Road_Runner
Road Runner
- Kayıt
- 24 Nisan 2010
- Mesaj
- 5.992
- Tepki
- 24.851
- Şehir
- İstanbul
- Bisiklet
- Cervélo
Birkaç yıldır bisiklet tepesindeyim, sık sık duyduğum problemlerden biri kadro kulağı kırılması ve kadro kulağı nedir? diyenler için;
(link)
yani arka aktarıcıyı tutan ufak parça kendisi.
(link)
Bir keresinde birlikte sürdüğüm birinin de başına gelmişti kırılma olayı ama o arkadaş bu durumu çok soğukkanlı karşılamış ve "kısmet" olarak adlandırmıştı. o an ben de öyle düşündüm ama biraz araştırınca kısmet olmadığını gördüm.
özetle diyorum ki; kadro kulağı kırığı önlenebilir !
1- doğru vites kullanımı
2- özellikle de sağa doğru düşmelerden sonra kulağınızın yamulup yamulmadığını kontrol etmek
doğru vites kullanımından kasıt şu tabloya uymak:
http://2.bp.blogspot.com/-LsFLT1gFHyo/Uq2rktL9TgI/AAAAAAAAGnY/ubRvgmY4xrs/s1600/1025838_625927760764613_1761931702_o.jpg
yani zinciri çapraz kullanmamak..
çapraz zincir kullanımında arka aktarıcının zorlandığını yakından görelim;
https://www.canyon.com/img/supportcenter/608_thumb.jpg
sonuç:
https://nuxx.net/gallery/d/106751-2/IMG_8100.jpg
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
işin garibi, eğer kadro kulağı yeni kırılmış bir bisiklete bakarsanız zincirin arka dublenin en ufak dişlisinde olduğunu görürsünüz çok yüksek ihtimalle..
http://fcdn.mtbr.com/attachments/giant/870877d1392846688-trance-27-5-broken-hanger-mangled-derailleur-brokenhanger.jpg
http://i61.tinypic.com/r1izog.jpg
ikinci olasılık da en büyük dişlideyken kırılması. bu durumda zincir jant ile rublenin arasına düşer.
http://lh3.ggpht.com/_GIFgiCQnK-8/S7qSd0jx6CI/AAAAAAAABL4/E1oHxKRCAOA/s400/BrokenSpokesCruzbike3.jpg
https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQon7MpHBLYPwIBB1S_dEby7B15rI7LDTFjEt5wU-xYlVX1aJ7BbA
Uzun turlarda kadro kulağı kırılması korkunç bir şeydir çünkü yanımızda kadro kulağı taşımak pek yaptığımız bir şey değil. (taşıyan gördüm )
oldu ki çok uzun bir turdasınız, belki de şehirler arası seyahat ediyorsunuz.. kadro kulağınız kırıldı
eğer yanınızda zincir aparatı varsa hayatınız kurtuldu demektir.
GCN'nin ibretlik videosunu izleyip bisikletimizi nasıl single speede dönüştürüp eve sağ salim döneceğimizi öğrenelim ;
videoda bahsedilen püfler;
-zincirin bir pimini sökerek tamamen bisikletten çıkarın. ve daha sonra arka aktarıcıdan kurtarın.
-arka aktarıcıyı söküp çıkardıktan sonra boşta kalan vites kablosu sağa sola çarpabilir, bu kabloyu da uygun bir şekilde sabitleyin diyor, videoda kabloyu söküp gidonun hemen altına bağladı.
-tekrar bisiklete takacağımız zincirimizin yeni pozisyonu: ön tarafta küçük aynakol dişlisi / arka tarafta rublenin tam ortası olması öneriliyor.
-zincirin yeni durumunu ayarlarken zincirin olabildiğince gergin olmasına dikkat edip, hangi baklaya kadar kısaltacağınızı seçin. bu videoda zincir 8 bakla kısaltılmış. sizin birkaç bakla daha az veya çok kısaltmanız gerekebilir
https://i.hizliresim.com/mzJMg8.png
bisikletimizin yeni hali :
https://i.hizliresim.com/7byaWN.png
ek olarak eğer bir gün yeni bir kadro kulağına ihtiyacınız olursa ortalama 30-50 lira arası bir fiyatı olduğunu da belirteyim
kazasız, kadro kulağı kırıksız pedallar
(link)
yani arka aktarıcıyı tutan ufak parça kendisi.
(link)
Bir keresinde birlikte sürdüğüm birinin de başına gelmişti kırılma olayı ama o arkadaş bu durumu çok soğukkanlı karşılamış ve "kısmet" olarak adlandırmıştı. o an ben de öyle düşündüm ama biraz araştırınca kısmet olmadığını gördüm.
özetle diyorum ki; kadro kulağı kırığı önlenebilir !
1- doğru vites kullanımı
2- özellikle de sağa doğru düşmelerden sonra kulağınızın yamulup yamulmadığını kontrol etmek
doğru vites kullanımından kasıt şu tabloya uymak:
http://2.bp.blogspot.com/-LsFLT1gFHyo/Uq2rktL9TgI/AAAAAAAAGnY/ubRvgmY4xrs/s1600/1025838_625927760764613_1761931702_o.jpg
yani zinciri çapraz kullanmamak..
çapraz zincir kullanımında arka aktarıcının zorlandığını yakından görelim;
https://www.canyon.com/img/supportcenter/608_thumb.jpg
sonuç:
https://nuxx.net/gallery/d/106751-2/IMG_8100.jpg
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
işin garibi, eğer kadro kulağı yeni kırılmış bir bisiklete bakarsanız zincirin arka dublenin en ufak dişlisinde olduğunu görürsünüz çok yüksek ihtimalle..
http://fcdn.mtbr.com/attachments/giant/870877d1392846688-trance-27-5-broken-hanger-mangled-derailleur-brokenhanger.jpg
http://i61.tinypic.com/r1izog.jpg
ikinci olasılık da en büyük dişlideyken kırılması. bu durumda zincir jant ile rublenin arasına düşer.
http://lh3.ggpht.com/_GIFgiCQnK-8/S7qSd0jx6CI/AAAAAAAABL4/E1oHxKRCAOA/s400/BrokenSpokesCruzbike3.jpg
https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQon7MpHBLYPwIBB1S_dEby7B15rI7LDTFjEt5wU-xYlVX1aJ7BbA
Uzun turlarda kadro kulağı kırılması korkunç bir şeydir çünkü yanımızda kadro kulağı taşımak pek yaptığımız bir şey değil. (taşıyan gördüm )
oldu ki çok uzun bir turdasınız, belki de şehirler arası seyahat ediyorsunuz.. kadro kulağınız kırıldı
eğer yanınızda zincir aparatı varsa hayatınız kurtuldu demektir.
GCN'nin ibretlik videosunu izleyip bisikletimizi nasıl single speede dönüştürüp eve sağ salim döneceğimizi öğrenelim ;
videoda bahsedilen püfler;
-zincirin bir pimini sökerek tamamen bisikletten çıkarın. ve daha sonra arka aktarıcıdan kurtarın.
-arka aktarıcıyı söküp çıkardıktan sonra boşta kalan vites kablosu sağa sola çarpabilir, bu kabloyu da uygun bir şekilde sabitleyin diyor, videoda kabloyu söküp gidonun hemen altına bağladı.
-tekrar bisiklete takacağımız zincirimizin yeni pozisyonu: ön tarafta küçük aynakol dişlisi / arka tarafta rublenin tam ortası olması öneriliyor.
-zincirin yeni durumunu ayarlarken zincirin olabildiğince gergin olmasına dikkat edip, hangi baklaya kadar kısaltacağınızı seçin. bu videoda zincir 8 bakla kısaltılmış. sizin birkaç bakla daha az veya çok kısaltmanız gerekebilir
https://i.hizliresim.com/mzJMg8.png
bisikletimizin yeni hali :
https://i.hizliresim.com/7byaWN.png
ek olarak eğer bir gün yeni bir kadro kulağına ihtiyacınız olursa ortalama 30-50 lira arası bir fiyatı olduğunu da belirteyim
kazasız, kadro kulağı kırıksız pedallar