Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Kanal İstanbul

Son düzenleme:
Scudo
Devletin 1,5 milyon lira vergi borcunu sildiği Ağaoğlu , doğum günü pastasını 1 milyon dolar olarak yaptırmış. 257873 dosyayı görüntüle
Konuya ilgili de yazarsak David Harvey’e atfedilen bir söz şöyle diyor. “Aslında en iyi kentleşme, en az rant yaratandır.”

Afiyet falan olmasın. Her ay gece karanlığında gittiğim işte eşek gibi çalışıp zamanında alayım diye beklediğim maaşım daha elime bile geçmeden çatır çatır kesilen, elektriğe, suya, gaza, ota, çöpe ödediğim vergilerden yediği kısmı boğazında kalsın.

Ona ve onun türevlerine bu fırsatı veren, gözümüzün içine baka baka yalan söyleyen, aklımızla alay edercesine beyanlar yumurtlayan, meydanlardan böğürüp höyküren, biz tuvalet kağıdını az ucuza alalım diye 5 market gezerken,karısı elindeki 500 bin TL değerinde çantayı gözümüze sokanların da boğazında kalsın.
 
Afiyet falan olmasın. Her ay gece karanlığında gittiğim işte eşek gibi çalışıp zamanında alayım diye beklediğim maaşım daha elime bile geçmeden çatır çatır kesilen, elektriğe, suya, gaza, ota, çöpe ödediğim vergilerden yediği kısmı boğazında kalsın.

Ona ve onun türevlerine bu fırsatı veren, gözümüzün içine baka baka yalan söyleyen, aklımızla alay edercesine beyanlar yumurtlayan, meydanlardan böğürüp höyküren, biz tuvalet kağıdını az ucuza alalım diye 5 market gezerken,karısı elindeki 500 bin TL değerinde çantayı gözümüze sokanların da boğazında kalsın.
Amin...
 
Kanalın geçeceği sazlıbosna barajı,sazlıbosna köyü,eski şamlar köyü haraççı bir kısmı hacımaşlı köy altları suya yakın yerler maalesef gidecek ben arkadaşlarımla gitmiştim bir kaç fotoğrafı paylaşmak istedim şu an toprak yollar fotoğraftaki gibi bisikletle gidiliyor bu güzel doğa bozulacak binalar,köprüler,yeni yerleşim evler yalılar yat limanları yollar yapılınca şehirleşecek yazık olacak.DSCN8138_800x600.JPG
 

Dosyalar

  • DSCN8139_800x600.JPG
    DSCN8139_800x600.JPG
    150,7 KB · Okunma: 28
  • DSCN8164_800x600.JPG
    DSCN8164_800x600.JPG
    173,5 KB · Okunma: 27
  • DSCN8161_800x600.JPG
    DSCN8161_800x600.JPG
    180,2 KB · Okunma: 28
  • DSCN8155_800x600.JPG
    DSCN8155_800x600.JPG
    157,5 KB · Okunma: 24
  • DSCN8146_800x600.JPG
    DSCN8146_800x600.JPG
    132,6 KB · Okunma: 22
  • DSCN8145_800x600.JPG
    DSCN8145_800x600.JPG
    122,5 KB · Okunma: 23
  • DSCN8165_800x600.JPG
    DSCN8165_800x600.JPG
    182,9 KB · Okunma: 22
  • DSCN8166_800x600.JPG
    DSCN8166_800x600.JPG
    174,3 KB · Okunma: 21
  • DSCN8171_800x600.JPG
    DSCN8171_800x600.JPG
    166,4 KB · Okunma: 19
  • DSCN8172_800x600.JPG
    DSCN8172_800x600.JPG
    168,8 KB · Okunma: 20
  • DSCN8180_800x600.JPG
    DSCN8180_800x600.JPG
    181,4 KB · Okunma: 17
  • DSCN8178_800x600.JPG
    DSCN8178_800x600.JPG
    175,8 KB · Okunma: 16
  • DSCN8176_800x600.JPG
    DSCN8176_800x600.JPG
    229,2 KB · Okunma: 16
  • DSCN8173_800x600.JPG
    DSCN8173_800x600.JPG
    189,4 KB · Okunma: 15
  • DSCN8183_800x600.JPG
    DSCN8183_800x600.JPG
    162,5 KB · Okunma: 14
  • DSCN8186_800x600.JPG
    DSCN8186_800x600.JPG
    177,5 KB · Okunma: 13
  • DSCN8188_800x600.JPG
    DSCN8188_800x600.JPG
    179,2 KB · Okunma: 13
  • DSCN8206_800x600.JPG
    DSCN8206_800x600.JPG
    168,8 KB · Okunma: 12
  • DSCN8204_800x600.JPG
    DSCN8204_800x600.JPG
    158,6 KB · Okunma: 13
  • DSCN8198_800x600.JPG
    DSCN8198_800x600.JPG
    185,8 KB · Okunma: 12
  • DSCN8196_800x600.JPG
    DSCN8196_800x600.JPG
    161,7 KB · Okunma: 12
  • DSCN8216_800x600.JPG
    DSCN8216_800x600.JPG
    162,9 KB · Okunma: 13
  • DSCN8213_800x600.JPG
    DSCN8213_800x600.JPG
    114,2 KB · Okunma: 13
  • DSCN8210_800x600.JPG
    DSCN8210_800x600.JPG
    155 KB · Okunma: 11
  • DSCN8208_800x600.JPG
    DSCN8208_800x600.JPG
    121,9 KB · Okunma: 10
  • DSCN8218_800x600.JPG
    DSCN8218_800x600.JPG
    173,5 KB · Okunma: 10
  • DSCN8224_800x600.JPG
    DSCN8224_800x600.JPG
    106,2 KB · Okunma: 10
  • DSCN8242_800x600.JPG
    DSCN8242_800x600.JPG
    193,6 KB · Okunma: 10
  • DSCN8246_800x600.JPG
    DSCN8246_800x600.JPG
    160,7 KB · Okunma: 11
  • DSCN8259_800x600.JPG
    DSCN8259_800x600.JPG
    153,2 KB · Okunma: 10
  • DSCN8255_800x600.JPG
    DSCN8255_800x600.JPG
    135,8 KB · Okunma: 10
  • DSCN8247_800x600.JPG
    DSCN8247_800x600.JPG
    124,5 KB · Okunma: 8
  • DSCN8271_800x600.JPG
    DSCN8271_800x600.JPG
    184,8 KB · Okunma: 8
  • DSCN8275_800x600.JPG
    DSCN8275_800x600.JPG
    161,4 KB · Okunma: 8
  • DSCN8292_800x600.JPG
    DSCN8292_800x600.JPG
    153,5 KB · Okunma: 8
  • DSCN8293_800x600.JPG
    DSCN8293_800x600.JPG
    146,5 KB · Okunma: 8
  • DSCN8296_800x600.JPG
    DSCN8296_800x600.JPG
    174,7 KB · Okunma: 7
  • DSCN8295_800x600.JPG
    DSCN8295_800x600.JPG
    153,5 KB · Okunma: 7
  • DSCN8294_800x600.JPG
    DSCN8294_800x600.JPG
    162,8 KB · Okunma: 10
  • DSCN8310_800x600.JPG
    DSCN8310_800x600.JPG
    150,4 KB · Okunma: 10
  • DSCN8313_800x600.JPG
    DSCN8313_800x600.JPG
    158,1 KB · Okunma: 9
  • DSCN8315_800x600.JPG
    DSCN8315_800x600.JPG
    127,1 KB · Okunma: 7
  • DSCN8322_800x600.JPG
    DSCN8322_800x600.JPG
    149,6 KB · Okunma: 7
  • DSCN8330_800x600.JPG
    DSCN8330_800x600.JPG
    163,1 KB · Okunma: 8
  • DSCN8329_800x600.JPG
    DSCN8329_800x600.JPG
    155,9 KB · Okunma: 8
  • DSCN8327_800x600.JPG
    DSCN8327_800x600.JPG
    186,3 KB · Okunma: 8
  • DSCN8324_800x600.JPG
    DSCN8324_800x600.JPG
    139,9 KB · Okunma: 8
  • DSCN8332_800x600.JPG
    DSCN8332_800x600.JPG
    182,8 KB · Okunma: 8
  • DSCN8336_800x600.JPG
    DSCN8336_800x600.JPG
    136,9 KB · Okunma: 7
  • DSCN8337_800x600.JPG
    DSCN8337_800x600.JPG
    180,2 KB · Okunma: 6
  • DSCN8339_800x600.JPG
    DSCN8339_800x600.JPG
    176,9 KB · Okunma: 6
Sivil hayatlarında bu projeyi gerçekleştirme ihtimalleri maddi açıdan sıfır olan karadenizli hemşehrilerim,gider ayak yap işlet kanını em modeli ile yine vergi yükü ile sülale boyu asırlık saadet zinciri oluşturma peşinde.Krediyi devlet verir,araziyi devlet verir,x10 garanti verir;sen yine parayı özel şirkete ödersin.
 
Dayanamadım yazacağım.

Devletin kasası tam takır kuru bakır. Beş kuruş yok hazinede. Her ihaleyi peşkeş çektikleri malum yandaşlar da kredisiz, öz sermaye ile böyle bir maceraya girmezler; ki giremezler de zaten, az buz bir meblağ değil konuşulan rakamlar. Onlar da iyimser tahminler, kimse net yatırım maliyetini şimdiden kesin hesaplayamıyor.

Geriye bankaların kredi vermesi kalıyor, ki bankalarda da bu meblağı karşılayacak bilanço yok. İlla refinansman gerekiyor, bu da yurtdışı kaynak arayışına girmek demek. Katarlı dostlarına projeyi yapacaz diye arsaları kupon fiyatlardan satın aldırttılar ama Katar bile bu kadar gerzekçe bir maceraya 15 milyar bağlayacak kadar salak değil. Zaten Arap Ligi ile Katar'ın arası da düzeldi, Türkiye'nin kıytırık müttefikliğine çok ihtiyaçları yok artık.

Diğer dış finansman kaynağı AB; e AB muhtemelen Karadeniz ekoflorasının içine edecek böylesi bir projeye neden finansman sağlasın?

İşin bir de "gemiler boğazdan geçmeyecekler, kanaldan geçip para verecekler" ıslak rüyaları görenler var. En çok da bu kerizlere gülüyorum.

(link)

Şu an boğazdan 11 adet gemi geçmekte. Bunların 5 tanesi kılavuz kaptan almış durumda. Yani bunlar bedava geçmiyor, şu an (5 Mart, 16.00 itibarıyla) geçen gemilerin yarısından para alıyoruz.

Ayrıca gene burdan da görebiliriz ki, öyle yaldır yaldır bir trafik yok. Boğazdan geçmesi en riskli, yani boğaz yerine kanaldan geçmesini isteyeceğiniz en büyük gemi 290 mt boyuyla Cape Normandie. E beklediği falan yok, zaten bu sabah gelmiş, 11.11. itibarıyla sp2 raporunu vermiş, 15.30 itibarıyla da römorkunu ve kılavuzunu almış; gündüz gözüyle (gece geçmesi yasak) rahat rahat geçiyor. Bu gemi salak mı, gidip bir de kanal parası ödeyecek? E bu gemi kanalı kullanmayacaksa ne anladım ben o riskten, o işten?

Kaldı ki, boğaz trafiği artmıyor.

Ezcümle, saçma sapan bir hülya için, ki gerçekleşebilieceğine de inanmıyorum ya, koca bir ülkenin kaderiyle oynanmasıdır Kanal İstanbul.

Eskaza gerçekleştiği takdirde, bırakın sizi, torunlarınız bile ne bu garabete izin verenleri, ne de destekleyenleri affedecek.
 
Meslek olarak birinci elden işin içinde olanların kaliteli yorumları var...
(link)
 
@Mert E. "gemiler boğazdan geçmeyecekler, kanaldan geçip para verecekler" diye yazmissin, ve bunun olmayacagini ima etmissin, ama, buna ne gerek var ki? Verirler bilmem kac bin gemi gecis garantisi, ister gecsin, ister gecmesin, sen halk olarak ödersin özel sirkete garanti parasini. Sen düsün. Onlara ne ki?
@ygt bike Ne kazandiracak? Kime kazandiracak? Yazsan da, bir zahmet, bilgilensek.
 
Ya büyük düşünün. Şaaaak diye Kanal istanbul açılacak. Gemilere artık burdan geçeceksiniz şu kadar para vereceksiniz diyeceğiz. Onlar bize nanik yapacak geçmeyecek. Şaaaak diye istanbul boğazına kompile beton döküp iptal edeceğiz. O zaman bi şaşıracaklar.o zaman kanaldan geçmek için sıraya girecekler. İstanbulun kıtalar arası trafik sorunu olduğu gibi çözülecek. Kapatılan beton dökülen boğaza, ankarada depolarda çürümeye terk edilen plastik dinozorları serpiştireceğiz dahası yeni alana toki toki şirin kuleler dikeceğiz. Hem karadeniz akdeniz haybeye dolanan balıkların bir kısmını karadenize diğer kısmını marmaraya hapsedeceğiz. Balıkçılarımız kevgirle bile balık tutabilecekler. Kanalın getirisi büyük olacak. Şimdi kaparsak betonla boğazı rusya gazı keser, almanya küser, amerika delirir. Önce kanal açalım ki, üzülmesinler.
 
Projenin toplamda 75 milyar dolara mal olması ve 11 yıl sürmesi bekleniyormuş. (link)
Projeyi yapacak kaynağımız olursa biz yapacağız, aksi halde başkalarına yaptıracağız demişti zatları bir gün. E olmayacağı belliydi, nitekim geçtiğimiz haftalarda devlet destek garantisini de vermişiz. Artık şirketin sırtı yere gelmez, bu milletin de beli doğrulmaz.

Finans boyutunu geçtim, doğa aşığı bir insan olarak çevreye verilecek zararın haddi hesabı yok; en yaralayan kısım bu. Ekolojik denge ile oynanması kimsenin umurunda değil.

Kaz Dağları altın madeniyle ilgili, şirketin Türk CEO'su ile bir röportaj yapılmıştı. "Traşlanmış yüzeye, kesinlen binlerce ağacın olduğu bölgeye bakınca ne görüyorsunuz?" sorusuna "İnşaat görüyorum." demişti iğrenç bir mimik ile. Bu çılgınlığı savunanların da benzer zihniyeti taşıması muhtemel.

İzlerken sakin kalabilecekler için videosu:
 
bogaz gecis ucretleri ile ilgili detaylari suradan okuyup , gorebilirsiniz . bogazlari kullanan her gemiden ucret alinmaktadir.

(link)
Buna bir ekleme yapayım; bu ücretleri kendi kafamıza göre değil, Montreux anlaşmasına göre alıyoruz. Üstelik anlaşmada yazanı tahsil etsek, şimdi aldığımızın neredeyse 20 katını alacağız:
(link)
 
@Mert E. "gemiler boğazdan geçmeyecekler, kanaldan geçip para verecekler" diye yazmissin, ve bunun olmayacagini ima etmissin, ama, buna ne gerek var ki? Verirler bilmem kac bin gemi gecis garantisi, ister gecsin, ister gecmesin, sen halk olarak ödersin özel sirkete garanti parasini. Sen düsün. Onlara ne ki?
@ygt bike Ne kazandiracak? Kime kazandiracak? Yazsan da, bir zahmet, bilgilensek.

Burda iki konu karışmasın. Geçen gemilerin geçiş ücretini ekonomiye kazandırması konusu başka şey; o paranın devletin mi yoksa üstlenicinin cebine gireceği konusu başka şey.

Devlet ister bir üstleniciye yaptırsın ve garanti ile parasını ödesin; ister kendi özkaynaklarıyla hazineden yaptırsın, size-bana giren girecek zaten. Her halükarda bizim cebimizden ödenecek maliyeti.

"gemiler boğazdan geçmeyecekler, kanaldan geçip para verecekler" diyenlerden bahsederken, şu an boğazlardan geçen gemilerin para ödemediğini, kanal açılınca (çok salak ve naif oldukları için) kanaldan geçip,Türkiye ekonomisine katkı yapacaklarını düşünen birileri var. Kastettiğim onlardı.
 
Ülke istanbul ve kanal yükünden kurtulmalidir. Hong-kong gibi 99 yıllığına katara kiralayalım istanbulu.
 
"Kanal İstanbul'un iki yakasında kurulacak 500 bin nüfuslu şehir, İstanbul'un depreme hazırlık sürecini hızlandıracak. Projenin ihalesine yakında çıkıyoruz, yaz aylarında inşallah temelini atıyoruz."

Demiş bugün CB. Hayırlı olsun.

Editto: Telefondan yazdığım için kalın harflerle belirtemiyorum. Yalnızca iki şey önemli:

"500 bin nüfuslu şehir kurulacak."
"Böylece depreme hazırlık süreci de hızlanacak."
 
"Hayallerde yaşıyor bazı kimseler" miydi neydi, doğrusunu hatırlayamadığım bir sözü aklıma getirdi bu başlık. Devletin kasası tam takır kuru bakır, zaten para olsa bu yaygarada kopmazdı. şimdiye kadar çoktan inşaatı yarılamışlardı. Ama gel gör ki şu an olanlar sadece kuru gürültüden ibaret. Öyle devlet garantisi vermekle falan da olacak iş değil. Yabancı yatırımcıyı kendi seçmenleriyle falan karıştırdılar herhalde, öyle ağıza bir parmak balı çalınca koşa koşa gelecekler zannediliyor ama elin adamı keriz değil. Sen sabahlara kadar garanti versen ne olur, adam yatırımını her şeyin iki dudağın olduğu ve bu dudakların sahibinin de geleceğinin garanti olmadığı yere gömer mi?

Muhalefetin, iki sene sonra biz iktidarız, iktidara gelince bu ihaleyi alana da hesabını sorarız söylemi gittikçe ses yükseltilerek telaffuz ediliyor. Reyizin her gün eline giden anket sonuçları bu miktarda yatırım yapacak yabancı yatırımcının eline gitmiyor mu sanki? Hangi keriz yatırımcı böyle belirsiz bir ortamda topa girer.

Size şimdi desem ki Afganistan'da bir iş var, Afgan bakanları da garanti veriyor, bir koyucaz 5 sene sonra 10 kazanıcaz. Şu forumda bu işe 100 TL bile ateşleyecek bir yatırım sevdalısı çıkar mı acaba :)

Gönlünüz ferah olsun, bu proje en fazla kutuplaştırma siyaseti, gündem değiştirme işleri için falan oyuncak olarak kullanılır. Ötesi mimkin değil.
 
Deprem bölgesindeki insanları bu 500.000 kişilik şehire taşıyıp kalan yerleri yeşil alan, park bahçe yapacağız derse dediği mantıklı. Olacakları söyleyeyim. Deprem bölgesindeki insanlar zorla buralara gönderilip (Özellikle deniz kenarında oturanlar) üstüne para vermeleri istenir. Sonrasında istimlak edilen arazilerine mini mini yalılar, koca koca gökdelenler dikilip Dubai li kankalara satılır. Bu arada kanal çevresinde parsellenen arsalar depremde zarar görmesin diye düşünülen vatandaşlara ev yapılacak ya yersen; uçuk fiyatlara yandaşlardan alınır. Mis gibi iş ben olsam kanal çevresini pazarlamaz planımı bu şekilde yapardım.
 
"Kanal İstanbul'un iki yakasında kurulacak 500 bin nüfuslu şehir, İstanbul'un depreme hazırlık sürecini hızlandıracak. Projenin ihalesine yakında çıkıyoruz, yaz aylarında inşallah temelini atıyoruz."

Demiş bugün CB. Hayırlı olsun.

Editto: Telefondan yazdığım için kalın harflerle belirtemiyorum. Yalnızca iki şey önemli:

"500 bin nüfuslu şehir kurulacak."
"Böylece depreme hazırlık süreci de hızlanacak."
Vatana millete hayırlı olsun . Kuzey ormanları , ekoloji , doğal yaşam kimsenin umrunda değil zaten . Herkes bu projeyle nasıl rantıma rant KATAR' ımın derdinde.

Bugünkü konuşmasında 19 yıllık icraatlarını , bugün 35/40 yaş arasındakilerin iyi hatırlayamayacağını , ellili (50 ) yaşlarında olanların daha iyi hatırlayacağı yönünde fikir bildirmiş sayın C.B . Bir de demiş ki : biz iktidara geldiğimizde üniversite öğrencilerine verilen burs 45 tl idi şimdi ise 650 tl buyurmuş..

Ben 2002 yılında hala öğrenciydim ve bahsi geçen yılları çok iyi hatırlıyorum . 2002 senesinde 70'lik rakı 8,25 tl civarıydı ve 45 tl'lik burs yaklaşık 5,5 tane 70 'lik rakı ediyordu. Şimdi sanki kanal altından 100 dönüm bağ bağışlıyorlar edasıyla devletin üniversite örencilerine vermiş olduğu 650 tl'lik burs yaklaşık 3,7 tane 70'lik rakı ediyor.

NOT: Ben rakı dedim hesap ettim sizler elma ya da armut diyerek hesap edebilirsiniz. Hesap ortada.
NOT 2 : Almış olduğum öğrenim kredisini 2006 senesinde çeyrek altın 36 lira seviyelerindeyken kuruşu kuruşuna ödedim.
 
Halkla rağmen yapmaya çalıştıkları proje. Türkiye'nin görmezden gelinen daha önemli öncelikleri var.
Pandemide ülke ekonomisi ve psikolojisi yerle bir olmuşken hala bu tarz inatlaşmalar gerçekten komik.
 
Geri