Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

İkinci el bisiklet almak mantıklı mı?

observer

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Ağustos 2010
Mesaj
1.663
Tepki
560
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Salcano
merhabalar genelde forum üzerinde öneriler ikinci el alınması yönünde olur tabii ki iyi bakılmış kondisyonunda sorun olmayan ikinci el bulunabiliyorsa iyidir ancak konuyu detaylı olarak incelemek istedim.
Örneklem bisiklet sedona 410 olsun mesela. Güncel sıfır fiyatı 2bin tl civarı olması gerek onla da 2017-2018-2019 hangisi alınır tam bilmiyorum. Bazı ilanlarda yıl bilgisi yok.
ilk olarak bisiklette yıpranma beklemediğim parçaları yazıyorum.
Kadro set gidon sele sele borusu fren vites kolları ve aktarıcılar muhtemelen an az yıpranacak parçalardır.(maşa sabit olduğu için onu da az yıpranacak olarak kabul ediyorum)
Bunların bir üstü ise jant setleri diyebiliriz özellikle yeni bisiklet alındığında göbek bakımları jant telleri akort ayarı gerekebilir.
En çok yıprancak parçalarda kuşkusuz hareketli sistem olacaktır. Vites aktarıcıları ve fren pabuçları ilk sırada. Fren bacakları vb hatasız olduğunu varsayıyorum.
bunlara ek olarak ruble aynakol zincir ve fren vites kablolarında da kondisyon düşüşü olabilir. Dış lastik konusunda ise genelde sürücüler değiştirir ancak aldığımız bisiklette hiç lastik değişimi yapılmadıysa muhtemelen ömrünün sonlarında olacaktır.
Şimdi burdan sedona 410 parça bilgilerine bakalım bu 2017 model. 2015 de parçalar daha iyi ancak sram via pek bulamadım nette.
(link)
Arka aktarıcı en ucuz 120tl : (link)
Aynakol 100 tl : (link)
Ruble 86 tl : (link)
Ön Aktarıcı 3 lü sram via türkiye de fiyat bulamadım 50-100 aralığı diyelim.
Zincir 60tl diyorum aslında yağlama yapıldıktan sonra istemez değişim.
Lastikle çok göreceli olduğu için hesaba katmıyorum.orjinal lastikleri her yerde 75-100tl iken aktif pedalda 40tl güncel mi fiyat bilgim yok.
(link)
fren pabucu olarakta ön arka 50tk kadar tutacaktır muhtemelen.
toparlarsak eğer yüksek km yapmış bir bisiklektse ön arka aktarıcılar ruble aynakol 350-400tl arası tutacaktır.
zincirler ön arka göbek bakımı yağlamalar fren vites telleri vb ise 100-150tl civarı tutacaktır.
bu bisikleti sıfıra YAKIN kondisyona getirmek bize 450-550tl te malolcak.
üstelik jantlarda göbeklerde teller vb bir arıza olmadığını düşündük sadece periyodik bakımı gözönünde bulundurduk
bisikletin sıfır fiyatı ise 6 taksitli +-2000tl.
ikinceli 1500tl olduğunu düşünürsek oldukça mantıksız bir seçim olur.
1000tl olduğunu düşününce de cebimizde 500tl kadar bir para kalcak belki ama peşin para dezavantajı var
bu noktada ikinci elde mantıklı bir seçim yapmak istiyorsak max 5 yıllık çok yol yapmamış ya da bakımları düzenli yapılmış sorunsuz bisikletlere bakmak gerek. ve fiyatı aynı özelliklerdeki güncel modelin yarısı kadar olmak zorunda yanlış mıyım?
not : bu konuyu malum sitelerdeki ikinci el fiyatlarını gördükten sonra açmaya karar verdim 1000tl ve altı sedona 410 bulmak oldukça zor gibi şuan.
sıfırı peşin max 1800tl ye alınabilir muhtemelen bu durumda bende sıfır araştırmaya karar verdim.
yorumlarını beklerim
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Scudo
İkinci elin en büyük dezavantajı, alıp bir kaç gün sürüp en ince detayına kadar inceleyene kadar kusurlarını bilemiyorsun. Kimse satmadan önce bu şekilde test etmene müsade etmez.

Bence sıfır al, arıza çıkarsa elinde belgen var, garantin var, iade hakkın var, kapısını çalacağın bir yer var. Sorun yoksa zaten cillop gibi temiz bisikletin olmuş olacak.

İkinci ele para verdikten 2 ay sonra kadrodaki ince çizginin çatlak olduğunu görmekte hoş olmayacaktır, mesela.
 
İkisi de kendine göre mantıklı aslında. Türkiye gibi tüketim ülkelerinde ikinci el biraz daha mantıklı geliyor bana açıkçası. Çünkü insanlar bir heves edip sıfır bisiklet alıyorlar, birkaç sürüşten sonra ya depolarında yada balkonlarında bir süre saklayıp en sonunda da satmaya karar veriyorlar. Çevremde birçok örneği var bunun. Daha gidon bandında kir bile olmayan tertemiz bisikletleri inanılmaz ucuz fiyatlara satan insanlar tanıdım sırf ellerinden çıksın diye. Ancak bisikletten pek anlamıyorsanız ikinci elde sıkıntı yaşama ihtimaliniz de var tabi. Bisikletin tekerleklerini çıkarıp tam bir görsel incelemenin ardından vites fren sisteminin kontrolü, jantların kontrolü ve sonrasında da binip en azından 3-5dk size verdiği hissiyata bakmak gerekir. Bunları yapamam diyorsanız o zaman sıkıntı yaşama riskini bertaraf etmek için sıfıra yönelmeniz daha mantıklı olur.
 
Ülkemizde alım gücü düşük ve ürün çeşitliliği zayıf olduğundan arabalarda olduğu gibi ikinci el fiyatları çok yüksek. Millet yurtdışında 50-60 dolara ne bisikletler satıyor. Bizde ise kimse sıfır alamadığı için ikinci ele çok rağbet var. Sıfır bisikletler ateş pahası. Alım gücü yükselmedikçe de böyle devam eder.

İkinci el aldığınızda bisiklet az kullanılmışsa sadece bakım masrafını biraz öne çekerek (sıfır da alsanız bir süre sonra illa ki bakım gerekecek) iyi fiyata bisiklet sahibi olursunuz. Gayet mantıklı hareket bence. Siz tüm masrafları yapacağınız şeklinde yazmışsınız. Az kullanılmış bisiklette o masrafların çoğuna gerek kalmaz. Aktarıcı ve vites kolu değişimi bir kez yaptım, epey eski bir mtbydi. Lastik de öyle. Zincir değişimi için bile en az 1000 km kullanılması lazım bisikletin. Her gün ortalama 20 km yapan biri için bile iki ay sürekli kullanım demek. Özellikle katlanır bisiklet ve şehir bisikletlerinde bir heves alınıp beş altı kez kullanılıp satışa konan çok bisiklet var.

Eğer bisiklet bir miktar kullanılmışsa zaten fiyat neredeyse yarısına inmiş olur. O zaman lastik, fren pabucu, fren vites telleri değişimi, akort ayarı gerekebilir ama onlar da çok tutmaz. Sizin örneğinizdeki bisiklette sıfır ikinci el çok büyük fark yok gibi görünüyor ama fiyat az daha yükselsin 3bin olsun o zaman böyle bir bisiklet bile çok mantıklı hale geliyor -ki yol bisikletlerinin çoğu bu koategoride. Dolayısıyla parçalarda ve kadroda hasar yoksa pazarlığa girilebilir.

Ama bisiklet çok kullanılmış ve eskiyse, parçaları kadroları hasarlı ve yıpranmışsa çok çok iyi bir indirim olmadıkça ve öyle de kullanabilirim ayağımı yerden kessin demiyorsanız bence alınmaz. Toplamak temizlemek çok marjinal bir bisiklet değilse uğraştığınıza para harcadığınıza değmez. Vitessiz ve ucuz bisikletlerde falan düşünülebilir bence.

Kendi kullanım amacınıza, maddi durumunuza ve bisiklet bilginize göre bir değerlendirme yapmalısınız.

Eğer hiç bilginiz yoksa gidip tanımadığınız ikinci el üst seviye bisikletlere bakmayın. Kazıklanmasanız bile astarı yüzünden pahalıya gelebilir. Yukarıda bir arkadaş yazmış ufacık bir çatlak çok can sıkar. Ucuz bisiklet alın sorun çıksa bile yine ucuza halledersiniz. Tecrübe kazandıkça daha pahalı bisikletlere yönelirsiniz.
 
@turcudede
Birkaç gün binmeye gerek yok önce den satıcı ile görüşüp kurallarımı anlatıyorum işine gelirse buluşup alışverişi yapıyorum, ilk etap da kadro çok önemli olduğu için benim açımdan özel kuyumcu gözlüğümle bol bol inceliyor kılcal çizik,çatlak boya aklınıza ne gelirse bakıyorum en son donanıma bakıp sonrasında sürüyor ve anlaşırsak alıyorum çok zor değil ikna kabiliyeti ve güzel ikna etmek lazım.
 
Valla kafam şişti okurken kardes. O kadar detaya gerek yok ve bisiklet parcalari öyle senin sandığın gbi bi kac turda yipranmaz. Bir suru insan bi merak alip biraz kullanip yari fiyatlara satiyor. Bi suru alternatif var bu pahalılikta. Ayrica ikinci elde sana dunyayi 4 tur attiracak birinci sinif grup setler mevcud.

Bak bu bisiklet bir buyuk elcinin oglundan bana takasla geldi. Kac km kullanilmis ne kazalar yapmis belli değil ama ben restore ettim. Ustunde sadece vites kollari degisti falan. Ama tank gbi her yola surdum her sartta kullandim tik yok.
Cokda seyetmeyin kisaca
2018-07-03_13-33-21_HDR.jpg
 
Bisiklet, kullanım ömrü uzun olan bir şey. Yani düzgün kullan ve bakımını yap 50 sene banamısın demez. Bir kaç yıl bile kullanılmış olsa bence sorun değil.

Ben memurum. Bizim kurumda bir bisiklet var. Herkes atlar gider bir yere evrak vs. bırakır. Pataküte kullanılmış. Arada yan tarafta bisikletçinin elinden geçer. Aynen yoluna devam eder. Eski dandik bisikletlerden. Kompanentlerinin markası bile yok yani.

Böyle ayrıntıda boğulursan seni canyon bisiklet bile memnun etmez.

Sedona 410 örnek verilmiş. En az 50 sene kullanım ömrü olsa ve 2-3 senelik bisiklet olsa hala genç bir bisiklet sayılır. Bisiklet öyle kullan at değil, o da bir araç ve diğer araçlar gibi tasarımcısı, mühendisi, özel bir üretim süreci var. Senin düşünemeyeceğin kadar ayrıntı düşünülmüştür. İnsanlar babalarının bisikletlerini restore edip çatır çutur kullanıyor. Bugünün teknolojisiyle ve mühendisliğiyle üretilmiş bir bisiklet her türlü seni emekli eder. Bu değiştirme muhabbetleri hevesten ve sıkıntıdan hani.
 
ikinci el almak tabiki çok mantıklı ki bizim gibi kurların sürekli dalgalandıgı ve her geçen gün yeni kompenentleri alım gücümüz düşerken ikinci el kovalamak en mantıklısı
ben mesela ikinci elde fırsatları kovalayarak vites sistemimi ve fren sistemimi iyi bir modelle güncelledim.Şimdi bakıyorum da sıfır olarak alsam ikinci elde aldıgım fiyatla sadece sıfır ruble ve vites kolu alabiliyor :)
yeterki biraz piyasayı bilmek lazım,biraz da anlamak lazım ki ikinci elde iyi bir tercih yapabilmek için
Bir bisikletin kullanıma göre eskiyeceği parçalar bellidir, çok km yapıyorsa aynakol-ruble-lastik-zincir ler en fazla aşınan ve eskiyen parçalar bunlar mesela ikinci elde önemli yoksa bisiklet eskiyen telefonlar-arabalar-elektronik eşyalar gibi yılların yeni teknolojisine yenik düşen bir alet değil,bu sene çıkan bir model 5 yıl sonra çıkacak modelden çok da farklı olmayacak
Özellikle parça satişları ve bisikletler ikinci ele düşünce çok değer kaybediyor bunu bilerek almalı ki,ben bunu ileride daha iyi paraya satarım diye düşünmekten ziyade kullanmak için alın ki zarar edince üzülmeyin.
Birçok mecrada 2017-2018 bisikletine sıfr 2019 da sağlam zam geldi diye 2019 fiyatına yakın fiyat çeken bir sürü akıllı arkadaşlarımız (!) var tabi onlara da aldanmamak lazım
 
merhabalar topluca cevap vermek istiyorum.
ilk olarak konuyu açmamın nedeni seçim yapamam ve sizin fikirlerinizi almak istemem.
eğer ki alacağımız bisikletin ikinci el fiyatı sıfırından en az %30 daha ucuzsa ikinci el mantıklı olmaya başlıyor diyebiliriz.
burada ki en önemli noktalar alacağımız bisikletin nasıl kullanıldığını bilmemiz ve elimizin tamir işlerine biraz yatkın olması galiba.
şimdi sıfırı 2bin lira olan bisiklet zaten üst seviye bir bisiklet değil hatta orta seviye bile değil. verilen meblağ zaten çok yüksek olmadığı için acaba insan bin lira değilde 1800-1900 liraya 6 taksitle mi alsam diye düşünmüyor değil. ancak ikinci el almanın şöyle bir avantajı olacaktır bisiklet aldığımız kondisyonsa düzenli bakımları yapılıp bizi 1-2 yıl idare edecekse parça kondisyonları düştüğünde sıfır parçalarla upgrade etme olanağımız olcaktır.
özellikle ikinci elde yol bisikleti piyasası mantıklı olur gibime geliyor. sıfır salcano sedona almaktansa ikinci el kadro seti kaliteli upgrade açık bir bisiklet.
burada ki asıl mesele 6 ay taksitle 1800-1900e sıfır satılan bisikletlerin ikinci eline istenen fiyatlar.
(link)
12 adet ilan toplamda(kayda değer olanlar ve upgrade edilmeyenler altta)
2 adet 1300tl(yanında max 200tl değerinde aksesuar veriliyor )
1 adet 1350tl
3 adet 1500tl
eğer ki verilen fiyatlardan alıncaksa ki çoğu kişi son fiyattır diyor genelde mantıksız oluyor.ama piyasa takip edilirse düzgün bir şeyler bulabiliriz illaki. bi ara raşit abinin ölü fiyata sram aktarıcı düşürme olayı vardı sanki
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@observer
Ohooo be abicim dusurduklerimden müze olur, aynen komple xo-x9 karisik set yapmistim .

Benim sahsi felsefem sifir ayarindakiler en fazla yari fiyatindan yukari olmamali ki taksitle almaktan vazgecirsin. Onun dışında herif 5 sene binmis, sifirindan 300 asagiya satiyor. Yani kisaca herif sifir bisiklete 5 sene sadece 300 lira bir rakama biniyor, almak isteyen gariban 5 sene binilmisine ödüyor kalani
 
@mariokaldato
sahibinden ilanları genelde şişik oluyor. muhtemelen sizin aldıklarınız bisiklet sporuyla yakından ilgilenenlerden oluyor. upgrade için fazlalıkları elden çıkarıyorlar. bu tarz ilanlar en yoğun nerde olur ? letgo da arama sisteminin kötü olması ve boş ilanlar yüzünden zor oluyor ancak sahibindenden daha uygun yine de fiyatlar.
muhtemelen en iyi facebook'tan düşer.
önerdiğiniz gruplar var mıdır ?
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@observer
Valla abicim kesinlikle arayista olmaman gerek psikolojik olarak. Genelde cevreden denk geliyor. Seviyorlarda beni sagolsunlar. Ben kaçıyorum onlar kovaliyor. Cogu apgereyti bu sekil yaptim. Inan en ufak bi dusuncem yokken kafama sokuyorlar.
Ama face ikinci el ilan sayfalarina uye olursan zaten faceye girince günluk önüne dökuluyorlar.
 
  • Beğen
Tepkiler: observer
Bence giriş seviyesi bisikletleri ikinci el almaya çok gerek yok. Daha geçen gün arkadaşıma 1500 liraya Sedona 410 aldık. İkinci el alsak kaç para olacaktı; 1000? 1200?
Biraz daha üst seviye bisikletlerde ise ikinci el mantıklı. Sıfırı 8 bin olan makina 3 bine alınabiliyor.
 
Türkiye'de ikinci el ürün alma hususu çok mantıklı gelmiyor bana. Araba olsun, bisiklet olsun, gitar olsun yakın olarak takip ettiğim alanlar. Hiçbirinde ikinci el fiyatları makul olmuyor. Sırf bu yüzden firmaların yaptığı kampanyaları takip edip, ikinci el fiyatına yakın fiyatlara taksitle almak daha mantıklı. Zaman içinde ufak tefek parçalar ikinci el olarak alınabilir ama küçük şehirde ve bu imkanlara uzaksanız sıfır taksit olayı daha mantıklı. İkinci eli 1900₺'ye satılan bisiklet yerine 2500₺'ye taksitle almak daha mantıklı. İkinci el araba yerine 10000₺ verip sıfır almak daha mantıklı. Yurtdışı ikinci el fiyatlarına ürün satılsa tabii ki risk alınabilir ama bu şartlarda asla.
 
şartlara göre değişir. maryo abinin dediği gibi sıfırının yarı fiyatına denk geliyorsa ikinci el almak cazip oluyor. özellikle de temiz ve sorunsuz bir bisiklet ise.

giriş seviye bisikletlerin ikinci eli sıfırının yarı fiyatına denk gelmiyor maalesef. ben 6 ay bisiklet araştırdım geçen sene. sahibindeni günlük kovaladım. sıfırları deli gibi araştırdım. en sonunda elimde kalan en iyi seçenek ikinci el almak oldu. 2 yıllık bisikleti sıfırının yarı fiyatına aldım. ayrıca fren ve jantlar yükseltilmiş, km saati ve kilitli pedallar da ekstraydı. ufak tefek sorunlar elbette çıktı sonradan ama ciddi derecede sıkıntı yaratacak birşey çıkmadı çok şükür.
 
Pek çok kez 2.el bisiklet aldım. Edindiğim tecrübe şu: çoğu arkadaşın da dediği gibi bi hevesle bisiklet alıp sonra da satan çok kişi var. En fazla 6 aylık bisikleti en fazla sıfırının üçte iki fiyatına alırım. Çok temiz olmasıkça daha eskisine yönelmem. En son sıfır bi mtb aldım. Sıfır bisiklete binmekte ayrı bi zevk. ? şurasını mı değiştirsem, burasını mı yükseltsem derdu olmuyor uzunca bi süre
 
Bence bu konuda bir husus atlanıyor.

Örnek vermek gerekirse bundan 2 yıl önce 2000 TL ye alınan bisikletin aynısı su an 3500 TL ile 4000 TL arasında degişiyor. Siz o dönem 2000 TL ye alındı simdi 1500-1700 TL ye satılıyor diye veryansın edersenız yanlış düşünürsünüz.

Sizin dediginiz durum bence mevsim icinde alınmış daha yasını doldurmamıs bir bisiklet için dogru olur.

Şahsen ben ikinci el bir bisiklet alacaksam en fazla 3-4 yıllık temiz kullanılmış bir bisikleti tercih eder ve bu zamanki kura göre fiyatını karşılaştırırdım ve böyle de yaptım. Simdi satışı daha düşük setle 5000 TL civarına satılan bir bisikleti yarı fiyatına aldım. Bunu ama bir yıllıı bir bisiklet icin düşünseydim 4000 TL civarına belki bulurdum. Böyle bir şey yapacaksam da gider sıfırını alırdım. Sizin dediginiz gibi
 
Bisiklet camiasinin yüzde 40 50 sini 2.el olustururken neden böyle bir konu?
 
Gayet mantıklı, garantisi varsa iyi ama yoksa ve temizse alınabilir. Vergiler, mağazanın kendi giderleri ve kar payı fiyatı çok arttırıyor. Bunlar çıkıp biraz da pazarlık devreye girince 2. el bisiklet kaçınılmaz.
 
@Haggard1963
bende 410 düşünmekteyim acaba nereden aldınız ? şuan ikinci eline bile 1500 isteyen var :D
zorlanırsa 650-1000 arası düşer gibi ikinci eli +2 yıllıklar
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Geri