Scudo Sports

Kaldırımda bisiklet sürmek yasal mı?

@Murat-k
Duruma göre yapılacak şeyler, çizgilerin / sınırların belirsizleştiği alanlardır. Bu tip durumlarda keyfi / şahsi uygulamalar. bence normal, zarar vermez gibi söylemler özellikle kalabalık bir toplumda karışıklığa neden olur. İşte tamda bu sebeple topluluk halinde yaşayan insanların belirli kurallar ve yasalarla hareket etmesi gerekir. Ki bisikletle ilgili "sağ şeridin yasal bir hak" oluşu yıllar içinde şekillenmiş, korumamız ve uymamız gereken en önemli kuraldır.
Buna ek olarak bir yaya olarak kaldırımda bir bisikletli ile karşılaşmak istemiyorum. Aynı beni bir aracın sıkıştırmasını istemediğim gibi. Veya ben sağ şeritte ilerlerken ters yönden "güvenli bir iş yaptığını sanarak" başka bir bisikletliyle kafa kafaya gelmek... Örnek gösterdiğimiz, bisiklet kültürü yaygın şehirlerde asıl nokta kuralların olması değil, kurallara uyulması. Bunu unutmayalım.
 
Scudo
Anayasa bile bir kere delinmekle bir şey olunmaz denilen bir ülkede bisikletin kaldırımda kullanılmaması gerektiği ile ilgili kanun veya yönetmelik çiğnenmiş çok mu?Bilmez misiniz herkes kendisinde yeterli hakkı gördüğünde kendi düzenini kurabilir.Yeter ki herkes kendince mantıklı gerekçeler sunabilsin.Toplumsal düzeni sağlamak ,kaosu önlemek denilen şey ne ola ki; kanun ,yönetmelik gibi normlar sündürülebilir.
Akla ve mantığa uygun olan evrensel nitelikteki normlar kaosu önler,düzeni ve standardizasyonu sağlar.
 
Kaldırımlar yayalar içindir. Karayolundan bisikletinizle gidemiyor ve mutlaka kaldırımı kullanmanız gerekiyorsa yaya moduna geçiş yaparsınız.
İner ve bebek arabası sürenler gibi bisikleti elinizle tutup yayan olarak taşırsınız. Tehlikenin geçtiği yerde yine karayoluna geçer ve binersiniz, sürücü moduna geçiş yaparsınız.
 
Kaldırımda bisiklet süren veya bisiklet yolunda giden bir yaya gördüğümde Lance Armstrong'u hatırlarım.
2001 Tour de France'nın Alpe d'Huez etabında Lance Armstrong'un Jan Ullrich'e attığı ve bisiklet tarihine de geçen ''The Look'' bakışını atarım.:cool::D
 
  • Hahaha
  • Beğen
Tepkiler: yenhesa ve Özcan
Kurallara uyan bir ölü olmaktansa. Kurala uymayan bir sağ olmayi tercih ederim.
Tekrar söylüyorum kurala uymayacaksaniz kimseyi rahatsiz etmeden ve tehlikeye atmadan yapın. Alanya - Antalya arasindaki tunellerde kurallara uydugu icin ölen bisikletciler kervanina katilmak istiyorsaniz siz bilirsiniz.
"Su icerken yılan dokunmaz" kuralindan yılanın haberi var mı? C.Yılmaz
 
@Mert E.

Çok da kesin yorumda bulunmayın. Eskişehir'de boyası silinmiş, işaret yapılmadığı halde bisikletin kullanılabilir olduğu daha önce açıklanmış çok kaldırım var. Bakın kaldırım diyorum. Bit kadar kaldırım, ama yasal bisiklet yolu. Sayısı çok fazla. Hangisi bisiklet yolu net olanlar dışında bilemiyorsun. Hepsinde de engelli ve bisiklet rampası ortak. Adamlar öyle yapmış. O rampaları faşist zevklerimiz veya kural tanımazlığımız kabarsın diye kullanmıyoruz. Şehirde yaşamanın kurallarını, şehir insanı nasıl olunur anlatın rica ediyorum. Biz bu konularda kör cahiliz. :)



Bisiklet yoluyla bütünleşik de olsa kaldırım, yol bisikletlinin hakkı değildir. Bisiklete binmeyin, tadımız kaçmasın. Teşekkürler.
 
Herkes "gerektiğinde" çıktığını yazmış. Trafiğin yavaşladığı ve arabaların arasından sıvışamadığınız zaman 5 - 10 saniye daha fazla beklememek için kaldırıma çıktığınızı bilmiyoruz sanki. ? Keşke yollar geniş olsa da siz de 3 - 5 saniye daha fazla beklemek zorunda olmasanız(!)
 
@alicangul29

trafik istediği kadar sıkışsın arabaların arasında illaki 60-70 cm boşluk kalıyor oradan gidiyorum kaldırıma çıktığım yerde de elime alıyorum bisikleti ya da üzerinde, ayağımla iterek skuter gibi ilerliyorum (her gün neredeyse aynı saate ikitelli köprüsü üzerindeki yaya geçidi gibi görünen yerden). bazen birinci viteste çok yavaş bir şekilde ilerlediğimde oluyor.
(kullandığım geçidin genişliği 1.5m den daha dar, hızlı gidecek bir yol da yok)

evet bu yaptığım yanlış ve bir polis isterse bana ceza yazabilir ve benim buna diyecek bir şeyim yok. ben kaldırıma çıkmayıp tersten gitsem veya olması geren yerden gitsem, bir aracın bana arkadan ya da önden çarpma ihtimali, benim bir yayaya çarpma ihtimalim den daha yüksek olacak.

(neden yolun oması gereken yerini kullanmıyorsun diye soracak olursanız köprü üzerinde yol yeterince geniş değil ve sağa çok fazla sapak var ve o yoldan 5-6 farklı hattan minibüsler geçiyor. 2.5 sene o minibüsleri kullandım ve 500 metrelik mesafede 120 km/s e kadar yükselip yolcu indirmek veya bindirmek için tekrar duruyorlar benim oradaki trafiğe ayak uydurmam için en az 60 km/s ile ilerlemem gerekir ki bu benim için pek mümkün değil)

ve sadece sabah giderken, 200-300 metre köprüyü geçene kadar kaldırımdayım. sonra ışıklardan karşıya geçip olması gereken yolu kullanıyorum. akşam ise diğer araçlarla birlikte tam bir taşıt gibi ilerliyorum.
 
başka yolumuzda var sanki gibi
 
  • Beğen
Tepkiler: efaruk
kaldirim yayalar icindir, bisiklet icin degil. ama yasadigim sehir(istanbul) ve ilcede(beylikduzu) neredeyse butun bisiklet yollari kaldirimlara yapiliyor. zaten "yaptik" demek icin yapiyorlar, dogrusunu yapmiyorlar. halbuki yayalar arabalardan daha tehlikelidir, olumcul kaza riski daha azdir ama kaza riski cok daha fazla.
bu ulkede kac kisinin bisiklet ehliyeti var? hickimsenin yok cunku bisiklet ehliyeti alabilmen icin bir egitim yok. ozaman parayi basip bisiklet alan herkes kendini yollara atiyor ve araclarin altinda kaliyorlar. peki arac suruculerine, bir bisikletli gordugunde ne yapmasi gerektigini ogreten bir surucu kursu var mi? sanmiyorum.
*saglik raporu alan herkese bisiklet lisansi veriliyor bu da ehliyet yerine geciyormus, ee peki nerde teorik ve pratik egitim?
3.dunya ulkesinden hicbir farkimiz yok, bu kafayla da zaten birsey olacagi yok.
sadece allaha emanetiz
 
Yasal değil. Ama pizzacilara, durumculere, kuryelere serbest, hatta hızlı bir şekilde yayaların arasından slalom yaparak gitmek bile serbest. Korna falan çalmadan, kimseye yol hakkı tanımadan.
Ulen biz bisikletle bile kaldırıma girdiğimizde rahatsızlık verir miyiz diye çekinerek suruyoruz, motorculardaki bu cüret nereden geliyor acaba?
Tiksindim bunlardan artık.
 
Valla yasak hacı ama nadir olarak ceza yazıyorlar. Bazen kaldırımdan giderken trafik polisi yanımdan geçiyor, lan acaba durup bir şey diyecek mi ceza falan yazmasın falan diye direk aklımdan geliçiyor. :)
 
  • Hahaha
Tepkiler: Aruera
Öyle caddeler sokaklar var ki insan mecbur kalıyo kaldırıma çıkmaya. Yol dar, sağ taraf boydan boya araç parketmiş halde, park halindeki araçlara silme geçsen bile arkadan otobüs kamyonet gelse ani kaçacak ara bile yok. Kaldırım çok kalabalıksa kesinlikle bisikletten inip yürümek lazım.
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
Canım mı yasalar mı? Bence canım daha kıymetli. Kaldırıma devam.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cotyoran52
@onurcaniclek
Kaldırıma çıkmadan canını koruyabilecek kadar süremiyorsan hiç sürme daha iyi.
 
@alicangul29

Güzel saldırı. Kusura bakma da (ya da istersen bakabilirsin çok mühim değil) sağına soluna bakmadan, ayna kullanmadan trafikte seyreden her taşıt (trafikteki araçların %80-90’ı) benim için can tehlikesi arz ediyor. Aynı zamanda motorsiklet sürücüsüyüm. Ne ile karşı karşıya olduğumu iyi biliyorum. Neyi ne kalitede yaptığımı ve yapacağımı da biliyorum. Boş eleştiri için teşekkür ederim.
 
acılen bısıket yolu yapılsın abd soyledı abı bısıkletınle new york tan atlantaya gıdersın ınanmadım hsıktır.dedım tsak gecıcek baska brını bul yolllarda her yerde bısıklet yolu var buna ne dıyorsun karıma fena cızıldı .:))sahsı fıkrım Abd ye ınat bısıklete ozgurluuuuuk oto bısıklet otobanı yapılsın bakın bısıklet surucusu patlaması yasanır.

arkadaslar abd bısıklet yolu yapmıs bızde bısıkletcıye kımse laf soylemesın dunyada onlara herkez saygı gostersın cevreyı zehırlemıyor.

arkadaslar abd bısıklet yolu yapmıs bızde bısıkletcıye kımse laf soylemesın dunyada onlara herkez saygı gostersın cevreyı zehırlemıyor.
 
ya bu arada istanbulda bu sabah kendisine yol vermeyen araç sürücüsünü 4 kurşunla öldüren motorsikletli haberini okudunuz mu...
 
@alicangul29

Bu çok yanlış bir bakış açısı. Türkiye'de bisikletle trafiğe çıkma yaşının alt sınırı 11. On bir yaşındaki bir çocuğa bu cümleyi söylerseniz olmaz. Çocuk, yolu boş ve sakin buluyorsa ordan sürer, bulmuyorsa kendini korumak için gerekirse kaldırıma çıkar. 11 yaşındaki bir bisikletli çocuk ile 70 yaşındaki bisikletli ya da kısa mesafeli günlük ulaşımını bisikletle karşılayan bir kadın, ya da bir engelli, yani her yaştan ve kapasiteden insanın yollarda güvenle ve konforla bisiklet sürebilmesini savunuyor, bakış açımızı bu ilke etrafında inşa ediyoruz. Sürüş tecrübesi, refleks hızı, idmanlı bacaklar, güvenlik tedbirleri ve giysileri, bisikletin kalitesi ve işlevselliği gibi kriterler değil bakış açımızı belirleyen. Kaldırıma çıkıp çıkmama kararında kriterimiz ancak yayaların güvenliği olabilir ve eğer kaldırımda sürdüğümüzde onlar risk altına giriyorsa ve biz de yolda sürdüğümüzde risk altında kalıyorsak, bu durumda bisikletimizden iner, onunla birlikte kaldırıma çıkar ve elimizle ittirerek tıpkı bir yaya gibi, sanki bir bebek arabasını hareket ettirircesine yolumuza devam eder, güvenli alana ulaştığımızda yeniden bisikletimizi yolda sürmeye başlarız. Hep söylüyoruz, bir kez daha söyleyelim, çoğumuzun zihnindeki bisikletli imgesi "zeki çevik ve ahlaklı" bir sporcuya benziyor ama herkes zeki ve çevik olmak zorunda değil maalesef.
 
Geri