Scudo Sports

Jant teli tercihi

@SerdarCYCoo2Bursa Teli e-alışveriş ile almak riskli olur. Boyu tutmazsa parayı çöpe atmış olursun. Bu konuyu daha önce konuşmuştuk zaten, anladığım kadarıyla örme ve akortu kendin yapmıyorsun. O zaman jantı takım olarak buradan almak daha mantıklı.
 
Scudo
Herkese keyifli forumlar ve sürüşler.. Jant ve göbek almak artık gerçekten kolay ama daha önemli mesele jant teli gibi.. En azından daha hassas.. Şimdi bilen arkadaşlara teşekkür ederim, önerilerle sonuçlandıracağım jant toplama rehberliği yapacak var mı? Kullanacağım
ön ve arka göbek
- 36 delikli novatec D041SB, D042sb-Disk 6 civatalı

Jant
-36 delikli 50 mm profil derinliği ve 25 mm jant içi lastik yüzey genişliği olsa

Jant telleri
-aero tel (kaç mm olacak boyu??) düşündüğüm tel seti bunlar
TRY 70.71 32%OFF | CN Mac Aero 494 J kanca j-bend bıçaklı Aero konuşmacı alaşım nipeller, karbon Fiber bisiklet aksesuarları bisiklet
(link)

Bu kombinasyon uyumlu olur mu? Jant teli ölçüsü kritik.. Örüm yıldız formlu tercih ederdim.. Yardımınız için teşekkür şimdiden..
İlgimi çekti, neden bu göbeği kullanmak istiyorsunuz? Oldukça ağır bir göbek bence. 😁
 
İlgimi çekti, neden bu göbeği kullanmak istiyorsunuz? Oldukça ağır bir göbek bence. 😁
Haklısınız, ağır ama benim kilom 92 bisikletin mukavemetini iyileştirmek için mtb göbeği kullanmayı uygun gördüm. Fiyat performans olarak ideal sayılabilir.. Koozer vardı alternafi.. Bu fiyat konusunda bu tercih sebebim oldu.. Öneriniz varsa, paylaşın belki ilerleyen süreçte değişiklik yaparım ya da yedek jant seti için olabilir
"Dt swiss spoke calculator" programına tüm değerleri teker teker doğru şekilde girerseniz doğru sonucu alırsınız.
Girdim ama bu sefer de tellerin janta sabitleme kökleri tel uzunluğunu değiştiriyor.. 😕
@SerdarCYCoo2Bursa Teli e-alışveriş ile almak riskli olur. Boyu tutmazsa parayı çöpe atmış olursun. Bu konuyu daha önce konuşmuştuk zaten, anladığım kadarıyla örme ve akortu kendin yapmıyorsun. O zaman jantı takım olarak buradan almak daha mantıklı.

Kesinlikle doğru ama emin olmak istiyorum.. Takıntı halini aldı bende bu konu 😅 ayrı ayrı programlarda deniyorum, birinde 256 çıkıyor birinde jant bulunamıyor ya da göbek, bu sefer kendi değerlerini giriyorum.. Ne sıkıntılı işmiş.. Bir daha benzer konularda sizin gibi öneririm.. Tavsiye edilmez ayrı alıp toplamak😵
 
Haklısınız, ağır ama benim kilom 92 bisikletin mukavemetini iyileştirmek için mtb göbeği kullanmayı uygun gördüm. Fiyat performans olarak ideal sayılabilir.. Koozer vardı alternafi.. Bu fiyat konusunda bu tercih sebebim oldu.. Öneriniz varsa, paylaşın belki ilerleyen süreçte değişiklik yaparım ya da yedek jant seti için olabilir

Girdim ama bu sefer de tellerin janta sabitleme kökleri tel uzunluğunu değiştiriyor.. 😕


Kesinlikle doğru ama emin olmak istiyorum.. Takıntı halini aldı bende bu konu 😅 ayrı ayrı programlarda deniyorum, birinde 256 çıkıyor birinde jant bulunamıyor ya da göbek, bu sefer kendi değerlerini giriyorum.. Ne sıkıntılı işmiş.. Bir daha benzer konularda sizin gibi öneririm.. Tavsiye edilmez ayrı alıp toplamak😵
Kendim için düșündüm zamanında oradan biliyorum. 🙃 Ben olsam muhtemelen koozer yerine novatec tercih ederdim, kendini kanıtlamıș bir firma sonuçta.

Ön göbek olsa alternatif seçenek çok ama arka göbekte fiyat farkı eğrisi artıyor. Bence yol bisikletinde yol bisikleti göbeği tercih etmek daha mantıklı ama eğer aldıysanız sizi çok uzun süre sorunsuz bir șekilde götürebilecek bir göbek diye düșünüyorum. En azından novatec göbekler hakkında okuduklarım bu șekilde düșünmemi sağlıyor. 🙃

450 küsür gram galiba arka göbek, bu arada disk fren kullanmıyorsanız yol bisikletleri için çok ciddi anlamda hafif göbekleri var novatec firmasının. Eğer zamlanmadıysa koozer vs yerine tercih edilebilir. Kolay gelsin. 🙃
 
Girdim ama bu sefer de tellerin janta sabitleme kökleri tel uzunluğunu değiştiriyor.. 😕
Hocam "nipple" uzunluğu zaten sizin ihtiyacınıza göredir örneğin 12 yerine brass 15 alıp sapsağlam hale getirebilirsiniz bu da tel boyunu etkiler. Bu gayet normal değil mi zaten?
 
  • Beğen
Tepkiler: SerdarCYCoo2Bursa
Kendim için düșündüm zamanında oradan biliyorum. 🙃 Ben olsam muhtemelen koozer yerine novatec tercih ederdim, kendini kanıtlamıș bir firma sonuçta.

Ön göbek olsa alternatif seçenek çok ama arka göbekte fiyat farkı eğrisi artıyor. Bence yol bisikletinde yol bisikleti göbeği tercih etmek daha mantıklı ama eğer aldıysanız sizi çok uzun süre sorunsuz bir șekilde götürebilecek bir göbek diye düșünüyorum. En azından novatec göbekler hakkında okuduklarım bu șekilde düșünmemi sağlıyor. 🙃

450 küsür gram galiba arka göbek, bu arada disk fren kullanmıyorsanız yol bisikletleri için çok ciddi anlamda hafif göbekleri var novatec firmasının. Eğer zamlanmadıysa koozer vs yerine tercih edilebilir. Kolay gelsin. 🙃
Fikirlerinizi ve tecrübelerinizi paylaştığınız için çok teşekkürler 👍 ben de aynı düşüncedeydim.. Yol bisikleti kullanmayı düşünmüyorum.. Cyclcros a devam edeceğim.. Örüm formunu da cross-3 olarak yapacağım.. Kullandığım güzerghların ya da sürmek istediğim + %75 asfalt yollar oluşturuyor ama yine de yol bisikleti az önce söylediğim sebeplerden kilo gibi 😅 faydadan çok zarar olacak.. Aldığım novatec serisi D041SB ve D042SB ön 213 arka 490 gr ağırlığa sahip. Söylediğiniz gibi çok hafif sayılmazlar.. Yol olmamasından.. Disk frenler ile kullanacağım.. İnş üzmez 36 delik olacak.. Bu da jant ve göbek mukavemetine faydalı olur diye düşünüyorum..
Hocam "nipple" uzunluğu zaten sizin ihtiyacınıza göredir örneğin 12 yerine brass 15 alıp sapsağlam hale getirebilirsiniz bu da tel boyunu etkiler. Bu gayet normal değil mi zaten?

Kesinlikle öyle.. Haklısınız ama bu sefer de işte jant teli milim farklarla tutarsızlık yapmasından korkuyorum.. Jant ve göbek elime ulaştıktan sonra ölçümleri yapıp doğru kök ve tel uzunluklarına karar vereceğim.. Hala aynı sonucu aldığım bir hafta hesaplama arayüzüyle karşılaşamadım 😅
 
  • Beğen
Tepkiler: Emre Tuna Mirliva
Fikirlerinizi ve tecrübelerinizi paylaştığınız için çok teşekkürler 👍 ben de aynı düşüncedeydim.. Yol bisikleti kullanmayı düşünmüyorum.. Cyclcros a devam edeceğim.. Örüm formunu da cross-3 olarak yapacağım.. Kullandığım güzerghların ya da sürmek istediğim + %75 asfalt yollar oluşturuyor ama yine de yol bisikleti az önce söylediğim sebeplerden kilo gibi 😅 faydadan çok zarar olacak.. Aldığım novatec serisi D041SB ve D042SB ön 213 arka 490 gr ağırlığa sahip. Söylediğiniz gibi çok hafif sayılmazlar.. Yol olmamasından.. Disk frenler ile kullanacağım.. İnş üzmez 36 delik olacak.. Bu da jant ve göbek mukavemetine faydalı olur diye düşünüyorum..


Kesinlikle öyle.. Haklısınız ama bu sefer de işte jant teli milim farklarla tutarsızlık yapmasından korkuyorum.. Jant ve göbek elime ulaştıktan sonra ölçümleri yapıp doğru kök ve tel uzunluklarına karar vereceğim.. Hala aynı sonucu aldığım bir hafta hesaplama arayüzüyle karşılaşamadım 😅
Sağlamlık konusunda üzmezler diye düșünüyorum, 85 küsür kiloyum ben de. Geçmiște bir defa göbek mili kırıp bir defa da onun yerine aldığım yeni mili eğmișliğim var. 😂

Hatta eski kullandığım bisiklette de arka göbekteki bilyeler dağılmış gibiydi en son, yani oldu 3. 🙂 Göbek konusunda çok çektim ben, en son olarak formula göbekleri kullanıyorum. Bu arada hafiflik size kalmıș birșey, tel boyu için çeșitli hesaplama araçları olsa da tam olarak tel boyunu tutturmak her zaman kolay olmuyor. Kolay gelsin. 🙃
 
1 sene önce aldığım jant 2 defa akort bozduğu için dün bisikletçim o jantların tellerini değiştirelim, gevrekleşmiş dedi. Tellerin bu kadar kısa sürede eskimesi normal mi? Birde böyle durumda jant seti almak mı yoksa telleri yenilemek mi mantıklı? Benim görüşüm akort bozulma sebebi 2 kişi bindiğimiz için fazla ağırlık.
 
1 sene önce aldığım jant 2 defa akort bozduğu için dün bisikletçim o jantların tellerini değiştirelim, gevrekleşmiş dedi. Tellerin bu kadar kısa sürede eskimesi normal mi? Birde böyle durumda jant seti almak mı yoksa telleri yenilemek mi mantıklı? Benim görüşüm akort bozulma sebebi 2 kişi bindiğimiz için fazla ağırlık.
Kenarda duran ortalama 8-9 yıllık bir jantım var böyle bir durum söz konusu bile olmadı, “jant teli gevrekleşmiş” bisiklet literatürüne yeni bir kavram kazandırmış. Bence tecrübeli bir bisikletçi bulma vaktiniz gelmiş, başka bir seçenek ya düzgün akord yapılmamış her seferinde yada siz biraz dikkatsiz kullanıyor olabilirsiniz ( yanlış anlaşılma olmasın yani çukurları tümsekleri gözetmiyor olabilirsiniz) naçizane düşüncem.
 
s.a. arkadaşlar ... ben de iyi bi jant teli alamak istiyorum. kullanacağım bisiklet mtb , yalnız bmxlerde kullanılan türden çok dayanıklı birşey alamak istiyorum. önerileriniz ne olur? şimdi insanın içi kıpır kıpır ediyo. bisiklet de öyle uslu uslu sürülecek bişey değil :) aşırıya kaçarsam yamulur ayarı kaçar diye korkuyorum... :)
bu iş jant teli ile bitmiyor sağlam çemberlere de sahip olmak gerekiyor bu işin en iyisi de DT Swiss güzel bir çember alırsan hiçbir sıkıntı çıkarmaz
1 sene önce aldığım jant 2 defa akort bozduğu için dün bisikletçim o jantların tellerini değiştirelim, gevrekleşmiş dedi. Tellerin bu kadar kısa sürede eskimesi normal mi? Birde böyle durumda jant seti almak mı yoksa telleri yenilemek mi mantıklı? Benim görüşüm akort bozulma sebebi 2 kişi bindiğimiz için fazla ağırlık.
teller gevrekleşmez hacı plastik mi bu senin tellerin gevşemiş adam onları sıkmak yerine yeni tel kitlemiş
 
  • Beğen
Tepkiler: ÆSir ve Ali Eren
1 sene önce aldığım jant 2 defa akort bozduğu için dün bisikletçim o jantların tellerini değiştirelim, gevrekleşmiş dedi. Tellerin bu kadar kısa sürede eskimesi normal mi? Birde böyle durumda jant seti almak mı yoksa telleri yenilemek mi mantıklı? Benim görüşüm akort bozulma sebebi 2 kişi bindiğimiz için fazla ağırlık.
Öyle bir şey yok.
 
  • Beğen
Tepkiler: ÆSir ve Ali Eren
Carraro Sportive 220 yada 225 var elimde. Orijinal jantı. Ben 95 KG+ 16 KG kızım biniyoruz. Bu yüke dayanamadığı için mi bilmiyorum sık sık arka jant sorun yaratıyor. 700*35C ve 75psi ile biniyorum.
 
1 sene önce aldığım jant 2 defa akort bozduğu için dün bisikletçim o jantların tellerini değiştirelim, gevrekleşmiş dedi. Tellerin bu kadar kısa sürede eskimesi normal mi? Birde böyle durumda jant seti almak mı yoksa telleri yenilemek mi mantıklı? Benim görüşüm akort bozulma sebebi 2 kişi bindiğimiz için fazla ağırlık.
Çekme analizi yapılmadan gevrekleşme sünekleşme belli olmaz. Küçük esnaf uyanıklığı, ahmaklığı diyelim.
Carraro Sportive 220 yada 225 var elimde. Orijinal jantı. Ben 95 KG+ 16 KG kızım biniyoruz. Bu yüke dayanamadığı için mi bilmiyorum sık sık arka jant sorun yaratıyor. 700*35C ve 75psi ile biniyorum.
Bisikletler ortalama 110-120 kg'a dayanıklı üretiliyor tur bisikleti değilse. Bence sınırları bu kadar zorlamayın :D
 
Carraro Sportive 220 yada 225 var elimde. Orijinal jantı. Ben 95 KG+ 16 KG kızım biniyoruz. Bu yüke dayanamadığı için mi bilmiyorum sık sık arka jant sorun yaratıyor. 700*35C ve 75psi ile biniyorum.
O bisiklet gayet sizleri taşıyacak kapasitededir diye düşünüyorum ama carraronun kullandığı jant kendi markası ile çıkıyor diye hatırlıyorum ama dayanıklılık konusunu fabrikaya bir mail atarak bilgi alın derim şayet bir şehir tur karışımı bisiklet için bahsettiğiniz kg'lar ağır değil ?
 
  • Beğen
Tepkiler: ÆSir ve Ali Eren
Carraro Sportive 220 yada 225 var elimde. Orijinal jantı. Ben 95 KG+ 16 KG kızım biniyoruz. Bu yüke dayanamadığı için mi bilmiyorum sık sık arka jant sorun yaratıyor. 700*35C ve 75psi ile biniyorum.
carraro jantlar sağlam değil özelliklede agresif sürüşlerde 1 saatte telleri gevşiyor daha iyi bir jant seti almanızı öneririm bu jant işinin en iyisi de DT Swiss, e*thirteen, Hope, Sunringle gibi markalardır
 
  • Beğen
Tepkiler: ÆSir
Şehir-tur karışımı bir bisikletten nasıl bir agresif sürüş beklediniz onu tam anlıyamadım ? @furykn Carraronun jantları tabi bir üst düzey jant değil ama normal ve amacına uygun kullanımda kullanıcıyı üzecek bir jant seti olmadığını düşünüyorum.
 
Şehir-tur karışımı bir bisikletten nasıl bir agresif sürüş beklediniz onu tam anlıyamadım ? @furykn Carraronun jantları tabi bir üst düzey jant değil ama normal ve amacına uygun kullanımda kullanıcıyı üzecek bir jant seti olmadığını düşünüyorum.
agresif şürüşü örnek olarak verdim zaten bende beklemiyorum öyle bir dayanıklılık kastetdiğim şey bu şekilde fazladan yükle karşılaşınca hemen sorun çıkaran türden jantlar bu carrarolar
 
Geri