Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Jant hakkında sorular, cevaplar ve öneriler

Jantın kutusunda gelen papuçları kullanıyorum yaklaşık 13.000km oldu. Limit noktasına kadar eridi. Aynı papuç aktif pedalda var ama 300₺ fiyatı var. Token markasının karbon jant için papuçları var 100₺. Eğer fark yoksa markaya fazla para vermek istemiyorum.
13bin km dayanmış bi pedden bahsediyoruz. Hiç düşünmeden orjinal pedinden alınır:) shamal larda aynı pedin alümimyum için olan mavi rengini 3binkm de eritmiştim☺️ ben alternatif ped arayışına girmiştim haliyle. Ama 13bin km gitseydi hiç arayışa girmezdim.
 
Scudo
13bin km dayanmış bi pedden bahsediyoruz. Hiç düşünmeden orjinal pedinden alınır:) shamal larda aynı pedin alümimyum için olan mavi rengini 3binkm de eritmiştim☺ ben alternatif ped arayışına girmiştim haliyle. Ama 13bin km gitseydi hiç arayışa girmezdim.
Tam olarak bitmiş değil, limit noktasına yeni geldi. Ama çok fazla ötmeye başladı. Özellikle ısındıktan sonra o güzel sürtünme sesini ıslık sesi alıyor. 15-16binlik janta kıyamadım orijinali aldım :) Daha değişmedim son durum bu,
998C83C5-B13D-4CE8-9577-CE7FF77ED3DF.jpeg
 
Son düzenleme:
Bende benim çin janta campagnolo papuç aldım yakında takarım bakalım fark olacak mı :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Ekincan
Tam olarak bitmiş değil, limit noktasına yeni geldi. Ama çok fazla ötmeye başladı. Özellikle ısındıktan sonra o güzel sürtünme sesini ıslık sesi alıyor. 15-16binlik janta kıyamadım orijinali aldım :)
270395 dosyayı görüntüle
en iyisini yapmışsın güle güle eskit:) ben arada ön arka değiş yapıyordum. Ön daha çabuk eridiği için dengeliyordu
 
  • Beğen
Tepkiler: Ekincan
Merhaba, mosso cavalierim için jant değişikliği düşünüyorum.Başlarda rs100 düşünüyordum ama son zamlardan sonra r501+lastik değişimine karar verdim ama bir konuda kafam karıştı.
(link)
(link)

r501 ve r501a olarak iki farklı model var, r501a aero telli şeklinde yanıt aldım firmadan ama hangisini seçmeliyim nasıl bir fark olur?
 
  • Beğen
Tepkiler: ghostt
Merhaba arkadaşlar 4 ay önce 2019 kadro sıfır olarak sportive 330 olarak aranıza katıldım günlük 30 km turlar yapıyorum zaman zaman 100 kmlik konaklamalı turlar gerçekleştirdim. Özellikle tecrübeli arkadaşların öneri ve fikirlerine ihtiyacım var bisikleti güncellemek istiyorum. daha akıcı ve konforlu bir tur bisikleti haline getirmek için jant seti , dış lastik ve pedal değiştirmeyi düşünüyorum açıkcası net bir fikre varamadım özellikle tavsiyeleriniz bu konularda neler olur ? fikirleriniz çok kıymetli şimdiden teşekkür ederim.

Hali hazırda üzerinde SCHWALBE KOJAK RACEGUARD 700X35C ve carraro üretimi jantlar var



ae2c903c-23ea-496d-8bcc-ccca066a666e (1).jpg
 
Son düzenleme:
Dün itibariyle bende karbon jant kullanıcıları arasına katıldım, ancak bir sorum var. Yanal ve dikey düzlemde jantlar gram hareket etmiyor, akort ayarı düzgün, ancak lastikleri takıp boşta çevirdiğimde bisiklet resmen hopluyor. Alü jantlarımda bu kadar zıplama söz konusu değildi, sırf siboptan bu kadar bir zıplama yapacağını da düşünmüyorum. Lastiği 3 kez tak çıkar yapıp tekrardan iyi bir şekilde oturttum ancak bir değişiklik yok. (link) bu şekilde, daha sürüşe çıkamadım ancak yolda yüksek hızlarda dengesizlik yaratabilir düşüncesine kapıldım.
Zıplamanın kaynağı ne olabilir ve nasıl normal seviyelere indirebilirim?
 
@Eren Sarp Videonun sonlarına doğru sanki lastik tam oturmamış gibi görüyorum ama yanılıyor olabilirim. Jant dönüyorken dış tarafına yakın bir cisim tutarak daireselliği kontrol etmenizi tavsiye ederim. Eğer lastikler takılmadan kusursuz dönüyorsa zaten lastikten başka bir sorun olma olasılığı çok düşük diye düşünüyorum.
 
Dün itibariyle bende karbon jant kullanıcıları arasına katıldım, ancak bir sorum var. Yanal ve dikey düzlemde jantlar gram hareket etmiyor, akort ayarı düzgün, ancak lastikleri takıp boşta çevirdiğimde bisiklet resmen hopluyor. Alü jantlarımda bu kadar zıplama söz konusu değildi, sırf siboptan bu kadar bir zıplama yapacağını da düşünmüyorum. Lastiği 3 kez tak çıkar yapıp tekrardan iyi bir şekilde oturttum ancak bir değişiklik yok. (link) bu şekilde, daha sürüşe çıkamadım ancak yolda yüksek hızlarda dengesizlik yaratabilir düşüncesine kapıldım.
Zıplamanın kaynağı ne olabilir ve nasıl normal seviyelere indirebilirim?

Ön lastiği arkaya takıp aynı durumun yaşanıp yaşanmadığına bakın.
Bir de lastiği ilk taktığınızda biraz "yoğurun" (avuçlayıp sağa-sola yatırarak), az hava basıp tekrar yoğurun, böyle böyle üstünde yazan minimum basınca kadar şişirin, binip bir tur atın, sonra ideal basınca şişirin.
 
@Eren Sarp Videonun sonlarına doğru sanki lastik tam oturmamış gibi görüyorum ama yanılıyor olabilirim. Jant dönüyorken dış tarafına yakın bir cisim tutarak daireselliği kontrol etmenizi tavsiye ederim. Eğer lastikler takılmadan kusursuz dönüyorsa zaten lastikten başka bir sorun olma olasılığı çok düşük diye düşünüyorum.

Lastik takılı iken bir noktada çok hafif bir zıplama yapıyor ama bir milimetreden biraz az bir oynaması var ki o oynama ile bu kadar yapmaz diye düşünüyorum. Lastiklerim katlanmayan lastiklerden, lastiği incelemek için bir daha söktüm. Zıpladığı yerde, lastiğin janta oturduğu kısım hafif bir şişip geri iniyor. Sanırım tellerin buluşma noktası. Belki ondan kaynaklı tam oturmuyor ve böyle çıkıntı yapıyor olabilir.

Ön lastiği arkaya takıp aynı durumun yaşanıp yaşanmadığına bakın.
Bir de lastiği ilk taktığınızda biraz "yoğurun" (avuçlayıp sağa-sola yatırarak), az hava basıp tekrar yoğurun, böyle böyle üstünde yazan minimum basınca kadar şişirin, binip bir tur atın, sonra ideal basınca şişirin.

Dediğiniz gibi deneyeceğim, sonucunu yazarım.
 
Dün itibariyle bende karbon jant kullanıcıları arasına katıldım, ancak bir sorum var. Yanal ve dikey düzlemde jantlar gram hareket etmiyor, akort ayarı düzgün, ancak lastikleri takıp boşta çevirdiğimde bisiklet resmen hopluyor. Alü jantlarımda bu kadar zıplama söz konusu değildi, sırf siboptan bu kadar bir zıplama yapacağını da düşünmüyorum. Lastiği 3 kez tak çıkar yapıp tekrardan iyi bir şekilde oturttum ancak bir değişiklik yok. (link) bu şekilde, daha sürüşe çıkamadım ancak yolda yüksek hızlarda dengesizlik yaratabilir düşüncesine kapıldım.
Zıplamanın kaynağı ne olabilir ve nasıl normal seviyelere indirebilirim?
Hocam videodaki sarsıntı ve hareketlilik normal değil,jantın göbek,rulman,akort veya tel tansiyonuna baktırın derim.
 
Dün itibariyle bende karbon jant kullanıcıları arasına katıldım, ancak bir sorum var. Yanal ve dikey düzlemde jantlar gram hareket etmiyor, akort ayarı düzgün, ancak lastikleri takıp boşta çevirdiğimde bisiklet resmen hopluyor. Alü jantlarımda bu kadar zıplama söz konusu değildi, sırf siboptan bu kadar bir zıplama yapacağını da düşünmüyorum. Lastiği 3 kez tak çıkar yapıp tekrardan iyi bir şekilde oturttum ancak bir değişiklik yok. (link) bu şekilde, daha sürüşe çıkamadım ancak yolda yüksek hızlarda dengesizlik yaratabilir düşüncesine kapıldım.
Zıplamanın kaynağı ne olabilir ve nasıl normal seviyelere indirebilirim?
Bence en doğru sonucu lastiksiz kontrol sağlar. Lastikte her şart altında az veya çok montaj hatası ve belirli bir miktar balans hatası olacaktır. Jantın ise neredeyse mükemmel balans durumunda olduğu kabul edilebilir (Eğer bir sorun yoksa). Lastikleri söküp kontrol ederseniz çok daha doğru bir sonuç alırsınız. Sorunun hangisinde olduğu anlaşılabilir. Benim lastiklerde sanırım 2 tane yama var. Jant bandına para vermek yerine eski bir lastikten mükemmele yakın bir şerit kesip sadece 2-3 cm üst üste bindirerek halka yaptım . Bu 2 durum ve belki dış lastik kaynaklı balans sorunum var. Kontrol ettiğimde en ağır vites durumunda çok çok az bir balans oluyor ama sizinkine göre oldukça az. Bu durumu sadece 2-3 kere hissettim. O durumlar da 70+ km/h hızlarda arka tekerde milimetrik bir titreşim şeklindeydi. Ama bu kadar sarsıntıyı normal hızlarda da hissedersiniz diye düşünüyorum.

Bir de başka bir olasılık var. Jantı yeni aldığınızı söylediniz. Eğer jantı yıkadıysanız ve içine su girdiyse çıkamamış olabilir. Çok az da olsa dönmenin etkisiyle bu soruna sebebiyet verebilir.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Özcan
Ön lastiği arkaya takıp aynı durumun yaşanıp yaşanmadığına bakın.
Bir de lastiği ilk taktığınızda biraz "yoğurun" (avuçlayıp sağa-sola yatırarak), az hava basıp tekrar yoğurun, böyle böyle üstünde yazan minimum basınca kadar şişirin, binip bir tur atın, sonra ideal basınca şişirin.

Lastikleri değiştirmeden önce bahsettiğiniz yoğurma taktiği ile yeniden şişirdim, sele artık yerden kesilmiyor ancak lastik değişimi ile kıyaslayınca bir fark yaratmadı.

Hocam videodaki sarsıntı ve hareketlilik normal değil,jantın göbek,rulman,akort veya tel tansiyonuna baktırın derim.

Akort ve zıplama ayarı düzgün, tel tansiyonları yerinde. Almadan önce kontrol ettim, lastikleri takmadan önce bir daha kontrol ettim her şey düzgün.

Bence en doğru sonucu lastiksiz kontrol sağlar. Lastikte her şart altında az veya çok montaj hatası ve belirli bir miktar balans hatası olacaktır. Jantın ise neredeyse mükemmel balans durumunda olduğu kabul edilebilir (Eğer bir sorun yoksa). Lastikleri söküp kontrol ederseniz çok daha doğru bir sonuç alırsınız. Sorunun hangisinde olduğu anlaşılabilir. Benim lastiklerde sanırım 2 tane yama var. Jant bandına para vermek yerine eski bir lastikten mükemmele yakın bir şerit kesip sadece 2-3 cm üst üste bindirerek halka yaptım . Bu 2 durum ve belki dış lastik kaynaklı balans sorunum var. Kontrol ettiğimde en ağır vites durumunda çok çok az bir balans oluyor ama sizinkine göre oldukça az. Bu durumu sadece 2-3 kere hissettim. O durumlar da 70+ km/h hızlarda arka tekerde milimetrik bir titreşim şeklindeydi. Ama bu kadar sarsıntıyı normal hızlarda da hissedersiniz diye düşünüyorum.

Bir de başka bir olasılık var. Jantı yeni aldığınızı söylediniz. Eğer jantı yıkadıysanız ve içine su girdiyse çıkamamış olabilir. Çok az da olsa dönmenin etkisiyle bu soruna sebebiyet verebilir.

Seko abime dediğim gibi, lastiksiz kontrol ettim akort düzgün ve tel tansiyonları yerinde. İç lastiğimde bir adet yama var ancak dış lastikte çıkıntı yaptığı yerden çok alakasız bir konumda. Dış lastiğin iç yüzeyi düzgün ve yamasız, yazmamışım ama onu da belirteyim. Yoğurma taktiği ile şu an lastik daha iyi oturmuş vaziyette, hiç değilse sele yerden kesilmiyor. Jantları temiz aldım diye yıkama gereği duymadım ama yıkamış olsaydım düşünülebilirdi.
 
Merhabalar herkese. Ufak bir sorum var. Muhtemelen cevabı var ancak ben bulamadım özür dileyerek sormak istiyorum. 26 jant dağ bisikletim var. Tekerleklerini değiştirmek istiyorum ve 1.50 ebatinda yol tekerleri kullanmak istiyorum. Bunu yapabilmek için o ebatlara uygun bir jant seti almam gerekir mi? Her janta uyum sağlayabilir mi? Sadece iç dış lastik alsam yeter mi? Fikirlerinizi yazmaktan çekinmeyin lütfen.
 
Merhabalar herkese. Ufak bir sorum var. Muhtemelen cevabı var ancak ben bulamadım özür dileyerek sormak istiyorum. 26 jant dağ bisikletim var. Tekerleklerini değiştirmek istiyorum ve 1.50 ebatinda yol tekerleri kullanmak istiyorum. Bunu yapabilmek için o ebatlara uygun bir jant seti almam gerekir mi? Her janta uyum sağlayabilir mi? Sadece iç dış lastik alsam yeter mi? Fikirlerinizi yazmaktan çekinmeyin lütfen.

Dağ/şehir/trekking bisikletlerindeki ve piyasadaki bunlara uygun jantların çoğu 19 mm iç genişliğinde, 28 mm'den 50 mm'ye kadar lastikleri kabul ediyor, 1.50"~38mm lastiğe de uygun. Dolayısıyla iç ve dış lastik yeterli olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: Shehrâzad
bu zıplama ve titreşim hepsinde olmuyomu yaa benim ne kadar yol bisikletim olduysa yüksek hızda bisiklet havadaysa sallanıyordu illaki ama bu videodaki kadar sallandıgını hiç görmedim
 
Pazar günü Kron Dynamic 7005 aldım. Üzerinde R500 jant seti var. Göbekleri rulmanlı mı bilyalı mı? Bilen biri cevaplarsa sevinirim.
 

Dosyalar

  • resim_2022-05-31_200352956.png
    resim_2022-05-31_200352956.png
    366,3 KB · Okunma: 20
Lastikleri değiştirmeden önce bahsettiğiniz yoğurma taktiği ile yeniden şişirdim, sele artık yerden kesilmiyor ancak lastik değişimi ile kıyaslayınca bir fark yaratmadı.



Akort ve zıplama ayarı düzgün, tel tansiyonları yerinde. Almadan önce kontrol ettim, lastikleri takmadan önce bir daha kontrol ettim her şey düzgün.



Seko abime dediğim gibi, lastiksiz kontrol ettim akort düzgün ve tel tansiyonları yerinde. İç lastiğimde bir adet yama var ancak dış lastikte çıkıntı yaptığı yerden çok alakasız bir konumda. Dış lastiğin iç yüzeyi düzgün ve yamasız, yazmamışım ama onu da belirteyim. Yoğurma taktiği ile şu an lastik daha iyi oturmuş vaziyette, hiç değilse sele yerden kesilmiyor. Jantları temiz aldım diye yıkama gereği duymadım ama yıkamış olsaydım düşünülebilirdi.
Muhtemelen iç lastik bir noktada daha kalın ve sadece 8-10g ağırlık farkı şekildeki gibi yüksek rpm de bu zıplamaya çok kolay sebebiyet verir.
 
Dün bisikletimin frenine bastığım anda arka jant tellerinin 5-10 tanesi çıktı diğerleri de gevşedi bisikleti elimde 5 kilometre taşımak zorunda kaldım bisikletçiye gittim yaptırdım ancak bir daha olursa diye korkuyorum. Sebepleri ne olabilir onlara dikkat edeyim bir şey yapılması gerekiyorsa yaptırayım, 15 km uzaklıkta falan olsa bisikleti eve nasıl götüreceğim kim bilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Eren
Dün bisikletimin frenine bastığım anda arka jant tellerinin 5-10 tanesi çıktı diğerleri de gevşedi bisikleti elimde 5 kilometre taşımak zorunda kaldım bisikletçiye gittim yaptırdım ancak bir daha olursa diye korkuyorum. Sebepleri ne olabilir onlara dikkat edeyim bir şey yapılması gerekiyorsa yaptırayım, 15 km uzaklıkta falan olsa bisikleti eve nasıl götüreceğim kim bilir.
Teller gevşek akort edilirse, radyal sarılırsa, yatay eksendeki kuvvetler telleri koparır. 3-4 atlamalı sarılmış j eklemli teller, fren gücüne karşı daha dirençlidir.
Bisikletin akordunun sadece binmenize yetecek kadar değil, oldukça sarsılmayacak kadar olması gerekir, çünkü sarsıntılarla anlık olarak gerilim kalmazsa tel başı deliğinde hareket eder.
Ağırlık sınıfınıza göre jant seçmeniz de gerekir. Dağ bisikletine radyal jant takamazsınız.
Sizinkisine bunlardan birkaç neden sebep olabilir.
 
Geri