Sanırım Mart ayı idi buradan 1 tayt, 2 kapşonlu ve 1 boyunluk aldım.
Hepsini ürün sayfalarında yazan ölçü tablosu üzerinden kendi ölçüme uygun bedenlerini satın aldım. Boyunluk hariç hepsi küçük geldi. Taytı sadece 1 kere iç çamaşırı üzerinden deneme amaçlı giydim ve bugün oldu hala tekrar elimi bile sürmedim.
İade talebi oluştururken tayt için iade oluşturamadığımı fark ettim. Sonra kendilerine telefonla ulaştım ve durumu izah ettim. Taytları hijyen gerekçesi ile iade almadıklarını istersem söküp bacaklarını genişleterek tekrar dikebileceklerini söylediler. Ben de bunu kabul etmedim ve iade etmek istediği sadece 1 kez ve sadece 1 dk iç çamaşırı ile denediğimi söyledim. Bunu bilemeyeceklerini, o yüzden kabul edemeyeceklerini söylediler.
Tüketici kanunu der ki; ilk 6 ayda arızalanan ürün ayıplı sayılır, aksi durumu ispat yükümlülüğü satıcıdadır. Ürünün ölçü tablosu hatalı olduğu için direk ayıplı oluyor zaten ama kabul etmiyorlar ve kanunları çok iyi bildiklerini iddia ediyorlar. Kendi kafalarına göre koydukları kural ile kanun çiğniyorlar. Bununla ilgili tüketici hakem heyetine başvuracağımı belirterek telefonu kapattım.
Neyse kapşonluları iade edeyim dedim. Onlar için iade talebi oluşturduğumda ise siteleri iban vermemi zorunlu tutuyor ve iade talebimi sonuçlandırmıyordu. Ödememi kredi kartı ile taksitli yapmıştım. Tekrar kendilerini aradım ve durumu izah ettim. Telefondaki kişi bana dedi ki: KREDİ KARTI İLE ÖDEDİYSENİZ KREDİ KARTINIZIN İBANINI YAZIN. Ben iban öyle bir şey değil diye izah ederken telefonu başkası aldı ve tekrar denememi söyledi ve sorun düzelmişti.
İade için bir kargo bilgisi ve kodu olmadığı için bunları talep etmek için tekrar aradım. İstediğiniz kargo ile gönderebilirsiniz, ödemesi size ait dediler. Bunun böyle olmadığını kanunen kargo ücretinin kendilerine ait olduğunu söyledim. Bana yılbaşında kanunun değiştiğini, iadelerde artık kargo ücretinin tüketiciye ait olduğunu söylediler. Ben de işim gereği tüketici hakları ve kanunlarına hakim olduğum için belirtilen yasa tasarısının kabul edilmediğini, mevcut kanunun hala yürürlükte olduğunu belirttim. Bana yanlış bildiğimi söylediler, ilgili kanun maddelerini ve yasa tasarısının reddini kendilerine iletince ikna oldular ve bana karşı ödemeli göndermem için kargo kodu verdiler.
Bu firma aleni bir şekilde müşterisini tırtıklamaya çalışıyor. İadeyi oldukça zorlaştırıp belki iadeden vaz geçer diye bir umut bekliyor. Kredi kartı ile yaptığım alışverişi havale ile iade etmek istiyor ki komisyon cebine kalsın. Önceki sayfalarda komisyonu faturada ayrı satır göstermeleri ilginç demiştim. Demek ki sebebi buymuş. Ürün bedelini komisyon hariç havale ile ödeyip gerçekliği muallak olan komisyonu ya da komisyonun bir kısmını cebe atmak. Belki de komisyon zaten ürün fiyatına ekli ve komisyon diye de ayrı ücret alıyorlar. Bu kısmını bilemeyiz tabi ama yapılan uygulama beni bunları düşünmeye sevk ediyor. Ama banka üzerinden kredi kartına yapılan iadede komisyon da iade edildiği için buna yanaşmak istemiyorlar. İadeyi belirli koşullar oluşmadan ödeme yönteminden farklı bir şekilde yapmak kanunlara aykırıdır.
Bir firma düşünün telefon ile aradığınızda konuştuğunuz kişi iban ve kredi kartı kavramlarını bilmiyor, bir diğeri de kanun değişti diye sizi kandırmaya çalışıyor bir taraftan da kurulan sistem komisyonu cebe atmaya çalışıyor. Böyle bir firmaya nasıl güveneceksiniz?
Geçen hafta thh başvurum lehime sonuçlanmış. Tebliğ ve itiraz süresinin dolmasını bekliyorum. Zaten lütfedip heyete savunma da vermemişler. Umarım itiraz ederler de nasıl bir itirazda bulunacaklarını görürüm.
Aradan aylar geçmiş, verdiğim para çoktan pula dönmüş ama benim derdim verdiğim parayı almak değil, verdiğim paranın karşılığını almak ve bu tür müşterisini yolunacak kaz olarak gören firmaların kanunsuz işlerini yüzüne vurmak ve elimden geldiğince duyurmak. 1 kuruş dahi olsa yanlarına kar bırakmamak.
Yaşanan süreçten ötürü kendilerine hakkımı helal etmiyorum.