim yaza doğru . Tam olarak ta emin olamıyorum Hortum , şırınga kablo yağ vs karmaşık geldi. Hata yapınca daha kötü olma olasılığı da var . Zincir temizleme olayını becerdim ve çok hoşuma gitti ama bu olay daha komplike ;(
Ne yapsam bilemedim .
 
  • Beğen
Tepkiler: osmancan71
youtube da baktığım anladığım kadarı ile yağ olmadığı İçin yada çok hava olduğu için hiç hareket yok Öyle gözüküyor ama bi daha kurcalayacağım )).
Teşekkürler cevap İçin

Teşekkürler
Yani 100-200 arası ortalama bi ücreti var diyebiliriz .

Bisiklet benim olsa kesin alırdım bakım İçin gerekli malzemeleri. Ama 2-3 ay sonra geri vereceğim yaza doğru . Tam olarak ta emin olamıyorum Hortum , şırınga kablo yağ vs karmaşık geldi. Hata yapınca daha kötü olma olasılığı da var . Zincir temizleme olayını becerdim ve çok hoşuma gitti ama bu olay daha komplike ;(
Ne yapsam bilemedim .
Stı kol değilse yaparsın netteki videolara bakarak. Birtane şırınga ve yağ olması yeterli. Bebeyag zeytinyağ ile yapanlar bile varmıs forumda :D makine yağ kullansan oda olur
 
Stı kol değilse yaparsın netteki videolara bakarak. Birtane şırınga ve yağ olması yeterli. Bebeyag zeytinyağ ile yapanlar bile varmıs forumda :D makine yağ kullansan oda olur
Makine yağı kısmı şaka değil mi?
Farklı yağlarla deneyenler olsa da fren contaları bir yerden sonra erime vesaire gibi şeyler yapıyor diye biliyorum.

Çoğu kaliperin yağ giriş vidası farklı ölçüde oluyor, onun için çeşitli dönüştürücüler satın almak gerekebiliyor. Birkaç defa bu işlemi yapmış birisi olarak ilk işlemin kesinlikle biraz masrafa yol açabileceğini söylemem gerek. Eliniz mekaniğe yatkın değilse oldukça da masraflı bir deneme olabilir. Kişisel görüşüm acemi birisi için fazla masraflı bir iş olduğu, eğer tecrübeniz yoksa yağ bir şekilde balatalara vesaire bulaşabiliyor.
 
Makine yağı kısmı şaka değil mi?
Farklı yağlarla deneyenler olsa da fren contaları bir yerden sonra erime vesaire gibi şeyler yapıyor diye biliyorum.

Çoğu kaliperin yağ giriş vidası farklı ölçüde oluyor, onun için çeşitli dönüştürücüler satın almak gerekebiliyor. Birkaç defa bu işlemi yapmış birisi olarak ilk işlemin kesinlikle biraz masrafa yol açabileceğini söylemem gerek. Eliniz mekaniğe yatkın değilse oldukça da masraflı bir deneme olabilir. Kişisel görüşüm acemi birisi için fazla masraflı bir iş olduğu, eğer tecrübeniz yoksa yağ bir şekilde balatalara vesaire bulaşabiliyor.
Balataya bulaşan yağ temizlenir sorun yok onda. Forumda uzun süre kullananlar olmuş arastırırsanız biraz dediklerimi görürsünüz. Makine yağ kalın olabilir belki doğru. Yanlış hatırladım galiba. Diğer ikisinı kullanan var ama. Bende de hidrolik yağ var shell benzınlıkten almıştım Kullanmadım hiç lazım olursa dıye duruyor
 
Merhaba dostlar.

Mekanik disk freni mt200 ile hidroliğe çevirdim, yeterli ve daha güvenli duruma geldi, şimdilik bir sorunu yok ama benim bir sorum olacak.

Rotorlar no name, düz bir 160mm rotor. Bunu mesela Shimano SM-RT26 rotor ile değişsem, gözle görülür faydası olur mu, yoksa mevcutlarla kullanıma devam mı etmeli?

Genellikle şehir içi hobi maksatlı kullanıyorum
 
hocam başlık açamadığım için buraya yazıyorum mt 200 fren seti var sağ kol sürekli yağ boşaltıyor 3 tane kol değiştirdim 3. side fotoğrafta sağ tarafta< kalan yuvarlak menfezden yağı bırakıyor yardımcı olursanız sevinirim
 

Dosyalar

  • x5_1036253315ioj.jpg
    x5_1036253315ioj.jpg
    20,7 KB · Okunma: 40
IMG_20230509_175859.jpgIMG_20230509_175826.jpg

Merhaba. Hidrolik fren ile ilk tanışmam beni biraz terletti. Rotordan dolayı jantı takmak hiç kolay olmadı, v frenin gözünü seveyim dedim takmaya uğraşırken.

Alttaki fotoğrafta göstermeye çalıştım, soldaki fotoğrafta balata rotora değiyor ve dolayısıyla teker rahat dönemiyor.

Video falan izleyip çözümü bulmak istesem de daralıp bunaldım.

Yukarıdaki fotoğrafta mt200 fren mekanizmasında ne yapmam, hangi vida ile uğraşıp rotoru ortalayıp balatalar arasında uygun boşluklar bulmam gerekiyor?
 
Adsız.png
iki vidayı kaliper sallanacak kadar2-3 tur gevşetip fren kolunu sıkın kolu bırakmadan tekrar vidaları sıkın sonrasında düzelecektir. Tekeri gevşetip quickrelease ı açıp fren kolu sıkılı iken kapatmakda çözüm oluyor.
 
304069 dosyayı görüntüle
iki vidayı kaliper sallanacak kadar2-3 tur gevşetip fren kolunu sıkın kolu bırakmadan tekrar vidaları sıkın sonrasında düzelecektir. Tekeri gevşetip quickrelease ı açıp fren kolu sıkılı iken kapatmakda çözüm oluyor.
Teşekkür ederim. Yazınızı okuyunca bir hışımla koştum dediginizi yapmak için fakat olmadı. O aralık o kadar dar ki normalden daha sanki. Dediginizi yapıp ortaladım fakat rotorun uç kısmı sürtüyor gibi, alt kısmı tam ortalanmış gibi ama görünmeyen iç kısımdan sürtüyor gibi.
 
Anladığım kadarıyla bisiklet yeni veya frenler yeni. Böyle hiç kullanılmamış bir frenin balatalarını mükemmel şekilde ortalamak zordur. Rotordaki en ufak bir eğrilik balataya sürtmesine neden olur. O yüzden yapabileceğinizin en iyisini yaptıktan sonra kullanmaya başlayın, olabildiğince çok fren basmaya çalışın, balataları aşındırın, ekstra herhangi bir arıza yoksa bir süre sonra herşey yoluna girecektir
 
@amasseia

Gelen ses metalikse kaliperle maşa arasına pul takmayı deneyin. Üst tarafa mı yoksa alta mı takılacağı, sesin kaynağı bilinmediği için biraz deneme yanılma işi.
Eğer normal balata sürtmesi ise vidaları gevşetip, kaliperi elinizle sürtmeyen pozisyona getirip, vidaları sıkmayı deneyebilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: amasseia
Dün bende 1.5 saat uğraştım ön fren için ama yinede hafif surtme var. Önceden uğraşarak yok etmiştim ama dün olmadı. Birde bendeki sokma mil maşa. Aralarına tampon koydum boşluk olsun diye yinede ayar tutmadı. Kalıperı gevşetip tekeri çevirince daha az surtuyor :D elle ayarlama zor olsada bazen ise yarıyor/yaramıyor. Bazende fren kolunu çok az sıkarak ayar yapma ise yarıyor. Yani fren koluna fazla baskı uygulamadan ayarlamak gerekebilir. Arka teker hiç ugrastırmadı ayar bile yapmadım
 
  • Beğen
Tepkiler: amasseia
@ratm evet, bisiklet yeni. Balatalar arası mesafe sabit galiba değişmiyor ve o yüzden problem yaşıyorum. En iyisini denemeye devam edeceğim bakalım.

@Aybek Cihan
Aybek hocam balatalar sanki paralel durmuyor gibi, alt taraf üst tarafa göre sanki daha geniş.

@osmancan71 o zaman en az 1.5 saat uğraşmam gerekecek :)
 
Mutlaka aşağıda yazacağım bilgiler daha önce verilmiştir ama ben yine de yazayım.

Sürtme sorunu ayar ile düzelmiyorsa, pistonlar veya pistonun biri daha dışarda kalıyor olabilir. Bu genelde iki sebepten olur.
1. Balatalar arasında herhangi bir şey yokken (disk vs) frene az da olsa basmak.
2. Çok az yağ eksik bile olsa bisikleti ters çevirdiğinizde hava baloncuğunun kaliperde kalıp pistonu dışarı itmesi ama aynı ordanda geri çekememesi.

Her iki durumda da kaliperi iki vidasından söküp çıkarıp iç pistonları zarar vermeden kaliper iç duvarına sıfırlanacak şekilde dikkatlice itmek ile çözülebilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: amasseia
304067 dosyayı görüntüle304068 dosyayı görüntüle

Merhaba. Hidrolik fren ile ilk tanışmam beni biraz terletti. Rotordan dolayı jantı takmak hiç kolay olmadı, v frenin gözünü seveyim dedim takmaya uğraşırken.

Alttaki fotoğrafta göstermeye çalıştım, soldaki fotoğrafta balata rotora değiyor ve dolayısıyla teker rahat dönemiyor.

Video falan izleyip çözümü bulmak istesem de daralıp bunaldım.

Yukarıdaki fotoğrafta mt200 fren mekanizmasında ne yapmam, hangi vida ile uğraşıp rotoru ortalayıp balatalar arasında uygun boşluklar bulmam gerekiyor?
20210414_114149.jpg
Kaliper vidaları gevşettikten sonra rotorla balata arasına ince adi meyve bıçağını sokup, freni sıkıp kaliper vidaları tekrar sıkın.
Aslında bu iş için aparatları var ama bulması zor...
 
Geri