Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

İşe Bisikletle Gidenler

İşe hangi sıklıkta bisikletle gidiyorsunuz?


  • Toplam katılım
    702
Scudo
Değerli Arkadaşlar,

Yorumları takip ettiğim kadarıyla farklı tecrübeler yaşanmış ve kafalar karışık gibi.

Mid Drive motorların (veya Mid Motor) teknik özelliklerini, kullanım / uygulama hatalarını, ideal çözümleri ve neredeyse üç yıllık kullanım ve araştırmalarımdan gelen tecrübelerimi paylaşmak istiyorum.

Mid Motorlar, aynakoldan tahrikli, gücü mekanik elemanlar (aynakol → zincir → arka dişli) ile aktaran bir tasarımdır ve transmisyon açısı (zincirin, aynakol ekseni ile yaptığı açı), aynakol merkez ekseni ile 90 derece (dik) olacak şekilde tasarlanmıştır. Dolayısıyla, arka göbekte sabit (fixed) dişli olmak zorundadır.

E-Bisiklet dönüşüm piyasasındaki -kurumsal / bireysel- uygulayıcılarının yaptıkları en önemli yanlışlıklardan biri, maalesef Mid Drive motorların bu tasarım özelliklerine aykırı çözümler sunabiliyor olmalarıdır. Kaset (ruble ve aktarıcılı) vites sisteminin vites değişimlerinde transmisyon açısı değişkendir. Bundan dolayı silindir pimli klasik zincir yerine oval pimli (nokta temaslı) zincir kullanılması önerilir. Oval pimli zincirler ise klasik zincirler kadar dayanımlı olmadıklarından, Mid Motorun tasarımına aykırı kullanmanın yanı sıra, motorun tahrik gücüne karşı da dayanımlı olmamasından dolayı, orta veya uzun -belki de kısa- vadede aktarım donanımlarında (zincir, aktarıcı ve dişliler) ve hatta Mid Motorda sorunlarla karşılaşılacağı düşük bir ihtimal olarak öngörülmemelidir.

Yani, Mid Motorlu çözümlerde kaset vites sisteminin tercih edilmesi kesinlikle doğru değildir. Sorunsuz ve kaliteli performans alabilmek için; arka göbekte sabit (fixed) dişli gerekliliği OLMAZSA OLMAZDIR.

Mid Motorlarda vites görevi gören kademeler bulunmaktadır. Kontrol panelinin menüsünde kademe (vites) sayıları “Gelişmiş Ayarlar (advance settings)” alt menüsünde üç, beş veya dokuz kademe gibi seçeneklerle ayarlanabilir. Hangi kademe seçilirse seçilsin, vites oranı değişmemektedir. Üçlü kademede vites geçişleri sert, dokuzlu kademede ise gayet yumuşak olacaktır.

O zaman, “bu durumda, Mid Motor sadece single step / tek vites bisikletlerde mi kullanılabilecektir?“ diye bir soru akla gelebilir.

Cevap, tabi ki HAYIR…

Mid Motor, GÖBEK VİTES ile kombine edildiğinde mükemmel bir performans artımı ve sürüş konforu elde edilerek çok üst segmentlerde bir kaliteye ulaşılır. Motorun kademeleri ve göbek vitesin vitesleri ile kombine kullanımında tork değerleri ve hız limitleri son derece olumlu olarak değişecektir. Mesela, 500w Bafang Mid Motor ile %307 vites oranlı Shimano Nexus-8 Göbek Vites kombinasyonunda, 100nm olan motorun tork değeri, birinci viteste 140nm değerlerine yükselecek, sekizinci viteste ise hız limitleri tavan yapacaktır.

MID MOTOR AVANTAJLARI;

@ Hiç bir donanıma -aynakol göbeği değişimi hariç- müdahale etmeden geleneksel tüm kadrolara uygulanabilir.
Hub motorda ise donanımsal müdahaleler daha fazladır.

@ Hub motorların sağladığı tork değerlerini Mid motor daha az güçle sağlar.
Yani 500w Mid Motorun 100nm tork değerine, ancak 1.000w üstü Hub motorlarda ulaşılabilir.

@ Kullanıcı ile motor iletişimi son derece senkronize olduğundan, tepkiler anlıktır ve kullanıcıya stres yüklemez.

@ Hub motora göre daha az komponent kullanılır. Harici sürücü, pedal sensörü ve vites sensörü kullanımına gerek duyulmaz.

@ (Bence en önemlisi), aynakoldan tahrikli olduğu için, bisiklet konseptinden çıkılmamış olunur.
Hub motorlarda güç aktarımı doğrudan tekeredir. Pedal sensörü ile zorlama bir ilişki kurulur ama mekanik ilişkisi olmadığından Hub motorlu, iki tekerlekli bir araca (!) dönüşecektir.

@ Göbek vites ile kombine edildiğinde;
- Sürüş konforu,
- Sürüş kalitesi,
- Sürüş sürekliliği,
- Kapalı sistem olduğundan bakım kolaylığı (neredeyse sıfır bakım),
- Verimlilik getirecek
veeeee BİSİKLET sürme keyfi devam edecektir.

ÖNERİLER:


Yaklaşık üç yıllık kullanım ve araştırmalarımdan gelen tecrübelerim doğrultusunda;

@ Kullanım amacına göre optimizasyon yapılmalı ve ona göre motor gücü ve batarya kapasitesi belirlenmelidir.

@ Pedallanacak coğrafya fazla engebeli ve yokuşlu değilse en fazla 350w Bafang Mid Motor tercih edilmelidir. Unutulmamalıdır ki, yüksek güç talebi, yanında yüksek kapasiteli batarya grubu, dolayısıyla size ilave malî, bisikletinize de fiziki yük getirecektir.

@ Engebeli ve yokuşlu coğrafyalarda ise, göbek vites kombinasyonu ile 500w Bafang Mid Motorlu sistem, en ideal çözüm olacaktır.

@ Off-road aktiviteleri için ise göbek vites kombinasyonu ile 750w Bafang Mid Motorlu sistem, ihtiyacı fazlasıyla karşılayacaktır.

@ 750w üstü güçteki Bafang Mid Motorlar, yukarıdakiler dışında amaçlanan kullanımlar için ihtiyaç olabilir. Kargo, tandem bisikletleri gibi.

Herkese kazasız, belasız, kasklı, güvenlik donanımlı sağlıklı sürüşler diliyorum.

Soner Gezci
soner@gezci.com
 
benim evle iş arası 20 km. kondisyon açısından sıkıntı yok ama iş öncesi 20km terletmezmi. günlük kıyafeterle mi sürüş yapıyorsunuz yoksa yanınızda götürüp iş yerinde mi değiştiryorsunuz
 
Önceki sayfada benim mesajımı hatırlayan vardır belki. Evden işe 19 km'ydi. Taşındım ve biraz yaklaştım. Bu tarafın yollarında çivi de yok. 😂 Gece sürüşü de güzel oluyor. Trafik yok, serin hava mis.

oo baya varmış arası hocam bende karatayda oturuyorum organizeye bisikletle gitmeyi düşünüyorum
 
Her gün işe bisiklet ile giden biri olarak söylüyorum karayolu taşıtların dan hangi tür araba veya araç olursa olsun bir bisiklet kadar sağlam değildir sonuçta onlar bizim gibi mıcır birikmiş ve logar kapakları ile dolu cam kırıkları ve çivilerin bol olduğu emniyet şeridinden surmuyolar dümduz ve tertemiz yol onlara kalıyor adaletini dikiyim kapitalizm 😲
 
Abi çalıştığın yer Emniyet Müdürlüğü bile olsa bağlamadan bırakma. Sonra kaçtı olur. Mümkünse ofisine çıkar. Karşılıklı muhabbet edersiniz. :koptum:
Ofis müsait değildi, kilidi evde unutmuştum. Tam güvenliğin dibine bıraktım. :D Güvenlikçimiz ile konuştum. Fabrikanın duvarlarının içinde kalıyor bisikletin durduğu kısım. Yoksa hem yanıma ofise çıkartırım, hem de masamın tam yanına koyarım 😅
Bisikletimle bakışmadan iş yapamıyorum da. :D
 
Bu da bu sabahtan olsun. Şimdilik 3'te 3 oldu.
İş yerinde şartları zorlamaya devam :D
Arkadaşa diyorum "sen de aracını al gel, benim aracın yanına park edelim". Bu arada elemanın araç otomobil :komik:.

1620207454263.png 1620207506842.png 1620207558905.png
 
Covidden çok önce bırakmıştım. Son aylarda hareketsizlikten ölecek duruma geldim. Şu ortamda tek çıkış yolum işe sürerek gidip gelmekdiyordum. İki gündür yeniden başladım. Henüz bir ilerleme yok. Nefes nefese kalmaya devam. Bir müddet alışma devresi geçecek sanırım.
I'll be back.
 
Geri