Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Karbonun ömrü

@BerkEvren siz böyle yazınca hep bir arkadaşın başına gelen mevzuları anlatan kişi gibi oldum. Bu sefer gerçekten arkadaşlarımın başına geldi. 2 adet karbon bisiklet kullandım şimdilik sıkıntı yok Allah'a şükür.
Ben açıkçası kadrosunu tamir ettirenlerin (Ki çok kişi var biliyorum) ve tamir edenlerin forumda yazmasını beklerim açıkçası. Bu gözler firmanın karbon sarımını hatalı bulan karbon tamircilerini de, kırık kadroyu araya ahşap koyup sağlamlaştıranı da, milli takımla bağlantılı kariyerini kullanıp tamirli kadroları sıfır diye satanı da gördü zaman içinde :snzdglsn:
 
Scudo
diğer konu ise rijitlik -esnemezlik. bu konuyu ölçebilecek veya rakamlara dökebilecek bir teknoloji malesef yok. yani bunu kullanan kişiler ancak hissedebilir. mesela s-works ile normal specler arasında karbon örüm farkı var. bu farkı anlamak gerçekten çok güç. (yada ben anlamıyorum bilmiyorum)

Aslında bunu ölçüp rakamlara dökecek teknoloji var. Hatta iki farklı şekilde ölçülebiliyor: ilki, teker göbeklerini sabitlediğiniz zaman pedala uygulanan kuvvet ile orta göbeği 1 derece esnetmek için ne kadar tork gerektiği (sprint atarken önemli), diğeri de alın borusunu sabitleyip arka göbeğe yandan kuvvet uyguladığınızda yana doğru 1 derece esnetmek için ne kadar tork gerektiği (virajda önemli). Alman Tour dergisi incelemesinde bunlara genelde yer verir, hatta karşılaştırmalı testler yapar; ama çoğumuz yeni çıkan bisikletleri ingilizce medyadan takip ettiğimiz için okuduğumuz "canlı", "çabuk cevap veren", "virajda güven veren" gibi subjektif ifadeler ile yetinmek zorunda kalıyoruz.

Karbon kadrolar ilk yaygınlaşmaya başladıkları zamanlarda farklı markaların kadroları arasında esnemezlik bakımından gerçekten ciddi farklılıklar olabiliyordu, ancak son 3-5 senede bu farklılıklar neredeyse tamamen kapandı. Yani 10 sene önce "Tarmac daha esnemez ama Supersix daha hafif" gibi yorumlar yapılabiliyordu ama artık bütün üst seviye kadrolar hem hafif hem de rijit.
 
karbon marbon hikaye önemli olan kondisyon :D çok profesyonel değilseniz karbon masraftan başka bir şey değil bence. Masrafı koymayacak insanlar alabiliyorsa alsın onada lafım yok :)
Neyse ki CORELLI var :kedicik::harika:
(link)

aero-rc-109-ultegra-1ea4.jpg
 
@HakanAydn Karbon ömrü paramızın değer kaybı ile orantılı şekilde hortluyor her 5 senede bir bisikletimizi yenileme şansı olmayan biz faniler Allah'ım nolursun (ne olursun değil dikkatinizi çekerim) karbonun ömrü sonsuz olsun, karbonlar gevremesin diye dua ediyoruz.

Haha mantıklı bir bakış açısı :)
 
Yarislarda çattadanak ortadan ikiye ayrilan kadrolar , aynakollar , aktaricilar da var , tam tersi 90 lardan bu yana aktif olarak kullananlarda var.
Mesela isvecte norvecte gunes pek yok o yuzden Norvecte yasamayi basarirsak kadromuz gevremez , ama eleyde yasarsak (Los Angeles ) kadromuz asiri sicaktan gevrer
 
Yarislarda çattadanak ortadan ikiye ayrilan kadrolar , aynakollar , aktaricilar da var , tam tersi 90 lardan bu yana aktif olarak kullananlarda var.
Mesela isvecte norvecte gunes pek yok o yuzden Norvecte yasamayi basarirsak kadromuz gevremez , ama eleyde yasarsak (Los Angeles ) kadromuz asiri sicaktan gevrer

Finlandiya karbonuna o kadar laf ettik. Demek ki adamın bir bildiği varmış.🤔
 
Kimsede demiyorki arkadaş bende 10 yıllık, sekiz yıllık karbon bisiklet var hala biniyorum ve kondüsyonu gayet iyi. Ama bak ben diyorum arkadaş bende 30 yıllık çelik bisiklet var kondüsyonu ilk günki gibi.
 
Kimsede demiyorki arkadaş bende 10 yıllık, sekiz yıllık karbon bisiklet var hala biniyorum ve kondüsyonu gayet iyi. Ama bak ben diyorum arkadaş bende 30 yıllık çelik bisiklet var kondüsyonu ilk günki gibi.

Mehmet bak tamda söyledigini 106nolu yorumda ypmisim. Tam 27-28 senelik karbon hala aktiv olarak bizim tarafimizdan kullaniliyor. :):):)

Karbonun Ömrü???
Ben sahsen metal veya Karbon uzmani degilim ve nekadar ömrü oldugunuda bilemem ama edindigim tercübelere göre benim 92-94 senesinden olan (Ben 2014 de bit pazarindan aldim) ve daima aktiv kullanilmis ve kaynim tarafindan da kulllanilmaya devam eden Giant Caddex CRM var. Bizden önce aktiv kullanilmis ve kullanilmaya devam edilmesine ragmen tam 27 senedir tik yok. Demekki karbonun ömrü kimine göre az kimene göre ispatli olarak 27 sene de birsey olmamasi ve daha kac sene gider onuda bilinmemesi.


219010 dosyayı görüntüle

Buda 2014 de aldigimda bir parkur denemesi. Yani imalatindan 20 sene sonra. Burdada kirilmadi ve hala ayakta.
219011 dosyayı görüntüle

Bu arada buda 1999 dan karbon yol bisikleti ve yine yorulmadim ayaktayim diyor.
219013 dosyayı görüntüle
 
Mehmet bak tamda söyledigini 106nolu yorumda ypmisim. Tam 27-28 senelik karbon hala aktiv olarak bizim tarafimizdan kullaniliyor. :):):)
@mehmetsunu demosürüm memet Biz karbonculari kıskanıyor aghbi . Neyse oda kendi çapinda cabalayan bir insan sonuçta italyan demirinden yapilma bisleti var , dışlamayalim bu kardesimizi be ahgbi vzhzbzhz :booo::booo::booo::booo::ssrtcbya::ssrtcbya::ssrtcbya::ssrtcbya::ssrtcbya:
Finlandiya karbonuna o kadar laf ettik. Demek ki adamın bir bildiği varmış.🤔
Yazdığım yorumda konu hakkinda sifir bilgi sahibi olup atan tutan arkadaslari hiciv etmeye çalıştim. Umarim basarmisimdir gshshshshs :D
 
Son düzenleme:
Merhaba arkadaşlar bu günlerde başlayan tekrar bisiklete binme isteğimin ardından böyle bi konu bulduğum için sevindim. Niye sevindim çünkü konu uzaktan yakından benide ilgilendiriyor şöyleki ; Carraro valles 940 karbon pisgiletimle 2 yıl önce yaptığım ufak kaza sonucu sinirlenip üst boruya attığım tekmeyle üst boru çatladı. Çatlak derken üst boru ortadan ikiye ayrıldı gibi ama hala birbirini tutan yerleri var. Velhasıl o gün bugündür evin bodrumunda yatıyor. Aklıma geldikçe attığım tekme için pişman oluyorum çünkü sizinde bildiğiniz gibi tamirmi edilecek tamir edilse yine eskisi gibi sağlam olurmu yeni kadromu alınacak vs. vs. gibi problemlerden dolayı. Aynı kadrodan araştırdım ikinci el hatta fabrikayı aradım hiçbiyerde bulamadım. Tamirini soruşturdum 300€ istiyorlar (yurtdışında). Çok üst sınıf bi bisiklet olmasada güzel bi bisikletti iyide kaçıyordu. Şimdi atıl durumda duruyor. Yeni bisiklet alayım diyorum bu bisikletin ekipmanlarına yazık çünkü sorunsuz gayet iyi çalışıyolardı. Başka kadro alayım diyorum onlarda yeni bisiklet fiyatına yaklaşıyor. Önümde iki seçenek var : kadroyu tamir ettirip 300 öyroyu riske atmak yada yeni bi piskilet alıp eski piskiletin parçalarını ikinci el satmak... velhasıl siz siz olun karbon pisikleti tekmelemeyin kırılıyor 🤣🤣 Buda benim başıma gelen olay umarım kadro seçiminde göz önünde bulundurulur. Bu arada yeni bisiklet alırsam yine karbon almayı düşünüyorum. Alimiyon yol bisikleti hiç sürmedim o yüzden karşılaştırma yapamam. Bu konuda önerisi olanı dinlerim. (Şuan yurtdışında yaşıyorum ) Carraro valles 940 56 cm temiz kadro satan yada bi tanıdığında olan varsa ilgilenirim özelden yazabilirsiniz :). Saygılar.20210203_155835.jpg20210203_155815.jpg
 
Son düzenleme:
  • Üzgün
Tepkiler: bohemamca
@Halil D. Merhaba abi, Eskişehirde Esbike diye bir mağaza karbon tamiri yapıyor diye biliyorum. Birkaç yer daha vardı ama bilgim yok. Bence iletişime geçip bir fiyat da onlardan alın. Tamiri yapılabilen bir bölge sonuçta. :)
 
@Halil D. Ankara'da Emre Bisiklet, karbon tamiri yapıyor diye biliyorum. Bir arayıp sorun isterseniz.
😊😊
@Halil D. Merhaba abi, Eskişehirde Esbike diye bir mağaza karbon tamiri yapıyor diye biliyorum. Birkaç yer daha vardı ama bilgim yok. Bence iletişime geçip bir fiyat da onlardan alın. Tamiri yapılabilen bir bölge sonuçta. :)

Teşekkürler arkadaşlar şuanda yurtdışında olduğumu belirtmeyi unutmuşum. Hemen güncelliyorum. Tamircilere sorsak tamir sağlam olur diyeceklerdir. Kullanıcıların tecrübeleri olsa ah. Yinede not edeyim ben tavsiyelerinizi ne olur ne olmaz😊😊
 
  • Beğen
Tepkiler: Kadir İLBAY
Tamiri mümkün eh işte diyeyim
 
  • Beğen
Tepkiler: Halil D.
@Halil D.

Bence değmez €300'ya tamire. Yerinizde olsam ikinci el kadrolara ya da Çin'den seçeneklere bakardım.

Çin kadroları araştırdım biraz bayada uygun fiyatları ama kolayca kıranlar falan olmuş o yüzden ikinci ellere baksam daha iyi olacak 😬😊
 
  • Beğen
Tepkiler: Veto8
Çin kadroları araştırdım biraz bayada uygun fiyatları ama kolayca kıranlar falan olmuş o yüzden ikinci ellere baksam daha iyi olacak 😬😊

Kırılmayanları da var. Biraz araştırma gerekiyor ama bu alttaki linklerde farklı üreticiler hakkında oldukça detaylı bilgiler bulunabilir.

(link)

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: Halil D.
Selamlar.

Halihazırda 7005 alu kadrolu bir mosso kullanmaktayim. İnanılmaz hafif ve çok memnun olduğum bir kadro. Sadece geometrisi endurance olmadığı için değiştirme hevesi var içimde. Benim bisikletim 2017 model.

Sahibinden'de specialized tarmac sl4 ilanı var. 2014 model. Sizce geçmeli miyim bu kadroya ? 2014 model karbon kadronun bir dezavantaji var mıdır ? Ya da vereceğim paraya değecek bir fark yaşar mıyım sadece bu kadro değişikliği ile ?
 
Geri