Bir çok yerde (örnek ; Bursa-Özlüce Bulvarı) bisiklet yolları, asıl amacının dışında, otomobil park yeri, seyyar satıcı satış noktası, işletme müştemilatı olarak kullanılır. Kaldırımın bir kısmını başka renge boyayarak bisiklet yolu yapılması iyiniyetli bir başlangıç olsada, bu ülkede henüz bisiklet yolundan söz etmek çok zor.
Otomobil öncelikli bir toplumda yaşadığımızı asla unutmayın. Otomobil ve akaryakıttan alınan vergi az gelişmiş ülkelerde birazda zaruretten otomobil önceliğini dayatıyor. Bizimki gibi tam anlamıyla gelişmemiş toplumlarda (kibarcası gelişmekte olan toplumlarda) size caddede bir araç çarparsa "e bisiklet yolu vardı, kullanmamış arkadaş kaza ondan oldu şoförün suçu yok" diyecekler.Kimse o sınırlı bisiklet yolunun pek çok yerde aslında kullanılabilir nitelikte olmadığını düşünmeyecek veya konuşmayacaktır.
Her ne kadar 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu 66 da düzenleme olsa da, kazın öteki ayağı da Türk Ceza Kanunu 85. maddesidir.
Madde 85- (1) Taksirle bir insanın ölümüne neden olan kişi, iki yıldan altı yıla kadar hapis cezası ile cezalandırılır.
(2) Fiil, birden fazla insanın ölümüne ya da bir veya birden fazla kişinin ölümü ile birlikte bir veya birden fazla kişinin yaralanmasına neden olmuş ise, kişi iki yıldan onbeş yıla kadar hapis cezası ile cezalandırılır.
Bunun türkçesi; otomobil kaldırıma çıkıp size vurup öldürürse 4-5 sene yaklaşık bir ceza söz konusu, mevcut infaz rejimimizde çok cüzi bir miktar hapis ve şartlı salıverme, otomobille vurup elli kişiyi öldürürseniz (abartmıyorum) 10-12 sene hapis (infaz rejiminde 5-6 sene hapis, ve bunun çoğu açık ceza evinde geçer, kısa sürede şartlı salıverme) söz konusu. Motorlu taşıtla adam öldürmenin ciddi bir yaptırımı yok arkadaşlar, hiç kusura bakmayın öldüğünüzle, sakatlandığınızla kalırsınız. Bu rakamlar size bir şey ifade etmiyorsa bir yakınınızın bu şekilde öldürüldüğünü ve yapanın bir kaç ayda hapisten çıkacağını hayal edin.
Bisikletliler ve yayalar trafiğin en zararsız unsurlarıdır, bu nedenle trafikte bulunan sürücüler ile haşir neşir olmadan, kaldırımda bulunan yayaları rahatsız etmeden can güvenliğiniz için nerede ne şekilde ve ne esneklikte davranmanız gerekiyorsa onu yapın.