Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Jant hakkında sorular, cevaplar ve öneriler

Selamlar. Benim bisiklete (Carraro Gravel G2) yeni 700x28 lastik ve iç lastik montajı sırasında nasıl olduğunu anlamadığım bir şekilde jantlardan birinin iç tarafında çizikler oluşmuş. Sanki tornavida vb. bir cisimle jant çizilmiş gibi ve elle değdiğimde bazı kısımları iç lastiği delebilecek kadar sivri. Bu kısımlar normalde jant bandının altında kalıyor ancak lastik + iç lastik montajı sırasında bant kaydığı için açık hale geliyor ve iç lastiği delmeyi başardı. Bu tür jant içi çiziklere dair internette pek kaynak göremedim. Zımparalanıp tamir edilebilir gibi geliyor, mümkün müdür?
 
Scudo
.
Pazar günü Kron Dynamic 7005 aldım. Üzerinde R500 jant seti var. Göbekleri rulmanlı mı bilyalı mı? Bilen biri cevaplarsa sevinirim.

Shimano jant göbekleri bilyalı oluyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: bilalfidanboy
Jant sorunu bende de var
 
Jant sorunu bende de var
Simdi bizden ne oldugunumu tahmin etmemizi bekliyorsunuz? Keske bir iki satir daha fazla yazma imkaniniz olsaydi da sorununuzun ne oldugunda bilseydik. Aksi taktirde bizler burada medium falan degiliz, yani bilgi olmadan yardimici olamayiz size.
 
RS11 jant setli Mosso 735 TCA Tiagra kullanıyorum. 5-6bin tl bütçem var maksimum, bu bütçeye alacağım jant seti RS11 ile çok farklı olur mu? Değiştirmeye değer bariz bir akıcılık katacağını düşündüğünüz jant seti varsa ve yardımcı olursanız çok sevinirim.
 
Jant seçimi yaparken teknik yapısına bakıp ileride değişmesi gerekince başa bela olacak ayrıntılara dikkat etmek gerektiğini düşünüyorum. Üreticilerin hedehödö teknolojisi diye isim takıp standart dışı yapılar kullanarak sonradan bilmem kaç yüz dolara yedek parça kitlemeye kapı açması canımı sıkıyor. Yedek parçaların pahalı olması bir yana, bulunması da büyük sorun. Avrupalıya kullan at, yenisini al kafası dayatılabilir ama bize hiç uymuyor. Hele bu saatten sonra hiç.

Mesela Fulcrum Racing 3 DB seti beğendim. Göbek yapısına bir bakıyorum. Rulman yerine kendine has "iç çanak+bilya bileziği+dış çanak" şeklinde bir yapı kullanmış. Adına "Cup & Cone" teknolojisi demiş. "you can eliminate side-to-side play and have optimum adjustment once the wheel" diye açıklamış. Hadi oradan!

Bu parçalar bulunuyor mu diye baktım. Sadece iç çanakları gördüm yabancı bir sitede. 133$ fiyatı var. Yani diyor ki, at çöpe yenisini al.

Rulman, bilya, çanak vs. yapıların ömrü muallak bir konu. "15bin de rulmanlar değişti" "bu rulmanlar bir sezon daha gider" gibi ifadeler kullanılıyor. Bu aksamın ömrü cidden bu kadar sınırlıysa (bana pek öyle gelmiyor) standart rulman yerine sabit ya da pahalı yedek parça gerektiren bir janta asla para verilmez demektir. 15bin ne yahu, iki senede pert mi olacak?

Bence:
-Jant telleri standart olacak. Piyasadan istenen boy ve kalite J-bend, Straight pull, Aero vs. standart yapıda telleri kullanabilmeliyim. İster ucuz tel takar günü kurtarırım. İster Sapim-CX Super Light bilmem ne, kralını takarım.
-Göbekler standart boylarda rulman olacak. İster sanayiye gider en ucuzunu alırım, ister Japon malı alır değiştiririm olur biter.
-Çember profil yükseklikleri, delik yapısı, sayısı, sıralaması, tel başı standart olacak. Jantın başına bir şey gelse bile çöp olmayacak. Aynı ebatta başka çember takabilmeliyim. İster ucuz çember alırım, ister karbon çember alır, sınıf atlatırım.

Bu arada Shimano hala bütün ürün grubunda çanak-göbek bütünleşik yapı kullanmaya devam ediyor sanırım. 50bin TL lik jant alıyorsun. Aksam aşınınca rulman değişip devam etmek yerine çöp oluyor.:acpsnr:
 
Son düzenleme:
(link)
bu jantlardan satın almak istiyorum bilgisi olan yardımcı olabilirmi.
kalitesi ve dayanıklılığı hakkında daha önce kullanmış olanlar
 
Son düzenleme:
@Erhan.Ö
Rulman yerine kendine has "iç çanak+bilya bileziği+dış çanak" şeklinde bir yapı kullanmış. Adına "Cup & Cone" teknolojisi demiş.
Bilyali gobegin ingilizce adi "cup and cone". Kendi bulduklari bir teknoloji falan degil.

Bu parçalar bulunuyor mu diye baktım. Sadece iç çanakları gördüm yabancı bir sitede. 133$ fiyatı var. Yani diyor ki, at çöpe yenisini al.
Sokma mil ve bilyali sistem oldugu icin canaklari farkli olcude. Ama belirttigin fiyatlarda (link). Zaten yol bisikletinde ozel sertlestirilmis celik canaklar kac yilda asinir allah bilir... Ortalama bir kullaniciyi mezara kadar goturme ihtimali yuksek.

Rulman, bilya, çanak vs. yapıların ömrü muallak bir konu. "15bin de rulmanlar değişti" "bu rulmanlar bir sezon daha gider" gibi ifadeler kullanılıyor. Bu aksamın ömrü cidden bu kadar sınırlıysa (bana pek öyle gelmiyor) standart rulman yerine sabit ya da pahalı yedek parça gerektiren bir janta asla para verilmez demektir. 15bin ne yahu, iki senede pert mi olacak?
2 sene rulman degisimi icin kisa bir sure degil. Bir rulman takayim 5 sene gotursun gibisinden mucizevi bir materyal henuz yok maalesef.

Bu arada Shimano hala bütün ürün grubunda çanak-göbek bütünleşik yapı kullanmaya devam ediyor sanırım. 50bin TL lik jant alıyorsun. Aksam aşınınca rulman değişip devam etmek yerine çöp oluyor.:acpsnr:
Tumlesik yapi mi? Gobek aluminyum, canaklar celik. Ikisi nasil tumlesik yapi olacak?
 
@can_celik

Mesele kendi buldukları teknoloji olup olmaması değil. Çanak ve bilya takımı markaya özel parçalar ise, temin etmekte sıkıntı çıkacaksa, yerel firmalarda bulunmuyorsa, abuk sabuk fiyatı varsa bana uymaz.

Mesela "Fulcrum Racing 3 DB" setin bir adet iç çanağı ---> (link)
Çanak + bilya hepsini dünyanın öteki ucu bir yerlerden tek tek bulacaksınız. Bulacağınız şüpheli, bulsanız gönderecekleri şüpheli. Kargo gümrük vergi, sınırı aştın hadi mali müşavir derken jantın ederinin bilmem kaç katı paralara malolacak.

Çanak + bilya yapısı için "Ortalama kullanıcıyı mezara götürür" derken, rulmanlı sisteme "iki sene rulman değişimi için kısa bir süre değil" demek biraz çelişiyor. Sabit çanak neden rulman çanağından mezara götürecek kadar daha dayanıklı olsun ki? Rulman dediğimiz şey zaten çanak+bilya yapısının birleştirilip bağımsız ve pratik bir parça haline getirilmişi.

Shimano göbeklerde göbek alu, çanak çelik olması tümleşik olmadığı anlamına gelmiyor. Kastettiğim şey bu değil. Çanağın sökülüp kolayca değiştirilme imkanı yoksa bütünleşiktir.
 
Son düzenleme:
@Erhan.Ö
Bilyali sistemin rulmanliya kiyasla parca degisimi azdir, rulmandaki gibi periyodik degisim gerekmez, zaten rulmana gore verimsiz olmasina ragmen varligini surdurme sebebi bu. Rulmanda bilyalar zamanla bileziklerin icini (ing. raceway) asindiriyor ve bilyalarin ideal boslugu bozuldugu (arttigi) icin sistemin verimi dusuyor.

Canaklar bilyalida da asiniyor tabi, ama mildeki konik somunla boslugu alabildigimiz icin o bosluk kolayca bertaraf ediliyor. Dag bisikleti gibi atlamali ziplamali, darbeli calismayan, arada bi ici acilip temizlenen ve tekrar yaglanan canaklar coook uzun yillar goturur. Hurdacilardan, bit pazari gibi yerlerden cokca eski roadster, yol bisikleti aldim. Canaklari degisim seviyesine gelmis gormedim. Sadece 1 tanesinde canak kotu durumdaydi. Iceride bilya kirilmasina ragmen suruldugunden o hale gelmisti.

Canak her gobekte kolayca sokulur takilir, zor biseyi yok.
 
  • Beğen
Tepkiler: Özcan
Merhabalar, arka ve ön milin konik vidasını(bilyeyi sıkıştıran) nereden bulabilirim?İnternetten baktım mille birlikte satılıyor, sadece vida gerekli. Bisiklet triban 500.
 
Selamlar. Konular arasında aradım ama tatmin edici yanıt bulamadım. Yeni bir jant seti aldım. Yağmurlu bir günde paldır küldür montaj yapıldı. Ancak bugün deneme fırsatım oldu ve bariz bir balanssizlik var. Bunların fabrikadan balans ayarı yapılı olarak gelmiş olması gerekmez mi?
 
@Theo3232 Normalde hiç kuıllanılmamışsa ip gibi dümdüz akortlu olması lazım. Lastik yanıltıyor olabilir mi? Bi de lastiksiz bakın bence.
 
@Can Çelik hocam bana yazdığınızi varsayarak bı deniycem teşekkürler.
 
Herkese merhabalar,

Merida Crossway 600 kullanıcısıyım sanırım bisikletim 2016 model bu konuda tam emin değilim.
Bisikletin üzerinde Alexrims 622x20 6061H-T6 etiketi olan orjinal jantı mevcut. Mevcut lastiklerim maxxis overdrive II 700x40c

Bugün yaşadığım bir kaza sonrası bisikletimin arka çemberi yamuldu, telleri ve xt aktarıcı kolu kırıldı. Toplarken başka hasar olup olmadığına bakılacak.

Öncelikle arka jantın orjinalini bulabileceğimdem de emin değilim. Yakın zamanda da lastiklerimi daha geniş tabanlı bir lastikle değiştirmeyi düşünüyordum biraz arazi keyfi yapmak için 700x45 yada 700x50 gibi bir ebat vardı aklımda.

Şimdi internette jant ve lastik araştırması yaparken kafam daha çok karıştı 29" ve 28" lastik 700 boyutundaki janta zaten oluyor gibi bir algıya düştüm.
29 inç622 mmBu, geniş 622 mm ("700C") lastikler için kullanılan bir pazarlama terimidir.

Daha geniş lastik takmak istediğimi de düşünürsek jant seçimim ne olmalı. Nasıl hareket etmeliyim.?
 
Herkese merhabalar,

Merida Crossway 600 kullanıcısıyım sanırım bisikletim 2016 model bu konuda tam emin değilim.
Bisikletin üzerinde Alexrims 622x20 6061H-T6 etiketi olan orjinal jantı mevcut. Mevcut lastiklerim maxxis overdrive II 700x40c

Bugün yaşadığım bir kaza sonrası bisikletimin arka çemberi yamuldu, telleri ve xt aktarıcı kolu kırıldı. Toplarken başka hasar olup olmadığına bakılacak.

Öncelikle arka jantın orjinalini bulabileceğimdem de emin değilim. Yakın zamanda da lastiklerimi daha geniş tabanlı bir lastikle değiştirmeyi düşünüyordum biraz arazi keyfi yapmak için 700x45 yada 700x50 gibi bir ebat vardı aklımda.

Şimdi internette jant ve lastik araştırması yaparken kafam daha çok karıştı 29" ve 28" lastik 700 boyutundaki janta zaten oluyor gibi bir algıya düştüm.
29 inç622 mmBu, geniş 622 mm ("700C") lastikler için kullanılan bir pazarlama terimidir.

Daha geniş lastik takmak istediğimi de düşünürsek jant seçimim ne olmalı. Nasıl hareket etmeliyim.?

29" ve 28" lastiklerin jantları aynı, 700c = 622mm.
47 mm civarına kadar iç genişliği 19 mm jantlar uygundur. 50-52 mm lastik için bazı 19 mm jantlar destek verse de 21 mm jantlar daha garanti olur. Eski jantın iç genişliği 20 mm'ymiş (622x20 6061H-T6), bulabilirseniz yine 20 mm alabilirsiniz.

Dropbar_Tire_Rim_Compatibility.jpg


MTB_Tire_Rim_Compatibility.jpg
 
29" ve 28" lastiklerin jantları aynı, 700c = 622mm.
47 mm civarına kadar iç genişliği 19 mm jantlar uygundur. 50-52 mm lastik için bazı 19 mm jantlar destek verse de 21 mm jantlar daha garanti olur. Eski jantın iç genişliği 20 mm'ymiş (622x20 6061H-T6), bulabilirseniz yine 20 mm alabilirsiniz.

Dropbar_Tire_Rim_Compatibility.jpg


MTB_Tire_Rim_Compatibility.jpg

Cevabınız için teşekkür ederim.
622x20 jant internette baktığım kadarıyla yok. Bana önerilen Lapierre ERD604 32 Telli ancak jant açıklamasına baktığımda 622x19 ölçüsünde.
Ön farklı arka farkı olsun da istemediğim için herhangi bir çemberde karar kıldığımda 622x21 buldum diyelim öne de bu çemberi alıp taktırmak istersem.
Ön jant için extra bir maliyet olur mu mevcut teller bu sette kullanılır mı ? Sizce nelere dikkat etmeliyim.
 
Cevabınız için teşekkür ederim.
622x20 jant internette baktığım kadarıyla yok. Bana önerilen Lapierre ERD604 32 Telli ancak jant açıklamasına baktığımda 622x19 ölçüsünde.
Ön farklı arka farkı olsun da istemediğim için herhangi bir çemberde karar kıldığımda 622x21 buldum diyelim öne de bu çemberi alıp taktırmak istersem.
Ön jant için extra bir maliyet olur mu mevcut teller bu sette kullanılır mı ? Sizce nelere dikkat etmeliyim.

Telin uzunluğunu belirleyen göbek ve jantın efektif çapı. Göbek değişmeyeceği için iş jantın efektif çapına kalıyor. Tel uzunluğu yeni janta göre hesaplanmalı, üstündeki tellerden 2 mm'den farklı bir uzunluk gerektiği çıkarsa teller değişmeli.
Jantın efektif çapında temel etkenler profil yüksekliği ve yüksük (eyelet) yapısı. Yüksüksüz jantta efektif çap aşağıdaki kırmızı okun uzunluğu. Yüksüklüde (single eyelet) çok az daha uzun, çünkü yüksük her iki tarafta 1'er mm kadar tel başlarını daha yukarıda tutup daha uzun tel gerektiriyor. Çift kat yüksüklü (double eyelet - yüksük jantın her iki katmanını bağladığı) bir jantta ise yüksüğün yapısına göre tel uzunluğu biraz daha artabiliyor.

1686436044996.png

Tel uzunluğu hesaplama araçlarının bir listesi şurada var (en popülerlerden biri mesajdaki alıntıda): Jant Telleri
 
  • Beğen
Tepkiler: beco52
Tekrardan merhabalar,

Arka jantım kaza sonrası kullanılamaz duruma geldi ve bir çok internet sitesi, bisikletçiye arayarak sordum ancak mevcut jantı kendisini yada çemberini bulamıyorum.

Amacım gravel gibi orta kalınlıktaki lastikleri takabileceğim bir jant seti fiyat performans olarak ne önerebilirsiniz. ?

Merida crossway 600 modeli için jant seti önerilerinizi bekliyorum. En azından 50mm kadar dış lastikleri desteklerse süper olur.
 
Geri