Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Jant hakkında sorular, cevaplar ve öneriler

@undefined 26 jant ise bildiğimiz yol bisikleti değildir. Bazı markalarda çocuklar ve en küçük kadro boyuna sahip kadınlar için olan modellerde olabiliyor. Eğer bunlardan bir tanesiyse zaten çok bir şey beklememek lazım. Üzerindeki jant en iyi seçenektir.
 
Scudo
Merhabalar,

Triban 540 için Tubeless janta geçmek istiyorum uygun fiyatlı olmak kaydıyla.

Hafif arazide de kullanılabilir sağlam birşey de olabilir, Tubeless ready 700x32 gravelking'leri takmayı düşünüyorum.

Teşekkür ederim.
 
Arkadaşlar fotoğraftaki jant V fren uyumlu mudur sizce? Üzerinde disk takılı, ben V fren bisikletimde kullanmak istiyorum.
 

Dosyalar

  • IMG_20210404_201706.jpg
    IMG_20210404_201706.jpg
    68,3 KB · Okunma: 53
  • Beğen
Tepkiler: İsa DEMİRKOL
Arkadaşlar fotoğraftaki jant V fren uyumlu mudur sizce? Üzerinde disk takılı, ben V fren bisikletimde kullanmak istiyorum.
Kullanılabilir gibi görünüyor ama emin değilim. Maşa'nizda v fren uyumlu vida yerleri varsa takip deneyebilirsiniz.
 
@forever_f1 karbon materyal dışındaki bütün jantlara V-fren olur. karbona da olur ama kalın etli olması gerekiyor.
 
Merhaba, karbon janta markanın kendi papucundan hariç farklı marka papuç kullanımında sıkıntı olur mu?
 
@Ekincan Hiç bişey olmaz yahu ne olacak :koptum: :koptum: :koptum:
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
Merhaba, karbon janta markanın kendi papucundan hariç farklı marka papuç kullanımında sıkıntı olur mu?
Karbon jantların fren yüzeyi jantın genel yapısına göre farklı bir malzeme ile kaplanıyor,sebebide jant ömrünü uzatmak ve pabuçların daha iyi tutunup frenleme mesafesini kısaltmak,normal pabuçla kullanmayınız diye özellikle uyarıyorlar ki,fren yüzeyi normal pabuçlarda daha sert bir malzeme kullanıldığı için daha çabuk deformasyona sebep oluyormuş,Ben uyarıları dikkate alarak karbon janta geçince swiss stop markanın karbon jantlar için özel olarak ürettiği pabuçlardan aldım,ıslak kuru frenlemeden memnunum.
 
Karbon jantların fren yüzeyi jantın genel yapısına göre farklı bir malzeme ile kaplanıyor,sebebide jant ömrünü uzatmak ve pabuçların daha iyi tutunup frenleme mesafesini kısaltmak,normal pabuçla kullanmayınız diye özellikle uyarıyorlar ki,fren yüzeyi normal pabuçlarda daha sert bir malzeme kullanıldığı için daha çabuk deformasyona sebep oluyormuş,Ben uyarıları dikkate alarak karbon janta geçince swiss stop markanın karbon jantlar için özel olarak ürettiği pabuçlardan aldım,ıslak kuru frenlemeden memnunum.
Jantın kutusunda gelen papuçları kullanıyorum yaklaşık 13.000km oldu. Limit noktasına kadar eridi. Aynı papuç aktif pedalda var ama 300₺ fiyatı var. Token markasının karbon jant için papuçları var 100₺. Eğer fark yoksa markaya fazla para vermek istemiyorum.
 
Merhaba, karbon janta markanın kendi papucundan hariç farklı marka papuç kullanımında sıkıntı olur mu?
Firmalar kendi jantının yanında verdikleri papuç yerine, farklı marka papuç kullanımlarında jantta oluşabilecek arızalarda garanti dışına çıkarabiliyor.
Jantın kutusunda gelen papuçları kullanıyorum yaklaşık 13.000km oldu. Limit noktasına kadar eridi. Aynı papuç aktif pedalda var ama 300₺ fiyatı var. Token markasının karbon jant için papuçları var 100₺. Eğer fark yoksa markaya fazla para vermek istemiyorum.
Token marka jantlarla gelen token marka papuç kullanıyorum ama çokta iyi değil,shimano nun karbon uyumlu pabuçları daha iyi.
 
Jantın kutusunda gelen papuçları kullanıyorum yaklaşık 13.000km oldu. Limit noktasına kadar eridi. Aynı papuç aktif pedalda var ama 300₺ fiyatı var. Token markasının karbon jant için papuçları var 100₺. Eğer fark yoksa markaya fazla para vermek istemiyorum.
Bu işin sonu yok tabi ama swisstop biraz tuzlu,(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
@sahrana @seko35.50 Bildiğimiz kauçuk değil mi bu pabuçlar?
muhtemelen kauçuktur ana malzemesi,ama içeriğindeki katkı malzemeleriyle sertlik oranları değiştiriliyor diye biliyorum.Birbirlerinde ayrılan farklılıkları sanırım sertlik dereceleri,haliyle karbon yüzey daha hassas olduğundan dolayı yumuşak tercih ediliyordur,yada büyük bir pazarlama taktiği ile bizi söğüşlüyorlar:komik::komik:
Edit;şimdi biraz baktım internete,karbon için olan fren pabuçlarının ana malzemesi mantar imiş,ve yumuşak olup fren yüzeyinde aşırı ısınmayı ve deformasyonu engelliyormuş.Bütün markalar aynı tavsiyede bulunmuş fren yüzeylerinizi tozdan kirden hep arındırın demiş.
 
@sahrana @seko35.50 Bildiğimiz kauçuk değil mi bu pabuçlar?
Her firma kendi jant karbon örümüne,kullandığı reçine sertliğine ve sayamadığım birçok faktöre bağlı ped içeriğini testlerle oluşturur, her fren balatasının üstesinden gelmesi gereken en büyük zorluk ısı dağılımıdır.Ürettiği ısıyı dağıtamayan bir fren balatası kötü performans gösterecektir ve herzaman karbon jant yüzeyine zarar verme ihtimali vardır.Bazı jantlar markaları yalnızca belirli pedlerle çalışan özel bir yüzey kullanır,birde her pedin kuru ve ıslak yüzeyde performansında değişiklik olabilir,kuru zeminde gayet iyi çalışan bir ped ıslak zeminde sizi zor durumda bırakma ihtimali olabilir.Bence en iyisi jant firmasının tavsiye ettiği pedleri kullanmak olacaktır,
 
yada büyük bir pazarlama taktiği ile bizi söğüşlüyorlar:komik::komik:
olay aynen bu şekilde :harika:

Ürettiği ısıyı dağıtamayan bir fren balatası kötü performans gösterecektir ve herzaman karbon jant yüzeyine zarar verme ihtimali vardır.
Isıyı dağıtmak pabuçtan çok, çemberin işi. Isı transfer katsayısı yüksek olduğu için metal çemberler haliyle bu yönden karbon çemberden üstünler. Yani daha hızlı soğuyorlar.

Geniş yüzeyli, hassas ayarlanmış (pabuçların çembere milimetrik olarak aynı anda temas ettiği) bir çift jant frenin bir sorun çıkaracağını sanmıyorum karbon çemberlerde. İşin sırrı biraz da fren kullanmayı bilmekte. Uzun inişlerde 2 freni aynı kuvvette sıkmak, sürekli yarım fren yerine aralıklarla sert fren (çemberi zorlamayacak kadar) kullanmak çemberlerin anormal ısınmasını engelliyor.
 
olay aynen bu şekilde :harika:
Keşke çok zengin olsamda en dandik fren pabucunu takıp şöyle yokuş aşşağı yardırıp fren pabuçlarını karbon jantta test etsem:komik: hepimiz hem rahatlamış oluruz hemde olayı birebir test etmiş oluruz,ama ben yinede kolay para kazanan biri olmadığım için karbon jantlarımın kıymetini bilip swisstoplarımı takıp sürmeye devamke:cool: :komik:
 
Isıyı dağıtmak pabuçtan çok, çemberin işi. Isı transfer katsayısı yüksek olduğu için metal çemberler haliyle bu yönden karbon çemberden üstünler. Yani daha hızlı soğuyorlar.
Isıyı dağıtmak çift faktör hem jant hemde ped etkileşimleriyle alakalı,frenlemenin sürtünmesi, kinetik enerjiyi termal enerjiye dönüştürür, bu da hızda (genellikle hissettiğimiz) bir düşüşe ve sıcaklıkta bir artışa (genellikle hissetmediğimiz) neden olur.
 
Merhaba eski dağ bisikletime takacağım shimano whr501 jantlarım için mil alacağım.Eski millerim kalın geldi.Üstündeki miller de kısa.Mil alacağım ve kalın-ince bir de uzunluk dışında başka ayrımı var mıdır?Teşekkür ederim.
 
Keşke çok zengin olsamda en dandik fren pabucunu takıp şöyle yokuş aşşağı yardırıp fren pabuçlarını karbon jantta test etsem:komik: hepimiz hem rahatlamış oluruz hemde olayı birebir test etmiş oluruz,ama ben yinede kolay para kazanan biri olmadığım için karbon jantlarımın kıymetini bilip swisstoplarımı takıp sürmeye devamke:cool: :komik:
En dandiği midir bilmem ama benim markasız çin malı jantlarım ile beraber oldukça dandik fren pabuçları geldi. Düz yolda bile düzgün tutmuyordu; yokuş aşağı böyle bir test yapacaksanız, motosikletçilerin korunma ekipmanlarından giymenizi tavsiye ederim. Swisstop'un sarı pabuçları ile de, Campagnolo pabuç ile de fren performansı çok iyi değil ama bisikleti durdurmaya yetiyor.
 
Geri