Scudo Sports

Kask kullanıyor muyuz?

Kask Kullanıyor muyuz ?

  • Kasksız hiçbir yolculuğa çıkmam

    Katılım: 274 61,4%
  • Yaz günü bazen sahil boyunda vb. yerde takmadığım olur

    Katılım: 86 19,3%
  • Araç trafiğinde takıyorum sadece

    Katılım: 36 8,1%
  • Kask gereksiz bir şey, Zaten terminatör gibiyim ben

    Katılım: 28 6,3%
  • Beyin bedava, attım kaskı kafaya çıktım yola

    Katılım: 22 4,9%

  • Toplam katılım
    446
Arkadaşlar merhaba.

İlk olarak şehir içinde neden bisiklet kaskı kullanmalıyız bundan bahsedelim şehir içinde kask kullanmalıyız çünkü ışıklarda duruyoruz ve arkamızdan arabalar yanaşıyor bizim sürücülerimiz dikkatlidir ancak bazı dikkatsiz sürücüler bizi trafikte kabullenemeyip aracı üzerimize sürüyorlar burada düşüp kafamızı vurmamak için kask takmalıyız.Diyelim ki düştük düşme anında kafamıza gelen sarsıntıyı azaltır ve her yöne dağıtır ayrıca kafaya direkt olarak sivri cisimlerin gelmesini önler.Yani kafayı her açıdan korur.
İkinci olarak şehirler arası yolda bisiklet kaskı kullanmaya daha çok dikkat etmeliyiz çünkü araçlar ve siz şehir içinde daha hızlı gidiyorsunuz.Ve şehir içinde genelde karşımıza fazla çıkmayan tırlar.Tırlar hızlarından ve yapılarından dolayı bizleri altına almaya ve ileri itmeye çalışacaktır.Kaza anında kafamızı korumak için bisiklet kaskı kullanmalıyız.

KASK ALIRKEN NELERE DİKKAT ETMELİYİZ ?
Bisiklet kaskı alırken ilk olarak kafa ölçülerinize uygun olup olmadığına dikkat edilmelidir.Aşağıdaki kask seçim kılavuzunu kullanarak size en uygun kaskı seçebilirsiniz.

http://ikitekeregli.net/wp-content/uploads/2015/06/listingban-kasksecimi.jpg

Kask seçerken ikinci olarak kaskın ağırlığına dikkat etmeliyiz kask çok ağır olmamalıdır. Ayrıca kaskın komforlu olması çok önemlidir çünkü kask bizim uzun yolda bisikletten sonraki dostumuzdur.Son olarak kaskımızın iç kısmındaki süngerlerin yıkanabilir olması da bir o kadar önemlidir.Kask seçerken bunlara dikkat ederseniz memnun kalırsınız.

SELEV PROFESYONEL BİSİKLET KASKI(ÖRNEK ÜRÜN):
TEKNİK ÖZELLİKLER:
–AĞIRLIK:245gr
–ÜRETİM YERİ:İtalya
–BEDEN:56-60cm
-Kaskın iç yüzündeki süngerler yıkanabilir özelliktedir.

http://ikitekeregli.net/wp-content/uploads/2015/06/DSCF2887.jpg

http://ikitekeregli.net/wp-content/uploads/2015/06/DSCF2889.jpg

http://ikitekeregli.net/wp-content/uploads/2015/06/DSCF2890.jpg

http://ikitekeregli.net/wp-content/uploads/2015/06/DSCF2892.jpg

http://ikitekeregli.net/wp-content/uploads/2015/06/DSCF2894.jpg
 
Scudo
Olası bir kazada asfaltla temas eden ilk yerler omuz,dirsek,el, daha sonra kafadır..
Bisikletten çok defa fırlamış biri olarak bu konuda oldukça tecrübeliyim. Fırlamanın çok çeşitli türlerini test etme imkanı buldum :)

Kaza esnasında eğer gerekli refleksi edinmişsek, henüz havadayken ve yere doğru düşüyorken elimiz, kolumuzla daha yumuşak inmeye çalışırız. Eğer çok hızlıysak, omzumuzun üzerinden yuvarlanmaya çalışırız. Ve eğer havada takla atmışsak ki en kötüsü de bu, büyük olasılıkla kafamız yere çarpacaktır.. Sanırım kimse pekmezinin akmasını istemez.. Kask takın.
 
elimden geldiğince kask kullanmaya çalışırım bazen kısa mesafeler için takmadığım da olur
kendini güvende hissediyorsa herkes isteği gibi bisikletini kullanmakta özgür olduğunu düşünüyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Berke
Yaz günü bazen sahil boyunda vb. yerde takmadığım olur şıkkını işaretledim ama kaskımı aldığım günden beri toplasak herhalde 30 dk anca kasksız pedallamışımdır. A şıkkını işaretlesem daha doğru olurmuş :) Kask insana ekstra bir güven duygusu veriyor kesinlikle. Siz siz olun kasksız pedallamayın. Özellikle bisikletliler konusuna dikkat çekmek için yapılan turlarda, eylemlerde kasksız onlarca kişi görüyorum. Zaten milletimiz bisikletlere ve bisikletlilere karşı önyargılı, bir de kask takmamak onlara malzeme vermek oluyor bence. Adam arabasının camını açıp "Sen önce kask tak ondan sonra "trafikte biz de varız" de" dese haklı yani :)
 
  • Beğen
Tepkiler: bsklt07
Kask=Bisiklet tekeri, yani kask yoksa bisiklet sürülemez.:harika:
 
  • Beğen
Tepkiler: bsklt07
"Kasksız pedallamak bir intihar çeşididir"
 
Bu günler de hele de İstanbul trafinde bisiklete biniliyor ise "Benim mermiye kafa atan akrabalarım var demek yerine bisiklete kasksız binen akarabalarım var" demek daha korkutucu olabilir.
 
6 yaşımdan beri bisiklet kullandım bir Konyalı olarak. Değişmeye başlasa da hala Kaska bakış pek müspet değil. Sonuçta 100lük motoru süper aero pozisyonda gömlek pantalon süren erkeklerin şehri İstanbul'a gelip Sedona 751le ilk kez düzgün bir bisiklet aldığımdan beri Konya, İstanbul fark etmeksizin kullanıyorum. Kullanmadığımda kendimi tehlikede hissediyorum.
 
Kask konusuna bakışım şöyle: Kaskın işe yarayıp yaramadığını bilemiyoruz, çünkü pek kaza yapmıyoruz, yaptığımız kazalarda da kafamızı çarpmıyoruz. Bu nedenle kask kafamızı korur mu korumaz mı konusu belirsiz geliyor. Ya okuduklarımız ya da gördüklerimiz bize fikir veriyor. Bu gibi durumlar için boşuna dememişler "bir musibet bin nasihatten iyidir" diye. Ben de bisiklet kullandığım yıllar boyunca merak ettim "kaskların güvenliği nasıl test ediliyor" diye. Tüm okuduğum kaynaklarda şunu gördüm: "serbest düşme testi". Yani kaskın güvenilirliğini test etmek için kaskın serbest düşme sonucu çarpması referans alınıyor.

Peki niye serbest düşme de, mesela kafayı direk duvara çarpma değil veya bir arabadan kafanıza direk darbe alma değil? Aslında bisiklet kazalarına bakınca kafaya alınan darbenin durumunun gerçekten serbest düşme olduğunu görüyorsunuz. Çünkü ne tür kaza olursa olsun kafamıza aldığımız darbe sadece serbest düşme esnasında oluşuyor. Mesela bisikletle 40-50 km hızla giderken doğrudan bir duvara çarpsak direk kafamız darbeyi almıyor veya bir araba bize gelip çarpsa doğrudan kafamıza vurmuyor. Kafamız öyle bir konumdaki acil durumda ilk kurtarılan bölge oluyor. Asıl darbeyi diğer bölgelerimiz alıyor. Peki kafamız direk darbeyi alırsa ne olur? Bunun olasılığı düşük ama sıfır değil. Bir büyüğümüz var bisiklet kullanan; 60 yaşında olmasına rağmen performans antrenmanlarımıza katılır, bisikleti çok sever. Aynı zamanda motor da kullanır. 700 cc'lik motoruyla kapalı garajının önünde bir kaza yaptı. Motor çok güçlü olduğundan refkleks hatası nedeniyle (-ki ileri yaşlarda güçlü motor kullanmak refleks sorunu nedeniyle tehlikelidir) kaza yaptı. Garaj kapağı yukarı doğru tam açılmadan motora gaz verince kafasında motor kaskı olmasına rağmen kafasını garaj kapısına çarptı. Tüm vücudu felç oldu, 6-7 ay hastanede yattı. Şanslıydı düzelme gösterdi, günlük işlerini yapabilir hale geldi. Özetle motor kaskı da taksanız hiçbir işe yaramaz, çünkü motor kaskları da serbest düşme testlerine tabi tutulur, doğrudan kafaya darbe alınması test edilmez.

Peki serbest düşme testi kask koruması için yeterliyse ve serbest düşme kafaya alınacak darbe için tehlikeliyse bu tehlikeyi hangi durumlarda yaşayabiliriz? Cevabı açık: Bir bisiklet yolunda çok düşük hızla giderken bile beklenmedik bir kazada düşme sonucu kafamızdan darbe alabiliriz. Bisiklette ustalaştıkça kazalarda kendimizi ve kafamızı nasıl koruyacağımızı da öğreniyoruz. Ancak hız arttıkça nasıl şekilde düşeceğimiz daha belirsiz hale geliyor, çünkü iş reflekslere kalıyor. Kendine güvenen bir bisikletçi kafadan darbe almayacağına güvenebilir ve kask kullanmayabilir, ama sadece bir kez darbe alması bin nasihatten iyi olacaktır.
 
Her sürüşte takılmalı bence. Ama takmayanları linç etmemek lazım. Amsterdam' da kimse kask takmaz. Muhtemelen kendilerini o medeniyet seviyesinde çok güvenli hissettikleri için. Bizim ülkemizde şart ne yazık ki...
 
Gideceğiniz yol 1 km veya 100 km hiç farketmez, kask ve eldiven olmadan kesinlikle yolculuğa çıkılmamalı!

Kask
 
Birinci ve sonuncu seçenekler arasındaki fark nedir?
 
Arkadaş,
Evimin yakınındaki 100 metre mesafedeki markete giderken bile kaskım başımda. Kasksız çıkmam ki !
Kimdir o kasksız çıkan ? Söyleyun bakayum da !
Saygılarımla.
 
  • Beğen
Tepkiler: bsklt07
Geri