Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Kadro kulağı kırılması, önlemleri ve çözümü

Road_Runner

Road Runner
Kayıt
24 Nisan 2010
Mesaj
5.992
Tepki
24.851
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Cervélo
Birkaç yıldır bisiklet tepesindeyim, sık sık duyduğum problemlerden biri kadro kulağı kırılması ve kadro kulağı nedir? diyenler için;

(link)

yani arka aktarıcıyı tutan ufak parça kendisi.

(link)

Bir keresinde birlikte sürdüğüm birinin de başına gelmişti kırılma olayı ama o arkadaş bu durumu çok soğukkanlı karşılamış ve "kısmet" olarak adlandırmıştı. o an ben de öyle düşündüm :) ama biraz araştırınca kısmet olmadığını gördüm.

özetle diyorum ki; kadro kulağı kırığı önlenebilir !

1- doğru vites kullanımı
2- özellikle de sağa doğru düşmelerden sonra kulağınızın yamulup yamulmadığını kontrol etmek


doğru vites kullanımından kasıt şu tabloya uymak:

http://2.bp.blogspot.com/-LsFLT1gFHyo/Uq2rktL9TgI/AAAAAAAAGnY/ubRvgmY4xrs/s1600/1025838_625927760764613_1761931702_o.jpg

yani zinciri çapraz kullanmamak..
çapraz zincir kullanımında arka aktarıcının zorlandığını yakından görelim;

https://www.canyon.com/img/supportcenter/608_thumb.jpg

sonuç:

https://nuxx.net/gallery/d/106751-2/IMG_8100.jpg


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

işin garibi, eğer kadro kulağı yeni kırılmış bir bisiklete bakarsanız zincirin arka dublenin en ufak dişlisinde olduğunu görürsünüz çok yüksek ihtimalle..

img_8663-1488796028216-12jcv3fm76o7v-630-80.jpg

http://fcdn.mtbr.com/attachments/giant/870877d1392846688-trance-27-5-broken-hanger-mangled-derailleur-brokenhanger.jpg
http://i61.tinypic.com/r1izog.jpg

ikinci olasılık da en büyük dişlideyken kırılması. bu durumda zincir jant ile rublenin arasına düşer.

http://lh3.ggpht.com/_GIFgiCQnK-8/S7qSd0jx6CI/AAAAAAAABL4/E1oHxKRCAOA/s400/BrokenSpokesCruzbike3.jpg
https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQon7MpHBLYPwIBB1S_dEby7B15rI7LDTFjEt5wU-xYlVX1aJ7BbA


Uzun turlarda kadro kulağı kırılması korkunç bir şeydir çünkü yanımızda kadro kulağı taşımak pek yaptığımız bir şey değil. (taşıyan gördüm :D)
oldu ki çok uzun bir turdasınız, belki de şehirler arası seyahat ediyorsunuz.. kadro kulağınız kırıldı :(
eğer yanınızda zincir aparatı varsa hayatınız kurtuldu demektir.

GCN'nin ibretlik videosunu izleyip bisikletimizi nasıl single speede dönüştürüp eve sağ salim döneceğimizi öğrenelim ;


videoda bahsedilen püfler;
-zincirin bir pimini sökerek tamamen bisikletten çıkarın. ve daha sonra arka aktarıcıdan kurtarın.
-arka aktarıcıyı söküp çıkardıktan sonra boşta kalan vites kablosu sağa sola çarpabilir, bu kabloyu da uygun bir şekilde sabitleyin diyor, videoda kabloyu söküp gidonun hemen altına bağladı.
-tekrar bisiklete takacağımız zincirimizin yeni pozisyonu: ön tarafta küçük aynakol dişlisi / arka tarafta rublenin tam ortası olması öneriliyor.
-zincirin yeni durumunu ayarlarken zincirin olabildiğince gergin olmasına dikkat edip, hangi baklaya kadar kısaltacağınızı seçin. bu videoda zincir 8 bakla kısaltılmış. sizin birkaç bakla daha az veya çok kısaltmanız gerekebilir

https://i.hizliresim.com/mzJMg8.png

bisikletimizin yeni hali :

https://i.hizliresim.com/7byaWN.png

ek olarak eğer bir gün yeni bir kadro kulağına ihtiyacınız olursa ortalama 30-50 lira arası bir fiyatı olduğunu da belirteyim

kazasız, kadro kulağı kırıksız pedallar :)
 
Scudo
Sağol iyi açıklama olmuş eline sağlık
 
Gerçekten pek bilinmeyen fakat sık rastlanan bir sorun. Açıklık getirdiğiniz çok iyi olmuş. Teşekkürler paylaşım için
 
Bu zincir sökme preslerini nereden temin edebiliriz ?
 
http://i00.i.aliimg.com/img/pb/258/564/647/647564258_467.jpg

çok komplike bir alet değil, bisikletçilerin çoğu satıyor. decathlonda da var, internetten de alabilirsiniz.
örnek olsun diye bi link koyuyorum mesela;
(link)
 
Cok faydalı bi konu cogu bisiklet süren arkadas bu işi yanlıs biliyor,
 
  • Beğen
Tepkiler: Cem Tunç
Bilgiler için öncelikle teşekkürler, benimde yamuldu düzelttirsim bir bisikletçiye ama gelin görün ki eskisi gibi sağlıklı değil ayakta sürdüğümde yani pedala yüklendiğimde çıt sesler geliyor sanırım esniyor, sonra farkettim ki kadro kulağın vidaları gevşemiş öyle sıktım ama kaç Nm sıkmak gerekiyor en sağlıklısı ona göre sıkayım diyorum... Bu arada direk değiştirmek daha mı sağlıklı acaba...
 
@Savaş Uzun
çok abartı sıkmaya gerek yok, ama gevşek de olmasın. sele kelepçesi gibi düşünün.

yamulan kulağı düzeltip kullanabilirsiniz aslında ama yamultulup düzeltilmiş bir kulağın eskisinden daha zayıf olacağı kesin. yamukluk fazla değilse sorun olmaz diye düşünüyorum. eski kadromdaki kulağı düzeltmiştim, sorun yaşamamıştım
 
  • Beğen
Tepkiler: Savaş Uzun
1 hafta önce başıma gelen olay :) benim kisi vitesin ayarsiz olmasından basıma geldi :(
 
Doğru viteste yokuş çıkarken kadro kılağım kırılmış, zincirim kopmuş ve arka aktarıcım da kullanılamaz duruma geldi nasıl oldu anlamadım yokuşun bitmesine 5-10 metre kala başıma gelen bu olay kadro kulağı yeni aktarıcı almamla servise 100tl bayılmamla sonuçlandı,
Resimdekinin aksine kulak kırıldığında zincir rublenin en üstün bir altında ön kısımda en alttaydı yani 2. vitesteydi Fabrikaya mail atıp defalarca telefon etmem sonucu o parça çok kırılan bir parça olduğunu söylemeleriydi. Fotoğrafı çektikten sonra zincir kendiliğinden yere düştü :D

(link)
 
geçmiş olsun :(


arka aktarıcıdaki boya soyulmaları daha önce o taraftan bir hayli fazla temas aldığını gösteriyor. ve bu zorlanmalara direk kadro kulağı maruz kalıyor. pedala güzelce asıldığınız bir yokuşta pes etmişe benziyor kadro kulağınız :)

http://i58.tinypic.com/2nqfj11.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: AliG.
Bana sorsanız bisikletin en önemli parçası nedir diye hiç düşünmeden kadro kulağı derim. Tıpkı çok önemli görünmesede yokluğu hayati olan bazı organlarımız gibi kulakta bisikletin çokda bilinmeyen ama önemli bir parçası. Bisikletin şusu busu bir şekilde saf dışı kalsa yerine başka bir parçayı kolayca ikame edersiniz ama kulağın bir benzeri yoksa kaldır at bisikleti. Birde herşeyi standartlaştıran üretim sektörü nedense kulak konusunu es geçmiş vede her biri bir diğerine benzemez bir kulak enflasyonuna neden olmuş. El kadar parçanında 50 tl etmesi de cabası altı üstü alü alaşım. Benden söylemesi bisiklet kulağının bir benzerini edinin. Çünkü çok kolayca deforme oluyor, kırılmayıp yamulsa bile işe yarar hale getirilmesi bir usta ele bakıyor onuda her yerde bulamayabilirsiniz.
 
@Serkan Mıstınoğlu Baya geç gördüm :S Çok teşekkürler cevabınız için dün çıkartıp düzeltme işlemi gerçekleştirdim çünkü yamuktu hafifde olsa, eskisinden daha düz duruyor şu anda en kısa sürede temin etmek gerek yedeğini ne olur ne olmaz...
 
  • Beğen
Tepkiler: Road_Runner
@Serkan Mıstınoğlu
Evet aynısı başıma geldi kesinlikle eskisi gibi direçli olamıyor. Hatta benim aktarıcı da yamulmuştu artık en ufak sola dayasam bisikleti hemen yamuluyor.
 
Bu parçayı hep forumda duyuyordum. Bu konuda öğrenmiş oldum. Aluminyum bir parça. CNC de yapılsa daha uyguna gelir sanki ? Sertlik derecesi bulunursa yapılabilir ?
 
Arkadaslar net bir soru soruyorum.Araba çarpması sonucu kadro kulağım yamuldu ve yenisi getirildi.Yenisi gelene kadar ben düzelttirdim.Düzelttikten sonra vites ayarı iyiydi gayet ancak bugün saçmalamaya başladığını gördüm.Arka tekeri takarken zincir bi kere Mandal ile Ruble arasına düştü bundan mı diye de düşünüyorum.Benim aktarıcı da yamukMuş bisikletci öyle dedi.Neyse sizce 85 tl verip yeni kulağı alayım mı yamuk olup düzeltilen ile devam mı edeyim? Ne kadar mantıklı bir hareket olur?
 
@Uptown Cyclist kadro kulağını ben de bir kere yamultup-düzeltip sorunsuz kullanmıştım. İyice düzelttiğinden emin olmak için kulağı yerinden çıkar, düz bir yere yatır. Mermer mesela. Üzerine bir şeyle kuvvet uygulayarak dümdüz olmasını sağla, sonra yerine tak.

Kadro kulağının dümdüz olduğundan eminsen ve yine de eskiden yaşamadığın bir vites problemi yaşıyorsan arka aktarıcının da yamulmuş olabilme ihtimali var.

IMG_20160321_024941.jpg

Bu iki dişlinin oluğu kısım da yamulabiliyor. Onu da tamamen dağıtıp, parçalarına ayırıp güzelce düzeltebilirsin eğer yamukluk varsa

BK.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: The UGUR
@Serkan Mıstınoğlu
Düzeltme işini velespitte yaptılar yani vites ayarı falan da.Zaten dendi bana arka aktarıcı da yamulmuş biraz da.Ama yine de bu şekilde götürür her türlü dediler.Yarın gideceğim tekrar sormaya, bakalım ne diyecekler.Yedek diyerekten alsam mı kulak diye ikilemdeyim.Bu kulağa güvenemiyorum pek
 
  • Beğen
Tepkiler: Road_Runner
Geri