Eser Sevinç
Eskiden buralar dutluktu
- Kayıt
- 5 Nisan 2011
- Mesaj
- 2.018
- Tepki
- 2.875
- Yaş
- 43
- Şehir
- Ankara - Eskişehir
- İsim
- Eser Sevinç
- Başlangıç
- 1986—87
- Bisiklet
- Scott
- Bisiklet türü
- Yol bisikleti
Kullanılabilir gibi görünüyor ama emin değilim. Maşa'nizda v fren uyumlu vida yerleri varsa takip deneyebilirsiniz.Arkadaşlar fotoğraftaki jant V fren uyumlu mudur sizce? Üzerinde disk takılı, ben V fren bisikletimde kullanmak istiyorum.
Karbon jantların fren yüzeyi jantın genel yapısına göre farklı bir malzeme ile kaplanıyor,sebebide jant ömrünü uzatmak ve pabuçların daha iyi tutunup frenleme mesafesini kısaltmak,normal pabuçla kullanmayınız diye özellikle uyarıyorlar ki,fren yüzeyi normal pabuçlarda daha sert bir malzeme kullanıldığı için daha çabuk deformasyona sebep oluyormuş,Ben uyarıları dikkate alarak karbon janta geçince swiss stop markanın karbon jantlar için özel olarak ürettiği pabuçlardan aldım,ıslak kuru frenlemeden memnunum.Merhaba, karbon janta markanın kendi papucundan hariç farklı marka papuç kullanımında sıkıntı olur mu?
Jantın kutusunda gelen papuçları kullanıyorum yaklaşık 13.000km oldu. Limit noktasına kadar eridi. Aynı papuç aktif pedalda var ama 300₺ fiyatı var. Token markasının karbon jant için papuçları var 100₺. Eğer fark yoksa markaya fazla para vermek istemiyorum.Karbon jantların fren yüzeyi jantın genel yapısına göre farklı bir malzeme ile kaplanıyor,sebebide jant ömrünü uzatmak ve pabuçların daha iyi tutunup frenleme mesafesini kısaltmak,normal pabuçla kullanmayınız diye özellikle uyarıyorlar ki,fren yüzeyi normal pabuçlarda daha sert bir malzeme kullanıldığı için daha çabuk deformasyona sebep oluyormuş,Ben uyarıları dikkate alarak karbon janta geçince swiss stop markanın karbon jantlar için özel olarak ürettiği pabuçlardan aldım,ıslak kuru frenlemeden memnunum.
Firmalar kendi jantının yanında verdikleri papuç yerine, farklı marka papuç kullanımlarında jantta oluşabilecek arızalarda garanti dışına çıkarabiliyor.Merhaba, karbon janta markanın kendi papucundan hariç farklı marka papuç kullanımında sıkıntı olur mu?
Token marka jantlarla gelen token marka papuç kullanıyorum ama çokta iyi değil,shimano nun karbon uyumlu pabuçları daha iyi.Jantın kutusunda gelen papuçları kullanıyorum yaklaşık 13.000km oldu. Limit noktasına kadar eridi. Aynı papuç aktif pedalda var ama 300₺ fiyatı var. Token markasının karbon jant için papuçları var 100₺. Eğer fark yoksa markaya fazla para vermek istemiyorum.
Bu işin sonu yok tabi ama swisstop biraz tuzlu,(link)Jantın kutusunda gelen papuçları kullanıyorum yaklaşık 13.000km oldu. Limit noktasına kadar eridi. Aynı papuç aktif pedalda var ama 300₺ fiyatı var. Token markasının karbon jant için papuçları var 100₺. Eğer fark yoksa markaya fazla para vermek istemiyorum.
muhtemelen kauçuktur ana malzemesi,ama içeriğindeki katkı malzemeleriyle sertlik oranları değiştiriliyor diye biliyorum.Birbirlerinde ayrılan farklılıkları sanırım sertlik dereceleri,haliyle karbon yüzey daha hassas olduğundan dolayı yumuşak tercih ediliyordur,yada büyük bir pazarlama taktiği ile bizi söğüşlüyorlar@sahrana @seko35.50 Bildiğimiz kauçuk değil mi bu pabuçlar?
Her firma kendi jant karbon örümüne,kullandığı reçine sertliğine ve sayamadığım birçok faktöre bağlı ped içeriğini testlerle oluşturur, her fren balatasının üstesinden gelmesi gereken en büyük zorluk ısı dağılımıdır.Ürettiği ısıyı dağıtamayan bir fren balatası kötü performans gösterecektir ve herzaman karbon jant yüzeyine zarar verme ihtimali vardır.Bazı jantlar markaları yalnızca belirli pedlerle çalışan özel bir yüzey kullanır,birde her pedin kuru ve ıslak yüzeyde performansında değişiklik olabilir,kuru zeminde gayet iyi çalışan bir ped ıslak zeminde sizi zor durumda bırakma ihtimali olabilir.Bence en iyisi jant firmasının tavsiye ettiği pedleri kullanmak olacaktır,@sahrana @seko35.50 Bildiğimiz kauçuk değil mi bu pabuçlar?
olay aynen bu şekildeyada büyük bir pazarlama taktiği ile bizi söğüşlüyorlar
Isıyı dağıtmak pabuçtan çok, çemberin işi. Isı transfer katsayısı yüksek olduğu için metal çemberler haliyle bu yönden karbon çemberden üstünler. Yani daha hızlı soğuyorlar.Ürettiği ısıyı dağıtamayan bir fren balatası kötü performans gösterecektir ve herzaman karbon jant yüzeyine zarar verme ihtimali vardır.
Keşke çok zengin olsamda en dandik fren pabucunu takıp şöyle yokuş aşşağı yardırıp fren pabuçlarını karbon jantta test etsem hepimiz hem rahatlamış oluruz hemde olayı birebir test etmiş oluruz,ama ben yinede kolay para kazanan biri olmadığım için karbon jantlarımın kıymetini bilip swisstoplarımı takıp sürmeye devamkeolay aynen bu şekilde
Isıyı dağıtmak çift faktör hem jant hemde ped etkileşimleriyle alakalı,frenlemenin sürtünmesi, kinetik enerjiyi termal enerjiye dönüştürür, bu da hızda (genellikle hissettiğimiz) bir düşüşe ve sıcaklıkta bir artışa (genellikle hissetmediğimiz) neden olur.Isıyı dağıtmak pabuçtan çok, çemberin işi. Isı transfer katsayısı yüksek olduğu için metal çemberler haliyle bu yönden karbon çemberden üstünler. Yani daha hızlı soğuyorlar.
En dandiği midir bilmem ama benim markasız çin malı jantlarım ile beraber oldukça dandik fren pabuçları geldi. Düz yolda bile düzgün tutmuyordu; yokuş aşağı böyle bir test yapacaksanız, motosikletçilerin korunma ekipmanlarından giymenizi tavsiye ederim. Swisstop'un sarı pabuçları ile de, Campagnolo pabuç ile de fren performansı çok iyi değil ama bisikleti durdurmaya yetiyor.Keşke çok zengin olsamda en dandik fren pabucunu takıp şöyle yokuş aşşağı yardırıp fren pabuçlarını karbon jantta test etsem hepimiz hem rahatlamış oluruz hemde olayı birebir test etmiş oluruz,ama ben yinede kolay para kazanan biri olmadığım için karbon jantlarımın kıymetini bilip swisstoplarımı takıp sürmeye devamke