Scudo Sports

Kadro kalitesi vs. grup set kalitesi

Scudo
@Berke

Mayisi geçti ne oldu sizin Carraro :D Yanlış anlaşılmasin ben de Carraro kullanıcısıyım.
 
  • Beğen
Tepkiler: tifosi
İyi akşamlar . Yol Bisikleti düşünüyorum . Ancak kafam karıştı . 2. el mi sifir mı ?
Konuyla şöyle ilgisi var.
specialized, giant, cannondale , trek, scott gibi markaların en ucuz modeli olup, sora setli bir bisiklet mi yada carraro mosso salcano btwin focus (markaları uzatabilirz) gibi markaların tiagra yada 105 setli olanı mı tercih etmeliyim. marka demek herşey mi . yada bu markalar gerçekten mi çok iyi . . kadrolarında tüm donanım grupları kullanılabilir mi. umarım derdimi anlatabilmişimdir. teşekkürler .
 
Benim düşüncem Fren>Kadro>Jant>Grupset'in geri kalanı şeklinde. Grupsetin içinde en önemli elemanlar aynakol, fren kolları, frenler, jant ve göbekler diye düşünüyorum. Ön ve arka aktarıcılar da önemli olsa da, bana göre bu saydıklarım kadar elzem değiller. Beni bilenler bilir, yol bisikletine geçerken en büyük araştırmayı frenler üzerine yapmıştım. Acil bir frenleme durumunda en küçük fark bile uçurumdan uçmak ve yolda kalmak arasında hangi tarafta olacağınızı belirleyecektir. Bu yüzden her zaman önce FREN diyorum. 4700 tiagra frenlerden memmunum. Fakat bir üst grupsete geçecek olsaydım bu ağırlık için değil, fren performansı ve aynakol esnemezliği için olurdu. Tabi aynakolun esnemezliği sizin için önemli bir konuysa o zaman kadronun da rijit olması beklenir.

FREN>KADRO>JANTLAR>GRUPSET
 
  • Beğen
Tepkiler: tifosi
@tifosi bence kadrolarda üst kademe scott falan bşy değilse almana gerek yok. Ama zaten altta olan bir segmentte iyi grupsete sahip olmak bence daha iyidir. Ve bu da sürüşe yansır. Hem de ekonomiktir.
 
Bir üstteki'nin aynısını diyecektim tam.Nedense bunu demekte zorlanıyor insanlar.Alt model bisikletse, yani giriş seviyesi bisiklet ise çok da önemli değil ismi.Kadrosuna para bayılmaya gerek yok.Kadrosu çünkü zaten müthiş kaliteli değil.Çok iyi tıraşlanmış olur en fazla o kadar.Alt model olmadığını düşüneceksek ama KADRO her zaman en önemlisidir.
 
  • Beğen
Tepkiler: tifosi
Trek marka bisijlet kullanıyorum.
Alpha serisi kadroları piyasanın en iyi kadroları arasındadır.
Trek Fx 7.0 bisikletimde Alpha Silver Aluminium serisi kadro var.
Üzerindeki donanım Tourney. Vidalı ruble. Gidon boğazı eski tip. Orta göbek kare. Şu anki tekonoloji ile eski kalmış şeyler bunlar.
Yanlış anlaşılmasın lütfen 1800 tl şu anki fiyatı.
Yani kadro kalitesi harika. Ama üzerindeki donanıma 500-1000 tl civarı harcayacınca canavar gibi bir şey çıkacak ortaya bu yaza umarım olur.
Sonuç olarak ben oyumu kadro kalitesinde kullanıyorum çünkü ömür boyu kadro+136 kg taşıma kapasitesi her kadroda yok.
 

Dosyalar

  • images (1).jpg
    images (1).jpg
    18,3 KB · Okunma: 39
  • Beğen
Tepkiler: tifosi
@tifosi Mesela 3000 TL var elinizde.Sakın gidip de Specialized Allez vs almayın sıfır olarak.3000'e bile bulunmuyor gerçi.Çünkü bisiklet bulunan parçalar resmen çöp.Kadro da efsane değil eğer Allez'in üst modellerinden değilse.3000 TL var ise mesela gidip B'twin alın.Grupset( Çekiş sistemi) daha üst olur, jantlar üst olur vs. Yani kısaca özellikle yol bisikleti piyasasında adını çok çok duyurmamış bir markayı tercih edin giriş seviyesi için.Tabii gidip market markası da olmasın.Eğer bütçe çok çok yukarılar'a çıkıyorsa, o durumda adını bilinen çünkü kendini kanıtlamış markalar'a para verirsiniz.Çünkü o durumda gerçekten mühendisliğe, o kadroya verilen zaman'a, bisiklet'in gerçek kalitesine para verirsiniz.İşte bu durumda kadro alınır, daha sonra üstüne ne isterseniz takarsınız.Çünkü kadro bisiklet'in temeli en önemli parçasıdır.Grupset alt kalite olsa, akıcılığı az olacak, daha ağır olacak vs gibi farkları olacak.Bunlar değiştirilir.Ancak kadro değiştirme'nin maliyeti cep yakabilir bunlara göre daha çok.Bu yüzden kısacası "alt bisikletler için" (Caad12, Emonda Alr, Allez Dsw bunlar istisna) grupset'e para verebilirsiniz.Kadro başlangıç için her türlü götürür zaten.
 
  • Beğen
Tepkiler: tifosi ve gok
@Berke
4 sene geçmiş üzerinde. Durum nedir?
Böyle olmalı. Bir ko uyu senelerce güncel tutmalı ki herkes bilgi sahibi olabilsin. 2 sene sonra yazacağım diyen arkadaş, hala forumdayss şimdi yazabilir mi?
 
  • Muhteşem
Tepkiler: mariokaldato
Merhabalar İki hafta boyunca 30-40 km arası turlar yaptım. Bu sürüşlerimde bazı anlarda (bazen hafif rampa çıkarken) bisikletin altımda düzenli aralıklarla esnediğini hissettim. Rezonansa giriyordu sanki. Her seferinde gırç gırç sesler gelerek kadronun ortasından öne ve arkaya doğru esneyip toparlandığını hissettim. Fakat bu her an olmuyor. Sebebi kadro ile mi alaklıdır yoksa jant göbekleri ile mi?
Bisikletim Sedona 300, kilom 110 (bu da bir etken tabii)
 
Kadronun esneyip çıkaracağı sesi ve sizin bu esnemeyi hissetmeniz çok zor bende 115 kiloyum sesler geliyor ama gidon, sele borusu veya pedallardan sizinde muhtemelen o parçaların birinden ses geliyordur
 
@dost acı söyler
Sele borusundan geldiğini düşünüyorum ben de. Fakat sesten ziyade bu ses geldiği sırada boing boing zıpladığımı hissediyorum bisiklet üzerinde. Sultan model midibüslerin şöför koltuğu gibi oluyor :) Ve harcadığım enerjinin, verdiğim gücün bir kısmı buna gidiyor gibi hissediyorum. Bu olduğu sırada hızım azalıyor ve yoruluyorum sanki. Tabii tüm bunlar psikolojik de olabilir. (Not: Maşayı hep kilitli şekilde kullanıyorum)
 
Ya ben şu işi bir çözemedim. Bak 5 tane bisikletim oldu ama hepsi orta kalite. Hiç üst segment bir bisiklete binmedim. O yüzden kıyaslama şansım da olmadı. Bu aralar biraz iyi bir şey alayım diye bakıyorum. Ama anlamadığım bir şey var.

Grup seti geç, o bariz belli zaten. Tourney mi tiagra mı dediğin zaman şak diye ortaya çıkıyor bariz farklar. Benim Anlamadığım şey kadro kalitesi. Şimdi bir sedona ve bir de merida modeli hoşuma gitti. İkisi de neredeyse aynı fiyatta. 3050 lira ve 3100 lira. İkisi de piyasada kabul görmüş iyi bisikletler iyi modeller. Ben biliyorum ki merida daha iyi daha kaliteli hep bir tık daha "daha".. Satıcı da öyle söylüyor zaten. Merida daha iyidir. Ama neden? Nedir daha iyi olan?

Şehir bisikleti için konuşuyorum. Beni bu konuda aydınlatabilir misiniz?
 
@Kuzey Ege

Konu bayağı eski fakat merak ettim %10 luk artış oldu demişsiniz bunu neyle yada neye göre ölçüyorsunuz?
 
@Şeffaf
2014 yaz başında aldığım Carraro 052'yi 2016 yazının sonunda sapasağlam bir şekilde sattım. Kesinlikle pişman etmemişti.
2 sene bisikletsiz takıldıktan sonra geçen sene Mayıs ayında tekrar grup seti tercih ederek Salcano XRS030 Apex aldım, pişman mıyım? Hayır.
 
@Şeffaf
Merida kendi basina arge muhendislikleri , buyuk test labratuarlari olan ve buyuk yarislara , takimlara makinalar ureten koklu bir firmadir. Sedonanin hazir aldigi Tayvan mali kadrolara benzer mi benzer ama bunlar kendi uretiyor kadrolarinin tum mühendislik ve arge aşamalarini o var
 
@Berke
fiyat performans açısında doğru tercih yapmışsınız.
@mariokaldato
abi isimleri fiyatlarını da etkiliyor. Bunların tasarım ve argelerini kendileri yaparak üretimlerini uzak doğuda yapıyorlar. (bildiğim kadarıyla ktm avusturya, orbea ispanya, focus almanya üretimi belki daha da vardır.) Bunlar hep reklam, bunlar hep özenti. Gerçekten param olsa da trek madone ya da şöyle iyi bir giant propel alsam mesela.
ortalama kullanıcıyı replika olmayan ürün memnun edecektir. Yılda kaç kez 1000 watt üzeri görüyor sunuz?

 
@Şeffaf
Merida kullanıcısı olarak söylüyorum alüminyum bisikletlerin göz önündeki bölgelerinde kaynak silme işlemini çok iyi yapmışlar. Bu da kalite hissi veriyor başlı başına merida değil de başka bi alu kadro olsaydı Caad12 ve allez sprint i ayrı yere koyarak söylüyorum çoktan değiştirmiştim kadroyu.
Not: Laf olsun diye konuşmuyorum...
 
Geri