Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Kadro kalitesi vs. grup set kalitesi

Tourney ile 20kmh hızı geçemezken ultegra ile 200 kmh hızlara çıkabilirsin tecrübeyle sabit.
 
Scudo
Tiagra 4700, 105 5700'den daha gelişmiş ancak 105 5800'e göre daha geride diye okumuştum yabancı makalelerde. Nedenini şimdi hatırlamıyorum ama sanırım eski Ultegra alt yapısından geldiği içindi.
 
Hızı bence aşırı etkilemez . Bacağın kuvvetli , akciğerin kapasitesi fazla , rüzgarı da egale ettin mi ? Tamam istediğin bisikletle çık yola hızın iyi olur . Kısacası kondisyon + güç + aerodinami hızı etkiler . Setin farklı olması fiş sayısına bağlı olarak hızı ve hızlanmayı , geçiş yumuşaklığına göre vites geçişlerini etkiler diyorum .
 
@MAERKEK ben de aynı fikirdeyim. ama ne olursa olsun ruble en az 10’lu olmalı??
 
@epixmerix
Tourney ile aynakol 1 ruble 4 oranında 50 km/h yaptım şehir içinde.Aynakol 2 ruble 6 ve üstü oranında 60-70'i rahat görebilirdim.O kadar da hakkının yenilmemesi taraftarıyım.
 
  • Beğen
Tepkiler: amasseia
@Scutoid
açıkçası rublesi az dişli içerdiğinden tourney claris sora taraftarı değilim:(
 
@mhtozel
Birde Dura-Ace yada aynı ayarda diğer markaları kullansa 100 görür bence :) Ben biryerlerimi yırtarak attığım sprinte en fazla 64 gördüm oda topu topu 1-2 saniye sürmüştür :)
 
@Bigpatron
ben şehir bisikletimle (sedona 330) 72 km/h hızını gördüm. çok ciddiyim. ama adeta 45 derecelik bir rampadan sallanmıştım. Sırasıyla rampanın fotoğrafları:
201381201384201385201386
Bu yol 1 kilometre daha devam ediyor. Google ekibi oralara girmemiş:p
 
  • Beğen
Tepkiler: Semih Cavdar
@meren12
Benim bahsettiğim düz yol, eğim aşağı daha fazlasınıda yapabilirsin özellikle yol bisikleti ile. Ama ne gerek var hız felakettir :)
 
  • Beğen
Tepkiler: meren12
Dişliler el veriyorsa ve sprint kapasitenizde hat safhadaysa bir kaç saniyeliğine de olsa bu yuksek hızlar görülebilir.
Alt segmentteki grupsetlerin handikapi sesli ve daha yavaş vites degistirmeleri, amatör sportif kullanimda yuksek hızlara cikamaz diye bir şey yok ama prof. anlamda da vites oranlari itibariyle de daha geride kalacaklardir.
 
@mhtozel
Yolun düz olduğunu nereden biliyorsunuz ?

Bu arada tourney'in vites geçişlerinin pürüssüz olduğunu söyleyemem ama sorunsuz bir şekilde aktarıyor.Yeni başlayan biri için gayet ideal bir settir kendisi.
 
  • Beğen
Tepkiler: meren12
Setlerin hızdan ziyade, akıcılığı, ayar tutma, vites geçişleri üzerinde etkileri var. Tourneyden Tiagra sete geçtim, izlemlediklerim:
-Vites ayarı çok kolay, birkaç ufak dokunuşla ayarlanıyor. (Ön vites hariç, onu bir türlü ayarlayamadım :/ )
-Vites geçişleri daha seri hale geliyor.

Hızı etkileyen, dişli oranlarıdır setlerde.
 
Tiagra mı 105 mi sorusunun yanıtına forumdan, katalogdan, videolardan vs. ulaşabilirsiniz. Ancak öncelikle kendinize yatırım yapın, kilo durumunuz ne ? ne kadar gücünüz var ? Nabız durumunuz ne ? Bunların tespiti bana göre daha önemli. İşin özü, Ahmet Örken sora setli alu kadro bir bisikletle yuzde 90imizi tokatlayacaktır.
 
  • Beğen
Tepkiler: meren12 ve galen
@Scutoid

Serbest düşüş limit hızı 120-130 kadansta 53/11'den yani çevirebileceğinizden daha fazla. Ki bu hızı da aerodinamik durumunuz belirliyor. Yokuş aşağı grupsetin (vites oranının aslında) önemi 50 ile 65 kmh arası, sonrası hiçbir oran önemli değil. Kompakt yani 50/34 oranı tırmanış için ve giriş seviye setlerde kullanılıyor. Max hız 50/11'den 50-55 kmh arası (120 d/dk kadansta).
 
  • Beğen
Tepkiler: mhtozel
4700 yeni Tiagra ile eski seri 5700 150 arasında bir fark yok boşuna para vermeyin

(link)
(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: meren12
@Hayatı Pedalla
aradığım cevap bu ve bunun detayları.. konunun dışına çıkmayalım arkadaşlar

@BicycleX
Kilo 65, kadansımı yüksek tutmak için elimden geleni yapıyorum, kendimi güçlü hissediyorum, nabız durumundan kastınız nedir?
 
@Scutoid
1 8 oraninda 200 kadans gerkirken seniz 14 oraninda 50 km cikman sasirtici acilen yaris kosmalisin peter saganin tahtini alabilirsin
 
@epixmerix
Bu yönde düşüncelerim var.
 
seri vites geçişi anlamında etkiler.
birincisi kol ve aktarıcının arasındaki yüksek uyum, hızlı geçiş sağlar ve güç kaybı yaşamadan yeni dişliye geçersiniz.
ikincisi de grupset ne kadar üst segment olursa rubledeki dişili sayısı o kadar artar ve bu da rubledeki dişlilerin arasındaki diş sayısı farkının azalması demektir. mesela 15li dişliden 12li dişliye geçmek ile, 15'ten 14e geçmek arasında büyük fark vardır, zorlanmadan yeni dişliye adapte olursunuz ve hızınız artma eğilimine geçer. ancak 15den 12ye geçince betona çarpmış gibi olacaksınız.
ancak bu olayı 8li, 9lu rublelerde yaşayamazsınız. sadece rublenizin 12-25, 11-23 gibi oranlarda olduğu durumlarda bu lüksü yaşarsınız ancak bu durum da ilk rampada tıkanıp kalmanıza ve götünüzden alevler çıkmasıyla sonuçlanır.
diyeceğim odur ki, tiagranın altı setlerde performansta çok birşey beklememek lazım. tiagra ve üzeri setlerde de rublenin 11-32,11-28 gibi değerlerin üzerine pek çıkmamak lazım. 11-34,11-36 hatta 11-42 rubleler kullananlar var, bunlar biraz turcu şeysidir, o büyük dişlinin dolunay gibi olması performansa pek etki etmez, bol bol rampa antremanı yapmak lazımdır. o da biraz nabız, kilo, genetik gibi faktörlerle de ilgilidir, bu nedenle;
yatırım tavsiyesi değildir.
 
Geri