Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Kask takmak anormal mi?

@Onur Gunes

:) tabi canım.
herkes alsın güvenlik önlemlerini.

ama ben kendimde gerek duymuyorum.
zaten günde 7 km yol gidiyorum.
beşiktaş karaköy arasında.
yolun %80'ini kaldırımda gidiyorum.
kaldırım yoldan daha boş oluyor :)

yoksa böyle harbi harbi binen biri olsam alır takarım kask :)
 
Scudo
Takmiyorsaniz, sagliginizi hatta hayatinizi dusumuyorsaniz, pasa keyfiniz bilir.

Ama gelip de bunu burda maarifet gibi anlatanlari anlamiyorum.

Ne hizda giderseniz gidin;

- bisiklet denge aracidir, dengenizi her an hersey bozabilir, en dusuk hizda bile duserseniz ve kafaniz kaldirim kenarina carparsa, beyninizi sokaktan toplarsiniz.
- kask hem bir guvenlik aracidir hem de farkindaligi saglar. Trafikte daha cok farkedilmenize ve dahi saygi gormenize sebep olur. Insanlarda bisikletin gayet ciddi bir is oldugu algisini olusturur.

Hayir, bir halt yiyorsunuz, bari ovunmeyin.
 
Takmazsan kafan kırılır,takarsan korunur zinde kalırsın saygınlığın artar.
 
  • Beğen
Tepkiler: B.Konak
@Oksal Özdöl

Çok güzel cümle 'onların bisiklet ve dünya hakkında en ufak bir bilgileri bile yok'. Sen kask takmaya devam et bence de. Bak ben kaza yaptım pazartesi günü yüzüm gözüm şişti kask olmadığı için. O yüzden sen boşver bizim milletimiz zaten bırak kaskı bisiklete bile karşı. Güzel korunman dileğiyle. :)
 
@Mert E.

marifet diye kimse anlatmıyor burda.
ayrıca bu söyledikleriniz yolda yürürkende olur çünkü yürümekte bir denge işidir ve illa bisiklet üstünde olmanıza gerek yok.
saygınlık kısmına ise hiç inanmıyorum ; burası 3. dünya ülkesi.

bunda gerilcek bişey yok ; kimse kask takmasın yada kask şöyle saçmadır böyle saçmadır diyende yok.
herkes açıkca fikrini belirtiyor ;)
 
@kivilcimb

Bisiklette dengede durmakla yurumek ayni kabiliyet degildir. Yurumek dogdugunuz andan itibaren iki ayakli bir hayvan olarak edindiginiz kalitsal bir reflekstir, cocuklugunuzdan itibaren fizyolojiniz el verdigi an otomatik olarak ayaklanirsiniz: oysa bisiklete binmek sonradan ogrenilen sartli bir reflekstir.

Gene bisiklete binmekle yurumenin denge saglamasini karsilastirmayin isterseniz. En basitinden yururken kac kere dustunuz, bisiklete binerken kac kere?

Siz sayginliginizi ayaklar altina aldiginiz okuz bir ulkede yasamaya devam edebilirsiniz. Ben bu toplumun biraz olsun "saygin"lasabilmesi icin elimden geleni yapiyorum.

Sizin deyiminizle 3. dunya ulkesi oldugumuz icin odun gibi yasayamam kusura bakmayin.
 
  • Beğen
Tepkiler: ferda güler
@alperK

Kesinlikle katılmıyorum. Ben 15 - 20 km hız arasındayken kaza yaptım ve kask takmamanın ne demek olduğunu acı yoldan öğrendim.

Elinizin avuç içini düz bir yere vurduğunuzda çok acımaz ama daha keskin veya sivri bir yere vurduğunuzda acıtır-kesebilir. Ama kafanızı düz bi yere vursanız da sivri veya keskin bi yere vursanızda garantisi yoktur. O yüzden kask alana kadar bisiklet sürmeyi planlamıyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Salih Eroğlu
@Oğuzhan Kabaçalı

1500 km yolyapmışım böyle memnunum
 
Hakkında sayfalarca makaleler yazılmış bir konu hakkında öküz, odun, kaz kafalı gibi terimlerin havada uçuştuğu bir tartışma... Neyse... Karşıt görüşlerin savunulduğu birer kaynak belirtelim en azından.

Bisiklet kasklarının aslında insanların düşündüğü kadar koruma sağlamadığını savunan kuruluşların başında Avrupa Bisiklet Federasyon'u geliyor. Konu hakkındaki makaleleri şurada: (link)

Şurada da her halükarda kask takılmasını savunan karşıt görüşlü bir grup mevcut: (link)

Her iki grubunda birbirine karşı kullandığı birçok istatistik ve görüş mevcut. Aklımda kalan birkaçını belirteyim:
Kask takma oranının %38 olduğu Amerika Birleşik Devletleri'nde her milyar kilometre başına ölen bisikletli sayısı, bu oranın %3 olduğu Danimarka'ya oranla 6 kat daha fazla. Hollanda'da kask kullanma oranı %0.1 ve en az bisikletli ölümü yaşanan ülke. Diğer taraftan geçen sene Amerika Birleşik Devletleri'nde yaşanan ölümlü bisiklet kazalarının yaklaşık %70'inde bisikletlinin kask takmadığı belirlenmiş. Öte taraftan ise bisikletli ölümlerinin yalnızca %17'lik kısmı düşme sonrası gerçekleşiyor. %80'den fazlası diğer bir motorlu aracın çarpması sebebiyle meydana geliyor.
Bisiklet kaskının düz zemine düşüş sebebiyle oluşması olası beyin travmalarını %80'e yakın önleyebildiği saptanmış. Ancak bisiklet kazalarının çok düşük bir kısmı bu şekilde yaşanıyor. ECF, Bisiklet kasklarının güvenlik standartlarının Amerika için 2 (22.5 km/s), Avrupa için 1.5 metrelik düşüşler esas alınarak belirlendiğini ve 3. parti bir kuruluş tarafından denetleme zorunluluğu olmadığı için çoğu kaskın bu standartları yakalayamadığını söylüyor. Ayrıca EN1078 standardının yeterli olmadığı, eğer bir kask kullanılacaksa bunun Snell B-90 veya B-95 sertifikası taşıması gerekliliği tavsiye ediliyor. Diğer taraftan BHSI farklı marka ve fiyat aralığında yaptıkları testlerde benzer sonuçlar almış: (link) Bir diğer ilginç makale ise kaskın kaza anında kırılmasının manaları ile alakalı: (link) Makalelerde daha birçok detay mevcut, okunmasını tavsiye ederim.
Uzun lafın kısası, kask kullanalım çünkü en azından 20 km/s hıza kadar olan düşey düşüşlerin büyük bir kısmında koruma sağladığı herkes tarafından kabul ediliyor. Ancak kaskın bisikletçiye sağladığı korumanın sınırlarını iyi bilmek gerek. Örneğin forumdaki "MTB ile yapılan maksimum hız" konusunu esas alırsak takılan kaskların pek bir koruma sağlamadığını söyleyebiliriz.
 
Mesele budur!!!!!! nokta.Teşekkürler paylaşım için.

"Uzun lafın kısası, kask kullanalım çünkü en azından 20 km/s hıza kadar olan düşey düşüşlerin büyük bir kısmında koruma sağladığı herkes tarafından kabul ediliyor. Ancak kaskın bisikletçiye sağladığı korumanın sınırlarını iyi bilmek gerek"

 
@Murat Bulut

Tam da bunu söylüyorum. "Yavaş gidiyorum o halde kullanmama gerek yok" kesinlikle mantıklı bir yaklaşım değil. "Hızlı gidiyorum o halde düşersem zaten kask bile koruyamaz beni" bile kendi içinde daha tutarlı bir argüman.

Makaleler için teşekkürler. ÖZellikle EN1078'in yeterli koruma sağlamıyor olmasına çok şaşırdım. Ne anladım ben o zaman standarttan.

Bu arada ECF'nin zorunlu kask takmaya karşı olmaları konusundaki argümanlarına kesinlikle katılmak istemediğimi belirtirim:

They discourage cycling by portraying it as abnormally dangerous-you are less likely to be killed in a mile of cycling than a mile of walking (Wardlaw 2002).

"Bisikleti olduğundan daha tehlikeli gösteriyor - yürürken ölme ihtimaliniz bisiklet kullanırken ölme ihtimalinizden fazladır" Bisikleti olduğundan tehlikeli göstermek ne demek? Bisiklet hiç tehlikesiz bir araç değil ki! Elbette -öyle veya böyle- tehlikeli ve o tehlikeyi bertaraf edecek güvenlik önlemleri almak gerekiyor. Bu argümanın ters mantığıyla motorsiklet kazalarında araba kazalarından daha az insan ölüyor, arabada kask takmıyorsanız, motorda niye takacaksınız gibi abuk bir argüman da yürütülebilir.

A well respected literature review states ‘When the risk of injury to head, face or neck is viewed as a whole, bicycle helmets do provide a small protective effect. This effect is evident only in older studies. New studies, summarised by a random-effects model of analysis, indicate no net protective effect.’ (Elvik 2011)
Özetle yeni çalışmalar baş, yüz ve boyun kısımlarını bir bütün olarak gördüğünüzde kasklar çok az bir koruma sağlar, yeni çalışmalarda ve gelişigüzel etki analizlerinde net koruma etkisi saptanmamıştır, diyor. Gene katılmıyorum. "Çok az"ın tanımı yapılmamış ama %10 ise bile bu ciddi bir orandır. Ayrıca kafa bölgesinin bir bütün olarak ele alınmasını da anlamıyorum, sonuçta baş burada ani ölümü en hızlı getirebilecek travmalara açık kısmımız. Gene bu argüman konunun kendi içinde çelişiyor, madem öyle full face kask mı kullanalım?

Injured cyclists are less likely to have head injuries than injured pedestrians or car occupants (ONISR 2005).

Yaralanan bisikletliler, araç içi veya yaya yaralanmalarına göre daha az kafa yaralanması yaşarlar. Yani? Daha az kafa yaralanması yaşanıyor diye, tamamen korumasız mı bırakalım? Muhtemelen kayak yapanlar da her gün yolda yürüyenlere göre daha az kafa travması yaşamışlardır. Onlar da kask takmasın mesela? Kafasında kask olduğu halde beyin travması geçiren Schumacher hala uyutuluyor. Kafasında kask olmasaydı çoktan rahmete kavuşmuştu.

They portray bicycle helmets as offering far more protection than they do. Bicycle helmets are only designed to withstand minor knocks and bumps, not being hit by motor vehicles; see more here On Bicycle Helmet Standards. Countries that have penalised people for normal cycling (without helmets), have failed to reduce head injury rates despite increased helmet wearing rates. See an ECF factsheet on the case of Australia and its helmet laws – Australia and cycle helmet laws

Özetle kasklar olduklarından çok daha güvenli gibi gösteriliyorlar, darbelere karşı dayanıklılar ama motorlu taşıtlar tarafından vurulmaya karşı dayanıklı değiller. Kasksız bisiklet kullananlara ceza veren ülkeler kask takma oranlarını arttırdıkları halde kafa yaralanmalarını düşüremediler, diyor. Eee? Kask takılmasaydı kafa yaralanmalarının ne olacağı belli mi?
The health benefits of cycling far outweigh the injury risks (de Hartog et al, 2010)

"Bisikletin sağlık avantajları, yaralanma risklerini karşılar" Ne alakası var? Kask takınca bisiklet sağlığa zararlı mı oluyor?

Reduced cycling reduces health and environmental benefits. Reduced cycling reduces Safety in Numbers, thus increasing the risk of injury to remaining cyclists (Jacobsen PL, 2003) - See more at: (link)

Gene bence alakasız. "Daha az bisiklet, sağlık ve çevre faydalarını azaltır" Kask takınca niye daha az bisiklet oluyor? Ya da kafayı kaldırım kenarına patlatıp pekmezi akıtma olasılığının sağlık ve çevreye faydası nedir? İkincisi ise en saçma olanı. "Daha az bisiklet kullanımı, rakamsal güvenliği düşürür, bu da geri kalan bisikletlerin tabi olacağı yaralanma riskini arttırır" Yani diyor ki, bisikletli sayısı azalırsa, rakamsal olarak geri kalan bisikletlilerin başına birşey gelme olasılığı artıyor. (10 bisikletli varsa ve 1 bisikletli kaza yapıyorsa, sizin bu ortamda başınıza birşey gelme olasılığı 1/10 = %10 iken, 4 bisikletliye düşerse grubunuz, başınıza birşey gelme olasılığı %25) Böyle bir mantık olabilir mi?

Tezlerin büyük kısmı kask bisiklete binme sayısını düşürür ve bu bisiklete zarar verir üzerine. Oysa bisikletliye gelebilecek zararın maliyetleri hiç düşünülmemiş.

Kask önemlidir. %1 bile olsa, kafanızı çarpıp komaya girme ihtimalinizi hiç bir başka gerekçe makul kılamaz.
 
@Murat BulutSnell B-90 veya B-95 bu standartdaki kasklar marka olarak hangileri acaba ??
EN1078 bu standart hangi kaskları kapsıyor acaba bir şey söylenebilir mi????
 
@Mert E.

ECF, biraz Avrupa dinamikleri ile düşündüğü için bazı çıkarımları bizim ülkemize uymuyor. Örneğin ECF ile benzer görüşler öne süren şu siteye göre (cyclehelmets.org) Amerika Birleşik Devletleri'nde sürücüler arasında yapılan bir araştırmada sürücülerin kask takmamış bir bisikletiye karşı gösterdikleri dikkat (sollarken arada bıraktıkları mesafe, yavaşlama mesafeleri, vs) kask takmış bir bisikletliye gösterdikleri dikkate oranla çok daha yüksekmiş. Ülkemizde bunun tam tersi geçerlidir sanırım. Ancak yanlış yorumladığınızı düşündüğüm bazı noktalar var:

Reduced cycling reduces health and environmental benefits. Reduced cycling reduces Safety in Numbers, thus increasing the risk of injury to remaining cyclists (Jacobsen PL, 2003) - See more at: (link)

Gene bence alakasız. "Daha az bisiklet, sağlık ve çevre faydalarını azaltır" Kask takınca niye daha az bisiklet oluyor? Ya da kafayı kaldırım kenarına patlatıp pekmezi akıtma olasılığının sağlık ve çevreye faydası nedir? İkincisi ise en saçma olanı. "Daha az bisiklet kullanımı, rakamsal güvenliği düşürür, bu da geri kalan bisikletlerin tabi olacağı yaralanma riskini arttırır" Yani diyor ki, bisikletli sayısı azalırsa, rakamsal olarak geri kalan bisikletlilerin başına birşey gelme olasılığı artıyor. (10 bisikletli varsa ve 1 bisikletli kaza yapıyorsa, sizin bu ortamda başınıza birşey gelme olasılığı 1/10 = %10 iken, 4 bisikletliye düşerse grubunuz, başınıza birşey gelme olasılığı %25) Böyle bir mantık olabilir mi?

Bu çıkarımın mantığı şu: Avustralya'da zorunlu kask kullanımı ile beraber bisikletli ölümlerindeki düşüş %10 civarı, fakat bisiklet kullanımındaki düşüş ise %30. Dolayısıyla bisikletli/ölüm oranında bir yükseliş var. Haliyle yollarda daha az bisiklet olması bisikletli için yolu daha tehlikeli hale getiriyor sonucu çıkıyor. ECF'in asıl derdi bisiklet kaskı kullanımının zorunlu tutulması. Yasa koyucuların bunu yapmak yerine bisiklet yolları yaparak, şehir içi trafiğini yavaşlatarak vs bisiklet kullanımını olabildiğince güvenli hale getirmeleri gerektiğini belirtiyorlar. Kısacası her ülkeyi Hollanda'ya çevirmek gibi bir dertleri var diyebiliriz. :D Diğer tüm tezleri de hep bu paralelde. Muhatapları devletler olduğundan ötürü siteleri de genelde onlara yönelik mesajlar içeriyor.

@sezer16

ECF'e göre İngiltere'de satışta olan modellerden yalnızca Speciliazed Aurora, Telluride, AirForce, KidCobra ve Deuce modelleri. Marka olarak Specialized hariç hiçbir marka B-90 veya B-95 sertifika ile alakalı bir bildirimde bulunmamış. Snell'in sitesine göre de Specialized hariç bu sertifikayı alan yok: (link)
Avrupa'da satılan hemen hemen tüm markalar EN1078 standardını dikkate alıyor gözüküyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Abdullah.R
Buradan Specialized'ın kaliteye önem veren ve ciddi bir marka olduğu sonucunu çıkarıyorum ,ne dersiniz?
 
@sezer16

Tam olarak böyle bir sonuç çıkaramam şahsen. Specialized bildiğim kadarıyla Amerikan merkezli bir firma olduğu için Snell standartlarını takip etmek zorunda olabilir. Yine de iki standart arasında hatırı sayılır bir fark olduğu su götürmez:
 
Kask takmayan, takmamaya ısrarla devam eden ve bunu savunan arkadaşlarıma ithafen;

http://img504.imageshack.us/img504/2470/wearhelmet1sp8.jpg
 
@Murat BulutSpecialized align kask için geçerli mi diye baktım sizin listede bu model yoktu kendi sitelerinde bu standartlar gözüküyor.
  • CPSC, SNELL, B90A, CE ve AS/NZS standartlarından en az birine uyar.
  • Tek beden ile doğru bir şekilde her ölçüdeki kafaya mükemmel oturum sağlar.
  • Mikro ayarlamalı yeni Headset SX Fit Sistemi ile güvenli ve doğru oturum.
  • Ekstra güvenlik için reflektörlü kayış.
  • Mükemmel bir havalandırma ve uzatılmış kenarlar ile daha fazla güvenlik.
  • Havalandırmayı optimize etmek için Dördüncü Boyut soğutma sistemi.
  • Kalıplanmış kabuk ile daha fazla güvenlik ve daha az ağırlık.
  • Hafif ve kullanımı kolay U-Turn kayış ayarlayıcılar.
  • Patentli siperlik dahildir



 
Kask konusunda bir yorum daha yazarsam beni forumdan aforoz edecekler:) Neyse, öncelikle "kaz kafalı" vs gibi hakaret eder vari yorumların yapılmaması taraftarıyım. Paylaştığınız bilgilerde de yazıldığı gibi, kaskın koruyup korumadığı hakkında farklı yorumlar var.

Okuduğum bir makalede -bulursam paylaşacağım- Avrupa'da motorlu taşıt sürücülerinin, kask takmayan bisikletçilerin yanından geçerlerken daha dikkatli davrandıkları gözlenmiş. Kask takmayan bisikletçilerin, profesyonel olmadıklarını, dolayısıyla kaza yapma ihtimallerinin daha yüksek olduklarını düşündüklerinden böyle davranıyorlarmış sürücüler. Medeniyet başka tabii... Bu konuyla ilgili Türkiye için yapılmış bir araştırma var mı bilmiyorum ama genelde, sürücülerin bisiklete binenleri sevmediklerini, bisikletlilere karşı özensiz, umursamaz ve kaba davrandıklarını söylememde bir sakınca görmüyorum.

Daha önce, başka bir arkadaşa yazdığım cevabın bir bölümünü aşağıda paylaşmak istiyorum; belki faydası olur.

Kasktan önce öğrenilmesi gereken, hatta zaman içerisinde öğrenilerek ezberlenmesi gereken şeyler var ki, bunlar kask takmaktan çok daha önemli bence. Kaza nasıl geliyorum der ve bu olası kazalardan nasıl kendimizi koruruzu bilmeliyiz. Kaska gelene kadar o kadar çok parametre var ki... Stresli, gergin, sinirli bir halde bisiklete binmek, kişiye kaza yaptırır. Parçaları düzgün çalışmayan bisikletle yola çıkmak, kaza yaptırır. Havası doğru ayarlanmamış, eski, esnekliğini yitirmiş lastiklerle yola çıkmak kaza yaptırır. Uykusuz seyahate çıkmak, kaza yaptırır. İyi beslenmemiş bünyeyle seyahat etmek kaza yaptırır. Bisikletle gezilen bölgedeki toplumu, o bölgenin coğrafyasını, iklimini tanımamak, kaza yaptırır. Seyahat esnasında, dikkat dağıtacak öğeler, davranışlar vs kaza yaptırır. Korkular, anksiyeteler, agresif hareketler ve diğer tüm psikolojik rahatsızlıklar kaza yaptırır. Yol zemininin durumuna hakim olamamak, kaza yaptırır. Bunların yanı sıra, kask takmanın ekstra önlem olduğunu düşünenler, kask takınca kendini güvende hissedenler de kasklarını takacaklar elbette... Yalnız, şu biline ki; saatte 80 kilometre hızla giderken düştüğünüzde, kafanızda değil kask, miğfer bile olsa, boynunuzun kırılmasına engel olamaz.

Bu arada, internette paylaşılan, Gopro ile çekilmiş bisikletçi videolarını görüyorum. Etraf magandalarla, dikkatsiz sürücülerle, kaba saba insanlarla dolu. Kafamıza kask taktığımız zaman Hollanda'ya ya da İsviçre'ye ışınlanmıyoruz; o magandalar değişmiyorlar. Taksicinin ya da dolmuş şoförünün yanlış bir dönüş yapacağını, kapısını aniden açıp yola fırlayacağını önceden bilmek, daha sonra da bu magandalarla da dalaşmamak yine bizim lehimizde olacaktır.

Sevgiler...

Web sayfamda güvenli sürüşle ilgili de şöyle bir yazı yazmıştım. İlgilenenlere...
(link)
 
Geri