observer
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 3 Ağustos 2010
- Mesaj
- 1.663
- Tepki
- 560
- Şehir
- İstanbul
- Bisiklet
- Salcano
merhabalar genelde forum üzerinde öneriler ikinci el alınması yönünde olur tabii ki iyi bakılmış kondisyonunda sorun olmayan ikinci el bulunabiliyorsa iyidir ancak konuyu detaylı olarak incelemek istedim.
Örneklem bisiklet sedona 410 olsun mesela. Güncel sıfır fiyatı 2bin tl civarı olması gerek onla da 2017-2018-2019 hangisi alınır tam bilmiyorum. Bazı ilanlarda yıl bilgisi yok.
ilk olarak bisiklette yıpranma beklemediğim parçaları yazıyorum.
Kadro set gidon sele sele borusu fren vites kolları ve aktarıcılar muhtemelen an az yıpranacak parçalardır.(maşa sabit olduğu için onu da az yıpranacak olarak kabul ediyorum)
Bunların bir üstü ise jant setleri diyebiliriz özellikle yeni bisiklet alındığında göbek bakımları jant telleri akort ayarı gerekebilir.
En çok yıprancak parçalarda kuşkusuz hareketli sistem olacaktır. Vites aktarıcıları ve fren pabuçları ilk sırada. Fren bacakları vb hatasız olduğunu varsayıyorum.
bunlara ek olarak ruble aynakol zincir ve fren vites kablolarında da kondisyon düşüşü olabilir. Dış lastik konusunda ise genelde sürücüler değiştirir ancak aldığımız bisiklette hiç lastik değişimi yapılmadıysa muhtemelen ömrünün sonlarında olacaktır.
Şimdi burdan sedona 410 parça bilgilerine bakalım bu 2017 model. 2015 de parçalar daha iyi ancak sram via pek bulamadım nette.
(link)
Arka aktarıcı en ucuz 120tl : (link)
Aynakol 100 tl : (link)
Ruble 86 tl : (link)
Ön Aktarıcı 3 lü sram via türkiye de fiyat bulamadım 50-100 aralığı diyelim.
Zincir 60tl diyorum aslında yağlama yapıldıktan sonra istemez değişim.
Lastikle çok göreceli olduğu için hesaba katmıyorum.orjinal lastikleri her yerde 75-100tl iken aktif pedalda 40tl güncel mi fiyat bilgim yok.
(link)
fren pabucu olarakta ön arka 50tk kadar tutacaktır muhtemelen.
toparlarsak eğer yüksek km yapmış bir bisiklektse ön arka aktarıcılar ruble aynakol 350-400tl arası tutacaktır.
zincirler ön arka göbek bakımı yağlamalar fren vites telleri vb ise 100-150tl civarı tutacaktır.
bu bisikleti sıfıra YAKIN kondisyona getirmek bize 450-550tl te malolcak.
üstelik jantlarda göbeklerde teller vb bir arıza olmadığını düşündük sadece periyodik bakımı gözönünde bulundurduk
bisikletin sıfır fiyatı ise 6 taksitli +-2000tl.
ikinceli 1500tl olduğunu düşünürsek oldukça mantıksız bir seçim olur.
1000tl olduğunu düşününce de cebimizde 500tl kadar bir para kalcak belki ama peşin para dezavantajı var
bu noktada ikinci elde mantıklı bir seçim yapmak istiyorsak max 5 yıllık çok yol yapmamış ya da bakımları düzenli yapılmış sorunsuz bisikletlere bakmak gerek. ve fiyatı aynı özelliklerdeki güncel modelin yarısı kadar olmak zorunda yanlış mıyım?
not : bu konuyu malum sitelerdeki ikinci el fiyatlarını gördükten sonra açmaya karar verdim 1000tl ve altı sedona 410 bulmak oldukça zor gibi şuan.
sıfırı peşin max 1800tl ye alınabilir muhtemelen bu durumda bende sıfır araştırmaya karar verdim.
yorumlarını beklerim
Örneklem bisiklet sedona 410 olsun mesela. Güncel sıfır fiyatı 2bin tl civarı olması gerek onla da 2017-2018-2019 hangisi alınır tam bilmiyorum. Bazı ilanlarda yıl bilgisi yok.
ilk olarak bisiklette yıpranma beklemediğim parçaları yazıyorum.
Kadro set gidon sele sele borusu fren vites kolları ve aktarıcılar muhtemelen an az yıpranacak parçalardır.(maşa sabit olduğu için onu da az yıpranacak olarak kabul ediyorum)
Bunların bir üstü ise jant setleri diyebiliriz özellikle yeni bisiklet alındığında göbek bakımları jant telleri akort ayarı gerekebilir.
En çok yıprancak parçalarda kuşkusuz hareketli sistem olacaktır. Vites aktarıcıları ve fren pabuçları ilk sırada. Fren bacakları vb hatasız olduğunu varsayıyorum.
bunlara ek olarak ruble aynakol zincir ve fren vites kablolarında da kondisyon düşüşü olabilir. Dış lastik konusunda ise genelde sürücüler değiştirir ancak aldığımız bisiklette hiç lastik değişimi yapılmadıysa muhtemelen ömrünün sonlarında olacaktır.
Şimdi burdan sedona 410 parça bilgilerine bakalım bu 2017 model. 2015 de parçalar daha iyi ancak sram via pek bulamadım nette.
(link)
Arka aktarıcı en ucuz 120tl : (link)
Aynakol 100 tl : (link)
Ruble 86 tl : (link)
Ön Aktarıcı 3 lü sram via türkiye de fiyat bulamadım 50-100 aralığı diyelim.
Zincir 60tl diyorum aslında yağlama yapıldıktan sonra istemez değişim.
Lastikle çok göreceli olduğu için hesaba katmıyorum.orjinal lastikleri her yerde 75-100tl iken aktif pedalda 40tl güncel mi fiyat bilgim yok.
(link)
fren pabucu olarakta ön arka 50tk kadar tutacaktır muhtemelen.
toparlarsak eğer yüksek km yapmış bir bisiklektse ön arka aktarıcılar ruble aynakol 350-400tl arası tutacaktır.
zincirler ön arka göbek bakımı yağlamalar fren vites telleri vb ise 100-150tl civarı tutacaktır.
bu bisikleti sıfıra YAKIN kondisyona getirmek bize 450-550tl te malolcak.
üstelik jantlarda göbeklerde teller vb bir arıza olmadığını düşündük sadece periyodik bakımı gözönünde bulundurduk
bisikletin sıfır fiyatı ise 6 taksitli +-2000tl.
ikinceli 1500tl olduğunu düşünürsek oldukça mantıksız bir seçim olur.
1000tl olduğunu düşününce de cebimizde 500tl kadar bir para kalcak belki ama peşin para dezavantajı var
bu noktada ikinci elde mantıklı bir seçim yapmak istiyorsak max 5 yıllık çok yol yapmamış ya da bakımları düzenli yapılmış sorunsuz bisikletlere bakmak gerek. ve fiyatı aynı özelliklerdeki güncel modelin yarısı kadar olmak zorunda yanlış mıyım?
not : bu konuyu malum sitelerdeki ikinci el fiyatlarını gördükten sonra açmaya karar verdim 1000tl ve altı sedona 410 bulmak oldukça zor gibi şuan.
sıfırı peşin max 1800tl ye alınabilir muhtemelen bu durumda bende sıfır araştırmaya karar verdim.
yorumlarını beklerim