Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Hidrolik fren sorunları ve çözümleri

Mutlaka aşağıda yazacağım bilgiler daha önce verilmiştir ama ben yine de yazayım.

Sürtme sorunu ayar ile düzelmiyorsa, pistonlar veya pistonun biri daha dışarda kalıyor olabilir. Bu genelde iki sebepten olur.
1. Balatalar arasında herhangi bir şey yokken (disk vs) frene az da olsa basmak.
2. Çok az yağ eksik bile olsa bisikleti ters çevirdiğinizde hava baloncuğunun kaliperde kalıp pistonu dışarı itmesi ama aynı ordanda geri çekememesi.

Her iki durumda da kaliperi iki vidasından söküp çıkarıp iç pistonları zarar vermeden kaliper iç duvarına sıfırlanacak şekilde dikkatlice itmek ile çözülebilir.
1. sebep
Mutlaka aşağıda yazacağım bilgiler daha önce verilmiştir ama ben yine de yazayım.

Sürtme sorunu ayar ile düzelmiyorsa, pistonlar veya pistonun biri daha dışarda kalıyor olabilir. Bu genelde iki sebepten olur.
1. Balatalar arasında herhangi bir şey yokken (disk vs) frene az da olsa basmak.
2. Çok az yağ eksik bile olsa bisikleti ters çevirdiğinizde hava baloncuğunun kaliperde kalıp pistonu dışarı itmesi ama aynı ordanda geri çekememesi.

Her iki durumda da kaliperi iki vidasından söküp çıkarıp iç pistonları zarar vermeden kaliper iç duvarına sıfırlanacak şekilde dikkatlice itmek ile çözülebilir.
Sorunumun sebebi muhtemelen 1. numaraydı ve dediğiniz gibi yapıp pistonları sıfırlanacak şekilde ittim. İlk etapta olmasa da sonrasında tekrar en baştan deneyip, fren kolunu da sıkıp o şekilde vidaladiktan sonra oldu şükür.

Ancak benim rotorda da biraz yamukluk var, o da sıkıntı yaratıyor. Pistonları itmeden, balatalar arası boşluk azken, bir sağa bir sola sürtüyordu rotor. Umarım tekrar bozulmaz.

Çok teşekkürler.
 
Scudo
Ancak benim rotorda da biraz yamukluk var, o da sıkıntı yaratıyor. Pistonları itmeden, balatalar arası boşluk azken, bir sağa bir sola sürtüyordu rotor. Umarım tekrar bozulmaz.

İngiliz anahtarını rotor kalınlığı kadar daraltıp yamuk olan tarafı tatlı tatlı aksi yöne kanırtın. Sıfır bisiklette bile hafif yamuk rotor denk geliyor.
 
Bu sürtme olayı bende de vardı bir ara belki hala vardır artık dikkat etmiyorum. Bisikletçiye götürüp fotoğraftaki gibi bir alet ile düzeltebildiği kadar düzeltti rotoru sonra sürdükçe balatalar aşınmaya başladığı için heralde artık sürtme sesini duymuyorum.
1683720155328.png
 
  • Beğen
Tepkiler: amasseia
Balata değişiminde, eski balata diskte iz yapmışsa diski söküp su zımparasıyla biraz zımparalamak gerekiyor. Eski balata iz yapınca o izin kenarlarından çapak yapabiliyor. Mt-420 gibi 4 pistonlu kaliperlerin balata değişiminde (reçine/metal farketmez) bunun mutlaka yapılması gerekiyor. Herşey normal ama yeni balata takınca ses yapıyorsa çözümü budur. Yeni takılan balatanın sağlığı içinde bunu şiddetle öneririm.
 
Ek olarak yeni 12li shimano sistemlerinde aralık baya geniş. bu yüzden fren ayarı yapmak veya jant değiştirmek çok kolaylaşıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: theGenius
Ek olarak yeni 12li shimano sistemlerinde aralık baya geniş. bu yüzden fren ayarı yapmak veya jant değiştirmek çok kolaylaşıyor.
Katılıyorum. Çok yerinde bir revizyon oldu shimano adına. Sadece takıp çıkartma kolaylığından ziyade, uzun inişler sonrası ısınan rotor ve balatalar genleşiyor, tekrar soğuyana kadar 10-15 saniye sürtme sesi yapıyordu tin tin tin diye. Balata rotor aralığının %10 artmış olması, bu problemi kafadan çözmüş. Kaliper ayarlanırken tam ortalanmamış rotor ya da pistonlardan birinin tam çekmemesi sebepli, ayağa kalkıp pedallara yüklenince rotorun sürtme problemi yaşabiliyordu. Bu da çözülmüş dolayısıyla.

Benim de ilk 1 hafta sonucunda izlenimlerim bu şekilde. Chris Froome bu konuda isyanlardaydı. Ne yapasanız yapın bir süre sonra mutlaka sürtüyor, çalışma toleraslarının yükseltilmesi gerekir demişti. Shimano ödevini düzgün yapmış görünüyor.
 
1. sebep

Sorunumun sebebi muhtemelen 1. numaraydı ve dediğiniz gibi yapıp pistonları sıfırlanacak şekilde ittim. İlk etapta olmasa da sonrasında tekrar en baştan deneyip, fren kolunu da sıkıp o şekilde vidaladiktan sonra oldu şükür.

Ancak benim rotorda da biraz yamukluk var, o da sıkıntı yaratıyor. Pistonları itmeden, balatalar arası boşluk azken, bir sağa bir sola sürtüyordu rotor. Umarım tekrar bozulmaz.

Çok teşekkürler.
Bugün on freni daha öncede uyguladığım bi yöntemle düzelttim. Göbekte hafif boşluk bıraktım (yatakta). Bu boşluğu qr thru axle neyse onunla alırım diye. Kalıperı sol taraftaki balataya yasladım. Daha sonra sokma sadexe maşayı tutacak kadar çeyrek kapadım. Sonradan sıktım kalıperı o yaslama şekli ile. En sonda 2-3 deneme ıle tamamen kapatarak hem boşluğu aldım hemde tekeri sabıtleyıp ayarı yaptım
 
Ön balatalarım metal. Onların ıcınede yağ girmiş iki defa belki üç temizledim. Ikısınde yaktım sonuncuda ard arda iki kez suyunu değiştirerek kaybattım. Sıfır balatalat ile sürdüğüm bisikletlerımı biliyorum kıtlıtme çok çabuk oluyordu. Frenlerde hava oluştuğunuda pek sanıyorum. Metal balatalarım yağı çekmemesi şeklinde pazarlanmasının yalan olduğuna emin oldum artık. Sadece dayanım suresıdır heralde farkları

Telefondan açınca konuyu tam göremedim disk fren sorunları diye yazdım :D
 
Selamlar.. benimde bir çözemediğim sıkıntım var.foruma baktım ama daha önce yaşayan birisine rastlamadım... Bisikletimi bir hafta önce ikinci el olarak almıştım. Ön freni tutmuyordu. Satan kişi ayar yapılması lazım deyip geçiştirdi. Açıkçası Bende pek önemsememiştim o zaman. Bu gün fren kolu üstünde yağ terlemeleri farkettim. Sildim fakat belli bir süre sonra tekrardan terleme oldu. Fren kolumu biraz incelediğimde şu kısımda yağ olduğunu gördüm. Diğer fren koluna baktığımda ise böyle bir şey yoktu. Ne olmuş olabilir? Fren markası Br m447
IMG_20230603_230344.jpgIMG_20230603_230831.jpg
 
Selamlar.. benimde bir çözemediğim sıkıntım var.foruma baktım ama daha önce yaşayan birisine rastlamadım... Bisikletimi bir hafta önce ikinci el olarak almıştım. Ön freni tutmuyordu. Satan kişi ayar yapılması lazım deyip geçiştirdi. Açıkçası Bende pek önemsememiştim o zaman. Bu gün fren kolu üstünde yağ terlemeleri farkettim. Sildim fakat belli bir süre sonra tekrardan terleme oldu. Fren kolumu biraz incelediğimde şu kısımda yağ olduğunu gördüm. Diğer fren koluna baktığımda ise böyle bir şey yoktu. Ne olmuş olabilir? Fren markası Br m447
305324 dosyayı görüntüle305325 dosyayı görüntüle
Diyer fren kolununda bir fotorafını atarsan(1. Fotoraftaki gibi) daha iyi olur benim tahminimce piston contalarından biri kaybolmuş gibi .cok düşükte bir ihtimal olsada orjinal fren yağı yerine daha ince bir yağ koyulmuş olabilir.
 
IMG_20230605_161252.jpgIMG_20230605_161317.jpgIMG_20230605_161403.jpg
İlk fotoğraf yağ kaçıran ön fren koluna ait.
İkinci fotoğraf sağlam olan fren kolu
Üçüncü fotoğraf ise oluşan yağ terlemesi
Cevabınız için Teşekkür Ederim Batuhan B.
 
Ekran görüntüsü 2023-06-05 192947.png
@Yaşar01
Bu resimle olayı anlatmaya çalışıyım 2.resimde(sağlıklı çalışan kol) resimde en sağ dayanmış bu yüzden yağın zızacağı bir nokta yok
ama 1.resimde(bozuk kolda)en sağ dayalı değil . Buda şunda delalet ya contanın fiziksel ve kimyasal yapısının bozulduğuna ve elastikiyestini kaybetiğine yada piston kafasının pivot noktasından düzgün açıyla haraket etmediğine delalettir.
 
Kol hiç hareket etmemesine rağmen yağ sızdırıyor buda sanırsam sorunun contadan kaynaklandığı gösterir. Bu şekilde içindeki yağ boşalmış ve fren tutmuyor zaten. artık ilerki günlerde bir bisiklet tamircisine göstermem gerekecek gibi. Derin bilgilerinizi paylaştığınız tekrardan Teşkkürlerimi iletiyorum Batuhan B.
 
  • Beğen
Tepkiler: Batuhan B.
Mümkünse acil yardım.Teker sökülüyken değil de balataları söküp temizleyip yerine takarken yanlışlıkla ön frene bastım.Şimdi balatayı takamıyorum alan daraldığı için.Ne yapmalıyım?
 
Mümkünse acil yardım.Teker sökülüyken değil de balataları söküp temizleyip yerine takarken yanlışlıkla ön frene bastım.Şimdi balatayı takamıyorum alan daraldığı için.Ne yapmalıyım?
Balataları çıkarın, tercihen plastik bir levyeyle sıkışan pistonların arasını açın. Ardından tekrar balataları yerleştirin.
 
Balataları çıkarın, tercihen plastik bir levyeyle sıkışan pistonların arasını açın. Ardından tekrar balataları yerleştirin.
Deniyorum şimdi.Peki yağ da sızdıysa biraz nem de vardı sanki.
 
Pazar bisikletçi bulamam.Yapacak birşey yok demek ki.Teşekkür ederim.
 
Deniyorum şimdi.Peki yağ da sızdıysa biraz nem de vardı sanki.
Nem diye niteliyorsanız fazla birşey yoktur, o kadar yağ eksilmesinden bir şey olmaz, güzelce temizleyin takın balatanızı.
 
Nem diye niteliyorsanız fazla birşey yoktur, o kadar yağ eksilmesinden bir şey olmaz, güzelce temizleyin takın balatanızı.
Sanırım hallettim.Plastik levye iyi fikirdi.Tornavidayla ayıramamıştım.Vida sökümü filan gerektiğini düşündüm.Sızan yağı temizleyip balata spreyi de sıktım şu an kurumada.
 
Geri